2001
|
|
Are gehiago, eder hori gaurko zahar gazteek, prestaera berezirik gabe, dasta eta goza dezaketela badakit.
|
Euskararen
gaitasunaz ez diot ezer. Ez ote zuen Orixek berberak esan ez zuela hizkuntza egokiagorik ezagutzen poema hau itzultzeko?
|
2002
|
|
Argi dagoenez, Santamariak aldarrikatutako bidehorretatik abiatu nahi dugu, are indar handiagoz, gainera, euskarak berak bideluzea egin baitu ordutik hona, praktikan eta benetan unibertsitate premietaraegokituz. Hortaz, gaur egun,
|
euskararen
gaitasunarena ez da zalantzan jartzen dengaia; eztabaidatzekotan, euskararen erabilera normala beste hizkuntzen erabilerarekin nola konbina daitekeen zehaztea da eztabaidagai, beti ere pentsatuz egunerokojardunean euskaraz buruturiko ekintzei beste hizkuntzen bidez kanporako proiekzioa nola eman diezaiekegun, edota inguruko unibertsitateetako irakasleekin etaikertzaileekin esperientziak nola truk...
|
2009
|
|
— 3.Euskaratu: mota honetako bikoteetan, harremanaren hasieran nolabaiteko nahia badago euskararekin, baina aldiz, ez dago ez bi bikotekideen
|
euskarazko
gaitasunik ez eta" aurrez egindako hausnarketarik" ere. Bikote hauek ez zuten irudikatzen harremanaren hasieran beren bizitza edo harremana gerora begira euskaraz izango zenik, nahiz eta euskara ikasteko interesa izan edo euskara gustukoa izan.
|
2016
|
|
erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua. Ikuspegi horretatik abiatuta, hizkuntza gaitasunak berez duen continuum izaera azpimarratzen da eta
|
euskarazko
gaitasuna ez ezik gaztelaniazkoa/ frantsesezkoa ere aintzat hartu beharra proposatzen da. Azkenik, ikuspegi horretan oinarrituta ikerketarako tresna metodologikoak (ahozko hizkuntza gaitasuna aldagaia, besteak beste) proposatzen dira.
|
2017
|
|
ereduko ikasleen gaitasun komunikatiboak huts egiten baldin badu, horrek esan nahi du erdarak monopolizatzen dituela motibazioaren mekanismo psikosozial nagusiak. Esan nahi du, orobat, ereduko ikasleak garatu duen
|
euskara
gaitasunak ez duela gainditu ikasketa akademiko formalaren314 langa, eta ahozkotasunean euskaraz ez duela behar adinako sozializaziorik burutu315.
|
2018
|
|
Nire begi eta belarriek behintzat ez dute hori aditzen. Gaztelania ama hizkuntza dutenen kasuan, gehiengoa azkeneko 50 urtean,
|
euskara
gaitasunak ez du gainditzen erdara gaitasuna hezkuntza ibilbidearen momentu batean ere, nire ustez. Eta euskara ama hizkuntza daramatenen kasuan, ordezkapena 14 urte bete baino lehen suertatzen da kasu gehienetan.
|
|
Aldiz, arreta gutxi ipintzen zen ebaluazio diagnostikoko emaitzetan, eta 2005etik Hezkuntza Sailak ez du neurtu DBH4ko ikasleen artean zenbatek eskuratuko luketen B2 maila. Egoera horretan aurreko ikasturtera iritsi ginen, eta bat batean ebaluazio guztiek adierazi zuten gure ikasleen euskara maila jaitsi egin zela, behar adinako
|
euskara
gaitasunik ez daukatela ikasleen ia erdiek. Argi dago gero eta ikasle gehiago ereduan matrikulatuta egoteak ez duela, inondik ere, haien euskara mailaren gutxieneko garapena ziurtatzen.
|
2020
|
|
Batzarrak euskaraz egiten dituztenak, txostenak euskaraz idazten dituztenak, herritarrokin euskaraz komunikatzen direnak. Eta, esan bezala,
|
euskarazko
gaitasunik ez daukaten horiekin, hizkuntzaz jabetzen diren artean, erdara erabiltzeko kapazak direnak.
|
2021
|
|
Bai eta ere iritzi ilunago bat bere doktore tesian (1884an): " modernitaterako eta aurrerakuntzarako
|
euskararen
gaitasun eza"] Barandiaranekin segituz:
|
2022
|
|
Irakasleak ez diren gainerako langileek ere derrigorrez jakin dute euskaraz, «haien funtzioaren arabera». Bide horretan,
|
euskara
gaitasunik ez duten langileei prestakuntza emango diete, beren egitekoak euskaraz bete ditzaten.
|
2023
|
|
Arduradunaren
|
euskara
gaitasuna ez ezik, lanposturako euskara beharrezkoa zuten ala ez galdetu zitzaien.
|
|
Arduradunaren
|
euskara
gaitasuna ez ezik, lanposturako euskara beharrezkoa zuten ala ez galdetu zitzaien. Eragin handia du galdera honetan biztanleen lanpostuak eta sektore ekonomikoak.
|