Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2004
‎Heziera elebidunaren ezaugarriak ereduak bakarrik bilduko balitu, eta iritzi horretan euskaltzale guztiok bat gatoz, honek berak ere nahi genukeen fruiturik emango ote liguke ahozko euskara gaitasunari bagagozkio. Eredurik euskaldunenak nolako hiztun mota taxutzen du eskolaldiaren hondarrean?
2009
‎Gurasoen aukeretariko bat denez, babestu egin behar da, eta hezkuntza sistemako bideragarritasun parametroen barruan bermatu. Baina ikasteredu horren alde egiten duten guraso elebakarrek jakin behar dute beste ikastereduetan baino emaitza mugatuagoak espero behar dituztela euren seme alaben euskara gaitasunari dagokionez.
‎Egoera honetan, euskara gaitasunaren emaitzak hobetzeko tarterik badago. Adibidez, eta A ikastereduari buruz esandakoaz gain, irakasleen euskara gaitasunean badago oraindik zereginik (urrutira gabe gogora dezagun sare publikoan irakasleen %20k ez daukala egiaztaturik euskaraz irakasteko hizkuntza gaitasuna; eta sare pribatuan, %37k), eta seguruenera badago zereginik franko euskararen transmisiorako estrategiak hobetzen, estrategia horiek ezin baitira ikasteredu bakoitzean kasu guztietarako bat eta bera izan; aitzitik, kontuan hartuz zonal...
‎Nolanahi ere, datu hauek islatzen dutena argazki orokorra da, aldeak baitaude sareen artean ere. Esate baterako, bataz beste, ikastolen sareko emaitzak hobeak dira sare publikokoak baino, irakasleen euskara gaitasunari dagokionez.
2014
‎Orain arteko azken saioan, 2012an, 505 puntukoa izan zuen Frantziak batez bestekoa (Espainiak 488; EAEk 498; NFK k 509). Hala ere, ez da egiten horrelako neurketarik euskarazko gaitasunari dagokionez, eta beraz ez dugu aurkitu maila horretan datu berezirik ikasteko zer emaitza dituen Iparraldeko sistemak euskararen eta elebitasunaren ikuspuntutik.
Euskarazko gaitasunari dagokionez, berriz, ebaluazioak hasierako pausoetan dira, urria baita hartarako laguntza, bilduriko datuak ez osoak, eta haien interpretazioa zalantzazkoa. Testuinguruaren muga horiek gogoan edukirik, 2012/ 13 ikasturteko datu batzuek erakusten dute irakaskuntza publiko eta pribatu elebiduneanEuropako Erreferentzia Markoko A2 mailako azterketan CM2ko (10 urteko) ikasleek batez beste 12,6ko puntuazioa eskuratu zutela, irits zitekeengoienekoa 20 izanik (batez ere irakurmena eta idazmena aztertu ziren).
‎Labur erran liteke euskarazko gaitasunari dagozkion ebaluazio saioak oraindik hastapenetan direla Iparraldean eta ez direla ongi asentatuak eta baldintzak ongi bermatuak, besteak beste administrazioak ere ez baitu, izan ere, interes handirik jartzen afera honetan.
2017
‎Vi. inkesta Soziolinguistikoaren arabera (eusko Jaurlaritza, nafarroako gobernua eta euskararen erakunde publikoa, 2017) gazteen euskara gaitasunari dagokionez berreskurapen zantzuak antzematen dira. hizkuntza ordezkapen sintoma da belaunaldirik elebidunenak urtetik gorakoak izatea eta adinean zenbat eta gazteago, orduan eta baxuagoa izatea elebidunen proportzioa. alabaina, azken urteotan joera aldaketa zantzuak antzematen dira eta jada belaunaldi gazteenak ez dira erdaldunenak. " daturik azpimarragarriena, 16 eta 25 urte bitartekoen euskaldunen portzentajea da:
2018
‎Zalantza dudana da, ba ote dagoen nahikoa borondate enpresa edo industria sareari erantzukizun horiek jartzeko. Zergatik bestela sustatzen dira bi ziurtagiri enpresa eta erakundeentzako, bata kalitatearen A ziurtagiria, eta beste bat Bikain ziurtagiria, euskara gaitasunari dagokiona. Ez al litzateke dezente eraginkorragoa Euskal Herrian kalitatearen ziurtagiria eskuratu nahi duen edonori euskara ezinbesteko baldintza bezala jartzea?
2021
‎2018ko nahiz 2019ko datuek erakutsi digute, euskararen gaitasunari dagokionez, oro har, parte hartzaileek gaitasun altua zeukatela eta askoren kasuan, datu aitortuen arabera, igo egin dela EuskarAbenturaren eraginez. Honela, orain guztiek oso maila ona daukatela ikusi dugu.
2022
‎• Euskara gaitasunari dagokionean, Gasteizko biztanleen laurdena baino gehiago dira euskaldunak, zehazki,% 27,3 Horrez gain,% 19,7k euskara ulertzen dute. Horren arabera, biztanleen ia erdia da euskaraz ulertzeko gai.
2023
‎Langileen hizkuntza gaitasunari erreparatuta, Administrazio Publikoa eta Zerbitzuen sektorea dira bailaran euskaldunenak, baina ez alde handiarekin, Zerbitzuen kasuan, askok adierazi baitute langileen erdia baino gutxiago dela euskalduna euren erakundean. Horren ondorioz, euskara gaitasunari dagokionez, Industria, Merkataritza, Nekazaritza eta Ostalaritzan langile erdaldunak dira nagusi oraindik. Horrekin lotuta, Administrazio Publikoan eta Zerbitzuetan lan egiteko beharrezkoa da askorentzat euskara jakitea, baina beste sektoreetan ez:
‎Bizkaiko Foru Aldundiko euskara zuzendari Xabier Arauzok euskara arlo sozioekonomikoan sustatzeak duen garrantzia azpimarratu zuen: “Inoizko baldintzarik onenak ditugu lan arloan ere euskararen presentzia eta erabilera handitzeko, bai profesionalen euskara gaitasunari dagokionez, bai eskuragarri dauden baliabideei dagokienez”. Azkenik, Hizkuntza Politikarako Sailburuorde Miren Dobaranek euskarak lantegietan “zokoratuta” ezin duela egon gaineratu zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia