2001
|
|
7 Euskalduntze prozesua areagotzen ari dela ikusirik, eta jarraituko duela ereuste izanik, badirudi ondoko bi egoera hauek direla etorkizunean azpimarragarrienak, behin eta
|
euskararen
ezagutza ziurtatuta dagoenean hainzuzen: 1) Alde batetik, sozialki, euskararen erabileraren, premia?
|
2009
|
|
...garapen kognitiboa ahalik eta neurririk aberatsenean ahalbidetzea eta aukera berdintasuna bermatzea dira hezkuntzaren helburu oinarrizkoak, horiei uztarri berean hertsiki lotzen zaielarik ikasleei euskara gaitasun behar bestekoa eskuratzearen helburua ere, hain zuzen ere aukera berdintasunaren exijentzia delako eta elebidun izatea erabaki duen gizartearen kohesiorako beharrezkoa delako herritarrei
|
euskararen
ezagutza ziurtatzea. Oker dabil, beraz, helburu horiek elkarrengandik aparte edo bata besteari kontrajarrita kontsideratzen dituena, zeren eta egia bada ere eskola ez dela euskaltegia, ez da egia txikiagoa eskola badela gizarte hau elebidun izan dadin egin beharreko bidean eragile nagusietariko bat.
|
|
Ideia hori sakonago azalduz: hizkuntza aukera berdintasuna eta hizkuntza askatasuna beren kasa bermatu ezinezkoak direla uste izanik, hizkuntza hegemonikoaren ondoan egoera nabarmenki ahulean dagoen
|
euskararen
ezagutza ziurtatzeko eta gizarte bizitzako esparru ugarietan bere erabilera bermatzeko neurriak hartu beharra bizkarreratzen die herri aginteei Euskararen Legeak. Euskararen gizarte erabilerari dagokionez, berriz, aipatutako Hitzarmen Politiko eta Sozialaren arabera, baina laissez faire, laissez passer politikaren defendatzaileek esango luketenaren erabat kontra?, herri aginteak ezin dira izan behatzaile hutsak, protagonista aktiboak baizik.
|
|
...eta euskararen erabileraren bermea administrazioan, hezkuntzan, hedabideetan, kulturgintzan eta gizarte bizitzako jarduera ekonomiko eta bestelakoetan), eskubide horiek baliatu ahal izateko dauden eragozpenak ezabatzeko obligazioa ezarri herri aginteei hizkuntzagatiko inolako diskriminaziorik izan ez dadin, eta, anizkoiztasun soziolinguistikoa kontuan hartuz, bi hizkuntzen erabilera bermatzeko eta
|
euskararen
ezagutza ziurtatzeko neurriak hartzeko obligazioa bizkarreratu herri aginteei.
|
2011
|
|
Alfabetatze kanpainetako irakasleen karneta alde batera utzita,
|
euskararen
ezagutza ziurtatuko zuen agiria emateko hainbat eskari jaso zituen Euskaltzaindiak. Esate baterako, 1968ko martxoko batzarrean Julita Berrojalbizek Euskaltzaindiari eskatu zion irakasle lanetan zihardutenentzat diploma bat sortzea.
|
|
Ondoren, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak bere gain hartu zuen, eta gaur egun sail honek kudeatzen du titulua. Hezkuntza Sailak, hala ere, tituluaren ezaugarriak berregokitu zituen, euskara irakasle titulua izateari utzi zion, eta 1982 urtean
|
euskararen
ezagutza ziurtatzen duen agiria edo Euskararen Gaitasun Agiria (EGA) sortu zuen341 Agiri honek, dela irakaskuntzarako, dela beste edozein lanbidetarako euskararen gaineko ezagutza ziurtatzen du. Nolabait esateko EGA, D mailako tituluaren baliokidea litzateke.
|
|
Ondoren, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak bere gain hartu zuen, eta gaur egun sail honek kudeatzen du titulua. Hezkuntza Sailak, hala ere, tituluaren ezaugarriak berregokitu zituen, euskara irakasle titulua izateari utzi zion, eta 1982 urtean euskararen ezagutza ziurtatzen duen agiria edo Euskararen Gaitasun Agiria (EGA) sortu zuen341 Agiri honek, dela irakaskuntzarako, dela beste edozein lanbidetarako
|
euskararen gaineko
ezagutza ziurtatzen du. Nolabait esateko EGA, D mailako tituluaren baliokidea litzateke.
|
|
Euskararen Irakasle Diploma indarrean oso denbora gutxi egon zen, handik bi urtera Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak agindu bidez Euskararen Gaitasun Agiria (EGA) sortu baitzuen. Une horretatik aurrera irakaskuntzarekin lotutako tituluak desagertu ziren, eta EGA edozein lanbidetarako
|
euskararen gaineko
ezagutza ziurtatzen zuen titulu bihurtu zen347 Azken finean, irakaskuntza ez zen euskaldun trebatuak behar zituen esparru bakarra.
|