Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Paradoxikoki, erabileraren datuek beheitiko jokaera izan dute ezagutza aldetik egoerarik onena duten adin taldeetan. Euskararen ezagutzaren gainean dugun daturik berrienek4 diote, hain zuzen ere, Iruñerriko 15 eta 24 urte bitarteko gazteen artean% 32,1ek egiten duela ongi euskaraz.
2009
‎Mugetariko batek euskararen ezagutzarekin du lotura. Euskaraz badakiten herritarren kopurua eta portzentajea mugatuak dira oraindik Euskal Autonomia Erkidegoan, non, EUSTAT Euskal Estatistika Erakundeak argitaraturiko datuek diotenez, biztanleen %37, 5 baita bere burua elebiduntzat jotzen duena (755.000 biztanle), %17, 3 elebidun pasibo (350.000 biztanle) eta %45, 2 erdaldun elebakar (910.000 biztanle).
‎Errealitatea hori denez, euskararen mesedean egiten den usterik onenarekin euskararen kaltean egin litekeen gauzarik okerrenetakoa da errealitate hori euskararentzako arriskugarri eta mehatxu iturritzat hartzea. Ez dugu ezagutzen etorkinen presentziak Euskal Autonomia Erkidegoko euskararen ezagutzan duen eragin zehatzari buruzko datu guztiz fidagarririk. Nolanahi ere, zenbait proiekzioren arabera, badirudi etorkinen pisua kontatu ezik elebidunen portzentajea %39 pasatxo izango litzatekeela, gaur egun baino ia bi puntu gehiago, alegia.
2011
‎Baina nire galdera da: badago euskararen ezagutza duen masa kritiko minimorik erabilera ikusgarri izan dadin. Kuriosoa da, baina begiratu diezaiegun Iruñeari eta Gasteizi.
2014
Euskararen ezagutzarik bazenuen aurrez. Bazenekien bazenik?
2021
‎Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018). Bilakaeraren ondorioz, asko aldatu dira egun ereduan ikasten duten ikasleen zein irakasten duten irakasleen hizkuntza profila eta euskararekiko atxikimendua; euskararen ezagutza duten hiztunen kopuruak gora egin duen neurrian hiztunen edo erabiltzaileen ezaugarriak ere dibertsifikatu egin dira; adibide gisa dugu orain dela gutxi hiztun berriei buruz egindako azterketa (Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015) edo euskararen sozializazioa gogoetagai duena (Kasares, 2012).
‎Kategoria honetan, ikasleek beste ikasleen euskararen ezagutzarekiko duten pertzepzioa jaso dugu. Eus Ele tipologian sortu da horren inguruko elkarrizketa eta Ele Pa tipologiako ikasle batek ere aipatu du, gainerako ikasleek, aldiz, ez.
2022
‎Mugei dagokionez, berriz, testua euskaraz bakarrik egonagatik, jaso ditugun erantzunak euskaraz dakiten edo euskara uler dezaketen pertsonenak direla ondorioztatzen dugu, euskararen ezagutza duen 65 urtetik gorako Urola Kosta eskualdeko kolektiboa izan da, beraz, gure ikerketaren lagina. Horrez gain, euskal hedabideetan eman da galdetegiari buruzko informazioa eta berau betetzeko aukera eskaini da esteka baten bitartez.
‎Gatozen galdera erantzunetara. Gaur errektoregai izanik, bihar errektore izan daitekeenak zer nolako euskararen ezagutza du?:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia