2007
|
|
Paradoxikoki, erabileraren datuek beheitiko jokaera izan dute ezagutza aldetik egoerarik onena duten adin taldeetan.
|
Euskararen
ezagutzaren gainean dugun daturik berrienek4 diote, hain zuzen ere, Iruñerriko 15 eta 24 urte bitarteko gazteen artean% 32,1ek egiten duela ongi euskaraz.
|
2009
|
|
Mugetariko batek
|
euskararen
ezagutzarekin du lotura. Euskaraz badakiten herritarren kopurua eta portzentajea mugatuak dira oraindik Euskal Autonomia Erkidegoan, non, EUSTAT Euskal Estatistika Erakundeak argitaraturiko datuek diotenez, biztanleen %37, 5 baita bere burua elebiduntzat jotzen duena (755.000 biztanle), %17, 3 elebidun pasibo (350.000 biztanle) eta %45, 2 erdaldun elebakar (910.000 biztanle).
|
|
Errealitatea hori denez, euskararen mesedean egiten den usterik onenarekin euskararen kaltean egin litekeen gauzarik okerrenetakoa da errealitate hori euskararentzako arriskugarri eta mehatxu iturritzat hartzea. Ez dugu ezagutzen etorkinen presentziak Euskal Autonomia Erkidegoko
|
euskararen
ezagutzan duen eragin zehatzari buruzko datu guztiz fidagarririk. Nolanahi ere, zenbait proiekzioren arabera, badirudi etorkinen pisua kontatu ezik elebidunen portzentajea %39 pasatxo izango litzatekeela, gaur egun baino ia bi puntu gehiago, alegia.
|
2011
|
|
Baina nire galdera da: badago
|
euskararen
ezagutza duen masa kritiko minimorik erabilera ikusgarri izan dadin. Kuriosoa da, baina begiratu diezaiegun Iruñeari eta Gasteizi.
|
2014
|
|
|
Euskararen
ezagutzarik bazenuen aurrez. Bazenekien bazenik?
|
2021
|
|
Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018). Bilakaeraren ondorioz, asko aldatu dira egun ereduan ikasten duten ikasleen zein irakasten duten irakasleen hizkuntza profila eta euskararekiko atxikimendua;
|
euskararen
ezagutza duten hiztunen kopuruak gora egin duen neurrian hiztunen edo erabiltzaileen ezaugarriak ere dibertsifikatu egin dira; adibide gisa dugu orain dela gutxi hiztun berriei buruz egindako azterketa (Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015) edo euskararen sozializazioa gogoetagai duena (Kasares, 2012).
|
|
Kategoria honetan, ikasleek beste ikasleen
|
euskararen
ezagutzarekiko duten pertzepzioa jaso dugu. Eus Ele tipologian sortu da horren inguruko elkarrizketa eta Ele Pa tipologiako ikasle batek ere aipatu du, gainerako ikasleek, aldiz, ez.
|
2022
|
|
Mugei dagokionez, berriz, testua euskaraz bakarrik egonagatik, jaso ditugun erantzunak euskaraz dakiten edo euskara uler dezaketen pertsonenak direla ondorioztatzen dugu,
|
euskararen
ezagutza duen 65 urtetik gorako Urola Kosta eskualdeko kolektiboa izan da, beraz, gure ikerketaren lagina. Horrez gain, euskal hedabideetan eman da galdetegiari buruzko informazioa eta berau betetzeko aukera eskaini da esteka baten bitartez.
|
|
Gatozen galdera erantzunetara. Gaur errektoregai izanik, bihar errektore izan daitekeenak zer nolako
|
euskararen
ezagutza du?:
|