2009
|
|
Horrexegatik litzateke arrazoizkoa nahitaezkotasun printzipioaren aplikazio proportzionala herri erakunde bakoitzaren Euskararen Erabilera Planari erabat loturik egitea. Beste hitzetan esanda, lanpostuan erabili nahi eta behar denaren arabera finkatu behar da zein lanpostutan lukeen
|
euskararen
ezagutzak nahitaezko eta zeinetan merezimendu huts. Ez baita nahikoa euskararen ezagutza eskatzea, erabiltzea denez helburua.
|
|
Inboluzio konstituzional nabarmen bat ekarriko luke euskararen ezagutza egiazki kontuan hartzearen kontra egiten diren zenbait aldarrikapen eta proposamen betetzeak. Gaur egun, administrazio guztietan eta lanpostu guztietan eta inolako salbuespenik gabe
|
euskararen
ezagutza nahitaezkoa izatea ez konstituzionala litzatekeen bezalaxe bailitzateke konstituzio jurisprudentziaren aurkakoa, zenbaitek proposatzen duenari jarraiki, lanpostu guztietan neurri egoki eta proportziozko batean aintzakotzat ez hartzea euskararen ezagutza, edo herri langileak pixkana euskalduntzeko egitasmorik ez izatea. Euskararen ezagutzak nahitaezkoa ala merezimenduzkoa izan behar duen, eta merezimenduzkoa denean zein neurritan izan behar duen, tokian tokiko euskararen presentzia sozialaren arabera eta lanpostuaren ezaugarrien argitan erabaki behar da.
|
|
Gaur egun, administrazio guztietan eta lanpostu guztietan eta inolako salbuespenik gabe euskararen ezagutza nahitaezkoa izatea ez konstituzionala litzatekeen bezalaxe bailitzateke konstituzio jurisprudentziaren aurkakoa, zenbaitek proposatzen duenari jarraiki, lanpostu guztietan neurri egoki eta proportziozko batean aintzakotzat ez hartzea euskararen ezagutza, edo herri langileak pixkana euskalduntzeko egitasmorik ez izatea.
|
Euskararen
ezagutzak nahitaezkoa ala merezimenduzkoa izan behar duen, eta merezimenduzkoa denean zein neurritan izan behar duen, tokian tokiko euskararen presentzia sozialaren arabera eta lanpostuaren ezaugarrien argitan erabaki behar da. Bide horretatik kanpora irteten den guztia Auzitegi Konstituzionalak zedarrituriko bidetik kanpora dago, eta bistan da badirela bide horretatik at dauden proposamenak.
|
2022
|
|
Horren jatorrian derrigortasun datarik ez ezartzea dago, haren ustez: «Administrazio publikoetarako lanpostu guztietan
|
euskararen
ezagutza nahitaezkoa izan ezean, herritarren hizkuntza hautua baldintzatzen da, eta, ondorioz, herritarrek ezin dute eremu guztietan euskara eroso, berdintasunean eta inolako albo kalte edo atzerapenik gabe erabili». Horixe eskatu du, hain justu:
|
2023
|
|
Horiek horrela, Gaubekaren esanetan, «lausotu» egingo dituzte udalak hizkuntza politika egiteko dituen eskumenak. Esaterako,
|
euskararen
ezagutza nahitaezkoa ez den lanpostuetan orain arte merezimendu gisa baloratzen zuten; orain, artikulu hori ezabatu egin dute. Gainera, proposatu dute azpikontratatutako zerbitzuetan herritarren hizkuntza eskubideak bermatu behar izatea ezartzen duen artikulua ere ezabatzea.
|