Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Hipotesiak plazaratzeko Euskal Herriaren bilakaera soziolinguistikoa euskararen ezagutzari dagokionez hartu behar da kontuan. Hegoaldean, irakaskuntzari esker, haurren eta gazteen artean euskararen ezagutza handitu egin da azken bost urte horietan, bereziki ingurune erdaldunenetan. Adinekoen eta helduen arteko ezberdintasunak aldiz, murrizten doaz euskararen ezagutzari dagokionez, alde batetik, gazte euskaldunak sartzen ari direlako helduen adin taldean eta bestetik heldu erdaldun zaharrenak adinekoen multzoaren zati gero eta handiago bat suposatzen dutelako eta adinekoen taldean ziren euskaldunak, batzuk ia elebakarrak, apurka apurka desagertzen doazelako.
2009
‎Honako gai hauetan jartzen dute arreta: euskararen ezagutza handitu edo gutxitu den, eskolan hizkuntza ofizialen presentziarik baden, euskararen estatusa hobetzeko zer neurri hartu den edo euskarak gizarte funtzioak eskuratzen eta finkatzen ote dituen. Baina gutxitan heltzen diete hizkuntza aldaketetan, alegia, hizkuntzak desplazatzeko eta ordezkatzeko prozesuetan gehien erabakitzen duten alderdiei; horiek dira, hain zuzen, kultur eta gizarte aldaketak erabakitzen dituzten faktore nagusiak, argi baitago antolakuntza ekonomiko, politiko eta sozialak, eta horiei hertsiki loturiko sistema eta sare teknologikoek, azpiegiturek eta lurralde antolamenduak erabat baldintzatzen dutela hizkuntza komunitatea.
2010
‎Urte batetik bestera lankideen euskararen ezagutza handitu da, ditugun zenbakien arabera. 2008 ikasle multzorik handiena ez dago lankidego erdaldunetan (%36) baina bai euskaldun batzuk daudenetan (%43).
2014
‎Erlaxatu gara, agian; kanpotik konpontzea espero dugu, txarrenean. Apika, euskararen ezagutza handitzea ezin garrantzitsuagoa jo badugu ere, aspalditxoko lelo ezagun hau birgogoratzeko garaia dugu: Hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako, baizik.Bilbon, 2014ko apirilaren 9an
2015
‎Zer egin hurreratzeko? Herritarren euskara ezagutza handitzearen funtsezkotasuna eztabaidaezina dela dirudi. Berriz, jakina da euskararen gizarte erabilera ezagutza baino are txikiagoa dela (ikusi V. Mapa Soziolinguistikoa, 2014 eta Hizkuntzen kale erabileraren VI. neurketa, 2011), euskara dakiten askok ez darabiltela.
2016
‎Euskara bultzatzeko martxan jarri diren politikek ez dituzte eduki espero genituen emaitzak. Euskararen ezagutza handitu egin da, baina ez era berean erabilera. Segur aski, hori gertatu da inposizio politikek porrot egin dutelako.
2019
‎Hogei urteotan, euskararen ezagutza handitu da Donostian. Gainera, erakundeetan ere euskaraz gaituta dauden langileak askoz gehiago dira.
‎Hogei urteotan, euskararen ezagutza handitu egin da Donostian. Gainera,
2020
‎Bide batez, euskararen ikaste prozesuaren nolakotasunak ere azaldu dituzte, hots, etorkinen euskararen ezagutza handitzen ahalbidetu duten faktoreak: haurrak eta eskola, egiten dituzten lan motak, osatzen dituzten harreman sare trinkoak...
2021
‎% 9,3koa zen 1996an eta 2016an. Halere, euskararen eta euskarazko irakaskuntzari esker, belaunaldi gazteetan euskararen ezagutza handitzen da: 1996an 16 urte bitartekoen% 11,3 ziren euskaldun eta% 18,9 2016an.
2022
‎Euskaldunak gehi ia euskaldunak hartzen dira kontuan kopurua ateratzeko (ia euskaldunen tasaren erdia hartzen da); Hernanik lehen aldiz betetzen du baldintza hori. Nola lortu da euskararen ezagutza handitzea zuen herrian?
2023
‎Eusko Jaurlaritzak, Nafarroako Gobernuak eta Euskararen Erakunde Publikoak euskararen egoera neurtzeko xedez egina izan den azken inkesta soziolinguistikoaren emaitzak ezagutzera eman dituzte. Emaitza hauek erakusten dute euskararen ezagutza handitu dela" arnas gune" deitzen diren herri euskaldunetan, baina apaltze bat ageri dela erabilpenean. Zehazki, 16 urtez gorako biztanleen %76 euskaldunak dira eta herritarren %8k euskara ulertzen dute, mintzatzeko gai izan gabe.
‎Inkesta soziolinguistikoen emaitzetako bat da euskararen ezagutza handitu egin dela: gaur egun, 1.200.000 euskal herritarrek baino gehiagok ulertzen dute euskara, inkesten emaitzen arabera.
‎«Nahiko nuke BERRIA gehiago hedatzea ere. Euskararen ezagutza handitzen ari den bezala, irakurle gehiago izatea nahiko nuke ondorengo hogei urteetan, badagoelako nahiko masa eta nahiko irakurlego gehiago hazteko».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia