Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2004
‎Hezkuntzan ezarrita dauden hizkuntz ereduak eztabaidagai dira aspalditxoan, hainbat ereduk ikasleek euskara ikasteko bermerik ematen ez dutelakoan. Edozein hizkuntz ereduk euskararen ezagutza bermatzen ez duela-eta, Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak abendurako 16 urteko gazteentzat azterketa prestatuko du. Europako erreferentziei jarraituz, B2 izeneko azterketa egingo dute, hau da, ingelesezko First Certificateren parekoa.
2008
‎Besteak beste, eredua desagerrarazteak kezka sortu du, Hezkuntza kontseilariak esan baitu ingelesa gehi gaztelania edo euskara formula soilik erabiliko duela. Eredu berriak euskararen ezagutza bermatuko du?
2009
‎Ondorioa bistan da, gure irudiko: herri aginteek jarraitu dute euskararen ezagutza bermatzeko neurriak hartzen, eta euskararen erabilerarako aukera gero eta handiago eta sendoagoak sortzen. Ezinbestekoak dira herri aginteen hizkuntza politika eraginkorra eta legezko babesa.
2010
‎Maila kaxkarrenari begiratzen badiogu, ikus dezakegu lehen hezkuntzan %27, 1ak ez duela hasierako maila gainditzen, eta bigarren hezkuntzan% 33,5ak; ereduan bertan, DBHn %22, 5ak hasierako maila dauka, A ereduan berriz, hamarretik zortzi ikaslek ez du euskararen nahikoa ezagutzarik. Hizkuntzaren maila aurreratuari begiratzen badiogu, ikus dezakegu LHn% 29,2k ematen duela maila hori, eta DBHn soilik %24, 1.Isabel Celaa anderearen ustez, emaitza hauek 2009koekiko hobekuntza adierazten dute, baina agerraldian adierazi zuenez, eskolak ezin du izan euskararen ezagutza bermatzeko tresna bakarra, eta beste hainbat faktorek ere eragiten dute. Hezkuntza Sailaren azterketa hau Euskararen Eguna gertu dugunean ezagutu dugu, eta honek aukera ematen digu azken hausnarketa hauek egiteko.
‎Hezkuntza Sailaren azterketa hau Euskararen Eguna gertu dugunean ezagutu dugu, eta honek aukera ematen digu azken hausnarketa hauek egiteko. Batetik, eskubideak ditugu (herri baten eskubidea bere hezkuntza sistema antolatzeko bere kultura eta hizkuntzaren transmisio eta garapena ziurtatuz; eta herritarren eskubideak, legeetan jasoak, euskaren ezagutza bermatua izateko). Bestetik, betebeharrak (administrazioen obligazioak bermatzeko euskalduntzen duen sistema, besteak beste).
‎iparraldeko eta nafarroako herri aginteen jarrera aldatzea komenigarria ez ezik, beharrezkoa da. iparraldean azken urteetan herriaginteek ekin diote, apalki bada ere, eepren eskutik hizkuntza politika egiteari. nolanahi ere, lege babesa beharrezkoa da. nafarroan bada neurri bateko lege babesa, oso eztabaidatua eta mugatua, baina, kontuak kontu, legearaudi horrekin berarekin egin litzateke beste hizkuntza politika sustatzaileago bat, nafarren borondatea behartu gabe, baizik eta nafarren borondatearekin bat letorkeena eta bizikidetzarako positiboa izango litzatekeena. ondorioa bistan da, nire irudiko: herri aginteek jarraitu behar dute euskararen ezagutza bermatzeko neurriak hartzen eta euskararen erabilerarako aukera errealak sendotzen eta zabaltzen. ezinbestekoak dira herri aginteen hizkuntza politika eraginkorra eta legezko babesa. baina, kontuz! azken hitza, eta azken aurrekoa ere, herritarrak dauka:
‎gaztelania da euskararen ezagutza maila egiaztatutako milaka pertsonen ama hizkuntza. EAEn behintzat, gizarteak baliabide asko jartzen ditu herritar guztien eskueran euskararen ezagutza bermatzeko. Ehunka mila herritarrek erabili dituzte baliabide horiek, baina jakina, batzuek ez, horrela erabakita edo haien gurasoek.
‎Esperimentu bat proposatu digute, ikasleek hizkuntza desberdinetan lortu behar dituzten helburuak zehaztu gabe, irizpide argirik gabeko gutxieneko ordu banaketa bat ezarriz, ikastetxeen autonomiari dei eginez eta egiturazko arazoei egiturazko aldaketak ezarri gabe, 30 urtez metatu ahal izan dugun esperientziak ezertarako balioko ez balu bezala. Gainera, oraindik ere, euskararen ezagutza bermatzen ez duten ereduak hautatzea eskubide gisa aurkezten dute haien diskurtsoan. Bihar, etzi eredu horietatik pasatutakoak izango dira euskaraz bizitzea eragotziko dutenak, elkarbizitza eta tolerantziaren kontrako eragile aktiboak.
2012
‎Arazo hori konpontzeko udalek zerbait egin dezaketelakoan gaude. Saia daiteke dirulaguntza eskainiz euskara ezagutza bermatzen duen begiraleengatik (demagun C.1 duen entrenatzaile bakoitzeko kirol elkarteari hainbat diru) hartara zuzendaritzetan ere kontuan hartzen has litezke entrenatzaile euskaldunaren gaia. horrela balitz, errazagoa izango litzateke entrenatzaile horiek kontzientziatzea.
2013
‎Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak gogoeta hori egin zuen atzo, Eusko Legebiltzarreko Hezkuntza Batzordean. Hezkuntza ereduak «berrikusteko» asmoa agertu zuen bertan, eta euskararen ezagutza bermatzen ez duen eredu hori «gainditzeko» gogoeta eskatu zien ikastetxeei. «Pauso eraginkorrak eman behar dira, eta behin betiko gainditu A ereduaren ordutegi egitura eskasa».
2015
‎Baina horregatik diogu falta dela hautu hori egitea: erdaldunek euskaltegira joan dute, dakigunok gehiago erabili dugu, eta gure mendekotasun egoera horretan ahaldundu gara, eta euskararen alde egiteko hautua egin.Eta erakundeek zer egin dezakete. Erakundeek gauza bera egin lukete, eta, alde horretatik, euskararen ezagutza bermatuko duten neurri eraginkorrak hartu dituzte; euskaltegietara joaten den jendea babestu behar dute; doakoa izan behar du matrikulak. Bestalde, euskararen ezagutza bermatuko duen ereduaren alde ere egin behar dute.
‎erdaldunek euskaltegira joan dute, dakigunok gehiago erabili dugu, eta gure mendekotasun egoera horretan ahaldundu gara, eta euskararen alde egiteko hautua egin.Eta erakundeek zer egin dezakete. Erakundeek gauza bera egin lukete, eta, alde horretatik, euskararen ezagutza bermatuko duten neurri eraginkorrak hartu dituzte; euskaltegietara joaten den jendea babestu behar dute; doakoa izan behar du matrikulak. Bestalde, euskararen ezagutza bermatuko duen ereduaren alde ere egin behar dute. Izan ere, egun ikusten dugu indarrean dauden eredu horiek ez dutela bermatzen belaunaldi berriak euskaldunak izatea.Aste hasieran, Eusko Jaurlaritzak ezetz esan zion kontsumitzaile eta erabiltzaileen hizkuntz eskubideen dekretua aldatzeari.
2018
‎Bakar batean ere ez da bermatzen euskararen ezagutza. Hori ez dator bat Europako Kartarekin, ez Europako Kontseiluak esaten duenarekin, ez 1986an Konstituzio Auzitegiaren epaiarekin ere, esaten baitzuen euskara gaztelania bezain ofizial zela EAEn, eta, beraz, administrazio zentralak gure erkidego honetara deitutako lanpostuetan ere, zenbait lanpostutan, euskararen ezagutza bermatu behar zuela, legearen indarrez. Inkonstituzionalak dira kontuok!
‎Ikusi zen espazio ez formaletan, alegia, arlo edo espazio kurrikularretatik kanpo dauden horietan eta ikasleak haien artean dauden tokietan, euskararen erabilera %62koa zela (emaitza kuantitatiboa). Horrez gain, ikusi zen euskararen ezagutza bermatuta izan arren, ikasleek lan esparrutik kanpoko erabilerarako duten euskara gaitasuna nahiko mugatua dela (emaitza kualitatiboa).
‎Hala ere, euskararen ezagutza bermatzea baino, zailagoa da euskararen erabilera bermatzea, enpresen lan egiteko metodologian eskua sartzea eskatzen baitu honek. Konponbidea litzateke langileek bezeroekin harremanetan jartzeko lehenengo hizkuntza euskara izatea, eta langileen esku dagoena euskaraz egitea.
2019
‎Hala sinisten genuen, besteak beste, euskara ikasten ari ziren heldu gehienek motibazio pertsonal eta ideologikoek bultzatuta ikasten zutelako eta haien helburua ez zelako lanposturen batean eskatuko zieten agiri bat lortzea, Euskal Herriko hizkuntza ikasi eta euskaldun bilakatzea baizik. Gauza bera esan liteke 60 hamarkadetan seme alabak ikastoletan eta euskarazko adarrak zabaltzen ari ziren eskoletan matrikulatzen zituzten gurasoez; haien asmo bakarra ez zen haurrei euskararen ezagutza bermatzea, euskaraz (ere) bizi zitezen lortzea baizik. Frankismo amaierako azken urteetan eta trantsizioaren hasierakoetan hori zen gau eskoletan(, gau eskola?
2022
‎Bertan, 67 erantzun jaso dira. Erantzun dutenen artean, berrogeita bik langileen euskara ezagutza bermatzeko eskatzen dute. Hamalau pertsonak, profesionalek euskararen eskaintza aktiboa egiteko eskatzen dute.
‎Hau gutxi balitz, kristau sareko ikastetxeetan aurkitzen dira euskararen ezagutza bermatzen ez duten hezkuntza ereduen proportziorik handienak, A eta ereduak hain zuzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia