Emaitzak: 9
2001 | ||
euskararen erabilera bi aldagaik baldintzatzen dutela, batetik, subjektuaren testuinguruan euskaldunen presentziak (aldagai estari soziodemografikoa) eta, bestetik, subjektuek duten identitate etnolinguistikoak eta euskararen ezagutza mailak (aldagai estari psikosoziala). | Euskararen ezagutza altua denean, subjektueneuskararekiko jarrerak ere garrantzi handia du euskararen erabilera azaltzeko. | |
2005 | ||
Hizkuntza Gaitasunari dagokionean ere, azken 20 urteotako bilakaeraren berri ematen dute datuek, Zentsuko datuetatik abiatuta. Adin taldekako grafikoetan (25 irudia, III. Mapa Soziolinguistikoaargitalpenean) argi ikus daiteke EAEko biztanlegoan zenbat eta belaunaldi gazteagoak izan, | euskararen ezagutza altuagoa dela: adibidez, 2001ean 40 urte bitarteko EAEko biztanleen artean% 60 inguruerdaldun elebakarra zen, 15 artean, aldiz,% 20 baino gutxiago dira erdaldunak. | |
2008 | ||
Kontratazioei begiratuta, bada aldaketa bat deigarria eta ikertzekoa dena: hainbat administraziotan, publikoari begira dagoen langileriari gutxieneko gaitasun oso urria eskatzen zaio, erdi mailako langileriari aldiz | euskararen ezagutza altuagoa eskatzen zaio barneko prozesuak euskaraz egiteko. Noski, goi goi mailako agintarien kasuan ez dago eskakizunik. | |
2013 | ||
Elkarrizketetako partaideen | euskara ezagutza altua izateak ez digu leialtasun handia (ala txikia) izatea ziurtatzen. | |
Beheko grafikoan ikus daitekeenez, elkarrizketetako partaideen | euskara ezagutza altua izateak ez digu leialtasun handia (ala txikia) izatea ziurtatzen; adibidez, Goierriko enpresa bateko euskaldunek ez dute zertan Basauriko enpresa bateko euskaldunek baino leialagoak izan: | |
2014 | ||
Tesi lan honetan aztertuko diren herrien ezaugarri da euskara ezagutza altuaizatea, eta halaxe da Goizuetako kasuan ere. Bereziki | euskara ezagutza altua duenherria da,% 95ekoa 2012an. Euskararen erabilera ere altua da bertara doanak ikusdezakeen bezala. | |
2016 | ||
Hazkunde hauen biderkatzeari erreparatuta beste datu esanguratsu bat antzeman daiteke: abiapuntuan | euskararen ezagutza altua denean igoera zailagoa dela, Gipuzkoan gertatzen den moduan. Errendimendu marjinal dekrezienteak eragiten ote dio euskarari eta sabai gaindiezin bat edukiko ote du? | |
Abiapuntuan | euskararen ezagutza altua denean igoera zailagoa dela, Gipuzkoan gertatzen den moduan. | |
2022 | ||
Urola Kostako adinekoen osasun arretan hizkuntzak duen eragina aztergai" artikuluan Saioa Martinez de la Hidalga idazleak osasuna eta hizkuntzaren arteko bidegurutzea landu du. | Euskararen ezagutza altuko eskualde bateko testuinguru zehatzeko baldintzak aztertu ditu, teknika kuantitatiboak baliatuz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
euskararen | 4 (0,03) |
euskara | 3 (0,02) |
Euskararen | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 5 (0,03) |
Jakin | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara ezagutza | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara ezagutza altu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |