2001
|
|
|
Euskara
euskal identitatearen muina bihurtu nahi izateak eta, ondorioz, haren berreskuratzea eta komunikabide bizia hainbat estrategia erabiliz (ikastolak, gau eskolak, kantagintza, literaturgintza, ikerkuntza...) lortzeko gurariak garaian garaiko eta tokian tokiko egoerak iraultzea eragin dute bai euskal gizartea osatzen duten gizon eta emakumeen senean, bai gizartea ren barruko harremanetan ere....
|
2009
|
|
Esango genuke, politikagintzaren esparruan, euskal abertzaletasunaren mundutik zenbaitek gehiegitan proiektatu duela
|
euskara
euskal identitatea ulertzeko ikuspegi jakin bati hertsiki lotuta, eta beren burua ez nazionalistatzat izendatzen dutenek gutxienez beste hainbestetan erakutsi dutela beldurra diotela egiazko elebitasunari eta euskararen ezagutza eta erabilera hedatzeari, errezeloz beteta begiratzeraino. Azken hauek uste dute zenbat eta euskara gehiago orduan eta euskal abertzaletasun gehiago izango genukeela gure gizartean.
|
2012
|
|
Euskalgintzan dihardutenak, eragileak, mota askotakoak dira, esate baterako, hizkuntzalariak, irakasleak, idazleak, kazetariak, euskaltzaleak, euskararen militanteak..., baina lehen sailkapen bat egitean bi multzotan bana ditzakegu guztiak, bi jarrera kontrajarrien arabera: batzuek uste dute euskara ez dela euskal nazio identitatearen osagarri gisa hartu behar; eta bigarren multzoan sar daitezkeenek pentsatzen dute
|
euskara
euskal identitatearen osagarri gisa hartu behar dela. Hizlariak aurrera egin ahala, eta gaia politikaren esparrura hurbiltzen hasi orduko, entzuleen arteko zenbait aurpegi itxuraldatzen hasi ziren zertxobait, nahiz eta edukazioak eskatzen duen gisan ez zen aparteko imintzio eta zalapartarik nabaritu (gure herrian izan zen hitzaldi hori eta bertan denok elkar ezagutzen dugu).
|
2017
|
|
Gurasoen erabakia identitate eraikuntzari dagokio euskal nortasunarekiko atxikimenduak zerikusia dauka hizkuntza hautuekin.
|
euskara
euskal identitatearen eraikuntzan giltzarri da: euskara ikasi eta erabiltzetik bat egiten ahal da euskal nortasunarekin, ez da derrigor aldez aurretik emandako zerbait.
|
|
|
Euskara
euskal identitatearen eraikuntzan giltzarri da: euskara ikasi eta erabiltzetik bat egiten ahal da euskal nortasunarekin, ez da derrigor aldez aurretik emandako zerbait.
|
|
|
Euskara
euskal identitatearen muinetik erauzi eta euskararen balioa erlatibizatzeko joera ere txit aipagarria da. Ariketa intelektual horretarako, arte plastikoetan hizkuntzak daukan lekurik eza azpimarratzen dizute hainbatek.
|
|
Arrazan ardaztutako diskurtsoa baztertu, eta hasieratik beretik eman zion lehentasuna euskara eta euskal kultura suspertzeasinbolikoa sendotu zuen herriko hainbat sektoretan. Euskal nazioaren eta borroka abertzalearen muina adierazteaz gain,
|
euskarak
euskal identitatearen galera sentimendua sinbolizatzen zuen, baita errepresioari kontra egiteko bulkada politikoa ere. Eta herri mugimendu horrek, borrokaren borrokaz, euskararen dimentsio parte hartzailea indartu zuen:
|
2018
|
|
Sabino Aranak sorturiko alderdiaren sorreran euskal identitatean" erlijioak" (Jainkoa) eta" lege zaharra" (Foruak) elementu nagusiak ziren. 1960 hamarkadan aldiz hizkuntzak identitatearen erdigunea bereganatu zuen,
|
euskara
euskal identitaterako ezinbesteko aldagai bilakatuz. Hizkuntza erdigunean jartzeak bestelako moldaketak ekarri zituen, besteak beste, hezkuntza eremuan.
|
2022
|
|
Esan genezake garai horretan
|
euskarak
euskal identitatearen erdigunea hartzen duela. [...] Aita Villasantek" Bai Euskarari" kanpainaren amaierako jaialdian esan zuen moduan:
|
|
Bestalde, esan genezake garai horretan
|
euskarak
euskal identitatearen erdigunea hartzen duela7; edo izugarrizko loturak behintzat ezartzen direla euskara eta euskal identitatearen artean. Lotura hori, modu ezberdinetan irudikatu izan da garai horretako testuetan; baina batez ere tradizioaren eta kulturgintzaren bidez egin izan dira hizkuntza eta identitatearen arteko loturak.
|
|
Nazionalismo goiztiarrean emakumeek izan zuten euskararen transmisore papera presente dago oraindik ere testuetan. Baina bestetik, eta
|
euskarak
euskal identitatearen erdigunea hartzen duen heinean, esan genezake hizkuntza eta baita honen bidez ordezkatzen den euskal hiztuna ere maskulinizatzen doazela.
|
|
Batetik, nazionalismo goiztiarrean emakumeek izan zuten euskararen transmisore papera presente dago oraindik ere testuetan –batez ere K02 testuan. Baina bestetik, eta
|
euskarak
euskal identitatearen erdigunea hartzen duen heinean, esan genezake hizkuntza eta baita honen bidez ordezkatzen den euskal hiztuna ere maskulinizatzen doazela. Aztertutako testuen arabera, euskara zein euskal hiztuna mundu maskulinizatu batekin –eta baita orduko mugimendu iraultzaileetako normatibitatearekin ere lotu izan diren heinean.
|