Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Korapilatsuago gertatu zen euskara eskoletan sartzeko ahalegina. Ordu erdiko ikastaroak eskaini zituen Diputazioak nafar hizkuntza ikasi edo landu nahi zuten ikasleentzat, maisuen ordainketa haren gain zela.
2005
‎Ez du, inolaz ere, berdina izan behar euskararekiko sentsibilitateak hemen eta erdararekikoak Madrilen. Euskara eskolan sartu da gizarteari esker eta hala segi behar du arrakastatsua izan dadin. Hori elikatu behar da alde guztietatik, administraziotik ere bai, gobernutik ere bai.
2008
‎Bereziki jeltzaleek, 1917an Bizkaiko Diputazioa eskuratu ondoren, euskarazko auzo eskola berriak sortzea aztertzen ibili ziren, proiektua 1919an martxan jarriz. Ordura arte, batez ere Gipuzkoako Diputazioa ibili zen euskara eskoletan sartzeko eskariak eginez Espainiako Gobernuari, baina besterik saiatu gabe. Bizkaiko bidea, praktikoagoa zen.
‎Gutunean ez da zehazten Azkuek zertaz hitz egin nahi zion hezkuntza ministroari, baina litekeena da euskara eskoletan sartzeaz aritu gura zuela pentsatzea. Ez dut bilera hori gauzatu zenik inon aurkitu.
‎Eta ez euskal alderdi jakin batzuei (demagun jeltzaleei) baizik, aurreko atal batean esan denez, euskal ordezkari guztiei, diferentzia politikoen gainetik («naiz txuri naiz gorri»). Hola, euskara eskoletan sartzeko xedea, Azkuek alderdikerien gainetik jarri nahi zuen, euskarazko hezkuntza, euskal gizartearen oinarrizko kontsentsu komun gisa planteatuz. Eta auzi hau, Eusko Ikaskuntzarekin elkarlanean garatu nahi zuen.
2012
Euskara eskolan sartzeak berebiziko ondorioak izan ditu hizkuntzaren erabilera ohituretan, eskolatik kanpo, familian eta herrian.
‎Gutti apuntatu ziren euskara" (Arroxa, 2 FG). Izan ere, euskara eskolan sartzea ez zen gatazkarik gabeko prozesua izan.
‎Baztango herrietako eskoletako maisu maistrek erdara hutsezko eskolak euskara abiada bizian galbidera zeramala uste dute: " hori izan zen joera bat... galtzen ari zen" (Landa koadernoa [Lk],). euskara eskolan sartzeak berebiziko ondorioak izan ditu hizkuntzaren erabilera ohituretan, eskolatik kanpo, familian eta herrian: " eskolaren eraginez.
‎Berriemaileen ustez, euskara eskolan sartzeak hizkuntzaren egoera herrian, bai eta etxeetan ere, irauli du. euskarazko eskolatzerik gabe batzuek ez dute uste etxeetan haurrak erdaraz hazteko ohitura aldatuko zatekeenik:
2014
‎Egoera barri haretan euskera eskoletan sartu zala dino Kilikilik. Bera ez dator bat han erabili ohi zan euskera eta metodoekin eta protesta egiten dau.
‎Bi kasuok, Iruritakoa eta Iruñekoa, hizpide izan ditu Patxi Salaberrik gaurko agerraldian: Pozgarria da ikustea nola arriskutan egon den Iruritako euskara, diktaduraren garaian gibelka joan zena, gero, euskara eskolan sartzearekin, berriz ere aitzina joan den, nola, eta hau zinez ekarpen polita eta bihotz emangarria da, euskara eskolatzearekin galdu eta etxean erdara sartu zuten haur haien ondorengoek, oraingo haurrek, eskolatzearekin euskara irabazi eta atzera etxean sartu dute.
‎5 Euskal eskolak. Madrileko eta Parisko gobernuei euskara eskoletan sartzeko eskatu.
2015
‎1968an sortutako Bilboko Unibertsitatean, curriculumez kanpoko euskarazko eskola ezegonkorrak antolatzen hasi ziren, baita Deustuko Unibertsitatean ere. Halaber, Valladolideko Unibertsitateari atxikita sortutako Donostiako Zuzenbide Fakultateko arduradunekin harremanetan zegoen Euskaltzaindia, euskarazko eskolak sartzeko. Bestalde, akademiak babespean hartu zituen udako euskara ikastaroak unibertsitate ikasleentzat.
2016
‎Edozein modutan, euskararen egoera ere aztoragarri zitzaion oso, eta biak uztarri berean lotzen ahalegindu zen gogotik. Xerka zuen euskara eskoletan sartzea, eta hortaz artikulu nahiko ondu zituen batez ere Miroir de la Soule delakoan ageri zirenak. Euskara eskoletan irakasteko erabide ttipia ondu zuen Paue, Baiona eta Oloroeko behagile akademikoak onartu ostean Iparraldeko eskola guzietara igorri zena.
2019
‎e) Espainiako Ministerio de Instrucción Pública zeritzonari (Hezkuntza Publikoko Ministerioa) euskara eskoletan sartzeko eskaria egin zion Euskaltzaindiak. Horrez gain, ikastetxeetan erabiltzeko testuak sortzeko dirulaguntzak eman zituen, eta Iruñeko irakasle eskolan euskara katedra bat jarri zuen abian.
2020
‎Euskal liberalismoan, dio Azurmendik, chauvinismo nazio handitarra eta euskaldunaren arlote konplexu zaharra (kolonizatuaren ezaugarria) ezkondu dira. Tradizionalista kontserbadoreentzat, euskara eskolan sartzea euskaldun jendea ideia berrien izurritik immunizatu eta bakartzeko zen, eta progreen ustetan, hezkuntza elebitasun liberalaren helburua zen euskaldunak erdaldun iaio bihurtzea.
2022
‎1990eko hamarraldian euskara eskolan sartzeak ondorio garbia ekarri zion hizkuntzari, itzala eta ikusgarritasuna irabazi zuen eta hainbat iruritarrek mintzairari buruzko oharmena aldatu zuten. Berebat, neska mutikoak eskolako euskara karrikara eta etxera eramaten hasi ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia