Emaitzak: 7
2008 | ||
Honek inplikazio sakonak ditu, bai euskaldun berri hauen hizkuntza gaitasunari dagokionez (eskolako gaietatik landa handiagoa izaten dute gazteleraz komunikatzeko gaitasuna), bai bizi diren testuinguruari dagokionez: euskaldun gehienak testuinguru erdaldunetan bizi dira, eta | euskara eskolari lotzen zaio. | |
2016 | ||
Euskaraz batez ere eskolan eginda, | euskara eskolarekin lotzeko arriskuaz ohartarazi izan dute. Klixe okerra ote da, edo uste zabaldua gaztetxoen artean? | |
2017 | ||
«beste zerbait» behar dela ohartarazi dute, eskola ez dela aski. Euskara informala lortzea, | euskara eskolarekin lotzeko joera haustea eta identitate esparrua lantzea aipatu dituzte. | |
2019 | ||
• Zergatik da garrantzitsua hizkuntza ohituretan eragitea. Ohiturak normalean ez dira modu kontziente batean sortzen, eta hori da hizkuntza batean edo bestean berba egiterakoan ere gertatzen zaiguna. Gaztetxoek askotan, gaztelaniara joten dute hainbat arrazoirengatik, | euskara eskolarekin lotzen dutelako, eredu erdaldunak dituztelako, eta abar. Ahize AEK k DBHko gaztetxoekin lanketa egiteko eusLiderrak tailerra sortu zuenean, argi izan zuen hizkuntza ohituretan eragitean dagoela gakoa, eta hizkuntza portaerak aldatzea baino, eraginkorragoa dela hizkuntza ohitura berriak eraikitzea. | |
2022 | ||
Asko izan dira | euskara eskolarekin lotuta aurkezten duten narratibak. Eskolarekin lotzeaz gain, aipatzen dira euskara lanbide zehatzekin lotutako betekizun gisa deskribatzen duten diskurtsoak. | |
• | Euskara eskolarekin lotzeak gaztelera harreman sozialetan erabiltzea lehenesten du. " Jendeak lotzen du euskara ikastearekin eta gaztelera iruditzen zaio" más de guay." E9 | |
2023 | ||
Beste alde batetik," espainol" etiketarekin identifikatu zirenak daude, iritzi neutroagoak eta negatiboagoak agertu zituztenak; gehienek | euskara eskolarekin lotu zuten (batek esan zuen ez duela inolako arazorik hizkuntzarekin, baina nazkatuta sentitzen dela eskolan erabiltzera behartzen dutenean), eta batez ere hizkuntzaren izaera minoritarioa azpimarratu zuten. Horietako 6k ziurtatu zuten ez zaiela euskara gustatzen eta, oro har, garrantzi gutxiko eta erabilgarritasun gutxiko hizkuntza gisa definitu zuten, eskolatik kanpoko euren bizitzetan duen presentzia hutsaren hurrengoa dela ziurtatzen baitute. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
barren.eus | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara eskola | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara eskola lotu | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |