Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Derrigorrezko kredituak kontuan hartuz, irakasgaien% 16,55 euskaraz ikasten dituzte. Euskara planaren arabera %39, 7 izan lukete, kontuan hartuzezen plan horren proposamena Elektronika, Elektrizitatea eta Kimika espezialitateetan, euskarazko eskaintza ez zabaltzea dela, eta eskaintza zabaltzeko bide bakarra beste espezialitateetan komunak diren irakasgaiak eskaintzea dela. Topografia titulazioari dagokionez, berriz, derrigorrezko %33 kredituak euskaraz eskaintzeaproposatzen du euskara planak.
‎Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko. Hori da behintzat behin bainogehiagotan euskarazko eskaintza ez ezartzeko erabili izan den argudioa.
‎Akademikoki ez dago beraz arazorik, eta, hein handi batean, EHUn lortu dugu. Hautazko kredituen arloan, aldiz, euskarazko eskaintza ez litzateke hain zabala izango, baina imajinazioari ekinez, enpresa publiko eta pribatuko baliabideak erabiliz, txukunago izango litzateke eskaintza. Baina 2002ko euskal unibertsitarioak hiru hizkuntzetan ikasgaiak lantzeko eta ikasteko gauza izan behar du.
2006
‎Esan bezala, deskribapenari buelta emanda eta, gure kasuan, euskaraz oinarrizko gaitasuna eskola bidez jaso duten baina gaztelaniaz errazago moldatzen diren milaka hiztunen kasuan (gero eta milakago), gauza bera gertatuko da seguruenik, baina alderantziz. Tira, eta" erdal elebidun" izan gabe ere, gainerako euskaldun guztioi edo gehien gehienoi gertatuko zaie gaur egun une, gai edo testuinguru jakin batean, erdarazko espresio, termino edo esaldi batek euskarazkoak eskaintzen ez dion" kolpea" eskaintzen diola, edota esaktamentian zerbaiti eman nahi dion tonua edo" zaporea" hobeto ematen diola erdararen bidez.
2009
‎Hezkuntza Profesionalean euskarazko eskaintzarik ez egitea da, Europako aditu batzordearen txostenaren arabera, betetzen ez den horietako bat. Perez Nievasek zehaztu zuenez, baina, lau talde eskaintzen dira Iruñean.
2018
‎Laburpena. unibertsitateko osasun ikasketetan gaur egungo euskararen egoera aurkeztu nahi dugu artikulu honetan. Osasun zientzietako graduen euskarazko eskaintza ez da homogeneoa, batzuetan dena euskaraz ematen den bitartean (erizaintza, fisioterapia), beste batzuetan ez baita lortu guztiz euskaraz eskaintzea (medikuntza, odontologia, farmazia). Kontuan hartu behar da gainera, euskaraz ematen den guztia EHU/ UPVn kokatua dagoela eta bere garapena osasun esparruan euskarak lan hizkuntza modura duen hedapenarekin lotuta dagoela.
‎Esate baterako, Nafarroako euskararen legearen bidez, eremu ez euskaldunean bizi den ikasle bati behartzen zaio hamarka kilometroko distantzia egin behar izatera eskolara joateko. Euskal Elkargoan ere, herri jakin batean euskarazko eskaintzarik ez dagoenean, haurrak alboko herrietara eraman behar dira lehen maila egitera; kolegioa edota lizeoa euskaraz egin nahi duten ikasleek ikastetxe gutxi batzuk besterik ez dituzte aukeran. Kasurik larrienetan, haur horiek 2 ordutik gora eman ditzakete errepidean, egunero, autobus batean edo kotxe batean sartuta, eta honela, gainditu egiten dute Finlandiako haur batek joan etorrietan legez eman dezakeen denbora kopurua.
2021
‎Beste auzoetan, euskarazko eskaintzarik ez zuten auzoetan, gurasoek ez zuten euskara aukeratzerik izan, bistan da (Mendebaldean, Mendillorrin, Azpilagañan eta Donibanen). Arrosadiko eta Buztintxuriko haur handienen bi taldeetan ere ez zen euskarazko eskaintzarik, eta, beraz, gurasoek ez zuten aukeratzerik izan.
‎Gurasoen% 40’77k euskarazko haur eskola aukeratu zuen. Portzentaje handiagoa izan zen Alde Zaharrean (gurasoen% 50’98k) eta Txantrean (gurasoen% 50’39k, nahiz eta euskarazko haur eskola bakarra izan eta gaztelaniazkoak bi). Beste auzoetan, euskarazko eskaintzarik ez zuten auzoetan, gurasoek ez zuten euskara aukeratzerik izan, bistan da (Mendebaldean, Mendillorrin, Azpilagañan eta Donibanen). Arrosadiko eta Buztintxuriko haur handienen bi taldeetan ere ez zen euskarazko eskaintzarik, eta, beraz, gurasoek ez zuten aukeratzerik izan.Datuek erakusten dutena oso argia da:
2022
‎Zinema eta telesailak ikusteko bitarteko nagusia bilakatu diren streaming plataformetan, berriz, euskarazko eskaintza ez da %0, 1era iristen. Egia da azken alor honetan herri ekimenak alderdi, erakunde eta enpresak mugiarazi dituela, eta aurrerapauso batzuk lortu direla merkatuan nagusi diren bi plataformetan:
‎Euskarazko produktu gutxi ekartzeaz aparte, gainerako herrietan euskaraz eskainitakoa gurean gaztelaniaz eskaini dute behin baino gehiagotan. Euskarazko eskaintza ezak erdarakoen gorakada dakar".
2023
‎" Kontuan hartu behar dugu gaur egun kate pila bat daudela, baina hala ere, adierazgarria da", esan zuen. Gaineratu zuen, Euskal Herriko zinemetan urtean eskaintzen diren filmen %1 baino ez dela euskaraz, eta streaming plataformetako euskarazko eskaintza ez dela %0, 1era iristen. " Euskarazko streaming plataforma bat behar dugu", esan zuen Aginagaldeak.
‎Bestaldetik, aurreko lau urteek eman dutena badakigu: Euskararen II. Plan Estrategikoa ez zen garatu (anbizio falta zuen arren), hezkuntza kontseilariak ereduaren garapena oztopatu zuen (hor daude Mendigorriaren eta Lerinen kasuak), PAIren aldeko politika itsua bultzatu da, Hizkuntza Eskoletako euskara taldeetan murrizketak egin dira, Gobernuaren haur eskoletan euskarazko eskaintza ez da handitu, Lezkairuko ikastetxe berrian eredua ezarriko den ez da batere segurua, helduen irakaskuntzan euskara ikasteko oztopoak izan dira, Mañeruko Udalari eremu mistoan sartzea ukatu zitzaion... Nafarroako Gobernuaren lan deialdietan oposizioa izan da nagusi (beraz, euskara baloratu gabe), Osasunbidean oposizio lehiaketa egiten da eta hor euskararen balorazioa eremu mistoan desagertu da, frantsesa, ingelesa eta alemana Nafarroa osoan baloratzen diren bitartean, Plantilla Organikoko postu elebidunak (Hezkuntza kenduta)% 2 inguru dira…
‎Hauek izan ziren emandako arrazoiak: ohitura edo erraztasun falta, euskaraz gustuko libururik ez topatzea eta euskarazko eskaintza ez ezagutzea.
‎Izan ere, zenbait ikerketaren arabera, mundu mailan egunean hiru ordutik gora ematen ditugu telebistaren aurrean batez beste, gero eta gehiago streaming plataformen bidez, eta euskaldunok mendebaldar homologatuak gara horretan ere. Hortaz, euskarazko eskaintzarik ezean, inguruko hizkuntza nagusietan betetzen dugu funtzio hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia