Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2012
‎Hemengoek duten guztiaz jabetu nahi dut, eta, aldi berean, guk daukaguna haiekin partekatu. Auzokok aukera hori ematen digu". 9 hori da Auzokoren funtsa, euskara erdigunean jarrita, bi noranzko harremanak sortzeko bidea irekitzea.
2014
‎Berri emateko gunea izan da batez ere; diru-laguntzen kontuak, aurrekontuenak eta lokalenak hitz egin izan dira. Mahaiak euskaraz funtzionatzen du, baina ez du oinarririk planteatu euskal kulturaren inguruan, ez da gogoetarik egin; ez da euskara erdigunean jarriko duela inon jaso.
‎Lan honetan euskal kulturaren definizio hau erabili dut: euskaraz egiten dena eta/ edo euskara erdigunean jartzen duena. Hala ere, taldeei ez nien argibiderik eman, eta zaila da jakitea," euskal kultura" esanda bakoitzak zer ulertzen duen; talde batean ere nekez izango dute denek irudi bera.
‎2015eko hauteskundeak gainean ditugun honetan, garai egokia da ordezkari politiko izango direnei eskatzeko epe ertainera begiratzea, baliabide gehiago jartzea eta, euskarazkoa erdigunean jarrita, kulturari behar adinako garrantzia ematea ere bai. Sorguneak ikertegiak Gipuzkoako Foru Aldundiarentzat txosten bat egina du10, eta euskal kulturaren kontzientzia harrarazteko lanean jarraitu dugu hurrengo legealdian ere.
‎Izan ere, hainbat esparrutan baliagarri izan daiteke, hala nola, eskola eremurako. Honela, elkar harremanerako oinarrizko hiztegi hauekin, elkarren arteko ezagutza eta aitortza bultzatu nahi da euskara erdigunean jarriz. Web gunearen bidez, 330 hitzeko oinarrizko hiztegia eskuratu daiteke eta inprimatu egunerokotasunean erabiltzeko.
2015
‎Ezinbestekoa baita, euskarak eta euskal kulturak ezinbestekoa baitu, aintzakotzat hartuko duen lur bat. Euskarak, definitu nahi den bezala, hizkuntza nagusi edo hegemoniko izango den lur zati bat behar du, euskara erdigunean jarriko duen lur zati antolatu bat. Plurinazionala bai, baina euskara ardatz duena.
2016
‎Horregatik, eskerrik asko, Imanol, zure kantuekin umetako une txiki eta goxo horiek gordetzen lagundu diguzulako. Eta, batez ere, gure umetako imajinarioan, buruan zein bihotzean, euskara erdigunean jartzeagatik. Lan bikaina eginda joan zara.
2018
‎Euskararen gaia zeharkakoa dela ondorioztatu ahal izan dugu lan honetan; izan ere, erabileran eragiten duten faktoreak askotarikoak dira eta horien ardura ez dago Euskara Sailaren esku soilik. Horrenbestez, politika publiko guztietan euskara erdigunean jarri behar da, udaleko hainbat sailetan plangintzak diseinatzen direnean.
Euskara erdigunean jarrita: sinple bezain gaitz.
Euskara erdigunean jarrita: sinple bezain gaitz.
2019
‎“Bozgorailua duten eragileek euskara erdigunean jarri lukete”
‎Hautagaien sare sozialetan, orokorrean, erdara izan da nagusi. Bozgorailua duten eragileek, hau da, hedabideek, alderdi politikoek, elkarteek... herri honetan gutxienez ele bitan egin lukete eta euskara erdigunean jarri lukete. Euskararen alde egin beharrean kontra egiten ari dira, euskararen alde daudela esan arren.
2020
Euskara erdigunean jartzeko ariketa soziala
‎Bi mila pertsonatik gorako parte hartzea oinarri sendoa da. Sakandarrek badute gogoa, eta beharra sentitzen dute, bere hizkuntza ohiturak aldatzeko, euskara erdigunean jartzeko. Euskaraldia egiten ari da Sakanan, ez soilik 2.171 horiek.
2021
‎Helburua: Elkar ezagutzarako guneak eta uneak sortzea, euskara erdigunean jarrita.
‎Teknologiak arazo horiek aztertzeko eta hobeto kudeatzeko aukera ematen digu, barne zein kanpo komunikazioei begira". Proiektua euskarari zentraltasuna emanez garatu dela nabarmendu du Abrilek. «UdalHiztek ekin euskara erdigunean jarri nahi da eguneroko lanean, sortzeko hizkuntza nagusia izan dadin. Aldi berean, euskaraz ez dakiten langileen beharrak hizkuntza teknologien bidez asetzen saiatzea da asmoa”.Bere iritziz, egitasmoa gauzatzeko unea ere aproposa da orain:
2022
‎Planak jarraipena egiteko eratuta dago mahai bat. Neurriei dagokienez, estrategiak fintzea eta euskara erdigunean jartzea izan daitezke gako nagusiak, eta datu guztiak aintzat hartuta, muga batzuk jarri dira eskura dauden arlo jakin batzuetan.
‎Zumaian planak jarraipena egiteko dagoeneko eratuta du mahai bat, eta han bereziki azter daitekeen kontua da hizkuntzaren ingurukoa. Neurriei dagokienez, estrategiak fintzea eta euskara erdigunean jartzea izan daitezke gako nagusiak, eta datu guztiak aintzat hartuta, muga batzuk jarri dira eskura dauden arlo jakin batzuetan.
‎Abiada garrantzitsua izan zen euskal hiztunen komunitateari begira. Euskarari prestigioa eman zion, eta euskara erdigunean jartzea lortu».
‎Ekimena erakundeek hartu lukete, baina errealitateak dio erakundeak ez direla, oraingoz behintzat, euskara erdigunean jartzen ari ikus entzunezkoetan. Egoera makurrari buelta emateko, hizkuntzaren normalizazioan ari diren eragileek hartu lukete lidergoa, gizartearekin eta herri mugimenduekin batera.
‎ELAko Miren Zubizarretak bata bestearen atzetik zerrendatu zituen eskaerak: hezkuntza sistemako langileak kontuan hartzea akordioa eta Hezkuntza Legea egitean hezkuntza lege «propioa eta euskalduna» izatea, hezkuntza langileen lan baldintza «egokiak» bermatzea, nahiko inbertsio eta baliabide edukitzea, publikoan zentratua egotea, euskara erdigunean jartzea, oinarritzat euskal curriculuma edukitzea, segregazioari aurre egin eta gizarte kohesioa bermatzea eta merkatuen interesetatik bereiz egotea. Grebari eta hilaren 28an egitekoa zuten protestari eusteko asmoa erakutsi zuten orduan.
‎Hamar punturen bueltan eraiki dute aldarria sindikatuek: Hezkuntza Legeak publikoa izatea «ardatz»; segregazioari aurre egitea eta gizarte kohesioa bermatzea; publifikazio marko eta araudi orokorra eta adostutakoa ezartzea; legea «propioa» izatea; inbertsio eta baliabide nahikoa jasotzea; euskara erdigunean jartzea; betebehar eta kontrol mekanismo zehatzak ezartzea; hezkuntza sistemako langile guztien lana eta «lan baldintza egokiak» bermatzea; merkatuen interesen gidaritzatik eta enpresa pribatuen negozio esparrutik at egotea; eta lege parte hartzailea izatea, langileak aintzat hartuko dituena.
‎Hamar punturen bueltan osatu dute aldarria sindikatuek: Hezkuntza Legeak publikoa izatea «ardatz»; segregazioari aurre egitea eta gizarte kohesioa bermatzea; publifikazio esparru eta araudi orokorra eta adostutakoa ezartzea; legea «propioa» izatea; inbertsio eta baliabide nahikoa jasotzea; euskara erdigunean jartzea; betebehar eta kontrol mekanismo zehatzak ezartzea; hezkuntza sistemako langile guztien lana eta «lan baldintza egokiak» bermatzea; merkatuen interesen gidaritzatik eta enpresa pribatuen negozio esparrutik at egotea; eta lege parte hartzailea izatea, langileak aintzat hartuko dituena.
‎Komunikazioa indartzea eta euskara erdigunean jartzea izango da beste erronketako bat," gizartean ez delako horren ezaguna Aiaraldeko Euskalgintza Kontseilua". Elkarlanaren estrategia izango dute itsasargi, eta eremu berriak nahi dituzte argitu:
2023
‎Baina banakako interesetatik haratago, izan ditugu komunitatea, taldea, indartzeko egitasmoak. Udazkenean, Bilbon milaka herritar batu ginen euskara erdigunean jartzeko beharra aldarrikatzeko. Hezkuntza Legea ere izan dugu lehen lerroan, euskarari eta publikoari ez diolako ematen behar den lekua.
‎Hala, Eusko Jaurlaritzari eskatu dio euskara gai zentral gisa tratatzeko, eta jarrera proaktiboa eskatu dio gai horretan. Eskatu dio euskalgintzarekin dituen harremanak indartzeko horretarako, eta euskara erdigunean jarriko duen herri akordio bat proposatu dio lehendakariari. Izan ere, Iriarteren esanetan, «erronka handiak» ditu euskarak, eta horiek aukera moduan jorratu behar dira, zenbait eragilek eta auzitegik jar ditzaketen «galgen» aurrean.
‎Hala, jarrera proaktiboa izateko eskatu dio Eusko Jaurlaritzari. Galdegin dio euskalgintzarekin dituen harremanak indartzeko, eta euskara erdigunean jarriko duen herri akordio bat proposatu dio lehendakariari. Izan ere, Iriarteren esanetan, «erronka handiak» ditu euskarak, eta horiek aukera moduan jorratu behar dira.
Euskara erdigunean jarriko duen hezkuntza lege bat ere eskatu dute, sare publikoan kokatzen baitute euskararen ezagutza eta etorkizuna. Horrez gain, merkatutik kanpo dagoen eskola bat nahi dute, laikoa izanen dena.
‎Tutera Kirol Elkartea da horren adibide: euskara erdigunean jarrita, kirola beste modu batean ulertzen dute, lehiakortasunetik at.
‎Zaldibian (Gipuzkoa) abiatu zuen aurrena UEMAk, Huhezirekin eta udalerriko hainbat eragilerekin elkarlanean. «Bertako ikasleen herenak kanpoko herrietatik etorritako gurasoen seme alabak dira gaur egun, eta eskolak behar handia ikusi zuen haien gurasoengana heltzeko, haien kulturak errespetatuz, baina euskara erdigunean jartzeko beharra ere nabarmenduz».
‎Horrela, esan genezake, pulunpa metodologiak murgiltze eredu linguistiko zehatz bat zedarritzen duela: jolasa eta ludikotasuna ardatz, ikaslea, bere testuingurua, emozioak, izaera, garapena, eta euskara erdigunean jartzen dituena.
‎Euskal Herrian gaur gaurkoz ez dago Katalunia dagoen murgiltze eredu orokortua. Haatik, Frantzian eta Espainian XIX. mendean ezarri ziren hezkuntza ereduen oinarriak daude indarrean, hau da, uniformetasuna eta zentraltasuna bideratzen dituen hezkuntza sistema dago oraindik ere sustraiturik; euskara erdigunean jartzen ez duen hezkuntza eta hizkuntza eredua. Bertan, hezkuntza testuinguru linguistiko bakoitzaren arabera eskaintzen den hizkuntza eredua dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia