2002
|
|
eskolagiroa euskalduntzen, batetik; eta Hezkuntza Administrazioa euskalduntzen, bestetik. Eskola giroan antolatzen diren ekimenek ikasleek
|
euskara
erabiltzea dute helburu. Hezkuntza Administrazioan, berriz, erabileraren erronkari aurre egiteko urratsak planteatzen dira.
|
2004
|
|
De la antigiiedad y universalidad del Bascuenze (1728); El imposible vencido (1729); Discurso histdrico sobre la antigua famosa Cantabria (1736); Diccionario Trdingiie (1745) eta Coreografta o descripcion general de Guipuzcoa (1882). Horietan guztietan polemista gipuzkoarrak
|
euskara
erabiltzeak dituen abantailak banaka banaka aipatzen ditu eta, etimologiaren bidez, gure kulturaren irakurketaliterario berria proposatzen du.
|
2012
|
|
Bestalde, elebidun gazteen artean, gero eta gehiago dira familiagiro erdaldunetatik datozenak eta euskara eskolan ikasi dutenak. Gazte euskaldun berri horietako askoren etxean
|
euskara
erabiltzeko duten aukera bakarra haiek bezala eskolan euskaldundu diren neba arrebak dira.
|
|
Zertarako, honakoaz jabetzeko: komunikazioaren esparruan eta pertsuasioa landu nahi denean hizkuntza gutxitua erabiltzeak eta, bide batez,
|
euskara
erabiltzeak duen eragina. Izenburuan aipatzen deun moduan, EAEn egindako ikerketa da.
|
|
Hausnarketa saioetan langileek aurkezpen diapositibak ikusten zituzten eta ondoren ikusitakoaren inguruan solasaldia, eztabaida zabaltzen zen. Saioen helburua zen, pertsuasiorako erdiko bidea erabiliz, euskararekiko jarrera hobetzea eta erabilera areagotzea,
|
euskara
erabiltzeko zituzten zailtasunez hitz egitea, oztopoak bistaratzea, irtenbide posibleak zerrendatzea, ekintza zuzentzaileak proposatzea, alderdi positibo edo negatiboak irudikatzea, arrakasta edo porrota kontrolatzea, ohiturak aldatzeko egin zitekeenaz eztabaidatzea eta gogoeta egitea, euskararen egoeraz jabetzea, eta azken batean, euskararen inguruko argudioak ematea euskararen gaineko pentsamen... Hausnarketa talde bakoitza dinamizatzeko EMUN enpresako teknikari bat aritu zen (euskararen normalizazio prozesuan, lan mundua euskaraz garatzeko hizkuntza zerbitzuak eskaintzen dituen enpresa da).
|
2016
|
|
Muñoa: «Hiztun batek
|
euskara
erabiltzeko dituen aukera bakarrak eskolan aurkitzen baditu, eskolarekin lotutako egoera horietarako hizkuntza garatuko du, eta, ziur aski, zailtasunak izango ditu eskolatik kanpo sortzen diren hainbat egoerari aurre egiteko. Horren aurrean, eskura dituen beste hizkuntzetara joko du hutsune horiek betetzeko».
|
|
Neska mutikoek aisialdian
|
euskara
erabiltzea dute helburu udalekuek. Praktikan, horrez gainera, bertze funtzio bat ere betetzen dute:
|
2017
|
|
Asmoa da, azken finean, legea garatzen jarraitzea; euskararen erabilera normal eta ofiziala arautzen jarraitzea gizarte bizikidetzaren arloetan eta irakaskuntzan; herritarrek euskaraz jakiteko eta
|
euskara
erabiltzeko duten eskubidea babestea eta eskubide hori gauzatzeko tresnak definitzea; euskararen biziberritzea eta garapena babestea, erabilera sustatzeko neurriak hartuz; euskararen erabilera eta irakaskuntza bermatzea borondatezkotasun, mailakatze eta begirune irizpideei jarraikiz eta Nafarroako errealitate soziolinguistikoaren arabera.
|
|
Euskaraz aritzeko guneak biderkatu behar dira eremu publikoan zein pribatuan: arnasgune berriak sortuz, euskararen erabilera erraztuko da, eta eguneroko bizian presentzia areagotuko den heinean euskal hiztunak
|
euskara
erabiltzeko duen motibazioa ere azkartuko da.
|
2018
|
|
Darwinek ere hala frogatuta utzi zigun hautespen naturalaren teoriarekin. Euskararen bizi indarra hiztunek
|
euskara
erabiltzeko duten behar sozio funtzionalaren neurri berekoa da. Artikuluak hizkuntza biziberritzeko paradigma berria proposatzen du:
|
|
Horretarako, argi eta garbi ezarri lirateke euskara sustatu eta erabiltzeko baliabideak, euskara jakin eta erabiltzeko neurriak eta, aldi berean, erabat saihestu, hizkuntza dela-eta izan daitezkeen bazterketak. Euskararen ikaskuntza eta erabilera bermatu behar dira, herritar bakoitzak hautatzeko duen eskubidea errespetatuz. ...de batera uztea, horietarako guztietarako oztopo eta eragozpen besterik ez baita. Argi uztea euskara, hizkuntza ofiziala izateaz gainera, Nafarroako eta beste lurralde batzuetako hizkuntza berezkoa dela, eta, orobat, beste lurralde horiekin euskararen arloko gai komunetan lankidetza egokia antolatu behar dela. Hizkuntzaren etorkizunerako erabakigarriak diren erabilera esparruak finkatzea, nafarrek
|
euskara
erabiltzeko duten eskubidea bermatzeko. Hartara, esparru horien artean daude administrazio publikoa, justizia administrazioa, dokumentu publikoak, erregistro publikoak, kontsumitzaile eta erabiltzaileei emandako informazioa eta publizitatea eta, orobat, euskararen erabilera esparru sozioekonomikoan ere sustatzea. Euskara erabiltzeko printzipioa, kalitatezko euskaran oinarritua eta komunikazio testuinguru bakoitzari egokitua, betiere Euskaltzaindiaren irizpideei jarraikiz, Euskaltzaindia arlo honetan kontsultarako erakunde ofiziala baita eta, aldi berean, berretsiz Akademiak hizkuntza arloan duen aginpidea.
|
2019
|
|
Youness Abbassid Ibartarrak ere, nabaritu du azokaz azoka dabilen postuetan
|
euskara
erabiltzeak baduela eragina: "" Oso ondo!" animatzen naute.
|
2022
|
|
Izenburua aipatzen den sektorearen barruan profil soziolinguistiko" proaktiboa" duten gazteengan jartzen du fokua lanak.
|
Euskara
erabiltzeko dituzten ohiturak eta oztopoak aztertzen ditu, baitan horietan eragiten duten bestelako faktoreak ere.
|
|
Gaur egun, gazteak dira gehien dakitenak euskara, eta datuek esaten digute haiek euskara erabiltzen dutela. Gazteen aniztasuna ikaragarria da, eta bakoitzak
|
euskara
erabiltzeko dituen arrazoiak ere bai. Gainera, gure gizartean gazteak gutxiengoa dira orain; hau da, helduak eta adinekoak gehiago dira.
|