Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎" Datuen interpretaziorako bi ohar hartu behar dira kontuan: batetik, kaleko elkarrizketetan euskararen erabilera zenbatekoa den neurtu da (eta ez zenbat euskaldunek hitz egiten dugun euskaraz); bestetik, portzentaia zehatzak baino esanguratsuagoa da urtetan datuek erakusten duten joera." kale jendetsuenei dagokienez aldaketarik ez bada behinik behin, izan ere, gune berriak sortu badira ¾espazio urbanizatu berriak eraiki direlako¾ ibilbideak egokitu egingo dira."...
‎•" Datuen interpretaziorako bi ohar hartu behar dira kontuan: batetik, kaleko elkarrizketetan euskararen erabilera zenbatekoa den neurtu da (eta ez zenbat euskaldunek hitz egiten dugun euskaraz); bestetik, portzentaia zehatzak baino esanguratsuagoa da urtetan datuek erakusten duten joera."
‎Dena dela, bada gauza bat datuok interpretatzeko orduan garbi eduki beharra dagoena: kaleko elkarrizketetan euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzen du Euskararen Erabileraren Kale Neurketak, eta ez zenbat euskaldunek hitz egiten duen euskaraz kalean.
2013
‎— Euskararen erabilera: enpresako langileen arteko euskarazko erabilera zenbatekoa izan den esaten digu adierazle horrek, ehunekotan; behatutako elkarrizketa guztietatik zenbat izan diren euskaraz, alegia. — Elebidunen proportzioa= ex Euskaldunak gehi euskaraz erdizka dakitenen erdia:
2017
‎Lehenengo urratsa, beraz, hizkuntzak zenbat erabili diren neurtzea izan da, eta kontuetan nahiz haietatik sortutako komunitateetan euskararen erabilera zenbatekoa izan den alderatzea. datuen tratamendurako tweet bakoitzaren hizkuntza identifikatu genuen (hartarako, google Spreadsheets erabili genuen, baina bereizketa ondo zegoela ikuskatu genuen banan banan). SSarako baliagarria izango zen datu base bat sortzeko, lau kategoriatan sailkatu genituen txioak, mezua ulertzeko hizkuntza nagusia eta beharrezkoa zein zen kontuan harturik:
‎Mezuen bolumena (iturria: ...tza praktika neurtu eta aztertzeko, frekuentzia edo maiztasunaren arabera antolatu ahal dira datuak. horrela, bada, kontuetan eta oro har komunitate horietan, gazteleraz, euskaraz, ele bitan edo beste hizkuntza batean ibili diren mezuen kopurua zein den zehaztuko dugu. lehenengo urratsa, beraz, hizkuntzak zenbat erabili diren neurtzea izan da, eta kontuetan nahiz haietatik sortutako komunitateetan euskararen erabilera zenbatekoa izan den alderatzea.
‎jardungune guztiei pisu bera aitortu zaie bertan. Horren ondorioz, erabilera" global" aren benetako izaera behar bezain zehatz ez adierazteko arriskua du ET jardunaren balio sintetikoak." (Zalbide, 2016 28 or.) gauzak horrela, eta kontuan hartuz ikerketa honen helburua euskararen erabilera zenbatekoa eta ez nolakoaden jakitea dela, egokiena eta zentzuzkoena deritzot alderdi kuantitatiboa aintzat hartzeari, hau da, esparru bakoitzaren pisu erlatiboa denboraren arabera neurtzeari.
‎Eta guztira 171 pertsonak erantzun dute inkesta. inkestaren diseinu teknikoan lagina zehazteko garaian, honakoa hartu da kontuan: ...asota eta bete beharreko lagina kontuan hartuta, galdetegia diseinatu eta inkestak egiteari ekin zaio. landa lana ahalik eta eraginkorrena izatearren, autobetetzeko galdetegiak diseinatu dira eta laguntzaile sare baten bidez zabaldu. bertan, atalak helburuekiko esanguratsuenak diren denbora esparruen arabera banatu dira, eta esparru horietako bakoitzean jardun mota ezberdinen inguruan eta horietan euskararen erabilera zenbatekoa den
‎Ikerlan honetan, inkestatuen euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko modu bera erabili da.
‎Ikerlan honetan, inkestatuen euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko modu bera erabili da. direnez bakarrik; esate baterako, kirol eta txangoen denbora esparruan ez da zerbait irakurtzen igarotzen duten denboraz galdetu; ia gertaezinak diren gauzekin galde sorta alferrik ez luzatzeko. aitzitik, nahiz eta printzipioz solaskideak ez diren ikerketa honen helburuetan sartzen, eta horiek sartzeak ikerlana bera eta galdetegia konplexue...
‎Jasotako datu horiek, lehen aipatu bezala, Denbora Aurrekontuen Inkestak ematen dituen datuetan oinarritzen dira. bertan, jendeak jarduera bakoitzean batez beste zenbat denbora igarotzen duen jasotzen da (Batez besteko denbora deiturikoa) eta, hain zuzen ere, denbora datu horiek erabili dira ikerlan honetan, inkestatuen euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko. galdetegia erantzun duten guztiek atal guztiak eta berberak bete ez dituztenez, baizik eta bakoitzak dagozkionak soilik (adibidez, lanean ez baina ikasten ari denak trebakuntza atala bete du, baina ez lan ordaindua atala), bakoitzak betetako atalen batura, zeina kasu bakoitzean ezberdina izan daitekeen zenbaki absolutuetan, denboraren (egun baten) %100 kontside...
‎...dagozkionak soilik (adibidez, lanean ez baina ikasten ari denak trebakuntza atala bete du, baina ez lan ordaindua atala), bakoitzak betetako atalen batura, zeina kasu bakoitzean ezberdina izan daitekeen zenbaki absolutuetan, denboraren (egun baten) %100 kontsideratu da kasu guztietan. bestela esanda, norberak erantzundako denbora esparruen baturaren osotasunarenaraberako pisu erlatiboa erabili da euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzeko garaian. horretarako, bete gabeko atalak balio galdutzat hartu dira eta ez dira neurketarako kontuan izan. halaber, eta ahalik eta zehatzen izateko asmoz, sexu eta adin tarte ezberdinen araberako datuak erabili dira (hurrengo orrialdeko taulan, kolore gris argian), hainbat denbora esparrutan igarotako denboran alde handiak baitaude sexu eta adin taldeen artean. ...
‎Eustat. Eta www.eustat.eus gauzak horrela, eta denbora esparru horietan jardun mota bakoitzean zein nolako maiztasunez aritzen diren jaso denez, horiek esparru bakoitzean duten pisu erlatiboa kalkulatu da. era berean, jardun mota horietako bakoitzean euskaraz zenbat aritzen diren ere erantzun dutenez, jardun mota horietako bakoitzean euskararen erabilera zenbatekoa den jakin ahal izan da. eta, bukatzeko, jardun mota bakoitzeko euskaZenbat denboraz bizi ote gara euskaraz? – Eneko Oiartzabal Gerriko raren erabilera ezagututa, esparru bakoitzean eta horien guztien baturan, hau da, egun osoan euskaraz zenbat denboraz aritzen diren kalkulatu ahal izan da. hona hemen, argiago ikusteko, denbora esparru baten adibidea:
2018
‎Artikuluan, gertakari hori zergatik ematen den azaltzeko ahalegina egingo da. Lehenik eta behin, baina, euskararen erabilera zenbatekoa den eta azken hogeita bost urteotan izan duen bilakaera azalduko da. Erabilera orokorraren irakurketa ez ezik, lurraldearen, adinaren, gune soziolinguistikoaren eta erabilera eremu desberdinen araberakoa ere egingo da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia