Emaitzak: 8
2014 | ||
Handik hamar urtera, 2002an, egin zen bigarren ikerketa eta Pello Jauregi izan zen horren arduraduna, baita 2012an egindako azken ikerketarena ere. Udalerriko 13 eta 24 urte bitarteko gazteen | euskararen erabilera zein den aztertu da ikerketa guztietan, metodologia bera erabiliz. Azken hogei urtetan gauzak zenbat aldatu diren neurtzeaz gain, nola eta zergatik gertatu diren azaltzen du liburuan Jauregik. | |
Gurasoei, Atxutxiamaikak haurren | euskararen erabileran zein beraienean duen eraginaz galdetu zaienean, jarraian aurkezturiko grafikoetan adierazitako emaitzak bildu dira inkestetan: | |
2016 | ||
Haren iritziz, gertatzen ari dena ez da Hondarribian soilik gertatzen, baina hori ezin da aitzakia bezala erabili: " Kezkaturik gaude | euskararen erabilera zein den ikusita. Hori argi eta garbi esan behar da. | |
Egia da ez dela soilik Hondarribiarengan eragina duen egoera bat, baina horrek ez du esan nahi ez denik kezkatzekoa. Laster aterako da | euskararen erabilera zein den esango digun ikerketa, eta, datu horiek eskutan, lanean jarraituko dugu". | |
2018 | ||
| Euskararen erabilera zein den neurtzeko, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak tipologia bat definitu du. Tipologia hori eratzeko kontuan hartu diren erabilera eremuak honakoak dira: | |
| Euskararen erabilera zein den neurtzeko, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak tipologia bat definitu du: etxeko erabilera, lagunartekoa eta eremu formal; azken honetan, erabilera pribatua (dendak eta banketxeak) eta erabilera publikoa (osasunzerbitzuak eta udal zerbitzuak). | |
2022 | ||
Idazkari nagusi berriaren izendapenak, paper baten laguntzarik gabe euskara txukun batean aritzeko gai den lehenarenak, norabide aldaketa bat ekar zezakeela uste nuen, baina oker nenbilen. Ezkerra eta eskubia desberdindu gabe jarraitzen duela agertzeaz gain, Osakidetzaren baitan | euskararen erabileraren zein jakintzaren aurka doazen zenbait adierazpen entzun ahal izan ditugu Eneko Anduezaren ahotik. | |
2023 | ||
Azterketaren helburua haurren sozializazio prozesuaren zenbait eremutan | euskararen erabilera zein den ezagutzea eta kuantifikatzea izan da. Zehazki, honako hauek dira aztertutako gaiak9: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskararen | 6 (0,04) |
Euskararen | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
Hitza | 2 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Anboto | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera zein | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |