2012
|
|
Hizkuntza erabilerari dagokionez, berriz, EAEko 16 urte edo gehiagoko biztanleen %28, 9k euskara erabiltzen du neurri batean edo bestean: %20k
|
euskararen
erabilera trinkoa egiten du, hau da, euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen du eguneroko jardunean; %8, 9k euskara erabiltzen du, baina erdara baino gutxiago; eta gainerako guztiek (%71, 1ek) erdara erabiltzen dute beti edo ia beti (hauen artean %8, 3k, oso gutxitan bada ere, euskara ere erabiltzen dute). Azken 20 urteotako bilakaera aztertuz gero, euskararen erabilerak gora egin du apurkaapurka EAEn (batez beste 4 puntu).
|
|
Erabilerari buruzko emaitzetan alde handiak daude lurralde batetik bestera. Izan ere, euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen dutenak, hau da,
|
euskararen
erabilera trinkoa egiten dutenak, %39 dira Gipuzkoan, %12, 8 Bizkaian eta %4, 3 Araban. Horietaz gain, euskara erabiltzen dutenak, baina erdara baino gutxiago, %11, 3 dira Gipuzkoan, %7, 7 Bizkaian eta %8, 3 Araban.
|
2016
|
|
ET= E4+ E3 Erdaraz baino sarriago edota erdaraz bezain sarri euskaraz dihardutenek osatzen dute
|
euskararen
erabilera trinkoa, HPSOren definizioaren arabera. Horiek dira, gure terminologian, ET hiztunak.
|
|
Honela definitu da kategoria hori: ET= E4+ E3 Erdaraz baino sarriago edota erdaraz bezain sarri euskaraz dihardutenek osatzen dute
|
euskararen
erabilera trinkoa, HPSOren definizioaren arabera. Horiek dira, gure terminologian, ET hiztunak.
|
2018
|
|
V I. Inkesta Soziolinguistikoaren arabera, 16 urte edo gehiagoko euskal herritarren %16, 5ek
|
euskararen
erabilera trinkoa egiten dute, hau da, euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen dute eguneroko jardunean. Aldi berean, %9, 2k euskara darabilte, baina erdara baino gutxiago.
|
|
Lurraldeei dagokienez, euskara erdara beste edo gehiago erabiltzen dutenak, hau da,
|
euskararen
erabilera trinkoa egiten dutenak %20, 5 dira EAEn, %6, 6 Nafarroan eta %8, 1 Iparraldean. Horietaz gain, euskara erabiltzen dutenak, baina erdara baino gutxiago, %10, 1 dira EAEn, %5, 6 Nafarroan eta %10, 2 Iparraldean.
|
|
Ikerketa honek IEHko bertso munduan dabiltzan, eta
|
euskararen
erabilera trinkoa duten bi hiztun berri gazteren legitimazio prozesuak
|
|
Bertso munduaz gain, euskarazko hainbat sare sozial esanguratsutan murgildurik bizi dira eta euskararekiko atxikimendu biziki azkarra dute. Hizkuntza gaitasun oso handikoak dira, eta
|
euskararen
erabilera trinkoa eta proaktiboa dute.
|
|
Bertso munduan sozializatzea
|
euskararen
erabilera trinkoa ezaugarri duen mundu batean sozializatzea da, beraz. Baina, ez hori bakarrik:
|
|
Bertsotan aritzea euskaraz aritzea da, bertsotan trebatzea euskaraz trebatzea, eta gaitasunak zein erabilerak lotura dute hiztunak bere buruari egozten dion legitimitatearekin. Bestalde, bertsolaritzaren eremuak berak, eremu linguistiko orokorretik begiratuta duen zuzentasun eta eredugarritasun balioengatik, alde batetik,
|
euskararen
erabilera trinkoko eremu gisa irakurria delako, bestetik, eta, azkenik, euskaldun zaharren mundu gisa irakurria delako, hiztun berrien kanpo legitimaziorako ere eremu bikaina da bertso mundua.
|
2019
|
|
Orain, berriz, euskararen ezagutza eta erabilera zabaldu egin dira eta geografikoki hedatu.
|
Euskararen
erabilera trinkoa egiten duten euskaldunen proportzioa ere handitu egin da, alegia, euskara erdara beste edo gehiago darabiltenena (%16, 5 ziren 2016an, 1991n baino 112.000 pertsona gehiago; eta 16 urteko gazteen artean %22). Baina, aitzitik, erdaren eta erdal erreferentzien presentzia ere oso indartsua da, baita euskaraz bizi diren familietan ere.
|
2020
|
|
Azkenik,
|
euskararen
erabilera trinkoko guneen indargunea non dagoen ere agertu nahi izan dute, bi faktore uztartzen baitira herri horietan, non “modu informalean eskuratutako euskararen ezagutzak eta euskararen ikasketa formalek elkar elikatzen duten”.
|
2022
|
|
" Gernikan gazteentzako erreferenteak diren zenbait gune daude, eta, horietan,
|
euskararen
erabilera trinkoa ikusi dugu, Iparragirre elkartean kasu. Bertan, musikak eta euskarak bat egiten dute eta kideen arteko harremanak euskaraz gauzatzen dira.
|