Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2009
‎Jarrera ugari daude begiraleen artean, modu askotako estrategiak, baina den denek dute ezaugarri bat: aktiboak; hau da, euskararen erabilera suspertzeko ekintza zuzenak. Hala ere, bide laburrenak, eragiketarik logikoenak, askotan ez gaitu eramaten nahi dugun tokira, eta, ondorioz, emaitzarik ez.
2011
‎Ikerketa honen helburua zen, talde txikietan euskararen inguruan gertatzen ziren dinamikak ezagutzea, baina, horrekin batera, baita kuadriletan errealitatea linguistikoa aldatzea ere. Egizabal, Huegun, eta Jauregiren ikerketak argi erakutsi zuen esku hartzea guztiz eraginkorra zela euskararen erabilera suspertzerakoan. Ondorioz, beste ikerlari batzuk ere Kuadrillategi egitasmoak erabilitako metodoa aplikatzen hasi ziren.
2012
‎Beste muturrean, berriz, biztanleriaren ehuneko handia euskalduna denean eta oraindik proportzio handiagoetan erabiltzen denean, demagun %70ean, indizeetan aurrera egitea askoz ere nekezagoa da. Azken kasu horretan derrigorrez behar ditugu estrategia, bitarteko eta bide berriak bai euskararen erabilera suspertzeko bai neurketak eta diagnosiak zehatzago egin ahal izateko.
2014
‎Bilboko Udalbatzak euskararen erabilera suspertzeko zerbait egitea erabaki zuen iaz. Udalak 30.000 euroko aurrekontua onartu eta hiriko Euskaltegi Sarera jo zuen," zerbait" hori gauzatzeko eskaria eginez.
‎Gorago aipaturiko Elgoibarko Izarra elkartearen helburuak birgogoratuz, ikus genezake, bat datozela. Hala, Atxutxiamaikak berak, elkartearen izaerari eta helburuei jarraiki, Elgoibarko gaztetxoen euskararen erabilera suspertzeko ahalegina egingo du, herriko eragile bilakatuko delarik.
2018
‎Informazio kualitatiboaren iturria ahobiziek erronkaren astea bukatu berritan osatutako testigantzen koadernoa izan da. adierazlerik ekimenaren ikusgarritasuna eta eraginkortasuna neurtzeko. Ez dakigu, hortaz, ekimenak nola eta zein neurritan lagundu duen, lagundu badu, herrian euskararen erabilera suspertzen. Badakigu ahobizien eta belarripresten artean zer gertatu den, baina ez dakigu horrek zer isla izan duen herri osoan.
‎Eta errespetuari dagokionez, gure ustez, errespetua solaskidea ulertzeko gaitasuna izatetik hasten da; hori da abiapuntua. Izan ere, Ez dakigu ekimenak nola eta zein neurritan lagundu duen, lagundu badu, herrian euskararen erabilera suspertzen.
‎Berrikuspen orokor honen barruan kokatuko nituzke lan munduan euskararen erabilera suspertzeko abian jarri diran politika eta ahaleginei buruzko hausnarketa.
2021
‎Hainbat dira euskararen erabilera suspertzeko garatzen diren jardun lerroak: publizitate kanpainak, ekitaldi jendetsuak, jai bikainak eta egitasmo iraunkorragoak sarri dira gure artean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia