Emaitzak: 9
2009 | ||
Jarrera ugari daude begiraleen artean, modu askotako estrategiak, baina den denek dute ezaugarri bat: aktiboak; hau da, | euskararen erabilera suspertzeko ekintza zuzenak. Hala ere, bide laburrenak, eragiketarik logikoenak, askotan ez gaitu eramaten nahi dugun tokira, eta, ondorioz, emaitzarik ez. | |
2011 | ||
Ikerketa honen helburua zen, talde txikietan euskararen inguruan gertatzen ziren dinamikak ezagutzea, baina, horrekin batera, baita kuadriletan errealitatea linguistikoa aldatzea ere. Egizabal, Huegun, eta Jauregiren ikerketak argi erakutsi zuen esku hartzea guztiz eraginkorra zela | euskararen erabilera suspertzerakoan. Ondorioz, beste ikerlari batzuk ere Kuadrillategi egitasmoak erabilitako metodoa aplikatzen hasi ziren. | |
2012 | ||
Beste muturrean, berriz, biztanleriaren ehuneko handia euskalduna denean eta oraindik proportzio handiagoetan erabiltzen denean, demagun %70ean, indizeetan aurrera egitea askoz ere nekezagoa da. Azken kasu horretan derrigorrez behar ditugu estrategia, bitarteko eta bide berriak bai | euskararen erabilera suspertzeko bai neurketak eta diagnosiak zehatzago egin ahal izateko. | |
2014 | ||
Bilboko Udalbatzak | euskararen erabilera suspertzeko zerbait egitea erabaki zuen iaz. Udalak 30.000 euroko aurrekontua onartu eta hiriko Euskaltegi Sarera jo zuen," zerbait" hori gauzatzeko eskaria eginez. | |
Gorago aipaturiko Elgoibarko Izarra elkartearen helburuak birgogoratuz, ikus genezake, bat datozela. Hala, Atxutxiamaikak berak, elkartearen izaerari eta helburuei jarraiki, Elgoibarko gaztetxoen | euskararen erabilera suspertzeko ahalegina egingo du, herriko eragile bilakatuko delarik. | |
2018 | ||
Informazio kualitatiboaren iturria ahobiziek erronkaren astea bukatu berritan osatutako testigantzen koadernoa izan da. adierazlerik ekimenaren ikusgarritasuna eta eraginkortasuna neurtzeko. Ez dakigu, hortaz, ekimenak nola eta zein neurritan lagundu duen, lagundu badu, herrian | euskararen erabilera suspertzen. Badakigu ahobizien eta belarripresten artean zer gertatu den, baina ez dakigu horrek zer isla izan duen herri osoan. | |
Eta errespetuari dagokionez, gure ustez, errespetua solaskidea ulertzeko gaitasuna izatetik hasten da; hori da abiapuntua. Izan ere, Ez dakigu ekimenak nola eta zein neurritan lagundu duen, lagundu badu, herrian | euskararen erabilera suspertzen. | |
Berrikuspen orokor honen barruan kokatuko nituzke lan munduan | euskararen erabilera suspertzeko abian jarri diran politika eta ahaleginei buruzko hausnarketa. | |
2021 | ||
Hainbat dira | euskararen erabilera suspertzeko garatzen diren jardun lerroak: publizitate kanpainak, ekitaldi jendetsuak, jai bikainak eta egitasmo iraunkorragoak sarri dira gure artean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 9 (0,06) |
Lehen forma
euskararen | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 5 (0,03) |
Berria | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
aikor.eus | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera suspertu | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |