Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Siadecok Lazkaon euskararen erabilera neurtzeko ikerketa egin du bertako udalarentzat. Horren arabera, lazkaotarren ia hiru laurdenak euskaraz daki eta kopurua handiagoa da gazteen artean:
2003
‎Hura dena irakurri beharra ere! Sasoi hartan, euskararen erabilera neurtzeko lehen saioak egiten ari zen Siadeco. Usurbilgo euskaltzaleek, ikerketa hartu eta, jaietan, pareta handi batean ezarri zituzten emaitzak.
2007
Euskararen erabilera neurtuta, erdaren erabilera kalkulatzea izan da hurrengo urratsa. Erdaren artean, gaztelaniak eta frantsesak sail bakarra osatu dute, eta bestelako hizkuntzak aparte sailkatu ditugu.
‎Izan ere, Soziolinguistikaren adierazlerik ohikoenak inkesta bidez jasotzen diren bitartean, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak behaketa bidez lortzen ditu datuak. Kasu honetan, beraz, zuzeneko behaketa da euskararen erabilera neurtzeko metodoa, ez inkesta. Hiztunak neurketaren momentuan erabiltzen duen hizkuntza jasotzen da, zuzenean eta ezer galdetu gabe.
2008
‎Inkesta Soziolinguistikoa eta Euskararen Kale Neurketaren emaitzak. IV. Inkesta Soziolinguistikoan indize bat sortu dute euskararen erabilera neurtzeko. Indizea zehazteko erabileraren eremu soziofuntzional ezberdinak hartu dituzte kontuan:
2009
Euskararen erabilera neurtzeko hiru hiztun multzo kontuan har daitezke:
2010
‎Ordu erdiko azalpenetan Iratzeder Mendikutek Eroskiko euskara planaren arduraduna eta Idoia Aldekoak Elhuyar Aholkularitzako teknikaria erakutsitako koadro kilometrikoek gure arreta piztu zuten. Koloretako laukitxoetan euskararen erabileraz neurtu beharreko elementu (ia) guztiak daude: ordain tokian elkarren erosketak ez nahasteko erabiltzen den karteltxoa, hamar produktu baino gutxiagoko lerroa dela esateko euskarria, arrandegian arrainen izenak jartzeko etiketatxoak...
‎Nafarroako euskaldunen ehunekoaren bilakaera 1986etik 2001 bitarteko zentsuerroldetan eta 2001eko zentsuko 15 urte behekoen artean, eremuka berreskuratze orokor hori gora-behera, nafarroako gobernuak 2003an eta 2008an egindako inkesta soziolinguistikoek (2004, 2009) kezka emateko moduko datu batzuk eman dituzte. ...izkuntza hori babesteko hartutako erabakiei lotuta dagoela. euskararen kasuan lotura hori aski argi dago. euskal autonomia erkidegoko hazkundearen eta ipar euskal herriko galeraren erdibidean, nafarroakoa egoera ez aitzin ez gibel dugu4, hizkuntza txikia egongaitz eta ahul dagoela salatzen duena. euskararen ezagutzaren emendatzean ikusi dugun bilakaera positiboa ez dugu halere, erabileran atzeman. euskararen erabilera neurtuari dagokionez, 1989tik lau urtetan behin egin diren kale neurketak ditugu. 2 taulak erakusten du nafarroako euskararen erabilera orokor apala (%6, 6) hamazazpi urteotan ia ez dela mugitu. gauzak horrela, erratea dago nafarrek, batez bertze, kalean egiten dituzten solasen %93, 4 erdaraz izaten direla.
2011
‎Hain zuzen ere, EKB k egin zuen, 1985.urtean, Siadeco k, garatutako metodologia erabiliz. Ikerketa honek euskararen erabilera neurtzeko bide metodologiko tekniko bat finkatu zuen, eta horrekin batera, euskal soziolinguisten ezagutza teoriko zein ikertzeko gaitasuna hobeagotzen ari zela erakutsi zuen.
‎Leku Publikoetan, Udal Erakundeetan, Gizarteko Zerbitzuetan" komunikazio aurkeztu zuen (Larrañaga, 1985). Nik dakidala, ikerketa honetan erabili zen lehenengoz behaketa zuzena teknika euskararen erabilera neurtzeko. Beraz, ikerketa berritzailea izan zen, ikuspuntu metodologiko zein teknikotik.
2012
Euskararen erabilera neurtzeko, banakako elkarrizketaren bidez, 17 itemez osatutako galdetegia erabili zen (2 taula), non langileek 6 puntuko eskaletan adierazten zuten zein maiztasunez erabiltzen duten euskara zenbait egoeratan. Eskalaren fidagarritasuna ona izan zen hartutako hiru neurrietan(?= 0,92).
‎2 taula. Euskararen erabilera neurtzeko galderak.
‎Soziolinguistika Klusterrak Usurbilgo kaleko euskara erabilera neurtzeko egindako ikerketaren emaitzen berri ematen ari gara egunotan. Gaurkoan, adinaren araberako portzentaiak aurkeztuko dizkizuegu.
2014
‎Egun honen helburu nagusia euskararen erabilera sustatzea izan ohi da eta horretarako urtero herritar multzo ezberdinei zuzentzen zaio mezua. Aurtengoari dagokionez Lesakako gurasoetan eragin nahi izan dute; izan ere, euskararen erabilera neurtzen dituzten kale neurketa ezberdinek, gainbeherazko norabidea erakutsi baitute herritar multzo honetan. Ikusi argazkiak
‎Egun honen helburu nagusia euskararen erabilera sustatzea izan ohi da eta horretarako urtero herritar multzo ezberdinei zuzentzen zaio mezua. Aurtengoari dagokionez Lesakako gurasoetan eragin nahi izan dute; izan ere, euskararen erabilera neurtzen dituzten kale neurketa ezberdinek, gainbeherazko norabidea erakutsi baitute herritar multzo honetan. Ikusi argazkiak
2015
‎Euskal Herria aitzindaria da euskararen erabilera neurtzeko diseinatu zuen kale erabilera behatzeko tresnarengatik (Altuna eta Basurto, 2013). Hizkuntzaren erabilera oso ezaugarri garrantzitsua da hizkuntzaren diagnostikoa egiteko, eta zorionez, euskarak hori modu zehatz eta fidagarrian neurtzeko baliabidea du.
‎Arestian esan bezala, euskararen erabilera neurtzeko metodoa behaketa zuzena da, ez inkesta.
2016
‎Arestian esan bezala, euskararen erabilera neurtzeko metodoa behaketa zuzena da, ez inkesta. Hiztunak neurketaren momentuan erabiltzen duen hizkuntza jasotzen da zuzenean, ezer galdetu gabe.
2017
‎ikasturtean, euskararen erabilera neurtzeko kale neurketa egin da huheziko bi campusetan. ikasleen hizkuntza ohituretan eta identitatean sakontzeko, euskara eta euskal kulturaren inguruan galdetegi baten erantzunak jaso dira eta eztabaida saioak antolatu dira, besteak beste. lan honetan, aipatutako ikerketa tresnen bidez eskuratutako emaitzen zati handi baten azterketa egin da.
2018
‎Nafarroako herri txiki bateko adibidea eman digu Harok. Astean zehar euskararen erabilera neurtu zuten eta herri euskaldun baten maila ematen zuen. Asteburuan neurketa bera egin eta erabilera goitik behera erortzen zen.
‎Batez beste, %60, 8ko euskarazko erabilera neurtu genuen abiatu aurreko unean (Erabilera 1). Bi hilabete geroago, esperientziak amaitu berritan (Erabilera 2), %76, 1ekoa zen.
‎2013 eta 2016 artean egindako Eusle metodologia ren hamahiru esperientzietako langileen datuak kontuan hartuta, 1 grafikoak laburbiltzen du zein izan den bilakaera orokorra lankideen arteko euskarazko erabilerari dagokionean. Batez beste, %60, 8ko euskarazko erabilera neurtu genuen gune horietan esperientziak abiatu aurreko unean (Erabilera 1). Bi hilabete geroago, esperientziak amaitu berritan (Erabilera 2), neurtutako batez besteko euskarazko erabilera hori %76, 1ekoa zen, hau da, 15,3 puntu altuagoa.
‎8 taulako datuak kalkulatzeko, esperientzien gune bakoitzean Erabilera 1 unean neurturiko batez besteko euskarazko erabilera oinarri gisa hartu eta, hortik %100eko balizko euskarazko erabilera batera artean geratzen dena tarte hori hartu da" hobe zitekeena" bezala. Esate baterako, hasieran %60ko euskarazko erabilera neurtu den gune batean, hortik %100 arte geratzen diren 40 puntuak lirateke" hobe daitekeena".
2019
‎MetodologiaOrioko Udaletik jakinarazi dutenez, udaleko Euskara Zerbitzuak hogeita hamar urte daramatza euskararen erabilera neurtzen herriko kaleetan. Bi urtetik behin egiten da neurketa, beti maiatzean, garai eta ordu berdinetan, datuak gero konparatu ahal izateko.
2023
‎Ondorio bertsua atera dugu, Leitzako eskolako Hizkuntza Proiektua dela eta diagnostikoa taxutzeko egin ditugun galdeketetan. Galdeketa horien helburua eskolako egunerokotasunean euskararen erabilera neurtzea da. Eskolako partaide guziek, sailka sailka, hartu dute parte:
‎1 taula. Euskararen erabilera neurtzeko azpi kategoriak.
‎da Zumaiako haurrei eskaintzen zaizkien antolatutako kirol jarduerak euskaraz direla, oro har. Datu honek badu koherentzia beste udalerri euskaldun zenbaitetan jaso diren datuekin, esate baterako, ezaugarri soziolinguistiko antzekoa duten eskualde bereko Orio eta Zarauzko udalerrietan behatutako kirol esparruko neurketan% 85etik gorako euskararen erabilera neurtu baita kirol entrenamenduetan (Soziolinguistika Klusterra 2022a, 4) (Soziolinguistika Klusterra 2023, 2)) 25.
‎– Hiru eskoletako eta udalekuetako sarrera eta irteeretan, jolaslekuetan eta irakaslearen eragin zuzenik gabeko zenbait gelatan, haurren euskararen erabilera neurtzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia