2007
|
|
Hastapenean erran bezala, mugatua izanik ere, Soziolinguistika Klusterrak kudeatzen duen kale neurketa hori biziki baliagarria da, eta proiektu horren aurrekontua murriztu ez balitz
|
euskararen
erabileraren neurketak beste alor batzutan hedatzeko lirate: zerbitzu publikoetan, bankuetan, saltegietan, kirol zelaietan, etab. Egiazko erabilera zein den jakiteko edo, bederen, ebaluatzeko ez da beste biderik, oraiko inkesta soziolinguistikoek eta neurketek itxura orokorra ematen badute ere.❚
|
|
Laugarren aldikoz, Soziolinguistika Klusterrari esker, Ipar Euskal Herriko kaleetan
|
euskararen
erabilerari buruzko neurketa bat badugu, herrialde horrentzat lau urtean behinko neurketa hori 1993an hasi zelarik. Azken datuak 2006ko urrian bilduak izan dira.
|
2011
|
|
Lehenengo eginbeharra klubean
|
euskararen
erabileraren neurketa bat egitea izango litzateke, eta ondoren 6 hilabetero neurketa horiek errepikatu. AEDkoen laguntza osoa izango dute horretarako, eta baita AUKEAren laguntza ere, Joserra Askasibarrek adierazi moduan.
|
2016
|
|
Gauzak nola diren,
|
euskararen
erabileraren neurketa irakurtzen ari nintzela, gogora etorri zait gure gazte denboran nonahi ikus zitekeen eta gaur desagertu den Joxean Artzeren leloa: Hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik.
|
2017
|
|
4 MARKO TEORIKOA
|
euskararen
erabilerari buruzko neurketa nagusien ezaugarriak aztertu eta ikerlan honen helburuak definitu ondoren, ordua da, ikerketa horietatik jasotako informazio eta irakaspenak kontuan hartuta, ikerlan honen helburuak lortzeko baliagarri izango den marko teorikoa definitzeko. horretarako, ezer baino lehen, helburu nagusia ekarriko dut gogora: " hondarribiko 16 urtetik gorako euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, hau da, ahozkoa zein idatzizkoa, ekoizlea zein hartzailea, zenbatekoa den neurtzea". bertan, batetik, ikerketa objektua zehazten da," hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunak"; eta, bestetik, aztergaiari buruzko bi hitz gako daude, ikerketaren ardatz direnak:
|
|
AMASA VILLABONAKO EH BILDU REN HERRI BATZAR IREKIAEUSKARAREN ERABILERAREN BEHERAKADARI ERANTZUTEKOPasa den astean ezagutzera eman ziren 2016ko urrian eta azaroan Soziolinguistika Klusterrak Villabonako kaleetan egindako
|
euskararen
erabileraren neurketak emandako emaitzak. Euskararen kale erabilera %36, 2an kokatu da eta beherakada nabarmena izan du azken neurketa egin zen 2011 urtetik (orduan %43, 8koa zen).
|
|
Euskararen normalizazioa helburu dugunok, arduratuta egoteko motiboak ditugu eta kalean euskara gero eta gutxiago entzuteak azken urteetan euskararen sustapenean egindako lanarekin oso kritiko izatera bultzatzen gaitu.Amasa Villabonako EH Bilduk egoera honen aurrean erreakzionatzea eta martxan jartzea erabaki du, herritarrekin batera euskararen erabilerari bultzada berri eta eraginkor bat emateko helburu irmoarekin.Horretarako asteazken honetan 19: 30etan Herri Batzar irekia antolatu du. Batzarra udaletxeko balio anitzeko gelan (liburutegi gainean) izango da.Batzar honetan
|
euskararen
erabileraren neurketaren datuak aurkeztu, datu horien irakurketa konpartitu eta aurrera begira euskararen erabilerak izan duen beherako tendentziarekin amaitzeko egin daitekeenari buruz hitz egingo da.EH Bildutik batzar honetan parte hartzeko deia luzatzen diegu herritar guztiei eta bereziki euskaraz bizi nahi duten gizon emakume euskaltzaleei. Gure herriko kaleetan euskara gehiago erabiltzeko helburua lortzeko hausnarketa, ideia edota proposamen ezberdinak dira eta.Jakitun gara EH Bilduk soilik ez duela euskararen erabilera indartuko.
|
2018
|
|
7 taula. Eusle izan diren eta izan ez diren lankideen batez besteko
|
euskarazko
erabilera neurketa bakoitzean(%) eta neurketen arteko aldeak (puntuak, gora edo behera).
|
2023
|
|
" Eskola Kirola:
|
euskararen
erabileraren neurketak. Emaitza osagarriak:
|
|
2022a. " ESKOLA KIROLEKO PARTIDAK
|
Euskararen
Erabileraren Neurketarako testatze ariketa". (Argitaratu gabea).
|
|
Bi datu bilketa hauek egin dira: 1 Eskolako eremu ez formaletako
|
euskararen
erabileraren neurketa (behaketa zuzena). 2 Eskolan, aisialdian eta etxean egiten duten hizkuntzen erabileran euskararen presentziaren kuantifikazioa (haurrek zein euren gurasoek osaturiko inkesta).
|
|
1 Zumaiako haurren eskolako eremu ez formaletako
|
euskararen
erabileraren neurketa (behaketa zuzena).
|