Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
Euskararen erabilera hizkuntza portaera dela kontsideratuz, aurreko kapitulu etaazpikapituluetan esandakoaren arabera ulertuko da ondoan proposatuko den eredupsikosoziolinguistikoa. Euskararen erabilera hiru aldagai motek baldintzatzendute:
2009
‎Aitormena merezi duen erantzukizuna erakutsi du Zalbidek, politikoki zuzena ez den proposamena egin eta arrazoitzeko ausardia izan duelako, eta asmatu du argi asko azaltzen izaki bizidunek airea dugun bezain hil edo bizikoa duela euskarak diglosia egonkor eta aurreratu bat beharrezko (noski, edonolakoa), biziraungo badu eta indarberrituko bada. Diglosia mota horrek berekin darama euskara erabilera hizkuntza nagusi duten guneen beharra [31]. Halaber, birritan aipatua dugun Euskara 21 gogoeta prozesuaren ondorioak eta proposamenak jasotzen dituen azken txostenak [32] bereganatu egiten du diglosia aurreragarriaren (edo diglosia atxikigarriaren) kontzeptua eta argi jasotzen du euskararen arnasa guneak eraiki eta babestearen aldeko proposamena.
2010
Euskararen erabilera hizkuntza idatzi ofizial gisa
2013
‎Etorkizunari begira bi faktore nagusik joan behar dute eskuz esku. Gizartearen gehiengoaren aldetik atxikimendu sozial hori bizirik eta sendo mantendu behar dugu, lortu behar dugu hizkuntza transmisioa bermatzea belaunalditik belaunaldira, lortu behar dugu euskara erabilera hizkuntza ohikoa izatea ahalik eta esparrurik gehienetan eta horretarako ezinbestean botere politikoaren eta administrazioaren sostengua behar da. Nire ustez faktore hauek dira aurrerantzean oso aintzat hartu direnak baina batez ere, atxikimendu soziala eta hizkuntzaren aldeko kontzientzia sendotu eta landu behar direla.
2015
Euskararen erabilketa hizkuntza bakarra bezala goien gradora potenziatzea da gure bilinguismoa. Hortik bakarrik etor bailekiguke noizbaiterako espero dugun bilinguismoa.
2017
‎9.4.4 Hizkuntza gaitasuna laugarrenik, euskararen erabilera hizkuntza gaitasunaren arabera aztertuko da eta, horretarako, trebetasunen araberako hizkuntza gaitasunetatik ateratako gaitasun orokorraren sailkapena22 erabiliko da. hauek dira taula eta grafikoa:
2018
Euskararen erabilerak hizkuntzaren ezagutza eta gaitasunarekin lotura zuzena du, baina, ez da faktore bakarra. Aukerak, testuingurua, hizkuntza paisaia, urbanizazio maila... hainbat elementu sartzen dira jokoan.
Euskararen erabilerak hizkuntzaren ezagutza eta gaitasunarekin lotura zuzena du, baina, ez da faktore bakarra. Aukerak, ohiturak, testuingurua, hizkuntza paisaia, urbanizazio maila, interakzioan diren eragileak, solasaldiaren formaltasuna, espazio publikoaren okupazioa... hainbat elementu sartzen dira jokoan.
2021
‎Zaramaga Pilota Elkarteak, ezta ikerketan parte hartu zuten beste kluben testuinguru sozialak ere, ez zuten zerikusirik Wacquantek deskribatu zuen giroarekin; baina, irizpide soziolinguistikoa kontutan hartuz gero, ikerketan aztertutako klubak euskaraz aritzeko espazio zainduak eskaintzen saiatzen zirela antzeman genuen. Euskararen erabileraren aldeko hizkuntza ideologia zehatz batetik abiatuta, horren aldeko nolabaiteko hizkuntza plangintza bat gauzatzen saiatzen ziren. Gero, kirol erritualaren bidez, solidaritateeta pertenentzia sentimenduak aktibatzen ziren, eta oinarri horietan euskara egoteak kirolari gazteen hizkuntza ohituretan eragina zuelakoan gaude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia