2001
|
|
|
Euskararen
erabilera hizkuntza portaera dela kontsideratuz, aurreko kapitulu etaazpikapituluetan esandakoaren arabera ulertuko da ondoan proposatuko den eredupsikosoziolinguistikoa. Euskararen erabilera hiru aldagai motek baldintzatzendute:
|
2009
|
|
Aitormena merezi duen erantzukizuna erakutsi du Zalbidek, politikoki zuzena ez den proposamena egin eta arrazoitzeko ausardia izan duelako, eta asmatu du argi asko azaltzen izaki bizidunek airea dugun bezain hil edo bizikoa duela euskarak diglosia egonkor eta aurreratu bat beharrezko (noski, edonolakoa), biziraungo badu eta indarberrituko bada. Diglosia mota horrek berekin darama
|
euskara
erabilera hizkuntza nagusi duten guneen beharra [31]. Halaber, birritan aipatua dugun Euskara 21 gogoeta prozesuaren ondorioak eta proposamenak jasotzen dituen azken txostenak [32] bereganatu egiten du diglosia aurreragarriaren (edo diglosia atxikigarriaren) kontzeptua eta argi jasotzen du euskararen arnasa guneak eraiki eta babestearen aldeko proposamena.
|
2010
|
|
|
Euskararen
erabilera hizkuntza idatzi ofizial gisa
|
2013
|
|
Etorkizunari begira bi faktore nagusik joan behar dute eskuz esku. Gizartearen gehiengoaren aldetik atxikimendu sozial hori bizirik eta sendo mantendu behar dugu, lortu behar dugu hizkuntza transmisioa bermatzea belaunalditik belaunaldira, lortu behar dugu
|
euskara
erabilera hizkuntza ohikoa izatea ahalik eta esparrurik gehienetan eta horretarako ezinbestean botere politikoaren eta administrazioaren sostengua behar da. Nire ustez faktore hauek dira aurrerantzean oso aintzat hartu direnak baina batez ere, atxikimendu soziala eta hizkuntzaren aldeko kontzientzia sendotu eta landu behar direla.
|
2015
|
|
|
Euskararen
erabilketa hizkuntza bakarra bezala goien gradora potenziatzea da gure bilinguismoa. Hortik bakarrik etor bailekiguke noizbaiterako espero dugun bilinguismoa.
|
2017
|
|
9.4.4 Hizkuntza gaitasuna laugarrenik,
|
euskararen
erabilera hizkuntza gaitasunaren arabera aztertuko da eta, horretarako, trebetasunen araberako hizkuntza gaitasunetatik ateratako gaitasun orokorraren sailkapena22 erabiliko da. hauek dira taula eta grafikoa:
|
2018
|
|
|
Euskararen
erabilerak hizkuntzaren ezagutza eta gaitasunarekin lotura zuzena du, baina, ez da faktore bakarra. Aukerak, testuingurua, hizkuntza paisaia, urbanizazio maila... hainbat elementu sartzen dira jokoan.
|
|
|
Euskararen
erabilerak hizkuntzaren ezagutza eta gaitasunarekin lotura zuzena du, baina, ez da faktore bakarra. Aukerak, ohiturak, testuingurua, hizkuntza paisaia, urbanizazio maila, interakzioan diren eragileak, solasaldiaren formaltasuna, espazio publikoaren okupazioa... hainbat elementu sartzen dira jokoan.
|
2021
|
|
Zaramaga Pilota Elkarteak, ezta ikerketan parte hartu zuten beste kluben testuinguru sozialak ere, ez zuten zerikusirik Wacquantek deskribatu zuen giroarekin; baina, irizpide soziolinguistikoa kontutan hartuz gero, ikerketan aztertutako klubak euskaraz aritzeko espazio zainduak eskaintzen saiatzen zirela antzeman genuen.
|
Euskararen
erabileraren aldeko hizkuntza ideologia zehatz batetik abiatuta, horren aldeko nolabaiteko hizkuntza plangintza bat gauzatzen saiatzen ziren. Gero, kirol erritualaren bidez, solidaritateeta pertenentzia sentimenduak aktibatzen ziren, eta oinarri horietan euskara egoteak kirolari gazteen hizkuntza ohituretan eragina zuelakoan gaude.
|