2002
|
|
EHU elebiduna da arauz, ondotxo dakigunez eta Estatutuetako 243 eta 244.artikuluetan garbi xedaturik dagoenez. Izatez, ordea, elebitasuna oso nola halakoada,
|
euskararen
erabilera ez baitaiteke pareka gaztelaniarenarekin.
|
2004
|
|
Datorrenak, egia esan, gaitasun komunikatiboarekin zerikusi zuzena du, izan. Beraz, uste izatekoa zen bezala,
|
euskararen
erabilera ezak sortarazten dion mina du gogoeta gai Altonagak. Belaunaldi berrien euskara gaitasuna eta jarrera leialtasuna, dirudienez, gero eta okerrago doazkigu:
|
2005
|
|
Azken aspaldion egin diren ikerketetan argi eta garbi ikus daitekeenez,
|
euskararen
erabilera ez da hazi ezagutza hazi den neurri berean, ezta hurrik eman ere. Hala, bada, ez dira gutxi euskaraz jakin arren egoera jakin batzuetan erdara erabiltzen duten hiztunak.
|
|
Bereziki irakasleen prestakuntzan ahalegin handiak egiten jarraitu dugu. Bestetik, eskolaren funtzio nagusia euskara ona eta ondo erakustea izango da, baina badakigu
|
euskararen
erabilera ez badugu ziurtatzen, erabilpenik gabeko ezagutzak ez duela etorkizunik izango. Egia da erabilera sustatzeko badirela eskola baino eraginkorragoak diren beste eragile batzuk, baina eskolak berak ere egiten duena baino askoz gehiago egin beharra dauka bide horretatik.
|
|
Gure irudikoz,
|
euskarazko
erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura.
|
2007
|
|
Gune askea eta ekintzaren izaera ez formala azpimarratu nahi izan dugu eta horren harira hona ekarri nahi dugu Pello Jauregi2 ikerlariak" Gazteak eta euskara Lasarte Orian II" ikerketan plazaratu zuen hausnarketa: " Gure irudikoz,
|
euskarazko
erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura".
|
|
Oroitaraz dezagun neurtua dena
|
euskararen
erabilera ez dela, baina bai udalerri batzuetako kaleetan erabiliak diren hizkuntzena, euskararena barne. Halere, hari berean, Euskal Herriko soziolinguistikako inkesten aitorturiko datuen arabera (Euskal Herriko Soziolinguistikako Inkesta 2001), elebidunak 2001ean 55.000 ziren Ipar Euskal Herrian(% 24,7), 1991ean aldiz 69.000 zirelarik(% 33,1).
|
|
Bereziki, EAEn. Hor euskara hizkuntza ofiziala da erdararekin batera aspaldi samarretik.Ofizialtasun mota horren xehetasun juridikoetan sartu gabe, esan dezagun, euskararen ofizialtasuna indarrean egon arren,
|
euskararen
erabilerak ez duela funtsezko urratsik eman bizitza sozialaren alor nagusietan. Beste modu batean esan, Hegoaldean euskaraz bizi nahi izatea amesgaiztoa da euskaldunarentzat, honenhizkuntza ofizialetako bat euskara bera izanda ere.
|
2008
|
|
Ofizialtzeak euskara militantismo hutsetik aterako lukeela irizten dio, eta halako urratsak behar direla uste dute.
|
Euskararen
erabilera ez da, hala ere, Bidegainen kezka bakarra. Nolako euskara erabiltzen den ere aztertu beharra ikusten du.
|
2009
|
|
Oro har
|
euskararen
erabilera ez da biziki indartsua. Alabaina noizean behineko euskal mintzamoldea da maizenik gertatzen den hizkuntza jokabidea adin multzo guztietan salbu 65 urte eta gehiagoetan, Nafarroa Beherean eta Zuberoan.
|
2010
|
|
3) Euskal hezkuntzan lortu dena posible izan da indar asko erabili delako euskara galtze joeratik garatze joerara pasatzeko (Reversing language shift), hezkuntzaz haratagoko eremuetan ere. Hala ere, badirudi euskara 2H bezala dutenen artean
|
euskararen
erabilera ez dela handiegia hainbat eremutan: etxean, lagun artean, gertuko komunitatean, eta abar.
|
|
Nafarroako kale neurketek emandako euskararen erabileraren ehunekoak, adin taldeka euskararen erabileraren aurrerabiderik ez horretan argi itzalak daude. ezagutza eta erabilera datuei erreparatuta, euskara kuantitatiboki egoera oso ahulean dago nafarroan, baina erabilera datuak tematiak dira eta behin eta berriz erakusten dute nafarren talde bat badela ―txiki txikia izanda ere― euskara bere egunerokoan erabiltzen duena eta denboran erabilera horri eutsi egin diona. azken kale neurketek emandako zantzurik baikorrena gazteen erabileraren igoera da(+ 0,8). halere, hazkunde hori (baztanen eta donezteben), pirinioaldean (agoitzen), estellerrian (lizarran) eta tutererrian (tuteran) gertatu da, baina ez iruñerrian. hiriburuan haur eta gazteen adin taldeetan ez da erabileraren garapen positiborik izan. iruñerriko erabilera daturik makurrena, hain zuzen ere, gazteen artean dago, %1, 8 (ezagutza %27, 2 izaki. nafarroako gobernua 2006). horrek iruñerriko haur eta gazte euskaldunen erabilera baldintzen eta aukeren gainean gogoeta egitera bultzatu gintuzke (ikusi kasares 2007). erabilera aitortuari dagokionez, IV. Inkesta Soziolinguistikoak gazte nafarren erabileraren joera aldaketa positiboa nabarmendu badu ere, bat etorri da kale neurketen emaitza orokorrarekin: 1991etik 2006ra"
|
euskararen
erabilera ez da ia aldatu ehunekoan" (eusko Jaurlaritza 2008).
|
|
–Euskarari buruz egin diren azken ikerketetan zera nabarmentzen da, euskaradunen kopurua emendatu egin dela azken urte hauetan, aldiz
|
euskararen
erabilera ez dela zabaldu hein berean eta, gainera, lehen euskara hutsez bizi zitekeen herrietan eta tokietan, orain gaztelera edo frantsesa gailentzen ari direla?. Hitz kezkagarriak bezain gordinak, zoritxarrez!
|
2012
|
|
... Gure irudikoz,
|
euskarazko
erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohiturak...
|
|
Azkenik, bilakaera positiborik izan ez duten bi eremuak ditugu. ISLko datuen arabera,
|
euskararen
erabilera ez da igo Euskal Herriko etxeetan: %13, 9koa zen 1991 urtean eta %13, 5ekoa 20 urte geroago (%3, 3ko hazkunde erlatiboa).
|
|
erabileraren gainbehera. Argi dago
|
euskararen
erabileran ez dela gertatu nahi besteko hazkundea.
|
2013
|
|
Hala ote da euskararen erabilera esparru formaletan etengabe gorantz eta esparru ez formaletan oso makal areagotzen denean? Hala ote da
|
euskararen
erabilera ez formalaren neurria gehienetik gutxienera honelatsu denean: haurrak eta nagusiak elkarrekin (seme alabekin eta aitona amonekin), haurren artean bakarrik eta neba arreben artean, nagusiak elkarrekin eta bikotekidearekin.
|
|
2 Nahiz eta eskolak euskalduntzen ari diren, ez eskolak bakarrik noski,
|
euskararen
erabilera ez dago handitzen, kezka nagusia dena normalizazio ibilbidean eta helbururako;
|
|
3 Erabilerari buruz zer den ezagutzen dugunaren galderari erantzunez, honako iturriak aztertu zituztelako: ...ari buruz esandakoak; 2) Fishmanek erabilerarako erdigunean jarri zituen gertuko harremanen (familia, lagunartea, auzoa, eguneroko harremanak...) garrantzia; 3) Sánchez Carriónek (Txepetx) erabilera lotzen duelako ezagutza maila eta motibazioarekin; 4) Alvarez Enparantzak (Txilardegi) erabilera lotzen duelako ezagutzarekin, hizNahiz eta eskolak euskalduntzen ari diren, ez eskolak bakarrik noski,
|
euskararen
erabilera ez dago handitzen, kezka nagusia dena normalizazio ibilbidean eta helbururako.
|
|
BARQUIN, A. 2008,
|
Euskararen
erabilera ez sexista. Emakunde
|
|
|
Euskararen
erabilera ez sexista aztertzeko, Amelia Barquin (2008), Emakundek argitaratua.
|
2014
|
|
Krisi galanta bizi dugu, eta amaierarik ez da garbi ikusten.
|
Euskararen
erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere.... Euskararen berreskurapen prozesua birpentsatu eta birplanteatu beharra dago beraz, baita esparru sozio-ekonomikoan ere.
|
|
|
Euskararen
erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere....
|
|
Zenbait kasutan aipagarria da nahiz eta ama hizkuntza bi hizkuntzez (euskara eta gaztelania) osatua izan, lekukoek eman dituzten erantzunetan
|
euskararen
erabilera ez dela ikusten. Ama hizkuntza bikoitza dutenen euskararen erabilera (kale erabileran edota erosotasunean) ez da nahi bezain beste nabarmentzen.
|
|
Nosotros construimos nuestras costumbres y luego las costumbres nos costruyen a nosotros (Nardone, 2006: 100/ 101). ...gehiago euskaldun baten hizkuntza bidaia liburuan honela dio," ohitura aldaketak eta hobekuntza pertsonal guztiak antzeko prozesuen bitartez buru daitezke; kirolari bihurtzeko bidea, erretzeari uztekoa, eta euskaldun bilakatzekoa ez dira hain ezberdinak... batzuetan, gizartea aldatu nahi da, norbera aldatu aurretik; baina norberak egin ezean, zaila da besteei eragitea... azken hamar urteotan,
|
euskararen
erabilera ez da igo, ez jaitsi, eta noraezean gabiltza, erabilera indartzeko zer egin jakin gabe... euskararen erabilera zabaltzeko, askok aldatu dugu hizkuntza ohitura" (K.Ayesta, 2014: 5/ 6). Horrela da," cada cosa lleva a otra, que a su vez conduce a otra... si te concentras en hacer la más pequeña, luego la siguiente y as� sucesivamente... encontrarás que logras hacer las grandes cosas, habiendo hecho sólo las pequeñas" (John Weakland).
|
|
Barquin, Amelia:
|
Euskararen
erabilera ez sexista. Gidaliburua.
|
2015
|
|
Hizkuntza zapalkuntzaren memoria liburua argitaratu zuen Anautek, Euskal Memoria fundazioaren eskutik, eta, bertan, egungo egoeraren faktoreetako batzuk azaltzen zituen. " Garbi izan behar dugu
|
euskararen
erabilera ez dela baldintzarik gabe egin litekeen hautu hutsa, eta egoerarik informalenean eta indibidualenean ere faktore sozial, ekonomiko, psikologiko, politiko eta kultural askok eragiten dutela, baita etxe barruan ere".
|
2016
|
|
Gainera, ikusi dugunez,
|
euskararen
erabilerak ez omen digu prestigio askorik ematen. Horren guztiaren ondorioz, gure arteko asko erosoago sentitzen da erdaraz.
|
|
Ez gara konturatzen bigarren mailako hizkuntzatzat jotzen dugula euskara, eguneroko jardunean. Gainera, ikusi dugunez,
|
euskararen
erabilerak ez omen digu prestigio askorik ematen. Horren guztiaren ondorioz, gure arteko asko erosoago sentitzen da erdaraz, batere kezkarik gabe.
|
|
Zazpi Probintzia eta hiru Lurralde eremu nagusi ditu Euskal Herriak azken mendeotan, baina euskararen bizi indarra EAEn kontzentraturik dago nabarmen.
|
Euskararen
erabilera ez dago Euskal Autonomia Elkartera mugatua, baina euskal hiztun gehienak, askogatik gehienak, EAEn bizi dira. Zergatik kontzentrazio hori?
|
|
Emakunde Emakumearen Euskal Erakundea (2008).
|
Euskararen
erabilera ez sexista:
|
2017
|
|
|
Euskararen
erabilera ez dute sarri eskatzen erabiltzaileek. Askotan, ezjakintasunagatik.
|
|
Urliaren euskalduntasunak, esaterako, ez du euskara kultura gaietan eta funtzio nazionaletan ezertarako erabiltzen. Sandiak, aldiz,
|
euskararen
erabilera ez du mugatzen ahozko zeregin arrunt informaletara, kognizioaren eta kulturaren hizkuntza ere euskara du. Ondorioz, urliaren euskalduntasunak ez digu balio euskararen normalizazio sozialean aurrera egiteko; eta sandiarenak, berriz, bai.
|
|
Bada Emakunde emakumearen euskal institutuak argitaratutako gida sarean:
|
Euskararen
erabilera ez sexista.
|
|
Ondorioak oso txarrak dira: Euskaldunon hizkuntza eskubideak ez dira behar bezala kontuan izaten botere judizialean eta
|
euskararen
erabilera ez da inolaz ere bermatzen. Zeharkako ondorioa ez da hobea:
|
|
Gasteizko bi eskola publikok (bat A eredukoa eta beste eredukoa) patioa eta jantokia partekatu dituzte urte askotan zehar. Baina ez aldi berean, besteak beste eredu desberdineko umeak ez nahasteagatik, eredukoen kasuan
|
euskararen
erabilera ez oztopatzeko. A eredukoan etorkinen seme alabak zeuden nagusiki.
|
2018
|
|
Badaude, LH4n, datu ilun xamar batzuk ere: ereduko ikasleen proportzioa hazi den arren, irakasleen arteko
|
euskararen
erabilera ez da igo lau urtean
|
|
Badaude, LH4n, datu ilun xamar batzuk ere: ereduko ikasleen proportzioa hazi den arren, irakasleen arteko
|
euskararen
erabilera ez da igo lau urtean eta, gainera, irakasleekin gelatik kanpo euskaraz egiten duten ikasleen proportzioa 2,2 puntu jaitsi da, 2013tik 2015era.
|
|
Eta merke, oso merke egin daitekeen hitzaldi zikloa, 0tik gertu du kostuak.
|
Euskararen
erabilera ez du normalizatuko, ez horixe. Baina aurrerapauso xumea da norabide egokian.
|
|
|
Euskararen
erabilerak ez du jarraitzen ezagutzari, geroz eta gutxiago gainera dirudienez; eskola barruan eta irakasleekin gehien erabiltzen da, beti ere ez ordea, eta bestelako gune edo eremutan ia ezer ez. Lan munduaren eremua da gehien aipatzen dena artikuluan, eta ondo aipatua gainera, Euskarak ez duela ia inongo balio praktikorik, askotan beste edozein hizkuntza baino (ingelesa, alemana, frantsesa, txinoa,...) gutxiago oraindik.
|
|
Atzo hasi eta bihar amaituko da Turismoaren Munduko Goi Bilera; 35 herrialde baino gehiagotako 300 ordezkari ari dira parte hartzen turismo «arduratsu, irisgarri eta iraunkorra sustatzeaz» arduratzen den erakundearen biltzarrean.Pentsiodunez eta Bizilagunekin plataformako ordezkariez gain, Euskal Herrian Euskaraz taldeko kideak ere izan ziren atzoko protesta ekitaldian. Haien esanetan,
|
euskararen
erabilerarik ez da izango kongresuan. Hori dela eta, ordubetez esku orriak banatzen aritu ziren Kursaalaren inguruetan, salaketa egiteko.
|
2019
|
|
Ez dakit zein modu litzatekeen egokiena; tailer bat, bakoitzaren borondatea... Dena den, nahiko ezkor nago Hondarribiaren kasuan;
|
euskararen
erabilera ez dut uste txol [oso] altua denik; jende gaztearen kasuan, batez ere. Kalean ez da sumatzen erabilpen handirik.
|
|
Barquin, A. (2008).
|
Euskararen
erabilera ez sexista. Gasteiz:
|
2020
|
|
Konstatazio bat: azken ikasturteetan
|
euskararen
erabilera ez da hazten ari eta, oro har, ikasleek dakarten errepertorio kulturala are gehiago arrozten da euskaltasun modernoan gutxi asko konpartitzen genuenetik. Euskaltzale diren lagunek baieztatzen dute asko aniztu dela ikasleria eta, esaten ez den arren, logikoak direla euskararen erabilera datu horiek.
|
2021
|
|
Ikasle langileon behar kognitibo zein afektiboetara egokituko den hezkuntza ereduaz ari gara Euskal Eskola Nazionalaz ari garenean, gizakiaren garapen objektiboa ahalbidetuko duen hezkuntza ereduaz, hain zuzen. Euskal Herria zentroan edukiko duen hezkuntza instituzio proletarioa izango da segregazioa,
|
euskaren
erabilerarik eza, genero zapalkuntza eta egun existitzen diren beste hainbat problematika gainditzen hasteko baldintza. Izan ere, heziketak berebiziko garrantzia du balio kultural jakin batzuen transmisioan; zentzu horretan, jendarte sozialistaren sorkuntzan ezinbesteko premisa da hezkuntzarena.
|
|
Aisialdi eta kirolaren eremuek badituzte, bestalde, berezko ezaugarri baliotsuak hizkuntza erabiltzeko ohituren aldaketari dagokienez, eta askotariko antolakuntzarako joera dute (klubak, federazioak, elkarteak, taldeak…). Nekez bilatuko genuke esparru egokiagorik gazteengana iristeko,
|
euskararen
erabilera ez formalari berebiziko bulkada emateko, partaide gazte zein ez hain gazteengan euskararantz urrats eraginkorra egiteko gogoa aktibatuz. Horra, beraz, eginkizuna.
|
|
46). Murgiltze ereduarekin alderatuta,
|
euskararen
erabilera ez bada hain intentsiboa, modelo horrek aukera eskaintzen du, ordutegi indartu bati esker, hizkuntza maila onargarri bat lortzeko, kontuan izanda erabat frantsesduna dena baino hobea dela baina ikastoletan praktikatzen dena baino okerragoa. " Zirkularra CERCLaren [ala hizkuntzentzako erreferentziazko marko europar komunaren] abiaraztea baino lehenagokoa denez, agertzen diren ezagutza mailak ez daude definituak erreferentzia marko horren arabera" (MI, MCC eta MEER 2016:
|
2022
|
|
Kezka horretatik abiatuta, kulturartekotasuna lantzeko proiektuak jarri dituzte martxan Aiako, Aizarnazabalgo nahiz Zestoako ikastetxeetan. Pertsona eta kultura guztiak errespetatuz,
|
euskararen
erabilera ez kaltetzeko neurriak hartzea da helburua.
|
|
Iraia de la Torrek grafikoki laburbildu zuen atzo arratsaldeko protesta haren zentzua. De la Torrek ozen azpimarratu zuen euskara «Nafarroa osoko hizkuntza» dela eta
|
euskararen
erabilerak ez duela mugarik ezagutzen «Cortestik Beraraino, Vianatik Gardera, Altsasun, Iruñean edo Tuteran, Mendialdean, Nafarroa Erdialdean edo Erriberan».
|
|
Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan,
|
euskararen
erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
|
|
Ikuspegi orokor batetik, zein ideia nagusi utzi dituzte hizkuntzen kale erabileraren 2021eko datuek. Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan,
|
euskararen
erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
|
|
eremu euskaldunean,% 13 da gaztelaniadun elebakar; eremu mistoan,% 77; eta eremu ez euskaldunean,% 90 (Eusko Jaurlaritza, 2016). Euskararen erabilerari dagokionez, ezagutza maila hazi den heinean
|
euskararen
erabilerak ez du gora egin, eta euskara bidegurutzean da, palanka eta estrategia berrien beharrean (Amonarriz, 2019). Erabilerari buruzko azken txostenean (Sorolla et al., 2019), esan daiteke euskal eta erdal munduak hibridatu eta orain arteko ezaugarri soziolinguistikoak nahasten ari direla, eta honako alderdi hauek azpimarratzen dira:
|
|
Ikuspegi orokor batetik, zein ideia nagusi utzi dituzte hizkuntzen kale erabileraren 2021eko datuek. Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan,
|
euskararen
erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
|
2023
|
|
Lehen pistak Ipar Euskal Herriko ikastoletan" lanagatik. Ipar Euskal Herriko testuinguru erdaldunean elkarrekintzak haurren artean
|
euskararen
erabilera ez formala eta espontaneoa areagotzeko duen baliagarritasuna aztertu du. Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da.
|
|
Euskararen kudeaketa bezeroarekin loturik dago kasu gehienetan eta langile askok ez dute euren lantokietan euskararik erabiltzen, erdara baita euren lan hizkuntza. Kanpo harremanetako ikuspegiarekin apurtu eta barne mailan euskaraz hitz egiteko baliabideak eta guneak behar dituzte langileek, lantokietan
|
euskararen
erabilera ez dadin atseden guneetako denborara mugatu.
|
|
Euskararen erabileran ditugun erronkak (Soziolinguistika Klusterra 2019; Soziolinguistika Klusterra 2021; Iurrebaso 2023) zuzen zuzenean ikusten ditugu lotuta afera horri.
|
Euskararen
erabilera ez dago soilik motibazio indibidualaren baitan, baizik eta herritar gisa eraikitzen dugun balio hautuan. Balio demokratikoetan hartzen du lur euskaltasunaren aferak, genero berdintasunak bezalaxe.
|
|
|
Euskararen
erabilera ez dago soilik motibazio indibidualaren baitan, baizik eta herritar gisa eraikitzen dugun balio hautuan. Balio demokratikoetan hartzen du lur euskaltasunaren aferak, genero berdintasunak bezalaxe.
|
|
Bestalde, inkestek adierazten dute
|
euskararen
erabilera ez dela ezagutza adina handitu. «Ezagutzatik erabilerarako katean, hiztunen gaitasun erlatiboa katebegi gakoa da, bereziki euskara bezalako hizkuntza gutxituen kasuan», azaldu du Kontseiluak.
|