Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2002
‎EHU elebiduna da arauz, ondotxo dakigunez eta Estatutuetako 243 eta 244.artikuluetan garbi xedaturik dagoenez. Izatez, ordea, elebitasuna oso nola halakoada, euskararen erabilera ez baitaiteke pareka gaztelaniarenarekin.
2004
‎Datorrenak, egia esan, gaitasun komunikatiboarekin zerikusi zuzena du, izan. Beraz, uste izatekoa zen bezala, euskararen erabilera ezak sortarazten dion mina du gogoeta gai Altonagak. Belaunaldi berrien euskara gaitasuna eta jarrera leialtasuna, dirudienez, gero eta okerrago doazkigu:
2005
‎Azken aspaldion egin diren ikerketetan argi eta garbi ikus daitekeenez, euskararen erabilera ez da hazi ezagutza hazi den neurri berean, ezta hurrik eman ere. Hala, bada, ez dira gutxi euskaraz jakin arren egoera jakin batzuetan erdara erabiltzen duten hiztunak.
‎Bereziki irakasleen prestakuntzan ahalegin handiak egiten jarraitu dugu. Bestetik, eskolaren funtzio nagusia euskara ona eta ondo erakustea izango da, baina badakigu euskararen erabilera ez badugu ziurtatzen, erabilpenik gabeko ezagutzak ez duela etorkizunik izango. Egia da erabilera sustatzeko badirela eskola baino eraginkorragoak diren beste eragile batzuk, baina eskolak berak ere egiten duena baino askoz gehiago egin beharra dauka bide horretatik.
‎Gure irudikoz, euskarazko erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura.
2007
‎Gune askea eta ekintzaren izaera ez formala azpimarratu nahi izan dugu eta horren harira hona ekarri nahi dugu Pello Jauregi2 ikerlariak" Gazteak eta euskara Lasarte Orian II" ikerketan plazaratu zuen hausnarketa: " Gure irudikoz, euskarazko erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura".
‎Oroitaraz dezagun neurtua dena euskararen erabilera ez dela, baina bai udalerri batzuetako kaleetan erabiliak diren hizkuntzena, euskararena barne. Halere, hari berean, Euskal Herriko soziolinguistikako inkesten aitorturiko datuen arabera (Euskal Herriko Soziolinguistikako Inkesta 2001), elebidunak 2001ean 55.000 ziren Ipar Euskal Herrian(% 24,7), 1991ean aldiz 69.000 zirelarik(% 33,1).
‎Bereziki, EAEn. Hor euskara hizkuntza ofiziala da erdararekin batera aspaldi samarretik.Ofizialtasun mota horren xehetasun juridikoetan sartu gabe, esan dezagun, euskararen ofizialtasuna indarrean egon arren, euskararen erabilerak ez duela funtsezko urratsik eman bizitza sozialaren alor nagusietan. Beste modu batean esan, Hegoaldean euskaraz bizi nahi izatea amesgaiztoa da euskaldunarentzat, honenhizkuntza ofizialetako bat euskara bera izanda ere.
2008
‎Ofizialtzeak euskara militantismo hutsetik aterako lukeela irizten dio, eta halako urratsak behar direla uste dute. Euskararen erabilera ez da, hala ere, Bidegainen kezka bakarra. Nolako euskara erabiltzen den ere aztertu beharra ikusten du.
2009
‎Oro har euskararen erabilera ez da biziki indartsua. Alabaina noizean behineko euskal mintzamoldea da maizenik gertatzen den hizkuntza jokabidea adin multzo guztietan salbu 65 urte eta gehiagoetan, Nafarroa Beherean eta Zuberoan.
2010
‎3) Euskal hezkuntzan lortu dena posible izan da indar asko erabili delako euskara galtze joeratik garatze joerara pasatzeko (Reversing language shift), hezkuntzaz haratagoko eremuetan ere. Hala ere, badirudi euskara 2H bezala dutenen artean euskararen erabilera ez dela handiegia hainbat eremutan: etxean, lagun artean, gertuko komunitatean, eta abar.
‎Nafarroako kale neurketek emandako euskararen erabileraren ehunekoak, adin taldeka euskararen erabileraren aurrerabiderik ez horretan argi itzalak daude. ezagutza eta erabilera datuei erreparatuta, euskara kuantitatiboki egoera oso ahulean dago nafarroan, baina erabilera datuak tematiak dira eta behin eta berriz erakusten dute nafarren talde bat badela ―txiki txikia izanda ere― euskara bere egunerokoan erabiltzen duena eta denboran erabilera horri eutsi egin diona. azken kale neurketek emandako zantzurik baikorrena gazteen erabileraren igoera da(+ 0,8). halere, hazkunde hori (baztanen eta donezteben), pirinioaldean (agoitzen), estellerrian (lizarran) eta tutererrian (tuteran) gertatu da, baina ez iruñerrian. hiriburuan haur eta gazteen adin taldeetan ez da erabileraren garapen positiborik izan. iruñerriko erabilera daturik makurrena, hain zuzen ere, gazteen artean dago, %1, 8 (ezagutza %27, 2 izaki. nafarroako gobernua 2006). horrek iruñerriko haur eta gazte euskaldunen erabilera baldintzen eta aukeren gainean gogoeta egitera bultzatu gintuzke (ikusi kasares 2007). erabilera aitortuari dagokionez, IV. Inkesta Soziolinguistikoak gazte nafarren erabileraren joera aldaketa positiboa nabarmendu badu ere, bat etorri da kale neurketen emaitza orokorrarekin: 1991etik 2006ra" euskararen erabilera ez da ia aldatu ehunekoan" (eusko Jaurlaritza 2008).
‎–Euskarari buruz egin diren azken ikerketetan zera nabarmentzen da, euskaradunen kopurua emendatu egin dela azken urte hauetan, aldiz euskararen erabilera ez dela zabaldu hein berean eta, gainera, lehen euskara hutsez bizi zitekeen herrietan eta tokietan, orain gaztelera edo frantsesa gailentzen ari direla?. Hitz kezkagarriak bezain gordinak, zoritxarrez!
2012
‎... Gure irudikoz, euskarazko erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den. Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohiturak...
‎Azkenik, bilakaera positiborik izan ez duten bi eremuak ditugu. ISLko datuen arabera, euskararen erabilera ez da igo Euskal Herriko etxeetan: %13, 9koa zen 1991 urtean eta %13, 5ekoa 20 urte geroago (%3, 3ko hazkunde erlatiboa).
‎erabileraren gainbehera. Argi dago euskararen erabileran ez dela gertatu nahi besteko hazkundea.
2013
‎Hala ote da euskararen erabilera esparru formaletan etengabe gorantz eta esparru ez formaletan oso makal areagotzen denean? Hala ote da euskararen erabilera ez formalaren neurria gehienetik gutxienera honelatsu denean: haurrak eta nagusiak elkarrekin (seme alabekin eta aitona amonekin), haurren artean bakarrik eta neba arreben artean, nagusiak elkarrekin eta bikotekidearekin.
‎2 Nahiz eta eskolak euskalduntzen ari diren, ez eskolak bakarrik noski, euskararen erabilera ez dago handitzen, kezka nagusia dena normalizazio ibilbidean eta helbururako;
‎3 Erabilerari buruz zer den ezagutzen dugunaren galderari erantzunez, honako iturriak aztertu zituztelako: ...ari buruz esandakoak; 2) Fishmanek erabilerarako erdigunean jarri zituen gertuko harremanen (familia, lagunartea, auzoa, eguneroko harremanak...) garrantzia; 3) Sánchez Carriónek (Txepetx) erabilera lotzen duelako ezagutza maila eta motibazioarekin; 4) Alvarez Enparantzak (Txilardegi) erabilera lotzen duelako ezagutzarekin, hizNahiz eta eskolak euskalduntzen ari diren, ez eskolak bakarrik noski, euskararen erabilera ez dago handitzen, kezka nagusia dena normalizazio ibilbidean eta helbururako.
‎BARQUIN, A. 2008, Euskararen erabilera ez sexista. Emakunde
Euskararen erabilera ez sexista aztertzeko, Amelia Barquin (2008), Emakundek argitaratua.
2014
‎Krisi galanta bizi dugu, eta amaierarik ez da garbi ikusten. Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere.... Euskararen berreskurapen prozesua birpentsatu eta birplanteatu beharra dago beraz, baita esparru sozio-ekonomikoan ere.
Euskararen erabilerak ez du goranzko biderik hartzen, espazio funtzional berriak bilatzeko eta lortzeko egundoko ahalegina egiten bada ere, arlo sozioekonomikoan duela urte batzuetako loraldia eten egin da, eta lan munduaren euskalduntzea deitu izan dena stand by egoeran dago, krisiaren erruz neurri batean, baina lan arloarekiko estrategia bera krisian sartu delako baita ere....
‎Zenbait kasutan aipagarria da nahiz eta ama hizkuntza bi hizkuntzez (euskara eta gaztelania) osatua izan, lekukoek eman dituzten erantzunetan euskararen erabilera ez dela ikusten. Ama hizkuntza bikoitza dutenen euskararen erabilera (kale erabileran edota erosotasunean) ez da nahi bezain beste nabarmentzen.
‎Nosotros construimos nuestras costumbres y luego las costumbres nos costruyen a nosotros (Nardone, 2006: 100/ 101). ...gehiago euskaldun baten hizkuntza bidaia liburuan honela dio," ohitura aldaketak eta hobekuntza pertsonal guztiak antzeko prozesuen bitartez buru daitezke; kirolari bihurtzeko bidea, erretzeari uztekoa, eta euskaldun bilakatzekoa ez dira hain ezberdinak... batzuetan, gizartea aldatu nahi da, norbera aldatu aurretik; baina norberak egin ezean, zaila da besteei eragitea... azken hamar urteotan, euskararen erabilera ez da igo, ez jaitsi, eta noraezean gabiltza, erabilera indartzeko zer egin jakin gabe... euskararen erabilera zabaltzeko, askok aldatu dugu hizkuntza ohitura" (K.Ayesta, 2014: 5/ 6). Horrela da," cada cosa lleva a otra, que a su vez conduce a otra... si te concentras en hacer la más pequeña, luego la siguiente y as� sucesivamente... encontrarás que logras hacer las grandes cosas, habiendo hecho sólo las pequeñas" (John Weakland).
‎Barquin, Amelia: Euskararen erabilera ez sexista. Gidaliburua.
2015
‎Hizkuntza zapalkuntzaren memoria liburua argitaratu zuen Anautek, Euskal Memoria fundazioaren eskutik, eta, bertan, egungo egoeraren faktoreetako batzuk azaltzen zituen. " Garbi izan behar dugu euskararen erabilera ez dela baldintzarik gabe egin litekeen hautu hutsa, eta egoerarik informalenean eta indibidualenean ere faktore sozial, ekonomiko, psikologiko, politiko eta kultural askok eragiten dutela, baita etxe barruan ere".
2016
‎Gainera, ikusi dugunez, euskararen erabilerak ez omen digu prestigio askorik ematen. Horren guztiaren ondorioz, gure arteko asko erosoago sentitzen da erdaraz.
‎Ez gara konturatzen bigarren mailako hizkuntzatzat jotzen dugula euskara, eguneroko jardunean. Gainera, ikusi dugunez, euskararen erabilerak ez omen digu prestigio askorik ematen. Horren guztiaren ondorioz, gure arteko asko erosoago sentitzen da erdaraz, batere kezkarik gabe.
‎Zazpi Probintzia eta hiru Lurralde eremu nagusi ditu Euskal Herriak azken mendeotan, baina euskararen bizi indarra EAEn kontzentraturik dago nabarmen. Euskararen erabilera ez dago Euskal Autonomia Elkartera mugatua, baina euskal hiztun gehienak, askogatik gehienak, EAEn bizi dira. Zergatik kontzentrazio hori?
‎Emakunde Emakumearen Euskal Erakundea (2008). Euskararen erabilera ez sexista:
2017
Euskararen erabilera ez dute sarri eskatzen erabiltzaileek. Askotan, ezjakintasunagatik.
‎Urliaren euskalduntasunak, esaterako, ez du euskara kultura gaietan eta funtzio nazionaletan ezertarako erabiltzen. Sandiak, aldiz, euskararen erabilera ez du mugatzen ahozko zeregin arrunt informaletara, kognizioaren eta kulturaren hizkuntza ere euskara du. Ondorioz, urliaren euskalduntasunak ez digu balio euskararen normalizazio sozialean aurrera egiteko; eta sandiarenak, berriz, bai.
‎Bada Emakunde emakumearen euskal institutuak argitaratutako gida sarean: Euskararen erabilera ez sexista.
‎Ondorioak oso txarrak dira: Euskaldunon hizkuntza eskubideak ez dira behar bezala kontuan izaten botere judizialean eta euskararen erabilera ez da inolaz ere bermatzen. Zeharkako ondorioa ez da hobea:
‎Gasteizko bi eskola publikok (bat A eredukoa eta beste eredukoa) patioa eta jantokia partekatu dituzte urte askotan zehar. Baina ez aldi berean, besteak beste eredu desberdineko umeak ez nahasteagatik, eredukoen kasuan euskararen erabilera ez oztopatzeko. A eredukoan etorkinen seme alabak zeuden nagusiki.
2018
‎Badaude, LH4n, datu ilun xamar batzuk ere: ereduko ikasleen proportzioa hazi den arren, irakasleen arteko euskararen erabilera ez da igo lau urtean
‎Badaude, LH4n, datu ilun xamar batzuk ere: ereduko ikasleen proportzioa hazi den arren, irakasleen arteko euskararen erabilera ez da igo lau urtean eta, gainera, irakasleekin gelatik kanpo euskaraz egiten duten ikasleen proportzioa 2,2 puntu jaitsi da, 2013tik 2015era.
‎Eta merke, oso merke egin daitekeen hitzaldi zikloa, 0tik gertu du kostuak. Euskararen erabilera ez du normalizatuko, ez horixe. Baina aurrerapauso xumea da norabide egokian.
Euskararen erabilerak ez du jarraitzen ezagutzari, geroz eta gutxiago gainera dirudienez; eskola barruan eta irakasleekin gehien erabiltzen da, beti ere ez ordea, eta bestelako gune edo eremutan ia ezer ez. Lan munduaren eremua da gehien aipatzen dena artikuluan, eta ondo aipatua gainera, Euskarak ez duela ia inongo balio praktikorik, askotan beste edozein hizkuntza baino (ingelesa, alemana, frantsesa, txinoa,...) gutxiago oraindik.
‎Atzo hasi eta bihar amaituko da Turismoaren Munduko Goi Bilera; 35 herrialde baino gehiagotako 300 ordezkari ari dira parte hartzen turismo «arduratsu, irisgarri eta iraunkorra sustatzeaz» arduratzen den erakundearen biltzarrean.Pentsiodunez eta Bizilagunekin plataformako ordezkariez gain, Euskal Herrian Euskaraz taldeko kideak ere izan ziren atzoko protesta ekitaldian. Haien esanetan, euskararen erabilerarik ez da izango kongresuan. Hori dela eta, ordubetez esku orriak banatzen aritu ziren Kursaalaren inguruetan, salaketa egiteko.
2019
‎Ez dakit zein modu litzatekeen egokiena; tailer bat, bakoitzaren borondatea... Dena den, nahiko ezkor nago Hondarribiaren kasuan; euskararen erabilera ez dut uste txol [oso] altua denik; jende gaztearen kasuan, batez ere. Kalean ez da sumatzen erabilpen handirik.
‎Barquin, A. (2008). Euskararen erabilera ez sexista. Gasteiz:
2020
‎Konstatazio bat: azken ikasturteetan euskararen erabilera ez da hazten ari eta, oro har, ikasleek dakarten errepertorio kulturala are gehiago arrozten da euskaltasun modernoan gutxi asko konpartitzen genuenetik. Euskaltzale diren lagunek baieztatzen dute asko aniztu dela ikasleria eta, esaten ez den arren, logikoak direla euskararen erabilera datu horiek.
2021
‎Ikasle langileon behar kognitibo zein afektiboetara egokituko den hezkuntza ereduaz ari gara Euskal Eskola Nazionalaz ari garenean, gizakiaren garapen objektiboa ahalbidetuko duen hezkuntza ereduaz, hain zuzen. Euskal Herria zentroan edukiko duen hezkuntza instituzio proletarioa izango da segregazioa, euskaren erabilerarik eza, genero zapalkuntza eta egun existitzen diren beste hainbat problematika gainditzen hasteko baldintza. Izan ere, heziketak berebiziko garrantzia du balio kultural jakin batzuen transmisioan; zentzu horretan, jendarte sozialistaren sorkuntzan ezinbesteko premisa da hezkuntzarena.
‎Aisialdi eta kirolaren eremuek badituzte, bestalde, berezko ezaugarri baliotsuak hizkuntza erabiltzeko ohituren aldaketari dagokienez, eta askotariko antolakuntzarako joera dute (klubak, federazioak, elkarteak, taldeak…). Nekez bilatuko genuke esparru egokiagorik gazteengana iristeko, euskararen erabilera ez formalari berebiziko bulkada emateko, partaide gazte zein ez hain gazteengan euskararantz urrats eraginkorra egiteko gogoa aktibatuz. Horra, beraz, eginkizuna.
‎46). Murgiltze ereduarekin alderatuta, euskararen erabilera ez bada hain intentsiboa, modelo horrek aukera eskaintzen du, ordutegi indartu bati esker, hizkuntza maila onargarri bat lortzeko, kontuan izanda erabat frantsesduna dena baino hobea dela baina ikastoletan praktikatzen dena baino okerragoa. " Zirkularra CERCLaren [ala hizkuntzentzako erreferentziazko marko europar komunaren] abiaraztea baino lehenagokoa denez, agertzen diren ezagutza mailak ez daude definituak erreferentzia marko horren arabera" (MI, MCC eta MEER 2016:
2022
‎Kezka horretatik abiatuta, kulturartekotasuna lantzeko proiektuak jarri dituzte martxan Aiako, Aizarnazabalgo nahiz Zestoako ikastetxeetan. Pertsona eta kultura guztiak errespetatuz, euskararen erabilera ez kaltetzeko neurriak hartzea da helburua.
‎Iraia de la Torrek grafikoki laburbildu zuen atzo arratsaldeko protesta haren zentzua. De la Torrek ozen azpimarratu zuen euskara «Nafarroa osoko hizkuntza» dela eta euskararen erabilerak ez duela mugarik ezagutzen «Cortestik Beraraino, Vianatik Gardera, Altsasun, Iruñean edo Tuteran, Mendialdean, Nafarroa Erdialdean edo Erriberan».
‎Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan, euskararen erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
‎Ikuspegi orokor batetik, zein ideia nagusi utzi dituzte hizkuntzen kale erabileraren 2021eko datuek. Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan, euskararen erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
‎eremu euskaldunean,% 13 da gaztelaniadun elebakar; eremu mistoan,% 77; eta eremu ez euskaldunean,% 90 (Eusko Jaurlaritza, 2016). Euskararen erabilerari dagokionez, ezagutza maila hazi den heinean euskararen erabilerak ez du gora egin, eta euskara bidegurutzean da, palanka eta estrategia berrien beharrean (Amonarriz, 2019). Erabilerari buruzko azken txostenean (Sorolla et al., 2019), esan daiteke euskal eta erdal munduak hibridatu eta orain arteko ezaugarri soziolinguistikoak nahasten ari direla, eta honako alderdi hauek azpimarratzen dira:
‎Ikuspegi orokor batetik, zein ideia nagusi utzi dituzte hizkuntzen kale erabileraren 2021eko datuek. Datuok utzi duten argazkia bera da lehenengo ideia; Euskal Herriko kaleetan euskaraz ari zen zortzi lagunetik bat edo herritarren %12, 6 Hala ere, momentuko datua baino garrantzitsuagoa da bilakaera, eta ikerketa honek ibilbide luzea duenez, hori aztertu egin dezakegu. Azken bost urteotan, euskararen erabilerak ez du gorabeherarik izan; 30 urte atzera egiten badugu, erabilerak %1, 8 egin du gora; eta 2006tik 2016ra erabilera orokorrak beheranzko joera izan zuen, eta hori eten egin da azken bost urteotan. Beste ideia bat da Euskal Herria oso heterogeneoa dela lurraldeei eta eskualdeei dagokienez, eta erabilera maila oso ezberdinak ditugula.
2023
‎Lehen pistak Ipar Euskal Herriko ikastoletan" lanagatik. Ipar Euskal Herriko testuinguru erdaldunean elkarrekintzak haurren artean euskararen erabilera ez formala eta espontaneoa areagotzeko duen baliagarritasuna aztertu du. Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da.
‎Euskararen kudeaketa bezeroarekin loturik dago kasu gehienetan eta langile askok ez dute euren lantokietan euskararik erabiltzen, erdara baita euren lan hizkuntza. Kanpo harremanetako ikuspegiarekin apurtu eta barne mailan euskaraz hitz egiteko baliabideak eta guneak behar dituzte langileek, lantokietan euskararen erabilera ez dadin atseden guneetako denborara mugatu.
‎Euskararen erabileran ditugun erronkak (Soziolinguistika Klusterra 2019; Soziolinguistika Klusterra 2021; Iurrebaso 2023) zuzen zuzenean ikusten ditugu lotuta afera horri. Euskararen erabilera ez dago soilik motibazio indibidualaren baitan, baizik eta herritar gisa eraikitzen dugun balio hautuan. Balio demokratikoetan hartzen du lur euskaltasunaren aferak, genero berdintasunak bezalaxe.
Euskararen erabilera ez dago soilik motibazio indibidualaren baitan, baizik eta herritar gisa eraikitzen dugun balio hautuan. Balio demokratikoetan hartzen du lur euskaltasunaren aferak, genero berdintasunak bezalaxe.
‎Bestalde, inkestek adierazten dute euskararen erabilera ez dela ezagutza adina handitu. «Ezagutzatik erabilerarako katean, hiztunen gaitasun erlatiboa katebegi gakoa da, bereziki euskara bezalako hizkuntza gutxituen kasuan», azaldu du Kontseiluak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia