Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2017
‎12 urteko gazteen hizkuntza egunerokotasunera hurbiltzeko ikerketa. eusko Jaurlaritza, gasteiz. eusko Jaurlaritza (2017) Arrue proiektua. EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan, 2011 2015kasleak hiztun. 2016ko. eusko Jaurlaritza, gasteiz.
‎Eramanikako lanek motibazioa ez dela bakarrik politikoa eta arrazionala izaten erakusten dute: sentimenduak hunki dezake, banakako eta familiako memoriak eragina badute motibazioan, memoria luzea gaitzetsi gabe (gogoan ditugu euskara ikasi nahi duten gazteetan euskararen erabilera eskolan estigmatizatzeko «sinboloa» bezalako neurriek markatu dituztenak; alta aitonen denborakoak dira horiek, beraz gazteek ez dute berek larrutik ordaindu, baina burasoen oroitzapenak euskara ikasi nahi duten edo ez duten jendeen kontzientzian eta jarreran eragina badu).
2018
‎Bide horretan eskolako, familiako eta gizarte hurbileko eragileak funtsezkoak dira, horiek ezarritako sozializazio baldintzak direla medio. Hizkuntza sozializazioa indartuz gero, baliteke euskararen erabilera eskolako eremuan ez ezik beste gizarte arlotan ere handitzea. Horrela gertatuz gero, hizkuntza horren normalizazioan beste pauso bat gehiago emango litzateke." (Martínez de Luna, I. (2014)).
2019
‎Arrue ikerketa: EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan, Eusko Jaurlaritza, ISEI eta Soziolinguistika Klusterra. http://www.soziolinguistika.eus/arrue
‎Arrue ikerketa: EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan, Eusko Jaurlaritza. Gasteiz
‎Martinez de Luna Perez de Arriba, I. eta Suberbiola Unanue, P., 2017, Arrue ikerketa: EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan, Txosten teknikoa. Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua:
2021
‎Infografia: " EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan()".
‎MARTINEZ DE LUNA PEREZ DE ARRIBA, Iñaki; SUBERBIOLA UNANUE, Pablo. 2018 EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan(), ARRUE proiektua. Txosten exekutiboa.
‎MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo (2020). " EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan()". Donostia:
‎GARCIA AZKOAGA, Ines Mª, BENGOETXEA, Olatz, ZABALA, Josune (2020). " Ahozko euskararen erabilera eskolan. Gako zenbait irakasleen prestakuntzarako", in E. Santazilia, D. Krajewska & E. Zuloaga (arg.):
‎MARTÍNEZ DE LUNA, Iñaki & SUBERBIOLA, Pablo (2018). EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan() Arrue Proiektua. Txosten exekutiboa.
2022
‎Herriko seme alabak euskaldundu dira, nahiz eta gabezia handi bat sumatzen dudan: askoren euskara erabilera eskola eremura mugatzen da soilik, handik kanpo gaztelania asko hitz egiten dute.
‎MARTINEZ DE LUNA, Iñaki eta SUBERBIOLA, Pablo (2020). EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan(). Arrue Proiektua.
‎EUSKO JAURLARITZA (2020): EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan(). Arrue proiektua.
‎• Euskararen erabilera eskolari eta lanbide zehatzei lotua dago.
2023
‎Bertzetik, ikasleen ikaskuntza aktiboa eta lankidetzakoa sustatzen duen metodologian oinarritzen da. Gainera, lanketa honen bidez euskararen erabilera eskolatik kanpo, auzoan berean, areagotzea ahalbidetuko da.
‎Ikerketa honek eman duen beste datu interesgarria izan da etxeko euskararen erabilerak duen lotura haurrek euren lagunekin kalean egiten dutenarekin. Izan ere, etxean guztiak daudenean euskaraz beti edo gehienetan hitz egiten den kasuetan, etxe horietako haurrek eskolan eta kalean egiten duten euskararen erabilera oso handia dela ikusi da, baina, bi hizkuntzetan berdin edo gaztelaniaz gehiago egiten den kasuetan, baieztatu da modu nabarmenean jaisten dela euskararen erabilera eskolan eta lagun artean. Beraz, ziur asko, ezaugarri hori arretaz zaintzeko modukoa izango da.
‎– Haurren euskararen erabilera eskolan, etxean eta aisialdian.
‎5.2.1 Haurren euskararen erabilera eskolan
‎– Zumaiako haurren euskararen erabilera eskola eremuan oso handia da: LH4koen artean irakasleekin% 90etik gorakoa, eta LH6koen artean% 95etik gorakoa.
‎5.2.3 Euskararen erabilera eskolaz kanpoko jardueretan, aisialdian
‎Identifikatu egin behar da ereduan zer zailtasun dituzten ikasle guztiek maila egoki bat lortzeko. Gainera, irakasleen formakuntza komunikatiboa eta metodologikoa hobetu behar da, eta ikasle guztiei bermatu behar diegu euskararen erabilera eskolatik kanpo, hezkuntza ez formalean.
‎Martinez de Luna, I.; Suberbiola, P. (2020): Euskararen erabilera eskola giroan. Txosten exekutiboa, Gasteiz, Eusko Jaurlaritza.
‎MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo [Hezkuntza Saila] (2018). " EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan()" .https://soziolinguistika.eus/ es/ argitalpenak/ eaeko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan txosten exekutiboa/ [Azken kontsulta: ].
‎MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo [Hezkuntza Saila] (2018). " EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan()" .https://soziolinguistika.eus/ es/ argitalpenak/ eaeko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan txosten exekutiboa/ [Azken kontsulta: ].
‎3 EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan, Txosten exekutiboa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia