2017
|
|
12 urteko gazteen hizkuntza egunerokotasunera hurbiltzeko ikerketa. eusko Jaurlaritza, gasteiz. eusko Jaurlaritza (2017) Arrue proiektua. EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan, 2011 2015kasleak hiztun. 2016ko. eusko Jaurlaritza, gasteiz.
|
|
Eramanikako lanek motibazioa ez dela bakarrik politikoa eta arrazionala izaten erakusten dute: sentimenduak hunki dezake, banakako eta familiako memoriak eragina badute motibazioan, memoria luzea gaitzetsi gabe (gogoan ditugu euskara ikasi nahi duten gazteetan
|
euskararen
erabilera eskolan estigmatizatzeko «sinboloa» bezalako neurriek markatu dituztenak; alta aitonen denborakoak dira horiek, beraz gazteek ez dute berek larrutik ordaindu, baina burasoen oroitzapenak euskara ikasi nahi duten edo ez duten jendeen kontzientzian eta jarreran eragina badu).
|
2018
|
|
Bide horretan eskolako, familiako eta gizarte hurbileko eragileak funtsezkoak dira, horiek ezarritako sozializazio baldintzak direla medio. Hizkuntza sozializazioa indartuz gero, baliteke
|
euskararen
erabilera eskolako eremuan ez ezik beste gizarte arlotan ere handitzea. Horrela gertatuz gero, hizkuntza horren normalizazioan beste pauso bat gehiago emango litzateke." (Martínez de Luna, I. (2014)).
|
2019
|
|
Arrue ikerketa: EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan, Eusko Jaurlaritza, ISEI eta Soziolinguistika Klusterra. http://www.soziolinguistika.eus/arrue
|
|
Arrue ikerketa: EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan, Eusko Jaurlaritza. Gasteiz
|
|
Martinez de Luna Perez de Arriba, I. eta Suberbiola Unanue, P., 2017, Arrue ikerketa: EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan, Txosten teknikoa. Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua:
|
2021
|
|
Infografia: " EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan()".
|
|
MARTINEZ DE LUNA PEREZ DE ARRIBA, Iñaki; SUBERBIOLA UNANUE, Pablo. 2018 EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan(), ARRUE proiektua. Txosten exekutiboa.
|
|
MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo (2020). " EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan()". Donostia:
|
|
GARCIA AZKOAGA, Ines Mª, BENGOETXEA, Olatz, ZABALA, Josune (2020). " Ahozko
|
euskararen
erabilera eskolan. Gako zenbait irakasleen prestakuntzarako", in E. Santazilia, D. Krajewska & E. Zuloaga (arg.):
|
|
MARTÍNEZ DE LUNA, Iñaki & SUBERBIOLA, Pablo (2018). EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan() Arrue Proiektua. Txosten exekutiboa.
|
2022
|
|
Herriko seme alabak euskaldundu dira, nahiz eta gabezia handi bat sumatzen dudan: askoren
|
euskara
erabilera eskola eremura mugatzen da soilik, handik kanpo gaztelania asko hitz egiten dute.
|
|
MARTINEZ DE LUNA, Iñaki eta SUBERBIOLA, Pablo (2020). EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan(). Arrue Proiektua.
|
|
EUSKO JAURLARITZA (2020): EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan(). Arrue proiektua.
|
|
•
|
Euskararen
erabilera eskolari eta lanbide zehatzei lotua dago.
|
2023
|
|
Bertzetik, ikasleen ikaskuntza aktiboa eta lankidetzakoa sustatzen duen metodologian oinarritzen da. Gainera, lanketa honen bidez
|
euskararen
erabilera eskolatik kanpo, auzoan berean, areagotzea ahalbidetuko da.
|
|
Ikerketa honek eman duen beste datu interesgarria izan da etxeko euskararen erabilerak duen lotura haurrek euren lagunekin kalean egiten dutenarekin. Izan ere, etxean guztiak daudenean euskaraz beti edo gehienetan hitz egiten den kasuetan, etxe horietako haurrek eskolan eta kalean egiten duten euskararen erabilera oso handia dela ikusi da, baina, bi hizkuntzetan berdin edo gaztelaniaz gehiago egiten den kasuetan, baieztatu da modu nabarmenean jaisten dela
|
euskararen
erabilera eskolan eta lagun artean. Beraz, ziur asko, ezaugarri hori arretaz zaintzeko modukoa izango da.
|
|
– Haurren
|
euskararen
erabilera eskolan, etxean eta aisialdian.
|
|
5.2.1 Haurren
|
euskararen
erabilera eskolan
|
|
– Zumaiako haurren
|
euskararen
erabilera eskola eremuan oso handia da: LH4koen artean irakasleekin% 90etik gorakoa, eta LH6koen artean% 95etik gorakoa.
|
|
5.2.3
|
Euskararen
erabilera eskolaz kanpoko jardueretan, aisialdian
|
|
Identifikatu egin behar da ereduan zer zailtasun dituzten ikasle guztiek maila egoki bat lortzeko. Gainera, irakasleen formakuntza komunikatiboa eta metodologikoa hobetu behar da, eta ikasle guztiei bermatu behar diegu
|
euskararen
erabilera eskolatik kanpo, hezkuntza ez formalean.
|
|
Martinez de Luna, I.; Suberbiola, P. (2020):
|
Euskararen
erabilera eskola giroan. Txosten exekutiboa, Gasteiz, Eusko Jaurlaritza.
|
|
MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo [Hezkuntza Saila] (2018). " EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan()" .https://soziolinguistika.eus/ es/ argitalpenak/ eaeko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan txosten exekutiboa/ [Azken kontsulta: ].
|
|
MARTINEZ DE LUNA, Iñaki, SUBERBIOLA, Pablo [Hezkuntza Saila] (2018). " EAEko ikasleen euskararen erabilera eskola giroan()" .https://soziolinguistika.eus/ es/ argitalpenak/ eaeko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan txosten exekutiboa/ [Azken kontsulta: ].
|
|
3 EAEko ikasleen
|
euskararen
erabilera eskola giroan, Txosten exekutiboa.
|