Emaitzak: 4
2011 | ||
Bestelakoa ezin zitekeen kontuan hartzen badugu hiztun horien artean ia %40ak euskaraz erdipurdi dakiela hitz egiten. ez da zuzena. galdetzen den moduan, elkarrizketatuen erantzunak bideratu egiten dira eta, inkesten emaitzak interpretatzerakoan, iradokitzen da euskaldunen gehiengoak (%61) gaztelaniaz errazago eta erosoago hitz egiten duela. Adiera hertsian, ostera, ezin esan dezakegu halakorik. | euskararen erabileraz esaten denaren gainean beste horrenbeste esan dezakegu. kontsideratzen bada, elebidunen proportzioa %61ekoa dela, inkestan egiten den moduan, itxaro daitekeen euskararen erabilera maila (soziala) %29 ingurukoa izango litzateke. kontsideratzen badugu, berriz, hiztun elebidunen proportzioa %37koa dela (zertxobait besterik ez dakitenak kenduta), orduan, itxaro daitekeen erabilera maila %9... Familian, beti euskaraz %13, lanean/ ikastetxean, beti euskaraz %14 eta lagun artean beti euskaraz %9 egiten dutela. hau da, euskaraz BeTI egiten dutenaren proportzioa ausaz itxaro zitekeena edo handiagoa da. euskararen erabileraren problema ez dira euskaldunak erdaldunak baizik. euskaldunek, oro har, ahal dena eta gehiago egiten dute. erdaldunak dira euskararen erabilera tasa handiagoa izatea eragozten dutenak. l ohArrA | |
2012 | ||
...rlaritza, 2009a ezagutzak, ordea, ez du erabilera bermatzen; bestela esanda, euskaraz jakiteak ez du ziurtatzen euskaraz berba egingo dela, kale erabileraren neurketek erakusten digutenez (Isasi, 2007). horregatik, 1996an hasita, ikastetxeetako normalkuntza proiektuek, xede hori bera hartu dute euren gain, euskararen ezagutza errotzen jarraituz, erabilera sustatzea, hain zuzen ere. zeRTaz aRi gaRa | euSKaRaRen eRaBileRa DiOgunean? | |
Labur esanda, laburregi behar bada, | euskararen erabilera diogunean, egunero gure ohiko jardunean, ahoz zein idatziz egiten dugun euskararen aprobetxamenduaz ari gara. esaterako, irrati, telebista, liburu edo aldizkarietatik jasotzen dugun hizkuntza inputa, euskaraz diren kultur eskaintzen kontsumoa edota auzoan, lanean eta jolasean dihardugunean egiten duguna. | |
2018 | ||
Horretaz gainera, | euskararen erabilera diogunean, argitu genuke erabilera zer den, erabilera ez baita gauza bat eta bakarra anizkuna baino, nahiz erabilera mailak desberdinak direla, nahiz erabilera eremuak, nahiz gaitasunak diferenteak. Adibide diakroniko bat, konparazione. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 4 (0,03) |
Lehen forma
euskararen | 3 (0,02) |
euSKaRaRen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera esan | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |