Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
Euskararen erabilera errazteko egin daitezkeen hizkuntz plangintzei begira, lehen aipatu diren aldagaiak indartu eta zaindu lirateke: alde batetik, badirudi euskararen ezagutza maila ona ziurtatu behar dela; badirudi datozenbelaunaldietan ziurtatuko dela hori, gaur egun hezkuntza prozesuan gertatzen denmoduan, euskal ereduetan matrikulatzen diren haurrek gehienak izaten segitzenbadute, Euskal Herri osoan.
2008
‎HIZKUNTZA TEKNOLOGIA IXA TALDEAN, EUSKARAREN ERABILERA ERRAZTEKO ETA SUSTATZEKO APLIKAZIOAK
‎Artikulu honetan aztertu nahi dugu hizkuntzateknologiak nola lagundu dezakeen euskararen erabilera errazteko eta sustatzeko. Hasieran zenbait produktu aurkeztuko ditugu bide horretan lagungarri suertatu direnak.
‎Artikulu honetan aztertu nahi dugu hizkuntza teknologiak nola lagundu dezakeen euskararen erabilera errazteko eta sustatzeko. Hasieran zenbait produktu aurkeztuko ditugu bide horretan lagungarri suertatu direnak.
‎2 EUSKARAREN ERABILERA ERRAZTEKO ETA SUSTATZEKO PRODUKTUAK
2015
‎Horrekin, euskaldunei euskararen erabilera erraztea izan du asmo Aldundiak, eta bere zerbitzuak euskaraz erabiltzeko eragozpenak eta trabak kentzea; azken finean, koherentzia handiagoa erakustea, gizartearen eta administrazioaren artean.
2017
‎Euskaraz aritzeko guneak biderkatu behar dira eremu publikoan zein pribatuan: arnasgune berriak sortuz, euskararen erabilera erraztuko da, eta eguneroko bizian presentzia areagotuko den heinean euskal hiztunak euskara erabiltzeko duen motibazioa ere azkartuko da.
2019
‎Ikusi dugun bezala, badira euskararen erabilera errazten duten baldintzak eta faktoreak, eta beronen erabilera oztopatzen dutenak; baina baldintza eta faktore horiek ez dira estatikoak, ez dira beti berberak eta ez dute intentsitate berberarekin eragiten gure bizitzaren une eta egoera guztietan.
2021
‎Enpresaren beraren tamaina eta lantaldeetan langile mugimendu handia izateak zailtzen zuen metodologiak praktikan jartzea, Garbiñe Garaik azaldu duenez, baina hala ere, abiatu zituzten lau esperientzia pilotu. Eusle metodologia jarri zuten praktikan lau esperientzia horietan.Harreman natural batean euskararen erabilera errazteko borondatezko esperientzia da Eusle esperientzia eta bi baldintza behar dira praktikan jartzeko: lantalde bateko kide guztiek euskara ulertzea eta taldekideen %80 ariketan parte hartzeko prest egotea.
Euskararen erabilera errazteko egin daitezkeen hizkuntza plangintzei begira, lehen aipatu diren aldagaiak indartu eta zaindu lirateke: alde batetik, badirudi datozen belaunaldietako haurrak euskal ereduetako ikastetxeetan matrikulatuko dituztela nagusiki EAEn, behintzat; bestalde, aurreikus daiteke joera horrek horrela jarraitzen badu, euskaraz dakitenen proportzioak gora egingo duela; eta, ondorioz, abagune ederra izan liteke euskal identitatea eta euskararen aldeko jarrerak eta portaerak bultzatzeko.
2022
‎«Ikasle guztiek gaitasun komunikatiboa izatea ofizialak diren bi hizkuntzetan, egoera errealera egokituta, ikastetxeak euskararen arnasgune izan daitezen. Euskararen erabilera errazten duten neurriak kontuan hartuko dira, hala nola ikastetxeko hizkuntza proiektua, eskola komunitatearen motibazioa suspertzea edota ikasleen arteko euskarazko harremana indartzea». Eta honekin ordezkatzea adostu dute EAJk eta PSE EEk:
‎«Ikasle guztiek gaitasun komunikatiboa izatea ofizialak diren bi hizkuntzetan, egoera errealera egokituta. Euskararen erabilera errazteko, eskola komunitatea motibatzeko eta ikasleen arteko harremanetan euskararen erabilera indartzeko neurriak hartuko dira». Ezabatu egin da, beraz, «eskolak arnasgune izatea», besteak beste.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia