2001
|
|
|
Euskararen
erabilera errazteko egin daitezkeen hizkuntz plangintzei begira, lehen aipatu diren aldagaiak indartu eta zaindu lirateke: alde batetik, badirudi euskararen ezagutza maila ona ziurtatu behar dela; badirudi datozenbelaunaldietan ziurtatuko dela hori, gaur egun hezkuntza prozesuan gertatzen denmoduan, euskal ereduetan matrikulatzen diren haurrek gehienak izaten segitzenbadute, Euskal Herri osoan.
|
2008
|
|
HIZKUNTZA TEKNOLOGIA IXA TALDEAN,
|
EUSKARAREN
ERABILERA ERRAZTEKO ETA SUSTATZEKO APLIKAZIOAK
|
|
Artikulu honetan aztertu nahi dugu hizkuntzateknologiak nola lagundu dezakeen
|
euskararen
erabilera errazteko eta sustatzeko. Hasieran zenbait produktu aurkeztuko ditugu bide horretan lagungarri suertatu direnak.
|
|
Artikulu honetan aztertu nahi dugu hizkuntza teknologiak nola lagundu dezakeen
|
euskararen
erabilera errazteko eta sustatzeko. Hasieran zenbait produktu aurkeztuko ditugu bide horretan lagungarri suertatu direnak.
|
|
2
|
EUSKARAREN
ERABILERA ERRAZTEKO ETA SUSTATZEKO PRODUKTUAK
|
2015
|
|
Horrekin, euskaldunei
|
euskararen
erabilera erraztea izan du asmo Aldundiak, eta bere zerbitzuak euskaraz erabiltzeko eragozpenak eta trabak kentzea; azken finean, koherentzia handiagoa erakustea, gizartearen eta administrazioaren artean.
|
2017
|
|
Euskaraz aritzeko guneak biderkatu behar dira eremu publikoan zein pribatuan: arnasgune berriak sortuz,
|
euskararen
erabilera erraztuko da, eta eguneroko bizian presentzia areagotuko den heinean euskal hiztunak euskara erabiltzeko duen motibazioa ere azkartuko da.
|
2019
|
|
Ikusi dugun bezala, badira
|
euskararen
erabilera errazten duten baldintzak eta faktoreak, eta beronen erabilera oztopatzen dutenak; baina baldintza eta faktore horiek ez dira estatikoak, ez dira beti berberak eta ez dute intentsitate berberarekin eragiten gure bizitzaren une eta egoera guztietan.
|
2021
|
|
Enpresaren beraren tamaina eta lantaldeetan langile mugimendu handia izateak zailtzen zuen metodologiak praktikan jartzea, Garbiñe Garaik azaldu duenez, baina hala ere, abiatu zituzten lau esperientzia pilotu. Eusle metodologia jarri zuten praktikan lau esperientzia horietan.Harreman natural batean
|
euskararen
erabilera errazteko borondatezko esperientzia da Eusle esperientzia eta bi baldintza behar dira praktikan jartzeko: lantalde bateko kide guztiek euskara ulertzea eta taldekideen %80 ariketan parte hartzeko prest egotea.
|
|
|
Euskararen
erabilera errazteko egin daitezkeen hizkuntza plangintzei begira, lehen aipatu diren aldagaiak indartu eta zaindu lirateke: alde batetik, badirudi datozen belaunaldietako haurrak euskal ereduetako ikastetxeetan matrikulatuko dituztela nagusiki EAEn, behintzat; bestalde, aurreikus daiteke joera horrek horrela jarraitzen badu, euskaraz dakitenen proportzioak gora egingo duela; eta, ondorioz, abagune ederra izan liteke euskal identitatea eta euskararen aldeko jarrerak eta portaerak bultzatzeko.
|
2022
|
|
«Ikasle guztiek gaitasun komunikatiboa izatea ofizialak diren bi hizkuntzetan, egoera errealera egokituta, ikastetxeak euskararen arnasgune izan daitezen.
|
Euskararen
erabilera errazten duten neurriak kontuan hartuko dira, hala nola ikastetxeko hizkuntza proiektua, eskola komunitatearen motibazioa suspertzea edota ikasleen arteko euskarazko harremana indartzea». Eta honekin ordezkatzea adostu dute EAJk eta PSE EEk:
|
|
«Ikasle guztiek gaitasun komunikatiboa izatea ofizialak diren bi hizkuntzetan, egoera errealera egokituta.
|
Euskararen
erabilera errazteko, eskola komunitatea motibatzeko eta ikasleen arteko harremanetan euskararen erabilera indartzeko neurriak hartuko dira». Ezabatu egin da, beraz, «eskolak arnasgune izatea», besteak beste.
|