Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Lan honetan Euskararen erabilera aztertzen da, gehienbat ikuspegi psikosozialarijarraituz. Euskararen erabilera delako aztergaia, literatura psikosozialean kokatzenden hizkuntza erabileraren aztergai barruan sartzen da, eta aztergai hau, berriz, psikologia soziala eta hizkuntza, edo psikosoziolinguistika izeneko testuinguruanlantzen da.
‎Hala ere, hizkuntzaren erabilerak ez du berak bakarrik gaiespezifikoa osatzen, ezta hizkuntzen erabilerak taldearteko testuinguruan edoukipen egoeretan ere; gehienetan, gai horiek ez dira zuzenki lantzen, zeharkabaizik, bigarren hizkuntzen jabekuntza, elebitasuna, hizkuntza eta etnizitatea, identitate etnolinguistikoa, etnien edo kulturen arteko komunikazioa bezalakogaietan txertatzen direlarik. 4) Komunikazioaren ikuspegi teorikoak garrantzi berezia dauka, ez soilik psikosoziolinguistikan daukan presentziagatik, edo psikologiasozialaren eta psikosoziolinguistikaren arteko batasun puntua delako, baizik etahizkuntzaren erabileran interesa daukaten aspektu ezberdinak integratzen dituelako, hau da, oso interesgarria da euskal testuinguruan euskararen erabilera aztertzeko. Hizkuntzaren erabilera aztertzeko kontuan hartu beharreko alderdi batzukondokoak dira:
2009
‎• Elkarrekin izan ginen Euskararen Gizarte Erakundeen KONTSEILUAK 2006an antolatu zuen Erabilera areagotzeko hizkuntza politikaren bila izeneko jardunaldian. Koldo Mitxelena Kulturunean burututako jardunaldi hartan," Euskararen erabilera aztertzeko eredu matematikoa" aurkeztu zenuen, eta nik" Euskara erabiltzearen erraztasuna/ zailtasunaren eragin emozionala eta horren ondorioak", gero UZTARO aldizkarian argitaratu zena.2
2010
‎Testuinguru hori kontuan hartuz jokatu da, bada, gazteen euskararen erabilera aztertzerakoan. Eta, jakina, udaletan gaztetxoentzat programazio bereziak antolatzerakoan.
2013
‎Datu bilketan, sarri, metodo hori erabiltzen da; bereziki, azterketa soziologiko eta psikologikoetan. Behaketaren helburua da gertaera bere ingurune naturalean, eta sortzen den eran deskribatzea (kalean euskararen erabilera aztertzea adibidez). Jokaerak aztertzea erreza da tresna horren bidez; izan ere, ekintza bat nork, non, nola, noiz eta zergatik egiten duen era naturalean ikusten da.
2017
‎" hondarribiko 16 urtetik gorako euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, hau da, ahozkoa zein idatzizkoa, ekoizlea zein hartzailea, zenbatekoa den neurtzea". bertan, batetik, ikerketa objektua zehazten da," hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunak"; eta, bestetik, aztergaiari buruzko bi hitz gako daude, ikerketaren ardatz direnak: hizkuntza erabilera osoa eta zenbatekoa. ikerketa objektuari dagokionez, hondarribian bizi diren eta euskaraz dakiten pertsonak izango dira aztertuko ditugunak; ez du zentzurik emaitza jakina daeuskaraz ez dakitenen euskararen erabilera aztertzea, erabiltzeko ezagutza izatea ezinbestekoa baita. era berean, arrazoi operatiboak direla-eta (aurrerago aipatuko den Denbora Aurrekontuen Inkestan hala egiten delako, besteak beste), 16 urte edo gehiagokoak soilik hartuko dira kontuan. laburbilduz, 16 urtetik beherakoak eta euskaraz ez dakitenak ikerketa honetatik kanpo geratuko dira. eta aztergai diren hizkuntza erabilera osoa... lehenik eta behin, zeri deitzen diogu hizkuntza erabilera osoa?
‎36 Ikus Xabier Isasiren? Euskararen erabilera aztertzeko oinarri zientifikoak?, Bat soziolinguistika aldizkaria, 71 zenbakia, 2009, 49.
2018
‎Isasi, X. (2009 (2)). " OMENEZ; Euskararen erabilera aztertzeko oinarri zientifikoak". BAT Soziolinguistika Aldizkaria 71 zk. 39 or
2021
‎Hainbat dira euskal hiztun gazteen euskararen erabilera aztertu dituzten lanak, eta baita honekin lotuta euskararen gaitasuna eta hizkuntzarekiko ideologiak ere (Amorrortu et al. 2018; Amorrortu et al. 2017; Goirigolzarri et al. 2019; Hernandez & Altuna, 2020; Hernandez et al. 2020; Olasagarre et al. 2019; Ortega, 2017; Ortega et al. 2016; Ortega et
‎Gainera, Arratiatik eta Durangaldetik bezero ugari heltzen da. " Merkataritzan euskararen erabilera aztertzeko ikerketa egiteko asmoa dugu laster", gaineratu du euskara teknikariak.
2022
‎lan honetan ereduan euskaldundutako Lizarrako gazteen euskararen erabilera aztertzeko ikerketa bat aurkeztuko dugu, euskararen biziberritze prozesuaren testuinguruan kokatuta.
‎Honela, aipatu berri ditugun soziolinguistikako ikerketa ildoei jarraituz, lan honetan ereduan euskaldundutako Lizarrako gazteen euskararen erabilera aztertzeko ikerketa bat aurkeztuko dugu, euskararen biziberritze prozesuaren testuinguruan kokatuta. Hain zuzen ere, herri honetako gazteak ikertzea erabaki da, alde, batetik, Nafarroako eremu mistoan dagoen herria delako eta, beraz, euskarari lotutako legedia aldetik testuinguru berezia delako.
2023
‎Etxeko euskararen erabilera aztertzeko hiru egoera bereizi ditu ikerketa honek, hain zuen, haurrek gurasoekin, etxeko guztiak elkarrekin daudenean, eta gurasoek euren artean egiten duten hizkuntzen erabilerarei buruz galdetu zaie, haurrei zein gurasoei ere. Ondorengo grafikoetan datuek ikasleek emaniko erantzunen emaitzak eskaintzen dira LH4 eta LH6ko haurren kasuan18 Aldiz, HH5eko haurren kasuan gurasoek emaniko datuen emaitzak eskaintzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia