Emaitzak: 8
2004 | ||
Gure adimenaren bihotzean iltzaturik daukagun aurreiritzia aurreko atalean ere agertu zaigu: hau da, | euskararen erabilera alde batera edo bestera makurtzen duen faktore andana pertsonen arteko harreman izaera duen auzigaia dela pentsatzea. Horretara, hiztunaren izaera eta testuinguru soziolinguistikoa erauzirik, hizkuntza pertsonen arteko mintzabide eta tresna mekaniko huts dela uste izanik, izozmendiaren eragin pisua axaleko jarrera eta nahimen psikologikoen lanbropean estaltzen da. | |
2009 | ||
Leialtasuna, Txillardegiren eredua erabiliz, isotropia eta anisotropia arteko | euskararen erabileraren aldea neurtzeko, leialtasuna bai/ ez ematen den eta nolako neurrian ematen den jakiteko; | |
— 1) Leialtasuna, Txillardegiren eredua erabiliz, isotropia eta anisotropia arteko | euskararen erabileraren aldea neurtzeko, leialtasuna bai/ ez ematen den eta nolako neurrian ematen den jakiteko; | |
2010 | ||
Gipuzkoako Foru Aldundia ekimen multzo handi bat ari da gauzatzen, agintaldi honetan, lidergoa indartzeko | euskararen erabileran alde, gure gizartearen esparru guztietara hedatzeko eragile handi bat izan daitekeenez. | |
2013 | ||
| Euskararen erabilera aldetik | |
2017 | ||
lehenbizikoen kasuan %47, 6, eta bigarrengoenean %42, 9 horrela, hizkuntzaren kale erabileraren neurketan azaldu ohi den joera berbera islatzen du hemengo emaitzak: emakumezkoek gizonezkoek baino gehiago egiten dute euskaraz. hala ere, kasu honetan eta %95eko konfiantza mailarekin aldea ez da estatistikoki adierazgarria21 baina baliteke horren arrazoia, benetako alderik eza baino, laginaren tamaina txikiegia izatea. orain gauza bera begiratuko da, baina adinaren arabera, hau da, ea | euskararen erabileran alderik ote dagoen adin taldeen artean. hona taula eta grafikoa: | |
2018 | ||
haur eta gazteen adin tarteetako datuei begiratu diegu. Bi arrazoi ditugu hautu hori egiteko, batetik, sexu aldagaia kontutan hartuta | euskararen erabileraren aldeak nabarmenagoak direlako haurren eta, batez ere, gazteen artean. Bestetik, guk azken hiru urteetan egin ditugun hizkuntzaren inguruko ikerketa kualitatiboak haur eta nerabeekin garatu ditugulako. | |
2022 | ||
• Generoa. Neurketak berretsi du | euskararen erabileran aldea dagoela generoaren arabera, eta diferentzia handiagoa dela adin talde gazteetan. Sakon aztertu behar da zer dagoen horren oinarrian; alegia, hizkuntza biografiarekin lotu daitezkeen faktoreetatik harago, zerk eragiten duen hori. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskararen | 7 (0,05) |
Euskararen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 6 (0,04) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera alde | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |