Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Aurtengoan, Laudio Ikastola aritu da jai honen hogeigarren edizioa antolatzen, eta, hori aitzakiatzat hartuta, haren historiaz eta 1960an Errazti familiak ireki zuen Galmakako ikastolaz jardun dugu. Halaber, AEK ko Berbots Euskaltegia, Udal Euskaltegia eta Laudioko Euskaltzaleen Batzarrearekin izan gara, Laudion euskararen egoera zein den ezagutu aldera.
2001
‎epe erdia (5 urte) eta epe luzea (2021). Epe horietan euskararen egoera zein izan daitekeen aztertzen ahaleginduko dira kongresuan. Gaur egun, zenbait alorretan (Giza eta Gizarte Zientziak) euskarak garapen franko ezagutu badu ere, beste zenbait alorren egoera ez da hain positiboa, Teknika, Teknologia eta Osasun zientzietan adibidez.
‎Erasoekiko erantzun erreakzioak alboratu gabe baina halaber defentsa dinamika hori gaindituz, epe ertain luzera sektore bakoitzean euskara sendotzeko eta garatzeko oinarriak edota neurri estrategikoak zehaztu eta indarrean jarri behar ditu euskalgintzak. Ezinbestekoa da bost, hamar, hamabost urte barru sektorez sektore euskararen egoerak zein izan behar duen, zein espazio bete lukeen zehazteko ariketa egitea. Behin helburuak definituta bitarteko eta tresnez baliatzea ezinbestekoa izango da.
2004
‎Bigarren atalak, berriz, hizkuntz plangintza jorratzen du. Atal horretan, gaur egungo euskararen egoera zein den eta historian zehar zer gertatu den azaltzen da. Era berean, plangintzan eta normalizazioan hartu diren neurriak azaltzen dira.
2007
‎Horrela eginda, etekin berezia erdietsi da behaketaren eta inkestaren emaitzak alderagarri bihurtzetik. Oraingoan, euskararen egoeraz zein bilakaeraz egin daitezkeen irakurketak batzuetan kontrajarriak izan direnakikuspegi osatuagoa eraiki dute. Zenbaki honetako artikuluan bertan Iñaki Iurrebasok dioenez:
‎Oraingoan, euskararen egoeraz zein bilakaeraz egin daitezkeen irakurketak batzuetan kontrajarriak izan direnakikuspegi osatuagoa eraiki dute.
2008
‎Hori dela eta, eta beste faktore batzuen eraginez, Altzako euskararen egoera kezkagarria zen garai hartan. Altzan euskararen egoera zein zen hobeto ulertzeko Joan Mari Irigoien idazle altzatarrarengana jo eta haren ikuspegia bildu dugu: " Altzan giro euskalduna bazegoen arren, ez uste euskaraz asko hitz egiten zenik.
‎EHEk nazio batzarra egin zuen atzo goizean, Oiartzunen. 50 bat lagun bildu ziren batzarrean, eta euskararen egoera zein den aztertu zuten. Ondorio garbia atera zuten, Lamarainen esanetan:
2010
‎Kontseiluko idazkariaren irudiko, datu hori aintzakotzat hartzeko modukoa da: Argi uzten du jakin badakigula euskararen egoera zein den Nafarroan, eta beharrezkoa dela bakoitzak bere arloan ere euskararen normalizazioari begira urratsak egitea.
2011
‎Ondoko puntuotan, UPV/EHUn euskararen egoera zein zen argituko dugu. Horretarako bi motatako hurbilpenak planteatzen ditugu:
2012
‎Manifestaziora doazenei ere esango nieke etortzeko gurera, biak bat direlako azkenean. Aldarrikapenez bete behar dugu Baiona, urtean zehar badakigu inguru hauetan euskararen egoera zein den.
2014
‎Hilabete batzuk daramatza herrian eta ekintza ugaritan parte hartzen du. Harekin bildu gara Lasarte Oria zergatik aukeratu zuen jakin eta Erriberan euskararen egoera zein den gertutik ezagutzeko.
‎Hizkuntza gutxituen hiztunak askotan urpekariak bezalakoak gara: ur azalaren azpian geratzen gara eta soilik eremu ziurretan ateratzen gara azalera". Euskararen egoera zein den badakigu eta gazteleraren eragina zenbateraino den mehatxu esatea ez da erraza. Askotan oso erraz pasatzen baikara gaztelerara, guri bost balitzaigu bezala.
‎Eta beste bat da Berbak erein deitu duzuen hori. Hemendik 15 urtera euskararen egoera zein izango den irudikatzen saiatuko zarete horren bidez. Zuk zeuk zela amesten duzu euskara 15 urte barru. Nire ametsetako euskararen egoera da egunero hizkuntzaz arduratuko ez dudana, egunero hizkuntzaren hautua behartuta egin ez dudana. 15 urtera begira euskara zela amestuko lukeen galdetu diozue jendeari.
2015
‎Dokumental labur batzuen bitartez aitzindaria izan zen ikastola hartako giroa eman dute ezagutzera. 1930eko hamarkadan euskararen egoera zein zen ere jaso dute. Horrez gain, Lekunberriri berari eta Karmelo Leizaolari buruzko informazioa ere bildu dute.
‎Lehenengoa, Nafarroako euskararen legeak ezarritako hiru hizkuntza eremuak, NafaYolanda Olasagarre eta Esther Mugertza – Euskara bultzatzeko esperientziak Nafarroako Irakaskuntzan: motibazioa eta ahozkoa rroako egoera soziolinguistikoa (besteak beste, euskaldun kopurua, herri batetik besterako aldea, hiriburuan euskararen egoera zein den, eta abar).
2016
‎Batzordearen lana hastapenetan besterik ez dago. Azterketak egin behar dituzte oraindik euskararen egoera zein den ebazteko eta hari bultzada emateko baliabiderik eraginkorrenak adosteko. " Bistakoa da azken urteetan eskola eta ikastolei esker hainbat herritar euskaldundu direla.
2018
‎Udal teknikariek ondo ezagutzen dituzte Zumaiako taldeak eta horietan dabiltzan zumaiarrak, zer esanik ez arlo bakoitzekoak; sarritan elkarlanean jardun behar izaten dute, eta badakite euskararen egoera zein den. Horregatik, elkarte gehien biltzen dituzten alorretako teknikariak (kultura, kirolak eta ongizatea) eta euskara teknikarietako bat elkarrizketatu nituen.
‎herritarrek zer dioten beren kontsumoaz. 16 urtez gorakoak hartu dituzte aintzat.Zenbakiak aztertzean, gogoan izan behar da euskararen egoera zein den. Herritar gehienak erdaldun elebakarrak dira, euskara ulertu ere egiten ez dutenak:
2019
‎Estatuak euskarari eman dio lurralde ezagutza, baina ez da hizkuntza ofiziala. Orduan, Ipar Euskal Herrian eta Euskal Herri osoan euskararen egoera zein den ikusita, eta zer etorkizuna izan dezakeen egungo egoeraren arabera, iruditzen zait, Elkargoak duen botere maila ez dela aski hizkuntza politika egin ahal izateko. Hots, euskarak ez ditu behar onarpen sinbolikoak, euskarak behar ditu leku eta ezagupen osoa, eta ez bigarren mailako hizkuntza izatea.
‎Azken batean, euskaraz kantatzeak gazteleraz egiteak baino plaza gehiagotarako bidea zabaltzen duela ikusarazten baldin badu, horrek hizkuntza hautuan eragina eduki ahal izango du erdal eremuan. horregatik guztiagatik, 2010eko hamarkadako abeslariek euskaraz kantatzerakoan identitatearekin lotura duten arrazoiak eman dituztela esan daiteke. hala ere, hizkuntza hautu artistiko gisa hartzen duenik bada, eta horrek aldaketa bat ekarri du berarekin. dena den, aurreko belaunaldiekin alderatuz gero, testuinguru euskaldunetako egungo musikarien ezberdintasun nagusiena egindako hautuaren kontzientzia eza litzateke. Jakitun dira euskararen egoera zein den, eta kezka azaltzen dute; badakite aurreko belaunaldietako musikariek euskaraz kantatzeko zein ahalegin egin zuten, eta horrek eurei bidea zabaldu diela badakite. Baina horren guztiaren inguruko kontzientzia edukita ere, euskaraz kantatzea hautu natural gisa hartu dute eremu euskaldunetan. erdal inguruetan, ordea, kontzientzia hori areagotu egin da, hautua egiterakoan hizkuntza bera problematizatu egin delako. horregatik, kontzientzia egotea normala litzateke. horiek dira egungo musikariek euskaraz aritzeko dituzten arrazoiak.
‎Galdera horiek buruan, Ondarroan euskararen egoera zein den pentsatzen hasi ginen1 Alde batetik, Ondarroa arnasgunea da, euskararen eta gaztelaniaren arteko lehian, euskarak indartsu eusten dion lekua, eta, bestetik, Ondarroako tokiko hizkera markatua (eta batutik oso desberdina) da. Nerabeengana jo dugu (DBH 3ko ikasleengana) hizkuntza gaitasunak (euskara gaztelania eta tokikoa batua) eta erabilera eremuak aztertzera.
2021
‎• Hizkuntza aniztasuna aitortzea: kultura aniztasuna balio positiboekin lotzea, eta gogoeta eragitea, baita euskararen egoeraz zein hizkuntza ohiturez ere.
2022
‎Enpresaren kudeaketa linguistikoa deskribatzeko eta barne eta kanpo komunikazioan hizkuntzen egoera, zehazki, euskararen egoera zein den ezagutzeko, Erreferentzia Marko Estandarraren tresna erabiliko da3 Horrez gain, enpresaren ezaugarri eta jarduera soziokulturalei dagokienez, ezinbestekoa da langileen artean dagoen aniztasun kultural eta linguistikoa ezagutzea; xede horrekin datu bilketa galde sorta bat erabiliz osatuko da4.
2023
‎Azkenik, Irati Lizeagak" Euskararen egoera Oarsoaldeko lan munduan" artikulua idatzi du. Helburua, eskualde horretan arlo sozioekonomikoan euskararen egoera zein den deskribatu nahi izan du, kontuan izanik lan mundua euskalduntzeko egin diren ekimenak. Behin deskripzioa egin eta gero, bigarren atalean Oarsoaldeko biztanleei zabaldutako galdetegitik ateratako emaitzak aztertu ditu, hain zuzen, bailarako lan munduan euskarak duen egoera jasotzeko.
‎Laburpena. Oarsoaldea eskualdea ardatz hartuta, arlo sozioekonomikoan euskararen egoera zein den jasotzea helburu izan duen ikerketa baten parte da artikulu honetan eskaintzen den emaitza.
‎Datuak ikusita, ohartu nintzen euskaldun gehienak gazteak direla. Haien hizkera aztertu nahi nuen, ikusteko euskararen egoera zein den Iruñerrian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia