Emaitzak: 6
2017 | ||
Hortaz, esan daiteke ikasle horiek argi ikusten dutela euskaren geroa erabilerarekin hertsiki loturikdagoela eta are gehiago, hizkuntza gutxitua eskola eremutik kanpo ere erabili behar dela adieraztendute. Hala ere, ikasleek | euskararen egoerari buruzko kontzientzia linguistikoa izanda eta horriemozionalki hertsiki loturik agertzen badira ere, hizkuntza gutxituaren erabileran eta horren ingurukosentipenean desoreka argia ikusten da. | |
2019 | ||
Konparazionera, Seaskan heziak izan diren gazteak usatuagoak dira mobilizatzen. Horietako asko Seaskako guraso dira gaur egun, horiek erakusten dute euskararekiko garai batean ez zegoen beste jarrera bat, | euskararen egoeraren kontzientzia handiagoa dute. Gazterian denetarik dago, bistan da, baina beren desmartxak oso politikoak dira, baita egiten dituzten aktibitateak ere, ez dakit hori den euskalgintza berria… | |
2021 | ||
Egia erran, sare horrek, gaurko gizartearen argazki bat ematen digu. Xoko batean, Murgiltze sistemaren hautua egiten bada, | euskararen egoeraren kontzientzia hartze bat izan dela suposatzen da. euskaldun talde bat borrokatzen ari da, burua ez du urperatu nahi eta frantses uhainak ez itotzeko ahaleginak egiten ditu. Gainera, uhain horrek, estatua, gobernua eta gizartea bateratzen ditu. | |
Murgiltze sistemaren hautua egiten bada, | euskararen egoeraren kontzientzia hartze bat izan dela suposatzen da. Horretarako, euskaraduntze eta behar bada ere euskalduntzearen nahia agertzen da. | |
Batera doazen heinean, errazago ohartzen dira gazteak hizkuntzarekiko duten harremana aldatu egin dela bizitzak aurrera egin ahala. Denborarekin | euskararen egoerarekiko kontzientzia ere hartu dutela aitortzen dute. Gaur egun, kezka eta ardura adierazten dute askok. | |
2022 | ||
Noraezean eta nahikoa etsita gabiltza gurasoak, zertan huts egin dugun ulertu ezinik. Belaunaldi aldaketaz eta | euskararen egoeraren inguruko kontzientzia faltaz hitz egin daiteke, baina argi dago ertz asko dituela gaiak. Izan ere, udalerri euskaldunetan haurrek eta gazteek naturaltasunez jaso dute euskara etxean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 6 (0,04) |
Lehen forma
euskararen | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
UEU | 1 (0,01) |
Uztarria | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara egoera | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara egoera kontzientzia | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |