2000
|
|
–egin zuen deiadar– Berpiztu egin naz, jaun andreok! Eta
|
euskararen alde
egin beharreko guztia egiteko gertu nozue, neure hatsaren eta ahalaren azkeneko hondarreraino, aurreko bizian izan nintzan legez! Gora Euzkadi!
|
2005
|
|
Euskaltzainburua baigorriar izatetik bilbotar izatera pasa da, Korrika ere Orreagatik Bilbora joan zen.
|
Euskarak
egin beharreko bidearen metafora bat dira biak?
|
|
Horrela uler daiteke adibidez, ingelesa ondo ikasteko Ingalaterrara joan eta han ingelesez bizitzea behar izatea. Antzekoa da
|
euskararekin
egin beharrekoa: euskaraz bizi gizarteko eremu guztiak, gaitasun komunikatibo eta pragmatikoak lortzeko.
|
2009
|
|
Horren lekuko da EIMA plangintzaren barruan azken bi urteotan buruturiko mintegia, zeinean «zientzia eta teknikarako euskara arautzeko gomendioak» aztertu eta adostu diren, ahal bezain laster argitaratzeko asmoarekin. Egindako lan horiek guztiak kontuan izanik, berandu baino lehen,
|
euskaraz
egin beharreko egokitzapenak nahiko ondo finkaturik egon daitezkeela uste dugu.
|
2010
|
|
Arrazoietako bat euskararen egoera da; izan ere, ETB1ek eskola sistemaren jarraipena izan nahi du, eta hargatik bereizten da gainerako telebista publikoetatik marrazki bizidunen eskaintza zabal zabalarekin. Telesailak eta filmak gaztelaniazko katean ematearen arrazoibidea, ostera, telebista generalisten ereduarekin lotuta dago;
|
euskarara
egin beharreko bikoizketa ETBk ordaintzen du oso osoan, eta gaztelaniarakoaren gastuak, ostera, FORTA erakundea osatzen duten telebista autonomikoen artean banatzen dira. EITBren programazioan aipatzekoa da etxeko produktuen indarra eta pisua.
|
2013
|
|
Helburua izango da lehentasun batzuk finkatzea eta lan-taldeen bidez ekintzak abian jartzea. Donostiako euskalgintzak
|
euskararen alde
egin beharreko bidea marrazten hasi dira eta horretan jarraituko dute.
|
2016
|
|
Lan honen helburua xumea da, alegia, Euskaltzaindiak hainbat arauren bidez exonomastika finkatzeko egiten diharduen lanari nire ekarpentxoa egitea. Greziera klasikoko izenak euskaraz emateko irizpideak 76 arauan argitaratu ziren; betiere, badira beste hainbat arau exonomastikaren esparrukoak, bai beste alfabeto batzuetatik
|
euskarara
egin beharreko transliterazio arauak emateko, bai kanpoko leku izenei dagozkien herritar izenak eta jatorri adjektiboak emateko, besteak beste.
|
2018
|
|
Euskararen erabilera arau sozial bihurtzeko helburuari begira jarri behar dugu gure iparrorratza, euskararentzat konpartimentazio sozio funtzional edo gune hegemoniko ahalik eta gehienak irabaziz, euskararen benetako hiztun interaktiboei ziurtasun linguistikoa eskainita. Izan ere, horrela,
|
euskaraz
egin beharreko egoerak sortuta, eta ez bestela, etorriko da gaur egun gaztelaniaz edo frantsesez euskaraz baino erraztasun handiagoa duten euskaldun berrien jokabide egokitzailea, alde batetik, eta, euskara etxekotzea, bestetik.
|
|
Badirudi,
|
euskarak
egin beharreko bideari dagokionez, euskaltzale jendearen artean kezka handia dagoela nondik jo behar ote dugun horretan. Euskaltzale mordoska bat gara euskararen berreskuratzeak ondorengo urte hamarkadetan egin beharreko ziklo luzearen nondik norakoak kezkatuta gaudenak eta uste dugunak oraintxe dela unea eztabaida hori hauspotzeko eta gizarteratzeko.
|
2019
|
|
Aurreko artikuluan azaldu nuen legez2," greziera klasikoko izenak euskaraz emateko irizpideak 76 arauan argitaratu ziren; betiere, badira beste hainbat arau exonomastikaren esparrukoak, bai beste alfabeto batzuetatik
|
euskarara
egin beharreko transliterazio arauak emateko, bai kanpoko leku izenei dagozkien herritar izenak eta jatorri adjektiboak emateko, besteak beste".
|
2021
|
|
" Hori guztia, Nafarroan Irakaskuntza Publikoaren Kalitatea Hobetzeko Itunean ezarritakoaren aurka, zehazki, Lanbide Heziketaren Garapenari buruzko zazpigarren puntuan ezarritakoaren aurka, Lanbide Heziketaren Garapenari dagokionez". Sindikatuaren arabera, Nafarroako Hezkuntza Departamentuarekin sinatutako Itunak Lanbide Heziketan dagoen egungo eskaintzaren mapa aztertzeko konpromisoa hartzen du, horrela beharrezko eskaintza zabaltzeko. Azterketa horrek
|
euskaraz
egin beharreko eskaintzan ere eragiten du. " Horretarako, ikasleen beharrak eta motibazioak ez ezik, eremu soziolinguistikoa ere kontuan hartu litzateke.
|