2008
|
|
4 Beste urrats batean, erreferentziazkoak izan daitezkeen
|
euskarazko
edukiak sortu ondoren, erdaldunari agertu behar zaio euskararen ekoizpena. Euskaldunarentzat erakargarria den eduki informatibo nahiz kultural arrakastatsua, erdaldunari eskaini behar zaio gero, hark ere aintzakotzat eta konpetentetzat har dezan euskarazko zirkuitua eta beronen ekoizpena.
|
2009
|
|
Egoera horren aitzinean, euskararen presentzia telebistan egokia izango bada, ez da nahikoa izango aipatuak ditugun euskarazko kateak izatea; agian ezta beste ale batzuk gehiago izanda ere. Hori guztia bai, baina, horren ondoan, hori bezain garrantzitsua, edo are garrantzitsuagoa izango da
|
euskarazko
edukiak sortu eta merkaturatzea, telebista kateek eskuratu eta eman ditzaten. Euskara hutsezkoetara mugatu gabe, beraz, kate guztietara begiratu dute euskarazko produktuek.
|
|
Uztarri berean lotzea komeni den bi jardunbide dauzkagu: batetik, sendotzea jadanik hor dauden ETB1, ETB3 eta tokiko telebistak (orain daudenak eta, gerora, euskarari presentzia pisuzkoa emanez etorriko direnak); eta, bestetik, edozein telebistatan lekua izan dezaketen
|
euskarazko
edukiak sortzea eta merkaturatzea. Uste dugu lehentasunezkoa izango dela telebista edukiak euskaraz sortzeari bultzada handia emateko bideak irekitzea, euskarak hedabideetan lekua izan dezan.
|
2012
|
|
Garai zailotan ere, fikziozko proiektuak martxan jarri ditugu. Erronka nagusia baliabide ekonomiko gehiago izatea da
|
euskarazko
edukiak sortzeko.
|
|
— Hizkuntzaren teknologiak... sarerako
|
euskarazko
edukiak sortzea... (Euskararen Aholku Batzordea, 2009: 50)
|
|
euskara eta euskal kulturarekin lotuta, zenbait eduki deskargatu eta berrerabili ahal izateko formulazio juridikoa garatzea, bata, eta Euskal Eremu Publiko Digitala sortzea, bestea. Horrek
|
euskarazko
edukiak sortzen edo kudeatzen dituzten erakunde publikoen parte hartze aktiboa eskatuko du.
|
2014
|
|
12 Euskararen irudiari prestigioa ematea, kultura eta komunikazioaren alorreko lorpenak garbi proiektatuz, batetik, eta, bestetik, euskal gizartearen kohesiorako osagai ezinbestekoa dela praktikan eta diskurtso publikoan adieraziz. 13 Hizkuntzaren teknologiak (informazio eta komunikazioaren teknologiak euskararen garapenerako baliatzea), sarerako
|
euskarazko
edukiak sortzea eta komunikaziorako sare birtualak era egokian baliatzea, euskararen normalkuntza eta erabilera aukeren mesedetan. Izan ere, euskarak informazio eta komunikazioaren teknologiez baliatu behar ditu, horixe baitu ezinbesteko baldintza hizkuntza guztiz garatua izatera iristeko.
|
2020
|
|
Komunikazioa eremu digitalean euskarazkoa izan dadin nahi badugu eremu digitalean biziko den
|
euskarazko
edukia sortu behar dugu. Eduki horren sorreran lagungarri dira aurrerapen teknologikoak, besteak beste, beste edozein hizkuntzatik euskarara eta aldrebes testuak ekarri ahal dituen itzultzaile automatikoak, edota transkripzioak egiteko baliagarriak diren tresnak ere.
|
|
«Talde osoaren hizkuntza euskara da, eta arte praktikaren inguruko gogoeta oro euskaraz egitea posible da».
|
Euskarazko
edukiak sortzeko proiektuak ere badituzte; Kearen politikak, esaterako.
|
|
Gutxi dira ikus entzunezko
|
euskarazko
edukiak sortzeko ditugun eremuak gaur egun, eta tokiko telebistek berebiziko garrantzia dute alor horretan. Are gehiago, telebistaren kontsumo ohiturak erabat aldatu diren garai hauetan.
|
2021
|
|
Euskararekiko eta Internetarekiko sentsibilizazioa dugu. Guk beti esan izan dugu oso garrantzitsua dela
|
euskarazko
edukiak sortzea. Euskara mantendu nahi badugu, esparru guztietan izan behar du; euskara ez da lagunekin hitz egiteko bakarrik.
|
|
Guk gure ama hizkuntzan parte hartu nahi dugun bezala, horiek ere eskubide bera zutela uste genuen, eta eztabaida batzuen ondoren, katalana, galegoa eta ingelesa sartu genituen, beti ere hemengo hizkuntza euskara dela kontuan hartuta. Nahiz eta webgunean beste hizkuntza batzuetan nabigatzeko aukera eduki, beti esan izan dugu gure erronkak
|
euskarazko
edukiak sortzea izan behar duela. Halere, Tropela ez da iritsi mundu mailara.
|
|
Baina proiektuok euskararen aldeko aukera bihur daitezkeen bezala, erdararen aldeko aukera ere izango dira.
|
Euskarazko
edukiak sor daitezkeen bezala erdarazkoak ere sor daitezke; are errazago, dokumentuak ez baitio hizkuntzari batere erreparatzen. Testuan proiektuak izendatzeko ingelesa noraino erabiltzen den (planaren izenetik hasita), edota dokumentua bera gaztelera hutsean aurkeztu izanak kezka areagotzen du zentzu horretan.
|
2022
|
|
Bien bitartean, dozena bat lagun eta elkarte ari dira Tiktoken
|
euskarazko
edukiak sortzen; zenbait, arrakasta handiz, gainera. @elemelons Zumaiako gazteak eta Julen Portillo Zarauzko umoristak 10.000 jarraitzaile inguru pilatu dituzte; eta Jokin Pedrennok (@kafearensemea) 5.000 baino gehiago ditu.
|
|
Egunero darabiltzate esku artean —edo behatz artean— Maddi Kintanak (Zurich, Suitza, 1999) eta Nerea Aranburuk (Donostia, 1994): biek
|
euskarazko
edukiak sortzen dituzte sare sozialetan. Horien bidez elkar ezagutzen zuten, baina elkarrekin egon gabeak ziren orain arte.
|
2023
|
|
Ikus entzunezkoetan euskarak duen presentziaz eta sarean
|
euskarazko
edukia sortzeko beharraz mintzatu dira Iruñean. EITBk Primeran plataforma proposatu du hutsa betetzeko.
|