Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Lizarduikoaren gomendio hau: . Irakaskuntza euskaraz bultzatu behar da, bai, baina ez mekanikoki hizkuntza estandarrekin egiten dugun moduan (ingelesaren kasua, adibidez); hizkuntza eta euskal edukiak batera irakatsi behar dira. Hizkuntzak ez dira neutroak.
2010
‎harritu ere, harritzen naiz nola arnasberritzen eta biziberritzen ari garen hizkuntza, nahiz eta jakinaren gainean nagoen egin dezakegun guztia ere urri bezain murritz gerta daitekeela, hain dira indartsuak inguratzen gaituztèn hizkuntzak, espainola eta frantsesa; gure jarduna nekagarria eta etsitzeko modukoa da, zinez: egon ere, hala egoten naiz batzuetan, nahiz eta, batez ere, baikor eta itxaropentsu nagoen, euskara bultzatzen dugunon munduak bai baitu bihotz bat, euskararen bihotzarekin bat egiten duena, zeren gurea, azken batean, maitasun istorio bat baita, amorante askoren artekoa, nekez egin dezakeena porrot, amorante bat etsi edo hil orduko sortzen baita beste bat, etsitakoaren edo hildakoaren tokia hartzeko.
‎harritu ere, harritzen naiz nola arnasberritzen eta biziberritzen ari garen hizkuntza, nahiz eta jakinaren gainean nagoen egin dezakegun guztia ere urri bezain murritz gerta daitekeela, hain dira indartsuak inguratzen gaituztèn hizkuntzak, espainola eta frantsesa; gure jarduna nekagarria eta etsitzeko modukoa da, zinez: egon ere, hala egoten naiz batzuetan, nahiz eta, batez ere, baikor eta itxaropentsu nagoen, euskara bultzatzen dugunon munduak bai baitu bihotz bat, euskararen bihotzarekin bat egiten duena... zeren gurea, azken batean, maitasun istorio bat baita, amorante askoren artekoa, nekez egin dezakeena porrot, amorante bat etsi edo hil orduko sortzen baita beste bat, etsitakoaren edo hildakoaren tokia hartzeko.
2014
‎Eta guk, hala ere, euskarazaleok?, aurrera egin behar! Bai baitakigu, orain eta hemen, kulturaren alde egin daitekeen gauzarik handienetakoa euskara bultzatzea dela. Kultur ondasun paregabea delako, milaka urte iraun eta guztion ahalegina merezi duena.
2015
‎Bergarako nerabeen ahozko jardunean euskara bultzatzeko egitasmoa. Diagnostiko fasea
2016
‎Euskararen legeak tratamendu simetrikoa ematen die bi hizkuntzei, eta euskara hutsezko jarduerek ez zuten lege babes nahikorik». Euskara bultzatzeko neurri gehiago ere badira: udalek eskumena dute hizkuntza politiketan, hirigintza planen hizkuntza eragina neurtu dute, kontratuetan hizkuntza irizpideak ezarri...
‎Lazkanok dio euskarari ere eragiten diola horrek: «Enpresaz enpresa jo behar da orain, eta sindikatuek enpresaz enpresa aritu behar dute euskara bultzatzen. Hitzarmen kolektiboak galduta, posizio estrategikoa galdu dugu, hitzarmen kolektiboek ehunka enpresa lotzen zituztelako».
‎Arau laburra da? 30 artikulu?, eta bi zutabe nagusi ditu oinarri: batetik, euskararen eta gaztelaniaren arteko elebitasuna ezartzen du, herritarrei eskubidea aitorturik erakundeetan bietako edozein erabiltzeko; bestetik, hezkuntza sistema jartzen du euskara bultzatzeko ardatz nagusitzat, zehazki esanez derrigorrezko eskola garaia bukatzean ikasleek «bi hizkuntza ofizialak benetan erabiltzeko adina menperatuko dituztela ziurtatzera bideratutako neurri guztiak» hartu behar direla. Horren argitan egin du euskarak biderik oparoena hezkuntzan, nahiz eta oraindik ikasle kopuru handi batek ez dituen bi hizkuntza ofizialak menperatzen.
‎Datu bat argia da, hala ere: euskara bultzatzearen aldekoak gehiago dira kontrakoak baino. Herrialde guztietan.
‎Galdera orokorretan ageri da aldekotasunik handiena: euskara bultzatzea, haurrek euskaraz ikastea... Kontu zehatzagoetara jotzean, ordea, adostasuna txikiagoa da.
‎«Ezinbestekoa da hausnarketa bat egitea. Euskara bultzatzeko martxan jarri diren politikek ez dituzte eduki espero genituen emaitzak. Euskararen ezagutza handitu egin da, baina ez era berean erabilera.
2019
‎Kontziente naiz oso, galgak eta oztopoak ez zaizkigula faltako, arrisku eta desafio handiak ditugula aurrean, eta ez direla gutxi izango, nonahi, aurka egin edo inertzien erosotasunean bertan goxo egin nahiko dutenak. Baina euskara bultzatzeko prest gaudenok ilusioz, enpatiaz eta irekitasun bezainbat determinazioz jokatzen badugu, hemendik urte batzuetara beste maila batean egon gaitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia