Emaitzak: 8
2007 | ||
Has gaitezen interbentziorako xede talde egokienak zedarritzetik. Izan ere, | euskara biziberritzeko dauden interbentzio eremuak amaigabeak dira eta horretarako dauden baliabideak, aldiz, mugatuak. Hortaz, lehentasunak ezarri behar dira, ezinbestez. | |
2009 | ||
Euskal gizarteak, beraz, aldi bertsuan heldu behar izan die euskararen normalkuntzaren alderdi arautzaileari, teknologien aro berriari, gizartearen beraren aldaketa estrukturalei eta gizarte nahiz ekoizpen prozesuen berrikuntzari. Esan liteke, hortaz, ikuspegi integratu baten arabera mamitu direla azken 25 urteotako aurrerapausoak, | euskararen biziberritzeari dagokionez. Aurrerapauso horiek, ordea, euskararen ezagutzaren alorrean egin dira, gehienbat. | |
2019 | ||
42) Zalantzarik gabe esan dezakegu, euskararen estandarizaziotik harago, euskara biziberritzeko beste arduretan ere funtsezkoa izan dela euskal komunitatearen bulkada. Mugimendu hori euskararen lurralde guztietara zabaldu da, trinkotasun eta indar ezberdinarekin bada ere. herri mugimenduaren eskutik, EAEko lurraldeak izan dira proaktiboenak | euskara biziberritzeari dagokionez, eta horietan egon dira euskarririk eta erakundeen babesik sendoenak euskara hezkuntza sisteman, hedabideetan eta herri administrazioan txertatzeko. (urla et al., 2018: | |
Herrimugimenduaren eskutik, EAEko lurraldeak izan dira proaktiboenak | euskara biziberritzeari dagokionez, eta horietan egon dira euskarririk eta erakundeen babesik sendoenak euskara hezkuntza sisteman, hedabideetan eta herriadministrazioan txertatzeko. | |
2020 | ||
" Bestalde, erdara hutsezko hezkuntza eredu publikoetako haurren profilek, edota orokorrean euskararen erabilera datuek, adierazten digute euskarak kapa proletarizatuenengana iristeko duen zailtasuna. Kezka horiek euskara eta euskalgintza klase perspektibatik hausnartzeko saiakera izango da saioa, | euskararen biziberritzeari dagozkion galdera eta pista berri batzuk ireki asmoz", erantsi du erakundeak. | |
Bestalde, erdara hutsezko hezkuntza eredu publikoetako haurren profilek edota, orokorrean, euskararen erabilera datuek adierazten digute euskarak kapa proletarizatuenengana iristeko duen zailtasuna. Kezka hauek euskara eta euskalgintza klase perspektibatik hausnartzeko saiakera izango da | euskararen biziberritzeari dagozkion galdera eta pista berri batzuk ireki asmoz. | |
2023 | ||
Ezinbestekoa da erantzutea, eta euskalgintzak martxan jarritakoa gutxiengo bat da. Baina badago zerbait kezkagarriagoa, eta lotura du | euskararen biziberritzearen inguruan dauden kontakizun batzuekin. Alderdi batzuek aldatu egin dute beren ikuspegia. | |
Mankomunitateko presidente Mireia Elkoroiriberen berbetan, Durangaldea “estrategikoa” da | euskararen biziberritzeari dagokionez. “Gero eta pertsona gehiago dira eskualde honetan euskara dakitenak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskararen | 5 (0,03) |
euskara | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Urola kostako GUKA | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Anboto | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara biziberritu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara biziberritu egon | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |