Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎• Bai erakunde publikoek bai herrikoiek euskara biziberritzeko egindako plangintza ebaluatu.
2015
‎Baina esperientziak trukatzeko, gure esperientzia ere ezagutu behar dugu. Eta, horrela, Garabideko kideek, besteak beste, azken 50 urtetan euskara biziberritzearen alde egin diren lanak sintetizatu eta sistematizatu egin dituzte lau liburuxka dibulgatibotan (eta haiei lotutako lau dokumentaletan). Ahalegin intelektual eskertu gabea izan ohi da sintesia egitea, baina balio handia du (Galizia aldean, esate baterako, askok eskatu dizkidate liburuxkak behin baino gehiagotan).
2017
‎Horretarako, denok egin behar ditugu urratsak, ezinbestean». Euskalgintza eta instituzioak «lankidetzan» hastea aipatu dute agirian, euskalgintza «subordinazioan» ez jartzekotan.Azken aldian euskararen biziberritzeari buruz egiten ari diren gogoeten ildoan dator EHEren eztabaida ere; batetik, taldearen beraren egoera eta aldaketa premia dute hizpide, eta, bestetik, euskalgintzaren arloan egin beharreko berrikuntzak. Taldean orain eta lehen ibilitako kideen ekarpenekin egin dute txostena, eta «EHEren inguruko lagunenak» ere bildu dituzte.
2018
‎Galdera egin orduko dator erantzun bat ere: euskararen biziberritzean egin dugun bide herrena partekatzea, besteak beste. Uste dugu kooperazio politika batek galdera hori egin behar duela.
2019
‎Euskaren biziberritze prozesua garaian garaiko testuinguruaren barnean aztertu behar da. Hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala. testuinguruaren barnean aztertu behar da. hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala.
‎Euskaren biziberritze prozesua garaian garaiko testuinguruaren barnean aztertu behar da. Hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala. testuinguruaren barnean aztertu behar da. hori dela eta, hainbat eta hainbat familik euskara biziberritzeko egin zuten apustua ezin da ulertu kontu isolatu moduan, baizik eta, eraldaketa prozesu baten beste adierazle bat bezala.
2021
‎Hartara, bizi garen mundu globalizatu honetan, hizkuntzak jakiteak aukera berriak ireki ohi dizkigu, betiere, geure geurea denari uko egin eta bazterrean utzi gabe. Horrela, Euskaltzaindiak eskertu nahi du hezkuntzaren arloan euskara biziberritzeko egin den ahalegin berebizikoa, aspalditik datorrena eta iturri anitzetatik elikatu dena. Orobat, eskertu nahi du gurasoen eginahala eta dei egin nahi die euskara ardatz duten ereduen aldeko apustu sendoa egiten segi dezaten.
‎Sagrario Aleman euskaltzain oso eta Sustapen batzordeko buruak eman zion amaiera jardunaldiari, euskara ardatz duen hezkuntzaren alde aritu diren guztiak txalotuz: “Euskaltzaindiak eskertu nahi du hezkuntzaren arloan euskara biziberritzeko egin den ahalegin berebizikoa, aspalditik datorrena eta iturri anitzetatik elikatu dena. Orobat, eskertu nahi du gurasoen eginahala eta dei egin nahi die euskara ardatz duten ereduen aldeko apustu sendoa egiten segi dezaten.
2023
‎Sarreran esan dugun bezala, EITBk euskararen biziberritzean egindako ekarpenari hurbilketa bat egiten saiatu gara lan honetan. Hala, EITBk euskararen biziberritzean izandako eragina aztertu dugu corpus, estatus eta jabekuntza plangintzatik begiratuta.
‎Hain zuzen ere, sorrerako helburuetan euskara sustatzeko zeregina ezarri zitzaion. Lan honek EITBk euskararen biziberritzean egindako ekarpenei helduko die, hizkuntza plangintzaren hiru arlotan (corpus plangintza, estatus plangintza eta jabekuntza plangintza) bultzatutako ekimen nagusiak bilduz. • Hitz gakoak:
‎Lan honen helburua EITBk euskararen biziberritzean egindako ekarpen nagusiak xehatzea da, hasierako urteetan gainditu behar izan zituen erronkak azalduz eta bere ibilbidean zehar hizkuntza plangintzaren arlo ezberdinetan egindako lana nabarmenduz.
‎Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak (Uema) ekitaldi berezia egingo du martxoaren 25ean Azpeitian, mankomunitatea ehundik gora udal izatera iritsiko delako. Ekitaldiaren helburua da" udal horien guztien lana eta udalerri euskaldunen garrantzia nabarmentzea nahiz euskarari eusteko eta euskara biziberritzeko egindako ahalegina ikusaraztea eta omentzea". Dagoeneko eman daiteke izena ekitaldira joateko.
‎Era berean, jakinarazi dute, Uemako kide diren ehun udaletako alkateak eta zinegotziak ere gonbidatu dituztela ekitaldira: " Izan ere, ehun udal horiei aitortza egitea da ekitaldiaren asmoetako bat, euskararen biziberritzeari egin dioten ekarpenagatik eta herritarren aurrean euskara nabarmentzeko duten konpromisoagatik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia