Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Oro har, faktore horiek, hizkuntza ikasteko zailtasun nekea, euskaraz bizitzeko dagoen aukeren urritasuna, euskalduntze alfabetatze sektorearen anabasa, diru laguntzen desorekak eta aldeak eta zenbait euskaltegitan euskararen kalterako ideologizazioa, neurri batean, matrikula galeraren azalgarriak izan daitezke. Baina neurri batean soilik.
2007
‎«Euskaldun izatea ez dela ezinbestekoaeuskaldun izateko». Auzi honetan gauza harrigarri bat gertatzen da gure herrian, naziotasunari dagokionez herri normal batean inoiz eta inola gertazen ez dena.Alegia, euskaldun izateko ez dugula euskaldun izan behar, euskaldun izatea, dakigunez, etimologiaren argibide adierazgarriak gorabehera, euskaraz bizitzeari dagokion tasuna izanagatik. Frantsesa izatea ez al da bada frantsesez bizi denaridagokion tasuna?
2009
‎idatzia ez da hizkuntza, idatzia hizkuntzaren errepresentazioa da. Herri Gaztedin nengoela, euskara batuaren aldeko amorratua izan nintzen, baina konturatu nintzen nire herrian, Zeanurin, euskara biziago zegoela Axularren liburuan baino. Zergatik?
2011
‎Badakigu jakin, egoera zertan den, agian, baina ez gatoz bat berau izendatzerakoan eta deskribatzerakoan. estandarra izatea eta onartua izatea, alegia. euskara biziago dago orain euskara Batuarekin, lehen hizkuntza estandarrik gabe zegoena baino. zientziak, hizkuntzalaritzak eta soziolinguistikak kasu honetan, ekarpen erabakigarriak egin ditu euskararen biziraupenean. euskararen eredu estandarrik izan barik, adibidez, nekez izan genitzake dauzkagun euskarazko hedabideak, nekez idatz genitzakeen wikipediako euskarazko 100.000 artikulu eta nekez lor genez...
‎Bodegatik (jardun gune, rol harreman, adierazbide eta situazio estilo informal intimo masibo eta errepikakorren alorretik) ur gehiago sartzen ari zaio gaur euskaldungoari, teilatutik(, aldian behingo eta partaide gutxiko interakzioen alorretik) baino. f) Belaunez belauneko hizkuntza transmisioaren ikuspegitik euskara bizienik dagoen leku, jardun gune, rol harreman eta harreman sareetan lehentasunezko planak aplikatzeak ez du zerikusirik" gorago" ko asmoei atea ixtearekin. oker dabil hori uste duena. hiltzeko zorian dagoen eriari bizirik eustea lehentasunezko eginbeharra da, hori da guztia. ez dago adibide bakar bat gure historia ezagunean, plano kolektiboan eta belaunez belauneko perspektiban euskar... Lehentasuna hiztun gehienek beren bizi denbora gehienean beste hiztunekin hizketan (edo, gero eta maizago baina nabarmenki bakanago, elkar idazketan) pasatzen duten jardun guneei, harreman sareei eta situazioei aitortu behar zaie.
‎Juan Carlos etxegoien Xamarrek soziolinguistikaren dibulgazioan ahalegin berezia egin du, argitara eman dituen liburuen bitartez. Soziolinguistika klusterrak antolatutako IV jardunaldian egindako elkarrizketa honetan, lan horren beharraz hitz egin du, ez berez gai zientifikoaren ikuspegitik aparteko interesa duelako, baizik eta euskaraz bizitzeko dauden zailtasunak ulertzeko ezinbestekoa delako soziolinguistikak aztertzen dituen gaiak ulertzea. Modu horretan soilik ahalbidetuko da irtenbideak bilatzea.
2015
‎Baina ez zen horrelakorik gertatu frankismoaren amaieran eta, frankismoaren aitzakia galdurik, euskaltzaleek koherentzia handiagoa eta emaitza hobeak eskatu zituztenean, nazionalismo mota honen gabeziak azaldu ziren, ez baitzen gai hizkuntzaren berreskurapenaren alde indar guztiz aritzeko, hori egitea kaltegarri izan baitzekiokeen euskaldun ez zen jende multzoari begira, eta nazionalismo honen lurralde osagarriari begira ere. Euskaltzaleen salaketen aurrean, batzuetan mota honen osagai pragmatikoa ahaztu, eta osagai idealari eutsi nahi izan zaio, euskara bizien dagoen eremuetan batez ere, hor askoz errazagoa baita koherentzia gordetzea. Baina, oro har, horrela jokatzean kontraesana handitu egiten zen, garai berean instituzionalizatze prozesu sakon bat gertatzen ari baitzen Hego Euskal Herrian.
2019
‎Badago lana oraindik.Ispilu handi bat izan dugu aurrean Euskaraldiarekin: ahobizi edo belarriprest bakoitzak, gure hizkuntza ohiturak eta praktikak aztertzeko ispilua; erakunde bakoitzak, euskarak eta euskarazko harremanek bere barnean duten lekuaz hausnartzeko ispilua; gizarte moduan euskaraz bizitzeko dauden aukerak, mugak eta trabak aztertzeko ispilua; eta eragileen arteko harremanei begiratzeko ispilua. Hizkuntzarena ez da afera pertsonal bat, hau bakoitzak (norbanako, erakunde, gizarte) bere arduratik eta bere eragin eremutik aztertu beharreko gaia da, eta aurrerantzean ere garrantzitsua izango da ispilu hori erabiltzen jarraitzea.
2023
‎Azaldu dutenez, erantzun kopurua bereziki arrakastatsua izan zen gazteen artean. Erantzun guztiak aztertuta, erraz identifikatu dituzte Zarautzen euskaraz bizitzeko dauden hutsuneak eta eragiteko esparruak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia