2006
|
|
Zonalde euskaldunetan, herri bakoitzeko egoera gorabehera,
|
Euskaraz
Bizi egitasmoa eta Euskararen Normalkuntza Planeko jarduerak lantzea izaten zen joera arruntena.
|
2009
|
|
Euskara elkarteek eta Topaguneak
|
euskaraz
bizitzeko egitasmoak prestatu eta garatzen dituzte, eta egitasmo horien baitan, beste hainbat ekimenekin batera, «hedabideen bitartez herri eta eskualdeko informazioa lantzea» da helburuetako bat, federazioaren webgunean bertan irakur daitekeenez. Baita euskaldunak elkartzea, euskaldun berrientzako erabilera programak sustatzea edota haur eta gazteei aisialdirako euskarazko alternatibak eskaintzea ere, besteren artean.
|
2010
|
|
Gorostidi ikastola hartako zuzendaria zen orduan, eta ia ikasle guztiek gaztelera zuten ama hizkuntza. Beraz,
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren bidez, Gorostidiren helburua zen murgiltzetik hasi eta 6 urterako ikasle guztiek euskara erabiltzea eguneroko bizitzan, ikastola barruan nahiz ikastolaz kanpo. Euskararen erabilera sustatzea eta indartzea, bestela esanda.
|
|
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren arrakasta ikusita, Lizarrakoan ez ezik, beste hiru ikastoletan ezarri zen proiektua, Gorostidiren gidaritzapean: Tolosako Laskorain ikastolan, Gasteizko Toki Eder ikastolan eta Iruñeko Paz de Zigandan (Lizarratik ikastola horretara lanera joan zen Gorostidi).
|
|
Jose Luis Gorostidi 1996an zendu ostean,
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren kudeaketaz BIE arduratu zen hainbat urtez. Aldi horretan, Ikastolen Elkartean beste proiektu batzuetan egiten ari zen gogoetaren ondorioz, Euskaraz Bizi egitasmoaren eguneratzearen beharra mahaigaineratu zen, planteamendu teorikoari dagokionez, egitasmoaren jarduera nagusiei dagokienez eta behar zituen baliabideei dagokienez.
|
|
Jose Luis Gorostidi 1996an zendu ostean, Euskaraz Bizi egitasmoaren kudeaketaz BIE arduratu zen hainbat urtez. Aldi horretan, Ikastolen Elkartean beste proiektu batzuetan egiten ari zen gogoetaren ondorioz,
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren eguneratzearen beharra mahaigaineratu zen, planteamendu teorikoari dagokionez, egitasmoaren jarduera nagusiei dagokienez eta behar zituen baliabideei dagokienez.
|
|
Ekintzak dira
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren muina, eta lehendabiziko urteetan haur hezkuntza eta lehen hezkuntza izan ziren proiektuaren eragin gune nagusiak.
|
|
Horregatik, ikastolan dauden erabilera eremuak kontuan hartzen hasi zen
|
Euskaraz
Bizi egitasmoan: hots, gela barruko jardunak (irakaskuntza ikaskuntza prozesua, ahozkoaren erabilera?) eta gelaz kanpokoak (jolas garaia, jantokia, jaiegun eta ospakizunak?).
|
|
euskara ardatz zuen eleaniztasuna.
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren bidez, bestalde, euskarari begira jarraitu zuten lanean.
|
|
biak batera lantzen ziren ikastoletan, eta mezu kontrajarriak ematen zituzten. Eleanitzen bidez hizkuntzen irakaskuntza ikuspegi komunikatibo batetik lantzen zen (hizkuntzak erabiliz ikasten direla dioen printzipioari jarraiki eta, beraz, ezagutza erabilera dikotomia hautsiz), baina
|
Euskaraz
Bizi egitasmoak ezagutza erabilera eskemaren baitan jarraitzen zuen lanean.
|
|
Eta horrek eskatzen du komunitatean beste partaidetza bat edukitzea, inguruan euskararekin ari diren beste eragileekin harremanak sortzea eta elkarlana garatzea? Hizkuntz Proiektuarenak ez ezik, bi helburu horiek
|
Euskaraz
Bizi egitasmoarenak ere badira.
|
2016
|
|
«Oraingoz goizegi da aldaketa zuzenik ikusteko, baita euskararen arloan ere», ohartarazi du Xan Airek. Seaskako
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren koordinatzailea da. Elkargoak elkarlanerako bideak zabalduko ote dituen, hor dago gakoa.
|
|
Aire, Xan. Euskarazko kazetaritzan jarduna da, besteak beste, Berria n?, eta irakaskuntzan dihardu orain, Seaskaren
|
Euskaraz
bizi egitasmoaren koordinatzaile gisara.
|
|
10 euro.Irrien Lagunak Klubeko familiek doan.Bazkaritarako txartelak sarreran salgai, egunean bertan; 5 euro.Antolatzailea: Bizipoza Auzolan, Irrien Lagunak Gizartegintza.Babesleak: Irrien Lagunak Kluba, Usurbilgo Udala, Laboral Kutxa, Elkar, Katxiporreta, Factory Logistika, Txaxilipurdi, Real Sociedad Fundazioa, Berria, Eroski, Labe Goxo, Barrenetxe eta NOAUA! ...artea) AMPGYL (Gay, lesbiana, bisexual eta transexualen elkartea) ARNASA (Gipuzkoako fibrosi kistikoaren elkartea) ASPANIF (Erbi ezpaindun edo ahosabai hautsiekin jaiotako umeen guraso elkartea) ASPANOGI (Haur minbizidunen gurasoen elkartea) AURRERA ATERA (Animalien laguntzazko terapien bidez laguntza fisiko eta emozionalak lantzen dituzte) BANAIZ BAGARA (Jatorri ezberdinetako pertsonek elkarrekin
|
euskaraz
bizitzeko egitasmoak bultzatzen dituzte) BEROA (Gipuzkoako harrera familien elkartea) BIHOTZEZ (Kardiopatiadun haurren Familien elkartea) BOCALAN BIAK BAT (animaliek lagundutako jarduerak sustatu eta zabaltzen dituzte) CHERNOBILEN LAGUNAK (Chernobileko haurren osasun egoera hobetzeko lan egiten dute) CHRYSALLIS EUSKAL HERRIA (Adingabe transexualen familien elkartea) DRAVET (Dravet sindromea duten... Politika, arraza eta konfesionaltasuna kontutan hartu gabe) GIPUZKOAKO KIROL EGOKITUEN FEDERAZIOA (kirol egokituaren sustapena eta antolaketa Gipuzkoan) GOIERRIKO SAHARAREN ALDEKO LAGUNAK (Sahara herriaren alde lan egiten duen elkartea) GURE NAHIA (Gipuzkoako gaixotasun arraroak dituzten haurren aldeko elkartea) GURE SEÑEAK (Bizkaiko Txorierrin gaixotasun arraroak dituzten haurren familien elkartea) HIRU HAMABI (Garuneko kaltea jasan duten adin txikikoen familien elkartea) JUNEREN HEGOAK (Beharra duten beste haurrei laguntzeko sortutako elkartea) KALE DOR KAYIKO (Ijito kultur elkartea) PAUSOKA ELKARTEA (Beharrizan bereziak dituzten haurren gurasoak) SEASKAKO INTEGRAZIO BATZORDEA (Ahalmen urriko haurren eskolatzea sustatzen du ikastoletan) UME ALAIA (Adopzio familien elkartea) ULERTUZ (Entzumen urritasuna duten gazte eta familiei laguntzeko elkartea)
|
2017
|
|
Jakinez, gainera, Hego Euskal Herriko ikastola bakoitzak irakasleren bat liberatu zuela Euskaraz Bizi proiektua ikastetxean koordinatzeko; Seaskan haatik, bolondreski obratu behar izan zen koordinaketa lan berdintsua. Baldintza horietan,
|
Euskaraz
Bizi egitasmoa lan zama gehigarritzat hartu zen Seaskako klaustroetan, zein buraso elkarteetan. Horrela jokatuz, asmo onenekin ere, Ikastolen Elkarteak ez zuen, nahi ala ez, autoritaterik Iparraldean eragiteko.
|
|
Noski ezetz, eta desoreka horiek guziek ez zuten
|
Euskaraz
Bizi egitasmoaren sustraitzea ahalbideratu, Seaskako ikastoletan behintzat: azaleXan Aire – Lurraldeen arteko harremanak:
|
|
Euskara elkarteek eta Topaguneak
|
euskaraz
bizitzeko egitasmoak prestatu eta garatzen dituzte, euskaldunak elkartuz, euskaldun berrientzako erabilera programak eginez, hedabideen bitartez herri eta eskualdeko informazioa landuz, haur eta gazteei aisialdirako euskarazko alternatibak eskainiz, euskarazko kultur jarduerak antolatuz, herrietako elkarte eta erakundeekin hizkuntzaren erabilera sustatzeko hitzarmenak sinatuz...
|
|
Horrez gainera, badakite “amets berriek zubi berriak” behar dituztela: Nafarroa hegoaldeko euskaltzaleen artean, egunen batean
|
euskaraz
bizitzeko egitasmo berriak martxan jartzeko; ekoizle, kontsumitzaile, kontsumo talde, dendari, jantoki eta abarren artean, egunen batean merkaturatze bide berriak zabaltzeko; nekazari eta elaboratzaileen artean, egunen batean ekoizpen eremu eta ekoizpen eredu berriak sustatzeko.
|