Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎Zonalde euskaldunetan, herri bakoitzeko egoera gorabehera, Euskaraz Bizi egitasmoa eta Euskararen Normalkuntza Planeko jarduerak lantzea izaten zen joera arruntena.
2009
‎Euskara elkarteek eta Topaguneak euskaraz bizitzeko egitasmoak prestatu eta garatzen dituzte, eta egitasmo horien baitan, beste hainbat ekimenekin batera, «hedabideen bitartez herri eta eskualdeko informazioa lantzea» da helburuetako bat, federazioaren webgunean bertan irakur daitekeenez. Baita euskaldunak elkartzea, euskaldun berrientzako erabilera programak sustatzea edota haur eta gazteei aisialdirako euskarazko alternatibak eskaintzea ere, besteren artean.
2010
‎Gorostidi ikastola hartako zuzendaria zen orduan, eta ia ikasle guztiek gaztelera zuten ama hizkuntza. Beraz, Euskaraz Bizi egitasmoaren bidez, Gorostidiren helburua zen murgiltzetik hasi eta 6 urterako ikasle guztiek euskara erabiltzea eguneroko bizitzan, ikastola barruan nahiz ikastolaz kanpo. Euskararen erabilera sustatzea eta indartzea, bestela esanda.
Euskaraz Bizi egitasmoaren arrakasta ikusita, Lizarrakoan ez ezik, beste hiru ikastoletan ezarri zen proiektua, Gorostidiren gidaritzapean: Tolosako Laskorain ikastolan, Gasteizko Toki Eder ikastolan eta Iruñeko Paz de Zigandan (Lizarratik ikastola horretara lanera joan zen Gorostidi).
‎Jose Luis Gorostidi 1996an zendu ostean, Euskaraz Bizi egitasmoaren kudeaketaz BIE arduratu zen hainbat urtez. Aldi horretan, Ikastolen Elkartean beste proiektu batzuetan egiten ari zen gogoetaren ondorioz, Euskaraz Bizi egitasmoaren eguneratzearen beharra mahaigaineratu zen, planteamendu teorikoari dagokionez, egitasmoaren jarduera nagusiei dagokienez eta behar zituen baliabideei dagokienez.
‎Jose Luis Gorostidi 1996an zendu ostean, Euskaraz Bizi egitasmoaren kudeaketaz BIE arduratu zen hainbat urtez. Aldi horretan, Ikastolen Elkartean beste proiektu batzuetan egiten ari zen gogoetaren ondorioz, Euskaraz Bizi egitasmoaren eguneratzearen beharra mahaigaineratu zen, planteamendu teorikoari dagokionez, egitasmoaren jarduera nagusiei dagokienez eta behar zituen baliabideei dagokienez.
‎Ekintzak dira Euskaraz Bizi egitasmoaren muina, eta lehendabiziko urteetan haur hezkuntza eta lehen hezkuntza izan ziren proiektuaren eragin gune nagusiak.
‎Horregatik, ikastolan dauden erabilera eremuak kontuan hartzen hasi zen Euskaraz Bizi egitasmoan: hots, gela barruko jardunak (irakaskuntza ikaskuntza prozesua, ahozkoaren erabilera?) eta gelaz kanpokoak (jolas garaia, jantokia, jaiegun eta ospakizunak?).
‎euskara ardatz zuen eleaniztasuna. Euskaraz Bizi egitasmoaren bidez, bestalde, euskarari begira jarraitu zuten lanean.
‎biak batera lantzen ziren ikastoletan, eta mezu kontrajarriak ematen zituzten. Eleanitzen bidez hizkuntzen irakaskuntza ikuspegi komunikatibo batetik lantzen zen (hizkuntzak erabiliz ikasten direla dioen printzipioari jarraiki eta, beraz, ezagutza erabilera dikotomia hautsiz), baina Euskaraz Bizi egitasmoak ezagutza erabilera eskemaren baitan jarraitzen zuen lanean.
‎Eta horrek eskatzen du komunitatean beste partaidetza bat edukitzea, inguruan euskararekin ari diren beste eragileekin harremanak sortzea eta elkarlana garatzea? Hizkuntz Proiektuarenak ez ezik, bi helburu horiek Euskaraz Bizi egitasmoarenak ere badira.
2016
‎«Oraingoz goizegi da aldaketa zuzenik ikusteko, baita euskararen arloan ere», ohartarazi du Xan Airek. Seaskako Euskaraz Bizi egitasmoaren koordinatzailea da. Elkargoak elkarlanerako bideak zabalduko ote dituen, hor dago gakoa.
‎Aire, Xan. Euskarazko kazetaritzan jarduna da, besteak beste, Berria n?, eta irakaskuntzan dihardu orain, Seaskaren Euskaraz bizi egitasmoaren koordinatzaile gisara.
‎10 euro.Irrien Lagunak Klubeko familiek doan.Bazkaritarako txartelak sarreran salgai, egunean bertan; 5 euro.Antolatzailea: Bizipoza Auzolan, Irrien Lagunak Gizartegintza.Babesleak: Irrien Lagunak Kluba, Usurbilgo Udala, Laboral Kutxa, Elkar, Katxiporreta, Factory Logistika, Txaxilipurdi, Real Sociedad Fundazioa, Berria, Eroski, Labe Goxo, Barrenetxe eta NOAUA! ...artea) AMPGYL (Gay, lesbiana, bisexual eta transexualen elkartea) ARNASA (Gipuzkoako fibrosi kistikoaren elkartea) ASPANIF (Erbi ezpaindun edo ahosabai hautsiekin jaiotako umeen guraso elkartea) ASPANOGI (Haur minbizidunen gurasoen elkartea) AURRERA ATERA (Animalien laguntzazko terapien bidez laguntza fisiko eta emozionalak lantzen dituzte) BANAIZ BAGARA (Jatorri ezberdinetako pertsonek elkarrekin euskaraz bizitzeko egitasmoak bultzatzen dituzte) BEROA (Gipuzkoako harrera familien elkartea) BIHOTZEZ (Kardiopatiadun haurren Familien elkartea) BOCALAN BIAK BAT (animaliek lagundutako jarduerak sustatu eta zabaltzen dituzte) CHERNOBILEN LAGUNAK (Chernobileko haurren osasun egoera hobetzeko lan egiten dute) CHRYSALLIS EUSKAL HERRIA (Adingabe transexualen familien elkartea) DRAVET (Dravet sindromea duten... Politika, arraza eta konfesionaltasuna kontutan hartu gabe) GIPUZKOAKO KIROL EGOKITUEN FEDERAZIOA (kirol egokituaren sustapena eta antolaketa Gipuzkoan) GOIERRIKO SAHARAREN ALDEKO LAGUNAK (Sahara herriaren alde lan egiten duen elkartea) GURE NAHIA (Gipuzkoako gaixotasun arraroak dituzten haurren aldeko elkartea) GURE SEÑEAK (Bizkaiko Txorierrin gaixotasun arraroak dituzten haurren familien elkartea) HIRU HAMABI (Garuneko kaltea jasan duten adin txikikoen familien elkartea) JUNEREN HEGOAK (Beharra duten beste haurrei laguntzeko sortutako elkartea) KALE DOR KAYIKO (Ijito kultur elkartea) PAUSOKA ELKARTEA (Beharrizan bereziak dituzten haurren gurasoak) SEASKAKO INTEGRAZIO BATZORDEA (Ahalmen urriko haurren eskolatzea sustatzen du ikastoletan) UME ALAIA (Adopzio familien elkartea) ULERTUZ (Entzumen urritasuna duten gazte eta familiei laguntzeko elkartea)
2017
‎Jakinez, gainera, Hego Euskal Herriko ikastola bakoitzak irakasleren bat liberatu zuela Euskaraz Bizi proiektua ikastetxean koordinatzeko; Seaskan haatik, bolondreski obratu behar izan zen koordinaketa lan berdintsua. Baldintza horietan, Euskaraz Bizi egitasmoa lan zama gehigarritzat hartu zen Seaskako klaustroetan, zein buraso elkarteetan. Horrela jokatuz, asmo onenekin ere, Ikastolen Elkarteak ez zuen, nahi ala ez, autoritaterik Iparraldean eragiteko.
‎Noski ezetz, eta desoreka horiek guziek ez zuten Euskaraz Bizi egitasmoaren sustraitzea ahalbideratu, Seaskako ikastoletan behintzat: azaleXan Aire – Lurraldeen arteko harremanak:
‎Euskara elkarteek eta Topaguneak euskaraz bizitzeko egitasmoak prestatu eta garatzen dituzte, euskaldunak elkartuz, euskaldun berrientzako erabilera programak eginez, hedabideen bitartez herri eta eskualdeko informazioa landuz, haur eta gazteei aisialdirako euskarazko alternatibak eskainiz, euskarazko kultur jarduerak antolatuz, herrietako elkarte eta erakundeekin hizkuntzaren erabilera sustatzeko hitzarmenak sinatuz...
‎Horrez gainera, badakite “amets berriek zubi berriak” behar dituztela: Nafarroa hegoaldeko euskaltzaleen artean, egunen batean euskaraz bizitzeko egitasmo berriak martxan jartzeko; ekoizle, kontsumitzaile, kontsumo talde, dendari, jantoki eta abarren artean, egunen batean merkaturatze bide berriak zabaltzeko; nekazari eta elaboratzaileen artean, egunen batean ekoizpen eremu eta ekoizpen eredu berriak sustatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia