Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Euskaldunei zerbitzu publiko elebiduna eskaintzea, alegia». Demoek SNCFa hartu dute aldarrikapen eremurako, baina erronka SNCFetik haratago doa, euskararen erabilpena zerbitzu guztietan zabaltzea dute helburu: «Ez gara geldituko euskarak bere tokia izan arte, eta xede horretan oso inportantea da SNCFaren aurkako borroka irabaztea. Erronka hau irabazi ezean euskarari lekua itxiko zaio leku publikoetan.
2004
‎Edota: gainerako hizkuntzen artean, zer eginkizun eta betebehar egokituko litzaizkioke euskarari bere tokia bilatzeko orduan?
2008
‎–Normala iruditzen zait, baina euskara defendatu daiteke euskaraz aritu gabe ere, nahiz eta gure hurrengo pausoa euskarari bere tokia ematea izango den?.
2009
‎Gaitariak, txistulariak eta beste etortzen zaizkigu bisitan, eta Iparraldeko jendea, batez ere, animatzen da kantatzera. Sanferminetan euskarak bere tokia duela aldarrikatu nahi dugu?.
‎Atal honen hasierara aldatu ditugun Mitxelenaren hitzak burutik kendu ezinik ibili ohi gara hizkuntza politikaz dihardugunean: " Euskarak bere tokia aurkitu behar du hizkuntzen artean". Hain dira aproposak esku artean dugun langintzaren jomuga egoki finkatzeko!
2010
‎Maila akademikoetan gora egin ahala euskararen eskaintza txikiagoa izaten da. alde horretatik, esparru horretan unibertsitatea da euskarak estrategikoki ziurtatua lukeen arloa. unibertsitatea irakaskuntzaren ibilbidearen azken maila da, euskara hezkuntzan sartze prozesuari zentzu eta dimentsio pragmatiko osoa ematen dion goi urratsa. gurean nafarroako unibertsitate publikoak du horretan zeregin handia. nup 1987an sortu zen eta harrezkero euskararen estatusaren eztabaida publikoan protagonismo berezia izan du. nafarroako euskaldunoi prestakuntza aukera berberak ematea eta, oro har, elebitasun soziala begi onez ikusten ez dutenek nupen euskaraz ikasi ahal izateari mugak jarri nahi izan dizkiote, nahiz eta nupeko ikasleen artean gero eta euskaldun gehiago izan. azken urteotan egoerak hobera egin du hala euskarazko eskaintza akademikoan nola irakasle euskaldunen kopuruan. gerora begira, euskararako estrategikoak izanda ere horietatik at geratzeko arriskua duten esparruak merezi du aipatzea: teknologia berriak eta hedabideak, bertzeak bertze. biak funtsezkoak dira egungo (eta etorkizuneko) komunikazio bideetan euskarak bere tokia izan dezan; eta bietan da nabarmena nafarroako gobernuaren ekimen positiborik eza. hedabideei dagokienez, azken bi hamarkadetan herri ekimenak sortutako irrati eta aldizkariak ugaldu dira nafarroa osoan, Mendialdean batik bat. euskarazko telebistak ere sortu dira6 baina Foru komunitate osorako euskarazko hedabide azpiegitura publikorik ez dago eta eaeko eitb kate publikoek betetzen dut... teknologia berriak eta hedabideak, bertzeak bertze.
‎teknologia berriak eta hedabideak, bertzeak bertze. Biak funtsezkoak dira egungo (eta etorkizuneko) komunikazio bideetan euskarak bere tokia izan dezan; eta bietan da nabarmena nafarroako gobernuaren ekimen positiborik eza. hala bada, nafarroako gobernuak ez du bere egin bertako hizkuntzaren biziraupena ziurtatzeko eta nafar euskaldunei euskaraz bizitzeko baldintzak bermatzeko duen erantzukizuna, bertze edozein erakunde publikok bertako hizkuntza komunitatearekin egin ohi duena.
2011
‎Ildo beretik, 2009ko irailean, Hezkuntza Sailean zioten, Magisnet aldizkarian: «Nabaria da dena egokitu behar dugula eta euskarak bere tokia betetzen duela». Baieztapen bitxi horren oinarria ez dago, inolaz, PISA 2009 Txostenean, ezta beste inongo ikerketetan ere.
2012
‎28). Prozesu honek nortasunaren iraunkortasuna dakar, bai pertsonahorrentzat bai berak gizartean okupatzen dituen inguruneentzat, eta hizkuntzarendimentsioa hartzen badugu, euskarak bere toki propioa du eraikuntza honetanguztian, zeren eta, B. Bernstein-ek (1985: 133) dioen moduan, lehen eta orain ere, populazioaren gehiengoa sozializatzen da testuinguruarekin loturik dauden ekintzenbidez.
‎28). Prozesu honek nortasunaren iraunkortasuna dakar, bai pertsonahorrentzat bai berak gizartean okupatzen dituen inguruneentzat, eta hizkuntzarendimentsioa hartzen badugu, euskarak bere toki propioa du eraikuntza honetanguztian, zeren eta, B. Bernstein-ek (1985: 133) dioen moduan, lehen eta orain ere, populazioaren gehiengoa sozializatzen da testuinguruarekin loturik dauden ekintzenbidez.
‎Baina jendarte dinamikoa da gurea eta dinamika hori plazan dago, kalean. Horregatik, beharrezkoa ikusi dugu jendartearen dinamiketan murgiltzea eta horietan eragitea euskarak bere tokia irabazi dezan.G: Aurreko Kongresuan nabarmendutako ideia izan zen gizarte mugimendu bezala indartu beharra zuela Topaguneak.
2015
‎Nafarroako hiru eskolak ereduan hasi dute ikasturte berria lehen aldiz. Abartzuzako, Lezaungo eta Zudairiko Haur Hezkuntzako klaseetan euskarak bere tokia hartu du azkenean, eskolen eta gurasoen urteetako borrokari esker, eta Gobernu aldaketak lagunduta.
‎Beraz, orain arte euskararen alde egin diren urrats guziak ez daitezen suntsituak izan eta hemendik aitzina euskararen irakaskuntzak etorkizun argia izan dezan neurri erabakigarriak eskatzen ditu Euskaltzaindiak. Euskarak bere tokia eskolan ongi arautua izanen duela segurtatu behar du erreformak.
2016
‎Hirugarrenak, aldiz, Garcilasoren heriotzaren ondoan izan zuen hasiera. Hiru garaietan euskarak bere tokia izan du. Egunean geroz eta hutsalago gertatzen den" Nafar izkuntz orria" ematen dute argitara, 1966an hasitako saila alegia.
2018
‎Hori da asmoa: urtean euskarari bere tokia egitea helburu paralelo batzuk lortu nahian. Eta gizarteari parte hartzeko eskaintza hori luzatu.
2021
‎Deia deneri zabaldua da, jendea nasaiki jin dadien. Goizetik arrats besta ederra eta guziz herrikoia izaiteko gisan, euskarak bere tokia sanoki hartuz.
2022
‎ELOSEGI: Zinez bazen Hazparne berriz biziaraztea kulturalki, eta euskarari bere tokia berriz ematea eta zabaltzea.
2023
‎Informatika gaur egun den bezain alor ezaguna, edo entzuna, behintzat, izan aurretik, bertan murgiltzeko hautua egin zuen Olatz Arregik (Bergara, 1963). Lau hamarkada daramatza mundu horretan buru belarri sartuta, besteak beste, emakumezkoen presentzia handitzeko zein euskarak bere tokia izateko lanean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia