2012
|
|
Hala ere, egoera soziolinguistikoaren azterketa objektiboagoa eginez, konturatuko ginateke eremu euskaldun batean euskararen gainbehera modu horretan gertatzea oso larria litzatekeela. Oso larria da
|
euskarak
bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan atzera egitea, nahiz eta bereak ez diren eremuetan irabaziak eduki, normalean irabazi horiek ez baitute ondorio praktiko operatibo baikor nahikorik galdutakoa estaltzeko. Horrek ez du esan nahi, noski, bere eremuetatik kanpo euskara zabaldu behar ez denik; gainera, euskara bere eremuetan indartzeko, agian, kanpoko hainbat eremutan ere bere presentzia indartu eta ziurtatu behar da, bereziki jarreretan eragiteko.
|
|
Oso larria da euskarak bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan atzera egitea, nahiz eta bereak ez diren eremuetan irabaziak eduki, normalean irabazi horiek ez baitute ondorio praktiko operatibo baikor nahikorik galdutakoa estaltzeko. Horrek ez du esan nahi, noski, bere eremuetatik kanpo euskara zabaldu behar ez denik; gainera,
|
euskara
bere eremuetan indartzeko, agian, kanpoko hainbat eremutan ere bere presentzia indartu eta ziurtatu behar da, bereziki jarreretan eragiteko.
|
2014
|
|
Entzuleen artean ba omen dira euskara ulertzen ez dutenak, eta aurkezpen horiek egiten dituzte, haiek ere jakin dezaten kantu bakoitza zertaz den. Lehen ere baziren euskararik ez zekiten entzuleak, baina ulertzen zuten
|
euskarak
bere eremuak behar zituela. Militante euskaltzaleak ziren, besteak beste ikastolako gurasoak edota AEKko ikasleak.
|
2015
|
|
Alabaina, Kapanaga oso optimista zen," Hizkuntzak, itsasoak bezela, beti joko du bere eremuak berreskuratzera", esaldian ageri denez: " Jakitun zen hizkuntza asko galdu dela historian, baina itxaropena zuen
|
euskarak
bere eremuak berreskuratuko dituela, urak bezala. Ni ez naiz hain optimista, baina irakurri berri dut Zalduondon %1' 8 zirela euskaldun 1981ean, eta orain %37 direla.
|
|
Kasu horretan, ez zeuden ‘bi mintza erkidego’, gizarte klaseen arteko muga baizik: klase nagusiak,
|
euskaraz gain
bere eremuko erdaraz ere bazekitenak, eta gainerako klaseak, euskaraz bakarrik zekitenak. Horrenbestez, ‘elebitasunik gabeko diglosia’ egoeran bakarrik gizarte sektore bat da diglosikoa (elebiduna dena).
|
2016
|
|
Hala ere, egoera soziolinguistikoaren azterketa objektiboago bat eginez konturatuko ginateke eremu euskaldun batean euskararen gainbehera modu horretan gertatzea oso larria dela. Oso larria da
|
euskarak
bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan atzera egitea, nahiz eta bereak ez diren eremuetan irabaziak eduki, normalean irabazi horiek ez baitute ondorio praktikooperatibo baikor nahikorik galdutakoa estaltzeko. Horrek ez du esan nahi, noski, bere gotorlekuetatik kanpora euskara zabaldu behar ez denik.
|
2019
|
|
Diario de Navarrak egin zion elkarrizketan, Iriartek azaldu zuen ameskeria dela
|
euskara
bere eremu historikora berriz eraman nahi izatea, eta absurdoa, eremu historiko horretarik kanpora zabaldu nahi izatea. Beraz, euskara nonbait irakastekotan, toki horretan noizbait mintzatua izan izana baldintza beharrezkoa da, baina inolaz ere ez nahikoa.
|