Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2004
‎Albistea sortu ahala, entzun edo irakurri ahal izan genuen euskararen beharrik ez zuela esatea, Madrila joan eta gaztelaniaren beharrik ez zegoela esatea bezala zela edo, Londresa joan, eta ingelesa zertan jakin ez zela adieraztea bezala. Ba ez, ez da.
2009
‎Irudipena dugu hainbat herri langileren begietara euskara ez atsegin egiten duena beste honako hau dela: hots, lanpostuaz jabetzeko edo lanpostuan jarduteko baldintzatzat hizkuntza eskakizuna egiaztatu behar izanik, gero, lanpostuaren eginkizunak betetzeko, euskararen beharrik ez izatea praktikan. Zertarako ahalegindu euskara ikasten, azterketa bat gainditzeko besterik ez?
‎Honetan ere jarrera sustatzaileak hartu behar dituzte nahitaez administrazioek, bi hizkuntza ofizialen berdinkidetasuna lortzeko ezinbestekoa baita pendulua beti ere hizkuntza hegemonikoaren alde jartzen duten inertziei aurre egitea. Gainera, eta hau ere ez da arrazoi makala, administrazioko lanpostu bat eskuratzerakoan euskararen ezagutzarik ez egiaztatu izanagatik kanpoan geratu diren herritarrekiko, ez litzateke zuzena izango gero lanpostuan euskararen beharrik ez izatea. Lanean jarduteko beharrik izango ez den ezagutza zertarako eskatu?, galdetuko du" galtzaileak".
2010
‎Bigarren lerroan dagoen arrazoia da baliagarritasun eskasa orokorki (bertakoen %27, etorkinen %24). Euskararen beharrik ez da familia erdaldunetan (bertakoen %29, etorkinen %21). Baliagarritasunaren izenean guraso anitzek nahiago dute haurrak ikas dezan ingelesa edo gaztelania edo beste nazioarteko hizkuntza bat (bertakoen %29, etorkinen %20).
2012
‎Ikaslea bai, baina hizkuntza politika izan dute batik bat mihian mahaikideek. Euskararen beharrik ez sortzea, motibaziorik ez eragitea, herritarrengandik urrun egotea eta sarri hizkuntza politika euskaltegiek egin beharra azpimarratu dute.
2013
‎Batzuk aipatuz: erdalduna izatea, edo Euskaraz espainieraz baino gutxiago jakitea, euskaldun aktiboa ez izatea, familian Euskararen beharrik ez izatea, hezkuntza ez Euskaraz egitea aukeratzea, ohiturak espainieraz egiteko, estresa zein hizkuntzan hitz egin aukeratzerakoan (Badu Bada Erakusketa, Donostia, STM,), espainieraz hitz egiterakoan eroso sentitu eta Euskaraz konfiantza gutxirekin ibili, beldurra zenbait testuingurutan edo pertsonekin Euskaraz hitz egiteko, sare soziala erdalduna aukeratzea, Euskararen garrantziaren ko...
2016
‎Hirian euskara behar ez izatea edo zailtasunengatik euskara alboratzeak hiriak euskarari erresistentzia forma anitzetan kontra egin diezaiokeela erakusten du. Hirian hobeto antzeman daitezke euskararen aldeko eta kontrako sektore sozialak.
2017
‎Eskolarekin, derrigortasunarekin, nota batekin lotuta doalako? Edo euskara bera delako, euskarari buruzko pertzepzioagatik, euskararen beharra ez dutelako, erdara badutelako komunikazio tresna nagusi. Oraindik ez diot entzun etorkin marokoarren edo bulgariarren umeari, erdara ez zait gustatzen?
‎Hizkuntzaren ez normalizazio egoeraren haritik mintzo da Joxe Azurmendi ere, bere lana esklusiboki euskarazko munduari eskaini nahi diola esatean: «euskaraz egiten dugundena erdaraz ere jartzen badugu, euskararen beharrik ez du edukiko inoiz bilbotarrak» (AgirreDorronsoro, 2014). Barne motibazioa edo barne motibazio eza unibertsala izan badaiteke ere, argi dago kanpo motibaziotzat hartutako arrazoiak, besteak beste, kasuan kasukohizkuntzen/ merkatuen arteko botere harremanei dagozkiela.
‎Gero, badute beste batzuk euskararen balio integratzailea motibazio gisa. Bilbo bezalako hiri batean badira integratzeko euskararik behar ez dutenak, baina zure lagun sarea euskalduna bada edota herri euskaldun batera hurbiltzen bazara, orduan bai, plus bat da euskara ikastea. Bizi zaren lekuaren arabera balio integartzaileak garrantzia handiagoa hartuko du.
2018
‎Eskolarekin, derrigorrezkotasunarekin, nota batekin lotuta doazelako? Edo euskara bera delako, euskarari buruzko pertzeptzioagatik, euskararen beharra ez dutelako, erdara badutelako komunikazio tresna nagusi. Oraindik ez diot entzun etorkin marokoarren edo bulgariarren umeari" erdara ez zait gustatzen" edo" erdara gorrotatzen dut".
2021
‎Herri askotan gure jardunak bakarrik bete du herrietako euskarazko aisialdiko hutsunea, euskararen beharrei ez ezik, haurren jolasteko beharrari eta gurasoen zaintza beharrei ere erantzun diegularik. Horregatik, gugan konfiantza jarri duten horrenbeste gurasori esker ona adierazi nahi diegu, eta baita babesa eskaini diguten horrenbeste udalei ere.
2023
‎Hizkuntzaren aldetik, etorkinek ez zuten inolako oztoporik izan, harrera gizarteko hizkuntza hegemonikoa menderatzen baitzuten, eta egoera gutxituan zegoen euskararen beharrik ez zutelako izan. Etorkinek adierazten dutenez, Altzara heldu zirenean topatu zuten euskararen egoera ideia hauetan labur daiteke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia