2004
|
|
Albistea sortu ahala, entzun edo irakurri ahal izan genuen
|
euskararen
beharrik ez zuela esatea, Madrila joan eta gaztelaniaren beharrik ez zegoela esatea bezala zela edo, Londresa joan, eta ingelesa zertan jakin ez zela adieraztea bezala. Ba ez, ez da.
|
2009
|
|
Irudipena dugu hainbat herri langileren begietara euskara ez atsegin egiten duena beste honako hau dela: hots, lanpostuaz jabetzeko edo lanpostuan jarduteko baldintzatzat hizkuntza eskakizuna egiaztatu behar izanik, gero, lanpostuaren eginkizunak betetzeko,
|
euskararen
beharrik ez izatea praktikan. Zertarako ahalegindu euskara ikasten, azterketa bat gainditzeko besterik ez?
|
|
Honetan ere jarrera sustatzaileak hartu behar dituzte nahitaez administrazioek, bi hizkuntza ofizialen berdinkidetasuna lortzeko ezinbestekoa baita pendulua beti ere hizkuntza hegemonikoaren alde jartzen duten inertziei aurre egitea. Gainera, eta hau ere ez da arrazoi makala, administrazioko lanpostu bat eskuratzerakoan euskararen ezagutzarik ez egiaztatu izanagatik kanpoan geratu diren herritarrekiko, ez litzateke zuzena izango gero lanpostuan
|
euskararen
beharrik ez izatea. Lanean jarduteko beharrik izango ez den ezagutza zertarako eskatu?, galdetuko du" galtzaileak".
|
2010
|
|
Bigarren lerroan dagoen arrazoia da baliagarritasun eskasa orokorki (bertakoen %27, etorkinen %24).
|
Euskararen
beharrik ez da familia erdaldunetan (bertakoen %29, etorkinen %21). Baliagarritasunaren izenean guraso anitzek nahiago dute haurrak ikas dezan ingelesa edo gaztelania edo beste nazioarteko hizkuntza bat (bertakoen %29, etorkinen %20).
|
2012
|
|
Ikaslea bai, baina hizkuntza politika izan dute batik bat mihian mahaikideek.
|
Euskararen
beharrik ez sortzea, motibaziorik ez eragitea, herritarrengandik urrun egotea eta sarri hizkuntza politika euskaltegiek egin beharra azpimarratu dute.
|
2013
|
|
Batzuk aipatuz: erdalduna izatea, edo Euskaraz espainieraz baino gutxiago jakitea, euskaldun aktiboa ez izatea, familian
|
Euskararen
beharrik ez izatea, hezkuntza ez Euskaraz egitea aukeratzea, ohiturak espainieraz egiteko, estresa zein hizkuntzan hitz egin aukeratzerakoan (Badu Bada Erakusketa, Donostia, STM,), espainieraz hitz egiterakoan eroso sentitu eta Euskaraz konfiantza gutxirekin ibili, beldurra zenbait testuingurutan edo pertsonekin Euskaraz hitz egiteko, sare soziala erdalduna aukeratzea, Euskararen garrantziaren ko...
|
2016
|
|
Hirian
|
euskara
behar ez izatea edo zailtasunengatik euskara alboratzeak hiriak euskarari erresistentzia forma anitzetan kontra egin diezaiokeela erakusten du. Hirian hobeto antzeman daitezke euskararen aldeko eta kontrako sektore sozialak.
|
2017
|
|
Eskolarekin, derrigortasunarekin, nota batekin lotuta doalako? Edo euskara bera delako, euskarari buruzko pertzepzioagatik,
|
euskararen
beharra ez dutelako, erdara badutelako komunikazio tresna nagusi. Oraindik ez diot entzun etorkin marokoarren edo bulgariarren umeari, erdara ez zait gustatzen?
|
|
Hizkuntzaren ez normalizazio egoeraren haritik mintzo da Joxe Azurmendi ere, bere lana esklusiboki euskarazko munduari eskaini nahi diola esatean: «euskaraz egiten dugundena erdaraz ere jartzen badugu,
|
euskararen
beharrik ez du edukiko inoiz bilbotarrak» (AgirreDorronsoro, 2014). Barne motibazioa edo barne motibazio eza unibertsala izan badaiteke ere, argi dago kanpo motibaziotzat hartutako arrazoiak, besteak beste, kasuan kasukohizkuntzen/ merkatuen arteko botere harremanei dagozkiela.
|
|
Gero, badute beste batzuk euskararen balio integratzailea motibazio gisa. Bilbo bezalako hiri batean badira integratzeko
|
euskararik
behar ez dutenak, baina zure lagun sarea euskalduna bada edota herri euskaldun batera hurbiltzen bazara, orduan bai, plus bat da euskara ikastea. Bizi zaren lekuaren arabera balio integartzaileak garrantzia handiagoa hartuko du.
|
2018
|
|
Eskolarekin, derrigorrezkotasunarekin, nota batekin lotuta doazelako? Edo euskara bera delako, euskarari buruzko pertzeptzioagatik,
|
euskararen
beharra ez dutelako, erdara badutelako komunikazio tresna nagusi. Oraindik ez diot entzun etorkin marokoarren edo bulgariarren umeari" erdara ez zait gustatzen" edo" erdara gorrotatzen dut".
|
2021
|
|
Herri askotan gure jardunak bakarrik bete du herrietako euskarazko aisialdiko hutsunea,
|
euskararen
beharrei ez ezik, haurren jolasteko beharrari eta gurasoen zaintza beharrei ere erantzun diegularik. Horregatik, gugan konfiantza jarri duten horrenbeste gurasori esker ona adierazi nahi diegu, eta baita babesa eskaini diguten horrenbeste udalei ere.
|
2023
|
|
Hizkuntzaren aldetik, etorkinek ez zuten inolako oztoporik izan, harrera gizarteko hizkuntza hegemonikoa menderatzen baitzuten, eta egoera gutxituan zegoen
|
euskararen
beharrik ez zutelako izan. Etorkinek adierazten dutenez, Altzara heldu zirenean topatu zuten euskararen egoera ideia hauetan labur daiteke:
|