2003
|
|
Prestaketa hori hiru era desberdinetan ulertzen zen. UEUn bertan, ahalik eta irakasle euskaldun gehien hurbiltzea lortu behar zen,
|
euskaraz
aritzeko ohitura eta gaitasuna garatzeko. Horretarako, UEUren sailek irekitasun handia erakutsi behar zuten unibertsitari euskaldun orok tokia izan zezan bertan.
|
2007
|
|
Euskaltegian euskara ikasi baina erabiltzeko aukera gutxi duten horiei begira, bada hiru urte, Mintzakide proiektua martxan jarri zela Topagunea eta beste hainbat talderekin batean.
|
Euskaraz
aritzeko ohitura duen jendea gutxitan aritzen den hauekin harremanetan jarriz proiektu honen bidez.
|
2008
|
|
Broussainek gutuna segitzen zuen, uneko burgesiak euskara bere ohiko hizkuntza bihurtzeko zeuden zailtasunak aipatuz, eta itxaropena etorkizuneko belaunaldietan jarriz: burgesiaren semealabei eta apaizgaiei, euskarazko hezkuntza eskainiz gero, posible izango zen egunero
|
euskaraz
aritzeko ohitura klase horren artean zabaltzea. Eta xede horietarako, hain zuzen, ezinbestekoa zen Akademiaren lana:
|
2009
|
|
Oporretan euskara ikasten eta familian ere
|
euskaraz
aritzeko ohitura finkatzen
|
2010
|
|
Badakit beraientzat errazagoa dela gazteleraz egitea eta automatikoki aldatzen dut hizkuntza. Pixkanaka ohitura hori kendu eta beraiekin
|
euskaraz
aritzeko ohitura hartzea da helburua”. “Hau ez da euskara ikasteko klase bat.
|
2012
|
|
Sarean
|
euskaraz
aritzeko ohitura dugunok bi arazo nagusi izaten ditugu edukia bilatu nahi dugunean. Bata, euskarazko edukia bilatu nahi dugunean:
|
2013
|
|
5.500 herritar, euskaldunon komunitateko kide aktibo izateko prest. Nork esango zien Donostiako Bagera euskaltzaleen elkarteko kideei, duela 20 urte martxan jarri zuten egitasmo xume hori hainbesteraino hedatuko zenik?
|
Euskaraz
aritzeko ohitura dutenak, ohiturarik ez dutenekin elkartzen ditu mintzapraktika programak. Euskaldunen elkarteen mugimenduak, euskaltegiek eta zenbait udalek apustu sendoa egin zuten duela hainbat urte, eta ordutik etengabe ari dira mintzalagun taldeak bikoizten.
|
|
Euskaraz ikasteko edo alfabetatzeko saio neketsuak plantatzen dira, alde batetik, baina denbora berean dakien hainbatek anitzetan ez du erabiltzen. Eta, jakina, zenbat eta gehiago erdaraz mintzatu, orduan eta erdaldunago bilakatuz joaten dira, zeren eta
|
euskaraz
aritzeko ohitura moteldu egiten baita. Zergatik gertatzen den hori?
|
2014
|
|
Etxean erabiltzeko aukera duenak edota lagunartean erabiltzen duenak ez dio horrenbeste garrantzi ematen eskolan derrigortzen duten edo ez. Ikasten ari denaren kasuan edo
|
euskaraz
aritzeko ohiturarik ez duenarentzat esanguratsua bilakatzen da, eskolan erabili beharra.
|
2015
|
|
Beraz, erabileran eragiten duten faktoreetatik ondo aztertu daiteke hizkuntza sozializazioaren ideia. Faktore horiek zaintzen baldin baditugu, eta euskarak ahalik eta leku eta indar handiena izan dezan pausoak ematen baditugu, haur eta gazteen hizkuntza sozializazioan aktiboki eragiten dugu eta
|
euskaraz
aritzeko ohiturak izan ditzaten baldintza egokiak izan daitezen laguntzen diegu.
|
|
Aldagai horrek indar gutxiago zuen lehen faseko inkesta eta galdetegietan, baina bigarren fasean nabarmendu egin da, eta talde fokal batean baino gehiagotan aipatu da hizkuntza teknikoarekin gorabeherak direla. Arlo batzuetan
|
euskaraz
aritzeko ohitura txikia dutelako (Gizarte Politika) edo terminologia ulertzeko zailtasunak dituztelako izan daiteke (Ogasuna), eta, beste batzuetan, hiztegi hori ez dagoela guztiz finkatuta oraindik (Mugikortasuna). Horri lotuta, Azpeitiko erabiltzaile batzuek, esaterako, Aldundiko langileek herriko euskara erabiltzea eskatu dute.
|
2017
|
|
Baina urrutirago joan nahi du Topaguneak;
|
euskaraz
aritzeko ohitura mintzaide taldeetatik harago hel dadila. " Mintza praktika bada pauso bat euskaraz bizitzeko, baina beste bide batzuei ere heldu behar zaie".
|
2018
|
|
Osasun langileen
|
euskaraz
aritzeko ohiturak eta arazoak ezagutzeko asmoz, 2014 urteko otsailean osasun alorreko 45 langileri galdeketa bat pasatu genien honakoen inguruan: lan harremanetan egiten duten eusEstandar klinikoen itzulpen automatikoa – Olatz Perez de Viñaspre eta Maite Oronoz
|
2023
|
|
Eskolatik kanpo ere gero eta jarduera gehiago dago adin desberdineko haurrei, familiei eta gurasoei begira egiten direnak. Haur eta gazteei euskaraz aritzeko guneak eskaintzeaz gain, elkarrekin
|
euskaraz
aritzeko ohitura ere sortzen dute, eta euskarari karrika eta parkeetan ikusgarritasuna ematen.
|