Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2007
‎Hau guztia horrela izanik, arlokako euskalduntze plangintzak ugaritzea izan litzateke helburua. Ikasle kopurua handitzeaz gain, arlo eta gune ezberdinetan eragingo genuke, bertako euskaldunei euskaraz aritzeko aukera emateaz gain, besteengan euskara ikasteko beharra eta irrika sortuz.
‎Hala ere, argi uzten du euskaltegia ez dela ingurune euskalduna emateko ardura duen bakarra, paper garrantzitsua jokatu behar badu ere. Baina argi dago, kurrikuluan esaten denez, ingurune ez euskaldunetan euskaltegiak eskaini behar diola ikasleari euskaraz aritzeko aukera. Horretarako ikasleari inguru berriak eskaintzeaz gain, bere ingurua ere euskalduntzen ahalegindu behar gara eta, aldi berean, ikaslearengan euskara erabiltzeko motibazioa piztu.
2008
‎Joan den egunean elkarrizketa batean Xabier Euzkitzek erraten zuenez, bere bizitzan zehar espainiera %5 bertzerik ez du erabili eta ez du hortik goitik erabiltzen. da bere sorleku inguruko hainbat lagunen egoera antzekoa dela; berdintsua dela Bernardo Atxaga asteasuarraren zoria, eta antzekoa dela egungo egoeran euskaraz aritzeko aukeran ia mugarik ez dutenen bizitza?.
‎Anton Abadia mezenas euskaltzalearen kasua paradigmatikoa da: batetik euskarari buruz erdaraz egindako ikerketak idatzi zituen, eta bestetik zazpi probintzietako bertsolariei euskaraz aritzeko aukera ematen zien lore jokoetan. Hortik kanpo ez zuen euskara maila jasoagoetara eramateko aparteko saiorik egin (hezkuntzara, kazetaritzara, prosa literariora, etab.). Funtsean Abadiak eta garaiko elite euskaltzaleak nazio­estatu nagusien baitan txertaturiko kultur proiektu erregionalista proposatzen zuten, ez egiazko alternatiba nazionalik.
‎Beraz, nahi duenak oraindik badu aukera. Elkarrekin ongi pasatzeko eta euskaraz aritzeko aukera eskaintzen dute Udaleku Irekiek.
2009
‎Ulermenetik haratago joan nahi duenari ez zaio, noski, langarik jarri behar, alderantziz baizik; baina, gaur egun, erdaldun elebakar diren milaka herritarrek elebakartasunetik ulermen maila egoki baterako eta nolabaiteko adierazpen urri baterako bidea egingo balute, euskarak irabaziak baino ez lituzke izango, eta ezagutzaren eta erabileraren aldeko tartea murrizteko aukera hobeak izango lirateke gizartean. Era horretan, gero eta testuinguru eta funtzio gehiagotan euskaraz aritzeko aukerak biderkatuko zaizkio euskal hiztunari, eta, ondorioz, gaur baino" normalagoa" izango da euskara erabiltzea, paisaia naturalean lekua irabaziko baita.
2010
‎Ekitaldi honen helburu nagusia euskaraz aritzea zen eta ostiralean ederki bete zen helburu hori.Ttakunek antolatzen duen Solaskide programaren barruan zegoen Mintzodromoa. Ikasturteari amaiera emateko ekitaldi aproposa aukeratu zuten, euskaraz aritzeko ekitaldia.Solaskide programaren helburua euskara ikasten ari direnei euskaraz aritzeko aukera ematea da, erabilera sustatzeko eta ikasitakoa praktikan jartzeko. Horretarako zer hobe taldean bildu eta gustura gai ezberdinetaz solasean aritzea baino.
‎“Pazientzia handia behar da euskara ikasteko eta ez da batere erraza esaldiak osatzea. Nire etxean gaztelaniaz hitz egiten dugu eta ez dut euskaraz aritzeko aukera gehiegirik. Lantokian, ahal dudan guztietan saiatzen naiz euskaraz hitz egiten, baina ez gehiegi.
2011
‎Euskararen Nazioarteko Egunaren harira, mintzodromoa jarri dute Donostiako Bulebarrean. Mahai baten inguruan euskaraz aritzeko aukera eskaintzen du egitasmoak.
‎Ondarroako senideekin ere euskaraz egiteko aukera dute, aldiz, Gasteizen ez," Gasteiz erdalduna da. Orain arte bezala, egunaren %20an edo euskaraz aritzeko aukera bazuten, aukera hori zer edo zer gehiago izatea lortu nahi dugu. Nagusiak egiten direnean beraiek erabakiko dute zer nahi duten egin".
‎Gerra Zibilean fusilatutako guztiak eta ni jarri ginen lauzpabost laguneko taldeetan banatuta, eta heriotza erregistrorako tramite oro gaur egun euskaraz egiteko daukagun aukeraren inguruan mintzatu ginen, besteak beste, berriketa lasaian kafe bat hartuz (kafeak ez omen die fusilatuei lorik kentzen). Eta oso pozik agertu zitzaizkidan denak, noski, fusilatuak izan ondoren, nahiz eta euskaldun zaharrak izan, nahiz eta euskaraz ikasten ari, euskaraz aritzeko aukera oso oso gutxi dituztelako.
‎Belaunaldi berrien euskarazko sozializazioak lehentasun osoa du. ...ztetxoen harreman eszentrikoei ere arreta berezia eman litzaieke. harreman eszentrikoak haur gaztetxoek familia gunetik, hau da, gurasoengandik at beren adinkideekin sortzen dituzten elkarreraginak dira anai arreben, lehengusu lehengusinen, ikaskideen, lankideen, lagunen, taldekideen artekoak. haur gaztetxoen arteko harremanak garatzen diren esparruetan (eskolan, aisialdian, kultura kontsumoan...) euskaraz aritzeko aukerak bermatu eta, ahal dela, euskaraz jardutea gizarte araua bilakatzeak berebiziko garrantzia du. Belaunaldi bereko euskaldun gazteen artean euskara aztura bihurtzea, erabilera ohiturak euskaraz ezartzea da gakoa (kasares 2011). horietaz gain, euskarak bereak, bete betean ez bada ere neurri batean bederen, lituzkeen esparruen artean goi mailako irakaskuntza, hedabideak eta zerbitzuak ere izanen genituzke. zalbidek proposatzen duen diglosia moldearekin eta community fostering delakoarekin (nolabaiteko herrigintza litzatekeenarekin), ados.
2013
‎Ikastolatik at, gaztelaniaz bizi dira, oro har, ikastolako ikasle gehienak. Erdaldunak dira ikasle gehienen gurasoak, eta oso gutxi dira familian edo lagunartean euskaraz aritzeko aukera daukatenak. Tuteran topa daitezke familia euskaldun gehien; bertakoak dira egungo ikasle eta ikasle ohi gehienak eta bertan bizi dira Euskal Herriko beste txokoetatik etorritako familia gutxi batzuk ere.
‎Elkarrizketa intimoetan bakarrik agertzen dira, ereduan ikasi arren, beti erdaraz erantzuten diguten seme alabak, EGA atera zuenetik inoiz gure aurrean euskaraz egin ez duen laguna, edo egoera diglosikora kondenatzen gaituen emazte euskaldun zaharra. Sentimendu sakonak daude tartean, eta batzuetan nork bere burua zuritu nahia ere bai; izan ere, norbera izan daiteke hurkoari euskaraz aritzeko aukera ukatzen dion lehena.
‎Bestalde, aisialdia eta denbora librea esparru estrategikoa dela uste dut; izan ere, herritarren artean euskaraz aritzeko aukerak eta guneak sortzea eta sustatzea ezinbestekoa iruditzen zait euskararen erabilera handituko bada.
‎Bestalde, aisialdia eta denbora librea esparru estrategikoa dela uste dut; izan ere, herritarren artean euskaraz aritzeko aukerak eta guneak sortzea eta sustatzea ezinbestekoa iruditzen zait euskararen erabilera handituko bada.
‎Hilero" mintzamenerako egutegia" izeneko ekitaldi sorta ere osatzen da eta ekitaldi horietan ikasleek eta beste euskaldun askok euskaraz aritzeko aukera dute jarduera eskaintza oso zabal batean. Helburua beti euskararen bueltan Bilboko Kafe Antzokia Zenbat Gara elkartearen, helburu euskaltzaleetan kokatzen da?, Zabalak adierazi digunez.
‎Ikastetxetik kanpo euskaraz aritzeko aukera izatea.
2014
‎Antzera mintzatzen da Rosa Ramos, Berriozarko Udaleko euskara teknikaria. Neurri berriak euskaraz ikasten ari den ikasleari" eskolako eremu ez formaletan euskaraz aritzeko aukera ezabatzen" diola uste du. Eta testuak" planteamendu sinplista" dakarrela deritzo," gizartearen arazo orokorrak direnak euskararen erabilera murriztuz" konpondu nahi dituelako.
‎Etxeetako tipologiak zeharo aldatu dira. 1991n, EAEko euskaldunen %63 etxe guztiz euskaldunetan bizi ziren; orain, %40 Etxean euskaraz aritzeko aukera murriztu egin da. Ezagutza handitu da nabarmen, baina erabilera ez hainbeste.
‎Nire ikastaroetara, besteak beste, euskara ziurtagiri bat lortzea helburu duten langileak etortzen dira, eta nire ustez, oso ahul daude. Alde batetik, lanetik kanpo euskaraz aritzeko aukera gutxi dutelako, eta bestaldetik, lanean gaztelaniaz aritzeko joera dutelako. Jendeak segurtasuna, lasaitasuna eta konfiantza aurkitu nahi ditu eta horretarako, askotan, gotorleku egokia bihurtzen da gaztelania.
‎Gune euskaldunak identifikatuzEgunerokotasunean euskaraz funtzionatu nahi duen edozein enpresa, negozio, komertzio, tabernari... euskaraz aritzeko aukerak eskaintzen dizkio Bai Euskarari Ziurtagiriaren Elkarteak. Bizkaian euskararen erabileran eragin gura dugu eta bereziki Bilbon gune euskaldunak identifikatu nahi ditu elkarteak, jendeari eskaintzeko nondik nora ibili daitekeen euskaraz.
2015
‎Kasuren batean, indarrean dagoen Euskararen Legearen inguruan egindako interpretazio murriztaileenak ezarritako mugak ere ez ditu gainditzen. Eta gure ustez hor euskaraz aritzeko aukera zabalagoa utzi litzateke. Hizkuntza paisaia ele bietan egiteko derrigortasuna ezartzen du, kasu guztietarako, eta abar.
‎Adierazpen instituzionalaren arabera," hizkuntza askatasun efektiborako eta demokrazia linguistiko iraunkorrerako bidean aitzindari izan dira euskaldun berriak. Euskarak irabazitako hiztun bakoitzak euskaraz aritzeko aukerak zabaltzen dizkie bere inguruko gainerako hiztunei. Gure bizikidetzaren oinarri nagusietarikoa da hizkuntza eskubideak bermatzea eta errespetatzea, inor ez behartzea hizkuntzaz aldatzera".
‎Hauek dira jarraitzearekin ados daudela dioten horietako batzuen iritziak: " Euskaraz aritzeko aukera ematea eta horrela jarraitzea"," Gaur egun bezala jarraitzea, kontentu nago"," Jarraitzeko horrela. Garrantzitsua da"," Hola jarraitzeko, lehen hitza beti euskaraz"," Nik beti lehen hitza euskaraz egiten dut, baina ez dakienarekin ez naiz oso fundamentalista.
‎1 Eragindako euskal hiztunak gustura daude Aldundiak egindako bidearekin, eta eroso sentitzen dira berarekiko harremanetan. Euskaraz aritzeko aukerak gora egin du, eta erabilera errealak ere bai, buruz buruko harremanetan zein bilera zabalagoetan ere. Barrura begira, lehengo bideari eutsi zaio eta intentsitate handiagoa eta orokorragoa sumatu dute (nahiz eta departamentu guztietan ez den maila berekoa izan), eta, kanpora begira eman dira urratsik nabarmenenak.
‎Eragindako euskal hiztunak gustura daude Aldundiak egindako bidearekin, eta eroso sentitzen dira berarekiko harremanetan. Euskaraz aritzeko aukerak gora egin du, eta erabilera errealak ere bai, buruz buruko harremanetan zein bilera zabalagoetan ere.
‎Eskolan bi adarbegi nagusi jorratu behar ditugula uste dugu: batetik, euskararen aldeko motibazioa eta atxikimendu positiboa bultzatu; eta bestetik, euskaraz aritzeko aukerak etengabe eskaini gela eremuan, euskarazko ahozko gaitasunean gure ikasleak erraz eta eroso sentiarazteko.
‎Hori guztia kontuan hartuta, eskolan bi adar begi nagusi jorratu behar ditugula uste dugu: batetik, euskararen aldeko motibazioa eta atxikimendu positiboa bultzatu; eta bestetik, euskaraz aritzeko aukerak etengabe eskaini gela eremuan, euskarazko ahozko gaitasunean gure ikasleak erraz eta eroso sentiarazteko. Bi adar hauek uztartuta daudenez, elkarrekin lantzea proposatzen dugu.
‎Baina eskolaz gain, eta Salcesek idaNaiara Berasategi, Jone Goirigolzarri, Ibon Manterola, Gorka Salces eta Xabier Landabidea – Euskararen hiztun eta erabiltzaile berriak: normalizaziorako gakoak tzitakoaren ildotik, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta. Eskola eta tokiko hedabideak uztartzea aukera bat izan daiteke ikasle hiztun berrien ahozko jarduna lantzeko.
‎Garbi dago eskola euskararentzako arnasgunea bakarrik ez, baizik eta euskaraz ikasteko esparru nagusia dela hiztun berrientzat, batez ere ikasleen sozializazio goiztiarrean. Baina eskolaz gain, tokiko hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta.
‎Azken proposamenei dagokienez uztarketa, sinergien bilaketa eta elkarlanerako aukera eraginkorr (ago) ak zabaltzeko egiten diren deiak aipatzeak merezi duela uste dut. Hala, eskola eta komunikabideen artean egin daitekeen lana" hedabideak ere halako inguru erdaldunetan euskararen arnasgune izan daitezke, euskaraz aritzeko aukera eman dezakete-eta" (Manterolak, Salcesen proposamena sekuentzia didaktikoetara eramatea proposatzerakoan) edota muda linguistikoa gerta
‎Duela hilabete zenbait Makea eta Lekorneko elkarteekin euskararen inguruko bilkura bat antolatua izan zen. Hortik atera zen, besteak beste, euskara ikasten zuten pertsonek, eta oro har, euskaldunek, euskaraz aritzeko aukerak eskas zituztela. Korrika Kulturalaren kari, joan den martxoaren 12an, Makeako amaeskolan gaualdi bat antolatua izan da.
2017
‎Ikerketa honek erregistro moduan zentzurik izan dezan, aldianaldian errepikatu litzateke eta beste erregistro batzuekin osatu. hiztunak auto egozpen horien arabera kategorizatzeari uztea, eta horren ordez, euskaraz aritzeko aukera, baliabide eta betebeharren dispositiboak aztertzea, neurtzea eta ebaluatzea, hizkuntza praktiken eremuen erregistroak eginez. hori, errealitate soziolinguistikoaren eraikuntzarako politikei dagokienez. baina, jendearen errealitatera hurbiltze aldera, hori dena osatu da joko sozial zehatzetan euskarazko praktikak sustatzen edota laguntzen dituzten disposizio psikosozialak (nahiak,...
‎Hiztun berrien artean ospe hobea dute euskalkiek batuak baino. Ez dute euskalkien aurkako mezurik sumatu ikerketan, baina bai batua «artifizialtzat» jo dutenak, nahiz eta beharrezkoa dela iritzi.Norbere jarreraren pisuaEuskara erabiltzeko ere giltzarria da ingurua, euskaraz aritzeko aukera gehiago edo gutxiago izatea baitakar. «Haatik, testuinguruak ez du guztiz baldintzatzen hiztun berrien esperientzia:
2018
‎Plentziakoan, hemezortzi urtez. Barnetegien programa Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailak abiarazi zuen, A, B eta D irakastereduak martxan jarri eta gero, ikasleek aisialdian euskaraz aritzeko aukera izan zezaten. Hezkuntza Saileko Euskara zerbitzuan ziren orduan Mikel Zalbide, Joxemari Berasategi, Ibon Olaziregi, Iñaki Artola… eta Agustin Mujika Takolo k, barnetegi proiektua aurkeztu zien.
‎Nafarroako Euskararen Legearen arabera, eremu euskalduna izendatutakotik kanpo dauden nafarrek ez dute euskaraz aritzeko aukerarik ziurtatuta. Izan ere, eremu ez euskaldunetako erakundeak ez daude zerbitzu publikoak euskaraz eskaintzera behartuta.
‎1. etik 4.era, tipo horiek erabileraren eta ezagutzaren arteko distantzia adierazten dute. 1 eta 2 tipoko udalerrietan, esan daiteke hiztun euskaldunek euskaraz aritzeko aukera eduki, eta hala egiten dutela. Tarte hori handiagotzen doa 3 eta 4 tipoetan:
‎Tarte hori handiagotzen doa 3 eta 4 tipoetan: euskaraz aritzeko aukerak urrituz doaz, eta, praktikan, dakitenek ere gutxiago egiten dute.
Euskaraz aritzeko aukerarekin lotuta, aztertzekoa da beste argazki bat ere: zer aukera eta bultzagarri dauden euskaraz egiteko.
‎20 urte geroago, %40ra jaitsi da kopuru hori. Etxe mistoetan bizi diren biztanleen kopurua hazi egin da, eta, beraz, etxean euskaraz aritzeko aukerak murriztu egin dira. Diglosia ezari ezarian desagertzen ari da euskararen babesleku den azken esparru sozio funtzionaletik, eguzkitan lurmentzen den elurra bezala.
2019
‎Lanabes da honen adibidea, bertan elkartu gara erakunde publiko zein pribatuak, elkarteak zein federazioak, izaera askotarikoak, helburu bakarrarekin, arlo sozioekonomikoan euskararen presentzia areagotzea». Gizartearen bilakaerari erantzuteaz ari gara, gero eta herritar elebidun gehiago dituen herriak euskaraz aritzeko aukerak bermatu behar ditu, edozein delarik ere esparrua.
‎Bi motakoak izan daitezke: entitate barrukoak, bertako langile eta kideei euskaraz aritzeko aukera bermatuko dietenak; eta kanpora begirakoak, entitateokin harremanetan jartzen diren herritarrek ere euskaraz jarduteko aukera izan dezaten (bezeroen arretarako guneak, saltokiak, zerbitzu publikoak...). Bestalde, ahobiziek eta belarriprestek teknologia berrietan ere presentzia izateko moduak aztertzen hasi dira Euskaraldiaren antolatzaileak.
2020
‎Azken garapen honek, noski, arazo handi bat ekar diezaioke hizkuntza gutxiagotuan lan egiten duen hedabideari eta oro har bere hizkuntza gutxiagotua normalizatu nahian ari den komunitateari. Izan ere, gero eta gehiago makinekin ahots bidez komunikatuko bagara, makina horiekin euskaraz aritzeko aukera bermatu ezean, beste hizkuntza batzuk erabiliko dira eta euskarak beste erabilera espazio bat galduko du, horrek dituen ondorio guztiekin. Ahots laguntzaileen hedapena gailuetatik harantzago doan fenomenoa da eta ezinbestekoa izango da eremu horretan euskaraz aritzeko aukera bermatzea.
‎Izan ere, gero eta gehiago makinekin ahots bidez komunikatuko bagara, makina horiekin euskaraz aritzeko aukera bermatu ezean, beste hizkuntza batzuk erabiliko dira eta euskarak beste erabilera espazio bat galduko du, horrek dituen ondorio guztiekin. Ahots laguntzaileen hedapena gailuetatik harantzago doan fenomenoa da eta ezinbestekoa izango da eremu horretan euskaraz aritzeko aukera bermatzea.
‎Orain arte idazkariarekin euskaraz aritzeko eskubidea bermatuta baldin bazegoen —udaleko plantilla organikoan euskara jakitea eskatzen baitzen— osoko bilkuran hartutako azken erabakian behar hori kendu dute. Hau da, hemendik aurrera plantilla organikoak ez du bermatuko euskaldunok euskaraz aritzeko aukera. Bazterketa honen aurrean Ezkabarteko euskaldunok aukera bakarra dugu; sentitu, pentsatu eta ekin.
‎Kasu horietan, entitateak berak funtzio garrantzitsua izango du: euskaraz aritzeko aukera ematen duten gune horiek babestea, zilegitasuna ematea, akuilatzea, ikusgarri egitea. Era guztietako entitateei erreparatuko zaie.
‎Osasun alertak eragindako konfinamenduak haur eta nerabe askoren euskaraz aritzeko aukerak murriztu ditu, batez ere familia ez euskaldunetan. Egoera horrek eragin kaltegarria izan dezakeelakoan euren hezkuntza prozesuan, Algortarrok Zaintzen herritarren zaintza sareak mintzapraktikak bermatzeko egitasmoa jarri du martxan.
‎Ia hiru aste igaro dira konfinamendua ezarri zenetik; ordutik, haur eta nerabe askok euskaraz aritzeko aukera gutxi dute. Hori dela eta, arrisku handia dago hezkuntza prozesuan bete betean murgilduta dauden umeen euskararen erabilera murrizteko egunotan, familia ez euskaldunetan batez ere.
2021
‎Solasean programan parte hartzen duten gehienak familia migratuen seme alabak badira ere, bertako guraso erdaldunak dituzten edota etxean euskaraz aritzeko aukera ez duten haurren parte hartzea ere areagotu da.
‎Bigarren aldi honetan 27 neska mutikok izen eman dute. Profilari dagokionez, gehienak familia migratuen seme alabak badira ere, nabarmen areagotu da bertako guraso erdaldunak dituzten edota etxean euskaraz aritzeko aukera ez duten haurren parte hartzea.
‎Feminismoa bezala, euskara ere proiektuaren ardatz nagusietako bat da: «Artearen munduan, sarritan, artista euskaldunok gaztelerara moldatu behar izaten dugu, eta garrantzitsua iruditzen zaigu euskaraz aritzeko aukera eta lekua izatea». Bestalde, sormen lantegia ibilbide desberdinetako artisten topaleku izatea ere bada proiektuaren helburuetako bat.
2022
‎Ikusten dugu euskararen ezagutza areagotu egin dela, bikoiztu. Erabileran ere aurrerapausoak eman dira eta herrigintzan oso aberatsa da gaur egungo Lasarte Oria; euskaraz aritzeko aukera asko dago. Egungo gure herriak ez du duela 35 urtekoarekin zerikusirik.
‎Euskal Herrian ere izan da jokoaren arrakastaren berri izan duenik, eta euskaraz jolasteko aukera eskaini nahi izan die zaleei. Talaios Kooperatibako kideek euskaratu dute, eta erabiltzaileek pozez jaso dute jokoan euskaraz aritzeko aukera.
‎Ikasleen iritzia jakiteko, DBHko bigarren mailako 253 gazteri egin diete inkesta: “Etxean euskaraz aritzeko aukera izateak babesa ematen die; ikasle batzuek euskaraz aritzeko arazoak dituztela aipatzen dute; eta askok onartu dute barne gatazka bat sentitzen dutela, euskaraz egin nahi dutelako, baina arazoak dituztelako egiteko. Ahalduntzeko tresnak behar dituzte”.
‎Hura etorri zitzaidan, bere emazteak behar zuela norbait bere haurrendako euskaraz mintzatuko zena". Haurrekin euskaraz aritzeko aukera sortu zitzaion, bat batean, eta aukera hari heldu zion. " Ez nuen pentsatu.
2023
‎Nafarroa osoko kultur emanaldi, tailer eta bestelakoen agenda (dataren arabera eta eskualdeka) eta eskolaz kanpoko jardueren informazioa. Kirola, ipuin kontaketak, musika, antzerkia, dantza, tailerrak, udalekuak, ludotekak, bertso eskola... umearen gustukoak dira eta horietan euskaraz aritzeko aukera baldin badute, gutxienez bi helburu beteko dira: bat, hizkuntzarekin dituzten bizipenak, harremanak eta esperientziak areagotzea, eta, bi, bestelako erregistroak lantzea (musika edo kirol arloko hiztegia, lagunarteko hizkera...).
‎— ESKOLA EZ DA NAHIKOA. Ezin uka daiteke eskolak haurrak euskalduntzean duen garrantzia, baina gurea hizkuntza gutxi (ago) tua dela kontuan harturik, euskaraz aritzeko aukerak eskasak dira. Eta euskara berezko hizkuntza ez duten haurrek erabilerarako aukerarik ez badute, ezin izango dute
‎— EUSKARAZ ARITZEKO AUKERA ESKASAK. Egunerokotasunean Nafarroako erdialdeko haurrek inguru erdaldunean bizi direnez gero, euskaraz aritzeko aukera asko ez dute.
‎— EUSKARAZ ARITZEKO AUKERA ESKASAK. Egunerokotasunean Nafarroako erdialdeko haurrek inguru erdaldunean bizi direnez gero, euskaraz aritzeko aukera asko ez dute. Egitasmo honekin euskaraz aritzeko aukerak eskaintzen ari gara, kalean, norbere auzo herrian, lagunartean eta gainerako testuinguru ludikoan.
‎Egunerokotasunean Nafarroako erdialdeko haurrek inguru erdaldunean bizi direnez gero, euskaraz aritzeko aukera asko ez dute. Egitasmo honekin euskaraz aritzeko aukerak eskaintzen ari gara, kalean, norbere auzo herrian, lagunartean eta gainerako testuinguru ludikoan.
Euskaraz aritzeko aukerak biderkatzen dira ondokoaren ulermenari nahikotasuna aitortzen zaionean.
‎Balizko hiru arau sozial horiek elementu garrantzitsu bat dute komunean: euskaraz aritzeko aukeraren arrazoia besteen praktikatik aldendu eta norberarengan zentratzen da. Euskaraz aritzeko aukerak biderkatzen dira ondokoaren ulermenari nahikotasuna aitortzen zaionean (norbere portaerari buruz ari gara, beti ere, ez bestelako egoera eta baldintzei buruz, administrazioko langileen hizkuntza harrera, kasu).
‎euskaraz aritzeko aukeraren arrazoia besteen praktikatik aldendu eta norberarengan zentratzen da. Euskaraz aritzeko aukerak biderkatzen dira ondokoaren ulermenari nahikotasuna aitortzen zaionean (norbere portaerari buruz ari gara, beti ere, ez bestelako egoera eta baldintzei buruz, administrazioko langileen hizkuntza harrera, kasu). Kontuan izan behar da, gainera, ezezagunekin izaten diren elkarrizketa asko oso arinak izaten direla; halakotan askoz errazagoa da ulermena bermatzea eta elkarrizketa elebidunei eustea.
‎Ahulgunea da orain arte presentzia handia izan duela gaztelaniak lan munduan. Indargunea, berriz, oso aro aldakorrean bizi garela eta, lanbide berriak jaiotzen ari diren heinean, horietan hasieratik euskaraz aritzeko aukera dugula. Aukera asko dakusat etorkizun laburrean; sorkuntza eta formakuntza alorretan indarra jarri beharra dago bestalde.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia