2008
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordearen (EAB) IKT Batzordea.
|
|
3
|
EUSKARAREN
AHOLKU BATZORDEAREN (EAB)
|
|
Urriaren 16ko
|
Euskararen
Aholku Batzordeari buruzko 176/ 2007 DEKRETUAk (EHAA, 204 zk.) honako hau ezartzen du: " Aholku Batzordearen Batzorde Osoak edo Kultura sailburuak batzorde atal bereziak sortzea erabaki dezakete, gai zehatzei buruzko lanak eta txostenak egiteko.
|
|
Hori horrela, Kultura sailburuaren 2007ko urriaren 30eko AGINDUAk (EHAA, 235 zk.)
|
Euskararen
Aholku Batzordeko batzorde atal bereziak sortu zituen. Besteak beste," Informazio eta komunikazio teknologiak" izena duen batzorde atala sortu zuen.
|
2009
|
|
Gizarte esparru desberdinetako ordezkariez osatutako
|
Euskararen
Aholku Batzordea ere duela hiru urte sortu zen eta lanean da bere ekarpenak egiten.
|
2010
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordeko kidea eta Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako sailburuorde izandakoa() helbide elektronikoa: px.baztarrika@andoain.org
|
|
Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. ...milia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin(
|
euskararen
aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, badituzte euskaraz eredu dinamikoak baina, hala ere, nerabezaroan erdarara jotzen dute sarri, helduen ustez, eta konpromiso falta erakutsita. ideia hauek auzitan ipin daitezke. batetik, ez dago argi ga... gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna adierazteko zertan oinarritzen dira?
|
|
Zenbait ezaugarriren deskripzio kuantitatibo eta kualitatiboa. bilbo: udako euskal unibertsitatea.
|
euskararen
aholku batzordea, 2004, Hizkuntza kalitatea: zertaz ari garen, zergatik eta zertarako.
|
|
1999;
|
euskararen
aholku batzordea 2004: 40; barrios eta beste 2008:
|
2011
|
|
Batek azken orduan ezin izanik, beste biek (paula kasares eta Iñaki Martinez de Luna irakasleek) egin zituzten beren balioespen oharrak, bihotzez eskertzen ditudanak. orduko saioa osatu eta orraztu egin dut geroztik: hori da, irakurle, eskuartean duzun txostena. horra, beraz, orain dela lauzpabost hilabeteko asmo haren fruitua. ez nuke egia osoa esango, kontua atzeragotik ere badatorrela azalduko ez banu. orain dela hiru bat urte, hainbatek gogoan izango duenez, Euskara 21 izeneko batzorde atala eratu zuen hizkuntza politikarako Sailburuordetzak,
|
euskararen
Aholku Batzordearen altzoan1 Nork geure ohar iruzkinak egin genizkion oinarri txostenari, eta elkarren artean eztabaidatu. hainbat puntutan ez ginen batzordekideok bat etorri. Xabier Mendigurenek (kontseiluaren izenean, antza) esan irakurritako hainbat formulaziok, konkretuki, ez ninduen batere ase. diglosiarik gabeko etorkizuna opa zion Mendigurenek, kontua gaizki ulertu ez banuen, euskarari.
|
2012
|
|
Gurea bezalako inguru soziolinguistikoetan normalizazio proiektuek berebiziko garrantzia dute(
|
euskararen
Aholku Batzordea, 2009); batetik, dagoen ezagutza eta erabilerari tinko eusteko; bestetik, dagoen horrek emango diolako hizkuntza plangintzari funtsezkoa duen behetik gorako indarra eta kemena, plangintza bizia eta sortzailea izan dadin; eta, azkenik, beste testuinguru soziolinguistikoetan ez bezala, hemen eta orain ezinbestekoa delako hezkuntzaz kanpoko beste eragileekin elkarlanean aritzea gure...
|
|
Arnasgune izatearen beste betebehar bat, gainera, hauxe da: gure ikastetxeetan eta ikastetxeetatik kanpo egiten duguna beste guztien eskueran jarri, elkarlan, eredu, adibide edo laguntza modura. hurrengo lau ikasturteei begira, eta aurreko erronkan aipatu den luze zabaleko hedapena egun ohikoak diren informazio eta komunikaziorako teknologiak erabiliz egitea komeni dela jakinik(
|
euskararen
Aholku Batzordea; 2009), apurka apurka ari gara horretan ere; Begitu aldizkariak badauka bertsio digitala www.begitu.org eta gure ikasleek hor dute Dunba izeneko euren txokoa; Gorbeialde Alkartea oraintxe bertan ari da bertako ikastetxeentzako plataforma digitala eraikitzen; eskolak ari dira web gune, blog eta webquestak osatzen eta irekitzen.
|
|
Vitoria Gasteiz: eusko Jaurlaritzaren Argitalpen zerbitzu Nagusia.
|
euskararen
Aholku Batzordea. eusko Jaurlaritza, kultura Saila (2009b).
|
|
Ikastetxearen gainetik beste hurbileko egitura bat sortuta egoteak energia iturri berria dakarkio proiektuari. Guk badakigu ikastetxearen zereginak berebiziko garrantzia duela, alabaina gure eragina eskola eremu eta orduetara mugatzen denez, eskolaz kanpoko eremura heltzeko ezinbestean behar dugu gainerako eragileen laguntza eta elkarlana, esaterako, guraso elkarteena, Gorbeialde Alkartearena, zertu kultur elkartearena, udalena edo Berritzegunearena, besteak beste. horrenbestez, guztiz gatoz bat
|
euskararen
Aholku Batzordeak euskararen arnasguneak aipatzean azpimarratzen duen elkarlanaren garrantziarekin:
|
|
Foro horien bultzatzaile diren instituzioetako agintariek eurek aitortzen badigute gure ekarpenak euren nahierara erabiliko dituztela, zergatik hartzen dugu parte morroi papera inposatzen diguten antzezlanetan? ez dezagun instituzio publikoen menpekoak diren
|
euskararen
Aholku Batzorde eta enparauetan parte hartu, sortu ditzagun gure euskararen Aholku batzordeak eta instituzio publikoek parte har dezatela gugaz batera, auzolanean. Non dago euskararen eta euskarazko kulturaren aldeko masa kritikoa ez bada euskalgintzan eta euskal kulturgintzan?
|
|
Foro horien bultzatzaile diren instituzioetako agintariek eurek aitortzen badigute gure ekarpenak euren nahierara erabiliko dituztela, zergatik hartzen dugu parte morroi papera inposatzen diguten antzezlanetan? ez dezagun instituzio publikoen menpekoak diren euskararen Aholku Batzorde eta enparauetan parte hartu, sortu ditzagun gure
|
euskararen
Aholku batzordeak eta instituzio publikoek parte har dezatela gugaz batera, auzolanean. Non dago euskararen eta euskarazko kulturaren aldeko masa kritikoa ez bada euskalgintzan eta euskal kulturgintzan?
|
|
Horrela, bada, ahuldutako hizkuntzaren gizartea indarberritzeko tenore horretan du erabateko garrantzia arnasguneak zaintzeak eta indartzeak. (
|
Euskararen
Aholku Batzordea, 2009).
|
|
2
|
Euskararen
Aholku Batzordeak argitara emandako" Itun berritu baterantz. Gogoeta irekiaren ondorengo txostena" liburuan lehentasunezko ildoak zehaztean, hainbat eginbide aipatzen dira, guk aurrerago eta orain ere hizpide ditugunak.
|
|
— Hizkuntzaren teknologiak... sarerako euskarazko edukiak sortzea... (
|
Euskararen
Aholku Batzordea, 2009: 50)
|
2014
|
|
Urte asko dira Udala planak landu eta herritarrei begirako ekintzak eta jarduerak antolatzen hasi zela.
|
Euskararen
Aholku Batzordea izenekoan herriko talde, ikastetxe eta norbanakoak elkartzen dira, gaiei jarraipena egin, ekintzak proposatu eta proiektuak lantzeko: euskararen aldeko jaiak, material berezia sortzea, gogoeta bultzatzea...
|
2015
|
|
1 Euskara Sustatzeko Ekintza Plana. ESEP(
|
Euskararen
Aholku Batzordea, 2012ko uztaila)
|
|
2 Euskara Sustatzeko Ekintza Plana. ESEP(
|
Euskararen
Aholku Batzordea, 2012ko uztaila), 1.atala, 7.5.2.
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordeak 2012an onartutako Euskara Sustatzeko Ekintza Planean (E.S.E.P.), ezarri ziren helburu estrategikoak (euskararen jabekuntza, erabilera eta elikadura) lortzeko zehar lerroen artean euskararen zabalkundea aipatzen da, eta honen barruan kanpo proiekzioa. Hau da E.S.E.Pek honi buruz jasotzen duena:
|
2016
|
|
Xabier Erizeren eskutik jaso dugu Norman Fairclough ek diskurtso kontzeptuaz emandako adiera zabala(
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 18).
|
|
Diskurtsoa horrela ulertuta, argiago agertzen zaizkigu errealitatearen eta diskurtsoaren artean batzuetan gertatzen den arrakala zein diskurtsoaren setakeria, Erizek gogorarazi digunez: " Cuando un marco [discursivo] no encaja con los hechos, sus seguidores ignorarán los hechos y el marco seguirá funcionando." (Lakoff 2007, in
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 20)
|
|
Ez baitago" euskararen auzia", euskal herritarron hizkuntzen arteko bizikidetzaren auzia baizik. (
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2009: 57)
|
|
Ahaleginak egin behar dira euskara eta gaztelania maila berean egon daitezen, ez bata bestearen gainetik (%75). (
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 71)
|
|
Hizkuntzak direla eta, EAEko gizarteak gaur egun gehien babesten duen ideia multzoa elkarren arteko zein ezberdinen arteko errespetuarena da. Horrela, biztanleria ia osoa dago guztiz edo nahikoa ados errespetuaren isla garbia diren ondoko esaldiekin(
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 71):
|
|
Euskaldunek ulertu behar dute pertsona askok ezin dutela euskara ikasi (oso edo nahikoa ados %80). (
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 71)
|
|
"... hizkuntza nagusiaren monismoa hizkuntza menderatuaren monismoaz ordezkatu nahi izatea, aniztasunaren eta bizikidetza baketsuaren hil kanpaiak jotzea litzateke: spells the death knell for pluralism and peaceful coexistence> (Fishman, 2001, 475 or.)".(
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 28)
|
|
Hortaz, ikuspegi honetatik, helburu nazionala da. (
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2009: 57)
|
|
Euskararen balio pragmatikoaren ideia lekua ari da irabazten EAEko gizartean, hurrengo esaldiek(
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 76) eskuratzen duten adostasun zabalak erakusten digun bezala:
|
|
Jarraian jasotzen dira Euskal Herriko hainbat adituk bat pertsonek, euskararen inertzia eta jokaera zaharren aurrean, proposatu dituzten diskurtso eta jarrera berritu baterako gako ideien zerrenda(
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 110):
|
|
Datu gehiagorik ezean, prestigioaren inguruko erreferentzia batekin konformatu dugu, eta irudi horrekin euskara lotzen duena erdia inguru baino ez da. (
|
Euskararen
Aholku Batzordea 2016: 76):
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordea. (2009).
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordea. (2016).
|
|
Hasieran, hizpide," Eta hemendik aurrera zer?" dokumentua hartzea pentsatu nuen. Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzaren ekimen eta bultzadari jarraikiz, askotarikoen ekarpenez ondu eta hitzaldi hau bera baino egun gutxi lehenago
|
Euskararen
Aholku Batzordeak aho batez onarturiko dokumentua urregorria baita, nire ustez, jardunaldian gogoetagai dugunari buruz aritzeko erreferentzia gisa. Baina hitzalditxoaren denbora mugetara errenditzen zaila da dokumentua.
|
|
Baita beren bidez eraturiko harreman sare profesionala eta, hainbatetan, know how ordezkagaitza ere. Horri guztiari
|
Euskararen
Aholku Batzordea erantsi behar zaio.
|
|
237 Laurogeiko hamarkadan, tartean
|
Euskararen
Aholku batzorderako, eginik dugu H. Giles en, R. Y.
|
2017
|
|
Hausnarketaren aldia izan da azken urteotakoa eta ziklo berri bat abiatzeko helduleku eta proposamenak aurkitu daitezke egindako gogoeta horietako zenbaitetan: Jon Sarasuaren" Hiztunpolisa" liburuan, Topalabe taldearen" Berrikasi eta Berrikusi" txostenean,
|
Euskararen
Aholku Batzordearen" Eta hemendik aurrera zer?" txostenean, Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko" Donostiako Protokoloa" n, Garikoitz Goikoetxearen
|
|
Master amaierako lan honek upV/ ehuko 2016ko Maria goyri Saria jaso zuen. gainera, lezo eta pasai donibaneko azterketa" gu gazteok" izeneko ikerketa zabalago baten baitan garatu zen. " gu gazteok" eusko Jaurlaritzako
|
euskara
aholku batzordeko gazteriaren batzorde atal bereziaren eskariz egindako lan bat izan zen (eusko Jaurlaritza, 2016)
|
|
...teorikoak aztertuta, badakigu euskal herriko errealitate soziolinguistikoa gero eta konplexuagoa bilakatzen ari dela. euskarari dagokionez, aipatu da egun eaen indarrean dagoen legea 1982.urtekoa dela. horrela, bada, ezagutzaren paradigma azken hamarkadetan landua izan bada ere, erabilerari erreparatzeko beharra sorrarazten da hizkuntza gutxituaren normalizaziorako. beste hitz batzuetan esanda eta
|
euskararen
aholku batzordeak aipatu moduan, kantitatetik kalitatera pasatzeko premia jaio da (eusko Jaurlaritza, 2004).
|
2018
|
|
Bada denbora gogoeta prozesu betean murgilduta daudela euskalgintzako eragile ugari: Kontseiluak egin du barne gogoeta bat, Topagunearen altzoan jaio zen Berrikasi eta berrikusi dokumentua, EHE Euskal Herrian Euskaraz ek Euskal Herri euskaldunari ateak ireki agiria landu du,
|
Euskararen
Aholku Batzordeak Eta hemendik aurrera zer, dokumentua adostu du Eusko Jaurlaritzaren ekimenez...
|
|
Autonomia Erkidegoan, non ekainaren 24an beteko diren 20 urte
|
Euskararen
Aholku Batzordeak gerora berrikusia izan den ‘Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia’ onartu zuenetik, helduarorako bidean dela esan daiteke. Edo, behintzat, heldutan zer izan nahi duen finkatzeko une erabakigarrian.
|
|
Aurretik, ordea, Udalak bestelako erabaki batzuk hartuak zituen euskara sendotzeko edo egonkortzeko: Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia jartzea abian 2003an,
|
Euskararen
Aholku Batzordearekin (2004an). Plan horren barruan, hurrengo urteotan arloz arloko kanpainak egin zituen, euskara biziberritzeko:
|
|
ESEPen inguruko informazioa emateko
|
Euskararen
Aholku Batzordeak 2012 Urtean egindako txostenean azaldutakoa hartu da oinarritzat.
|
|
Oiartzungo euskaran eraginik bazuen ala ez jakiteko ELE bat egin eta euskararen egoeran eragiteko ekintzak, neurriak eta jarduerak proposatzea. tzeko helburuz,
|
Euskararen
Aholku Batzordeak 2012.urtean diseinaturiko Euskara Sustapen Ekintza Planeko helburu, neurri, jarduera eta ekintzak aukeratu dira: administrazioa, gune geogragfiko euskaldunenak, arlo sozio-ekonomikoa, aisia eta kirola, publizitatea, hedabideak, sentsibilizazioa eta motibazioa eta barruko proiekzioa.
|
2019
|
|
Bi aldagai horiek ehuntzen dute, hain zuzen, hiztun komunitatearen eta euskararen sendotasuna ingurune horretan. horrela, presentziaren aldetik, esparruan euskararen lekua proportzionalki oso txikia dela baieztatzen du egileak, apenas baitago esparru horretan edukirik euskaraz. Nolanahi ere, bere hitzetan adieraztearren, benetan garrantzizkoa izango da" euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaltzea eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatzea". alegia, oinarrian dagoena da komunitatea sendotu beharra. ondorengo artikuluan eusko Jaurlaritzaren
|
euskararen
aholku Batzordearen" begirada" eskaini du Maite Goñik, erakusteko zein izan diren komunitate bezala euskara ingurune digitalean sustatzeko aukerak. komeni da gogora ekartzea dagoeneko 2016 urtean hainbat eta hainbat gomendioz osatutako liburuxka argitaratu zuela batzordeak, esparru horretan euskararen presentzia areagotzea helburu zuenak. artikuluan, beraz, gomendio horien berri eman e...
|
|
Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada – Maite Goñi
|
|
Maite Goñi – Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada d. Bideo-jokoen joerak jarraitu, arrakasta izaten hasten diren bezain laster haien euskaratzea bultzatzeko. e. euskaraz dauden kontsola, plataforma eta jokoen hedapenean lagundu. f. euskaraz arituko diren gamer ak eta gameplay ak sustatu. g. Bideo-joko ikasketen eskaintza (ikasketa ofizialak, tailerrak...) euskaraz ere egon dadin sustatu....
|
|
Leheneste prozesua argitze aldera, komeni da jakitea arrazoi ezberdinak izan zirela kontuan hasierako zerrenda luze hartatik proposamen batzuk lehenesteko eta beste batzuk baztertzeko. esaterako, batzuk ez ziren lehentasunen zerrendara iritsi garrantzia kontuan izanda, alegia, beste ekimen batzuk garrantzitsuagotzat jo zirelako. Beste batzuk, ordea, gaMaite Goñi – Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada rrantzitsuak izanagatik ere, ulertu zen abian zeudela une hartan eta, hortaz, beste ekimen batzuk sustatzea eraginkorragoa izan zitekeela.
|
|
BIBlIOgRAfIA
|
euskararen
aholku Batzordea (2016). Euskarazko IKTak:
|
|
Euskarazko IKTak: Gomendioak herri aginteentzat. gasteiz, hizkuntza politikarako Sailburuordetza. https://www.irekia.euskadi.eus/eu/ news/ 32675 euskarazko iktak gomendioak herri aginteentzat dokumentua aurkeztu bilbon
|
euskararen
aholku Batzordea (Ingurune digitalean euskara Sustatzeko Batzorde atal Berezia) (2018). " euskarazko Ikt ak:
|
|
Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordeko Ingurune digitalaren Batzorde atalaren zuzendaria
|
|
Laburpena.
|
euskararen
aholku batzordeko ingurune digitalaren batzorde atalak hainbat zeregin hartu ditu bere gain azken urteetan, besteak beste, ingurune digitalean euskara sustatzeko egon litezkeen aukera eta arriskuei adi egotearena. Testuinguru honetan kokatu behar da 2016an argitaratutako" Euskarazko IKTak:
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada
|
|
2014ko abenduaren 1ean,
|
euskararen
aholku Batzordearen (eaB hemendik aurrera) osaera, funtzionamendua eta lan programa aztertu ziren eaBaren osokoak egindako bilkuran. horrela, aldian lanean jardungo zuten batzordeak eta haien eginkizun nagusiak zehaztu ziren. Ikt Batzorde atal Bereziari zegokionez, besteak beste, honako eginkizun hauek aurreikusi ziren bilkura hartan:
|
|
|
Euskararen
Aholku Batzordeko Ingurune digitalaren Batzorde atalak hainbat zeregin hartu ditu bere gain azken urteetan, besteak beste, ingurune digitalean euskara sustatzeko egon litezkeen aukera eta arriskuei adi egotearena.
|
|
Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada – Maite Goñi abiapuntu, ondoko lehentasun zerrendara iritsi zen batzordea azterketa prozesu sakon baten ondoren:
|
|
Maite Goñi – Euskararen egoera eta erronkak ingurune digitalean;
|
Euskararen
Aholku Batzordearen begirada lEhEnETSITAKO gOMEnDIOAK ETA JARDUERA zEhATzAK hobeste ariketa areago eraman nahian, atalak edo arloak alde batera uztea eta, proposamenen eginkortasun eta eraginkortasuna aintzat hartuta, hamabi gomendio lehenestea erabaki genuen batzordekideok. Jarraian topa daitezke lehenetsitako gomendioen behin betiko zerrenda eta gomendio bakoitzean proposatutako ekintza zehatzak:
|
|
]. eusko Jaurlaritza (2016a) Euskarazko IKTak: gomendioak herri aginteentzat.
|
euskararen
aholku Batzordea. eusko Jaurlaritza, 2016 https://labur.eus/gomendioak. [azken kontsulta:
|
|
Jon Juaristik aspaldi defendatzen zuen diglosiarik gabeko bilinguismoa (Juaristi, 1976: 17). eta eusko Jaurlaritza elebitasun simetrikoaren aldekoa da(
|
euskararen
Aholku Batzordea, 2008: 50) horrelako aukera sorta zabalaren aurrean, beraz, nola bateratuko ditugu estrategiak, lehentasunak eta irizpideak?
|
|
aurrerapausoak (hobeto, pausoak) norabide eta hurrenkera garbirik gabe, hau da, itsu itsuan ematea. eta okerrago dena: borondate onenarekin ere, gure kalterako izan daitezkeen neurriak hartzea, zeren"... itxuraz euskararen aldekoa dirudien neurri sustatzaile oro ez da berez eta nahitaez euskararen aldeko,(...) kaltegarri ere gerta daiteke, ustekabean"(
|
euskararen
Aholku Batzordea, 2008: 37)
|
|
"... Mintzapraktika egitasmoaren balorazio orokorrari (0 eskalan) bidelagun zein bidalariek eman zioten batez besteko puntuazio oso altua izan zen."(
|
Euskararen
Aholku Batzordea, 2015: 109).
|
|
— hizkuntzarekiko atxikimendu eta motibazioa areagotzea"(...) —"... arrakasta ikusita urtero antolatu da. urtez urte, heburua izan da(...) kopuruari eustea eta, ahal den neurrian, talde berriak sortzea."(
|
euskararen
Aholku Batzordea, 2016: 88).
|
|
Bestalde, batzuetan ekintzak eta adierazleak bat eta bera dira. Adibidez," Familia bidezko transmisioan"(
|
euskararen
Aholku Batzordea, 2015: 47), ekintzetako bat da" 3 urte arteko umeen eskolatzea aztertzea". eta adierazleak:
|
2021
|
|
Horrela, NPLDko kideek euskararen normalizazioari buruzko aurkezpenak entzuteko aukera izan zuten: " EBPN eta Euskara XXI"(
|
Euskararen
Aholku Batzordea); euskarazko terminologia lana; euskararen transmisioa; edota EAEko toponimia lana.
|
2022
|
|
Euskara Sailean, berriz, ohikoa da urteko kudeaketa planak lantzea, eta aurrerantzean puntu bat gehiago izango da ELE, lanak garaiz aurreikusteko eta ondoren balorazioak egiteko. Zumaian organo berezi bat egon da urte askoan,
|
Euskararen
Aholku Batzordea, urtean 4 bilera egin eta ikuspegi orokorreko proiektuak aztertu dituena; tartean ziren ikastetxeetako ordezkariak, euskaltegikoa, euskaltzale batzuk... Euskaraldia antolatzeko batzordea eratu zenean Aholku Batzordeak jarduera eten zuen, eta ez da berriro abian jarri.
|