Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2002
‎Nik uste dut egokiena izango litzatekeela ikasgaiak aukeran ematea, euskaraz edo gaztelaniaz, ez denak euskaraz eta ez denak gaztelaniaz, ikasleek berek egin dezaten, egin dezazuen, aukera. Eta beste gai asko ingelesez orain" ingelera" jarri da modan, zergatik dute arrunkeriarik arruntenek holako arrakasta irakasleen artean?, jakina, eta beste hizkuntza batzuetan ere.
‎Eta alderantziz: eskola publikoetako gazteak, berriz, euskararen aurkakoak eta ez hain ongi prestatuak ditugula. Ez dut uste hala den, eta hala baldin bada frogatu da, eta frogatu, aldi berean, hori aukeratutako hezkuntza sistemaren kontua dela, eta ez hezkuntzarekin zerikusirik ez duen beste baldintzaren baten ondorio.
2008
‎Hizkuntzaren ikaskuntza kezkatzen gaituen faktore nagusiena da. Kasu batzuetan ikasle berriek ez dute ez euskara eta ez gaztelaniaren ezagutzarik eta horrek komunikazioa erabat mugatzen du. Egoera honek irakasleengan ezinegon handia sorrarazten du, hizkuntza ezinbesteko tresna delako pertsonen arteko harremanetarako, gizartean integratzeko eta ikaskuntzarako.
2009
‎Eta ez al gabiltza begien aurreko errealitate hain handi eta hain labana euskaratzen? Ez al gara aurkitzen ez euskara eta ez errealitate menderatzen dakigularik. Ez al gabiltza aspaldi bataren eta bestearen gaineko nagusitza eskuratu guran?
‎Hona iritzi hori indartzen duen datu bat: Hanburgora joaniko lagun dezentek ez zekien euskaraz eta ez du harrezkero ikasi.
‎Arratseko eguzkiaren koloreetan, nahiko diferentzia gutxi dauka horiak gorriarekin, bien artean laranja argitsu bat sortaraziz eta, ene ustez, halako diferentzia gutxi merezi zuten bi bertsolari argitsuen bertsuek. Baina, tira, bien artean margo oihala ia bete dut, hutsaren bi herenak osaturik, nahiz eta usu, hori eta gorriarekin ez ongi joan ez euskara eta ez bertsolaritza ere. Baina tira, berriz ere, aurrera joko dut.
2010
‎Ez da posible, EEN legearen arabera, hori baino gutxiagoko presentzia eskolan: ez euskararentzat eta ez gaztelaniarentzat. Bai euskarak eta bai gaztelaniak jakintza-gai izan behar dute, gutxienez, eskola-aldi osoan.
2011
‎Egun euskarara bikoizten diren filmetariko askok publikoarentzat ez dute berezko interesik. Ez euskaraz eta ez jatorrizko hizkuntzan ere. Eta ez du inolako zentzurik euskaraz bikoizteko kanpainak halako filmekin egiteak.
‎Ez dago zalantzarik: euskara eta ez besterik. ETAk arbuiatu egiten du euskal izate mistifikatua, museoko pieza bihurtua.
‎Hasieratik zehaztu zen nolakoa behar zuen: euskaraz eta ez bestez, profesionala, euskaldun guztiei zerbtzua egitekoa,. Eta legezkoa.
‎Nicholaik zekien zazpigarren hizkuntza, euskara, ordea, ez du ikasteko inolako beharrizanik izan: kasualitate hutsez euskara eta ez beste hizkuntza bat ikastea suertatu zitzaion. Nicholaik, bere aitaordea hiltzeagatik Japoniako espetxean zegoelarik, isolamendu hartatik irteteko liburuak eta papera eskatu zituen, emango zizkiotelako esperantzarik izan gabe.
2013
‎Negozio poetiko bat, hala esan ahal baledi. Orain ez daki non dagoen eta ez daki zenbat urte dauzkan eta ez daki esaten mar arbolada euskaraz eta ez daki inoiz atzera gizakirik ikusiko ote duen. Mariano Medina:
2014
‎Hortara beharba... Izan zu, eta hitz egin euskaraz eta ez e... bera delako frantsesez aritu. eta... Bai, lagunak.
‎Rikardo Arregi beharbada. Gaztea duk, ez duk hik gorroto ditukan horietako bat, eskolak ari duk egiten orain, ezaguna duk," euskeraz eta ez beste iñola" idatziko duela esaten zidan orain dala gutxi. Aski ote?
‎Baina kazeta euskaraz da. Zergatik idazten du euskaraz ETAren alde ez baldin bada. Hau segurtamenaren aldetik, baina jujea den ber, orain frogatu behar du.
2015
‎Aurreko zehaztapenak kontuan ez hartzeak okerbidera daramatza euskal nazionalismoa eta euskaltzaletasuna, nazionalista askok uste baitu bigarrena lehenaren barruan garatu (eta erabili) behar dela; eta euskaltzale askok, berriz, uste du euskal nazionalismoak ez duela nahikoa egiten euskararen alde eta ez duela betetzen, hortaz, haren berreskurapenaren alde hartutako konpromisoa. Ez dut esaten halako konpromisorik ezin denik itundu eta euskal nazionalismoak ezin duenik euskaltzaletasun hutsarekin bat egin, baizik eta orain arteko jokabidea ez dela izan hori praktikan, nahiz eta teorian antzeko zerbait iragarri.
‎Hau da, jendeak bi hizkuntzak ezagutzea eta baita ere bi hizkuntzak baliatzeko gaitasuna izatea. Nire ustez, horrela planteatutako helburu honek, inflexio puntu batera eraman gaitzake baina bi hizkuntzakerabiltzeko gaitasuna izanik, zergatik erabiliko dugu euskara eta ez gaztelania. Euskarak eta gaztelaniak, bizitasun etnolinguistiko oso ezberdinak dituzte, hizkuntza eskaintzak hizkuntza batean etabestean ez dira parekoak mediari begira, aisialdiari begira...
‎Hau da, jendeak bi hizkuntzak ezagutzea eta baita ere bi hizkuntzak baliatzeko gaitasuna izatea. Nire ustez, horrela planteatutako helburu honek, inflexio puntu batera eraman gaitzake baina bi hizkuntzakerabiltzeko gaitasuna izanik, zergatik erabiliko dugu euskara eta ez gaztelania. Euskarak eta gaztelaniak, bizitasun etnolinguistiko oso ezberdinak dituzte, hizkuntza eskaintzak hizkuntza batean etabestean ez dira parekoak mediari begira, aisialdiari begira...
2016
‎• Accesit' Aixe Berri Konpartsa' euskaraz eta ez saritua dagoen lan onena: 100 €
2017
‎Bere burua neofalantetzat duen hiztunaz gain, galizieran ez euskaran eta ez irlanderan topatzen ez dugun profil bat dugu: elebiduna izan arren, bigarren hizkuntza (H2) ikastean, lehen hizkuntza (H1) alboratu eta H2 soilik erabiltzen duen hiztuna.
‎Bere burua neofalantetzat duen hiztunaz gain, galizieran ez euskaran eta ez irlanderan topatzen ez dugun profil bat dugu: elebiduna izan arren, bigarren hizkuntza (H2) ikastean, lehen hizkuntza (H1) alboratu eta H2 soilik erabiltzen duen hiztuna.
‎ez dut uste inork esango duenik Sarrionandia idazle nafarra dela edo Bilbao Athletic eta Aviron Bayonnais Nafarroako ekipoak. Gaur gaurkoz Nafarroak ez euskara eta ez Euskal Herria ordezten du. Beraz, nire galdera:
‎Lortzen badugu hurrengo belaunaldiak euskara modu nabarmenean gehiago egitea gaur egun baino, normalizazio prozesua normalizatuta dauden hizkuntzen norabiderantz jarriko dugu. Aitzitik, euskaraz dakien belaunaldi horrek ez badu euskara nabarmen gehiago erabiliko, etorriko den hurrengoak ikusiko duena da bere gurasoek badakitela euskaraz eta ez dutela egiten, eta, beraz, euskarak ez duela ezertarako balio. Hori da gaur egun Irlandan gaelikoak nozitzen duen egoera.
‎Gehienek belarrietatik bakarrik ikasia dugu euskara eta ez irakurtuz.
2019
‎Bi sare sozialetan lau ikaslek egin dute nagusiki euskaraz eta ez euskara hutsez; laurak neskak dira, eta laurek euskara dute lehen hizkuntza, etxeko hizkuntza, eskolakoa eta kalekoa. kode nahasketa darabilte euskararen eta gaztelaniaren artean: gaztelaniak presentzia nabarmena du euren elkarrizketetan (%20tik gora), baina, hala ere, euskarak du nagusitasuna.
2021
‎Behin eta berriro errepika daitekeen baliabidea da hitz elkarketa. Gramatikaren ikuspegitik ez dago horretarako mugarik, ez euskaraz eta ez beste hizkuntzetan ere; alegia, bi osagaik eratutako elkartua, aldi berean, beste elkartu bateko osagai bihur daiteke; eta hau, aldi berean, hirugarren elkartu bateko osagai eta abar. Euskaltzaindiak adierazi bezala, lan bilera mahaia, bide laguntza elkartea, dantza talde mota, harri jasotze txapelketa, landare izen zerrenda, lansari igoera, mendi portu izenak, pinu adar muturrak, udal musika eskola, gurdi ardatz aldaketa, administrazio hiztegi batzordea, ganadu lehiaketa erakusketa, esne hauts saltzailea, euskal aldizkari zuzendari bilera edo soinu uhin hedapenabiadura moduko izen elkartuak ez dira ezinezko euskaraz.
‎«Baina badakigu arazo batzuk daudela eta nahiko larriak direla: ikasle batzuk hasierako mailan daude, ez erdi mailan eta ez aurreratuan, ez euskaraz eta ez gaztelaniaz. Eta badaude ikasle asko erdaldun elebakarrak direnak.
‎Izen bakarra mundu guztirako, goitik jarria gainera. ✳ Baztanga edo nafarreria bezalako izenik ezin dela jarri gaur, alegia, ez euskaraz eta ez munduko beste hizkuntzetan. ■Hala dirudi, bai.
‎Askok balkoitik balkoira hitz egiten dute haien kontuez edota oihuka deitzen diete etxe bueltan dabiltzan seme alabei meriendatzera igo daitezen. Ez dakite euskaraz eta ez da arraroa haietarikoren bat kalean etxeko txapinetan ikustea ogi bat besapean. Ez dauzkate gureak bezalako izenak.
2022
‎Ororen buru, euskarak gizarte eta ekonomia baliotasuna badaukala onartarazi behar diogu euskal jendeari. Hemen da, beharbada, berreskalduntzerako xedean, Zuberoan pairatzen dugun okerren bat, hau da, kultura alorreko osagai gi sa ikusia dela bakarrik euskara eta ez gizarte eta ekonomia harremanetarako bitarteko bat bezala. Oharkuntza hori gizartean nagusiaraztea oso bide luzea izanen da baina, nahitaez, horretarako urratsak behar ditugu eman.
‎Adierazgarria, ezta? Ikastaroak gaztelaniaz dira, ez euskaraz eta ez ingelesez. Zinez Basque Culinary Center zentro espainiar bat da Gipuzkoan kokatua?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia