2001
|
|
|
EUSKAL
ZINEMA INDUSTRIARANTZ
|
|
SAROBE Arte Eszenikoen Zentroak euskal sustatzeko eta bateratzeko gune bat sortuko du Oiartzunen. Bertan, bi plato eraikiko dituzte eta inguruan, sektore honetako enpresak kokatuko dira
|
euskal
zinema industria sortzeko. Bestalde, Sarobek zine eta telebistako kurtsoak eskainiko ditu.
|
2004
|
|
Euskal zinemak inoiz dir dir egin badu, 80 hamarkadetan egin du: inoiz baino film hobeak, inoizko zinemagile kopuru handiena eta aurretik ez zegoen
|
euskal
zinemaren industria agertu baitziren garai honetan. Baldintza zenbait izan zen loraldi honetarako, garrantzitsuena, erakundeen babesa.
|
2011
|
|
Saria «talde osoarentzat» dela esan zuen Rayok.Aurtengo ekitaldia hirugarrena du Zinemira sailak, eta lehen aldiz eman da Serbitzu Zinemira saria.
|
Euskal
zinemaren industria sustatzeko asmoz sortutako saria da, eta film irabazlearen ekoizelak 20.000 euro jasotzen ditu. Rayoren Bi anai k David Aguilarren Nao yik eta Enara Goikoetxea eta Iurre Telleriaren Azken bidaia izan ditu lehiakide.Eskaintza HernaniriJarraian, Aizpea Goenaga aktore eta Etxepare Institutuko zuzendariak egin zuen Elias Kerejetaren eta haren ibilbidearen aurkezpena.
|
|
Ez da zeluloidearen errepaso historikoa; baizik, modu batera edo bestera, pelikularen batekin edo euren estilo pertsonal eta bereziarekin, Euskal Herriko zinemaren abenturan arrastoa utzi duten zuzendarien hautaketa bat. Kanpoan geratu denik bada, baina irizpide, filosofia eta asmo ezberdinei segika,
|
euskal
zinemaren industria balizko baten bidean euren harri koxkorra utzi duten zinemagileak dira lan honetan ageri direnak, jorratu dituzten gaiengatik eta aurrera atera dituzten proiektuen garrantzi eta kalitate onagatik. Zinemagintzaren puzzlea osatzen joateko, ezinbesteko piezak eskaintzen ditu liburuak.
|
2012
|
|
Geroztik hainbat film egin dira Euskal Herrian; hori bai, ia denak erdaraz.Euskal zinemari buruzko legedia egon badago, baina
|
euskal
zinema industria ahulada ekoizpenaren zein bikoizketaren ikuspuntutik. Euskal Telebistaren inguruanikus entzunezkoak ekoizteko eta itzultzeko industria bat sortu bazen ere, horrekez du behar bezalako zinema industriarik bultzatu.
|
|
Batzuen ustez,
|
euskal
zinema industria ahula da merkaturik ez dagoelako.Euskaldun kopurua txikiegia da eskaintza zabal bat izateko, eta errentagarritasunezfuntzionatzeko. Euskaraz ekoizten edo bikoizten den apurra diru-laguntza publikoenbidez egin behar da, eta epe luzera hori ez da errentagarria.
|
2017
|
|
Berandu da Joseba txikiari arrazoi emateko. Baina, Miren Maniasek ongi adierazten duen gisan, gaur egun
|
euskal
zinema industria badago; badugu gaitasuna filmen produkzioa, banaketa eta erakusketarako; produktuari dagokionez, badakigu zinema ona egiten; teknikoki eta artistikoki baliabideak badauzkagu. Orain, ‘kontatzea merezi duen’ istorio bat kontatzea da kontua.
|
2020
|
|
|
Euskal
zinema industriak inoiz baino indar handiagoa izan arren, aurten Berlinalen ez da euskarazko lan bakar bat ere proiektatu. «Ez da proiektu faltagatik izan, jaialdira aurkezteko moduan heldu ez direlako baizik», dio Ayucarrek.
|