Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2011
‎Mahai inguruari hasera emateko aipatu dezadan alde batetik, BAT Soziolinguistika Aldizkariaren 20 urteurrena ospatzen ari garela aurten. denbora tarte honetan azpimarratzeko artikulu asko eta asko eman ditu argitara aldizkariak, batez ere euskal soziolinguistikaren esparruan. Bestalde, aipatu nahi nuke aurten Soziolinguistika eskuliburuak argia ikusi duela. hasteko, euren iritzia eskatuko nieke mahai kideei BAT aldizkariaren inguruan. zer ekarpen egin du zuen iritziz BAT aldizkariak dibulgazioaren aldetik?
2013
‎Hizkuntza jarrerak, hizkuntza politikak eta hizkuntza plangintzak ere leku berezia hartu dute euskal soziolinguistika ikerketa esparruan. Nolanahi ere, hemen aipatzen ditugun hauek gutxi batzuk besterik ez dira, egileak 17 lerro bereizi baititu euskal soziolinguistikaren esparruan.
2015
‎Artikuluan Kasaresek, azken urteotan euskal soziolinguistika esparruko ikerketetan izandako berrikuntzak gogoratzeaz gain (Iñaki Martinez de Luna, Jone Miren Hernández, Xabier Erize edo Pello Jauregi eta Pablo Suberbiolarenak, besteak beste) marko teorikoa lantzen du erronka epistemologiko modura: " euskararen jarraipena eta etena nola bildu?
‎Galdera horien erantzunaren baitan egongo litzateke hizkuntza sozializazio prozesuan familiak garatzen duen edota garatu behar duen hizkuntza politika. Horrela, ikuspegi horretan, familia agente aktibo bihurtzen da, eta, beraz," Familia Hizkuntz Politika" berria planteatu daiteke euskal soziolinguistika esparruan, horrek ondorio interesgarriak ekar ditzakeelakoan.
2017
‎Jakinakoa da azken urteetan euskal soziolinguistika esparruko ikerketa nagusiak euskal herriko hego aldean garatu direla, mugaz bi aldeetako arrakala eremu horretan ere gero eta zabalagoa eginez. neurri batean urlergarria den fenomenoa izanik ere hori (batean eta bestean euskal soziolinguistikaren finantzazio publikoak duen pisua kontuan hartuta), asko eskertzen da ikertzaileek iparraldeko ikerketan sakontzeko ahalegina egitea. ba... testuinguru ez lagungarrietan, euskara hitz egiten ez duten gurasoek euren seme alabak immersioko ereduetan eskolatzeko arrazoiak ezagutzea eta aztertzea. lurralde osoaren ikuspegitik ikerketa sakonik egin ez baldin bada ere gai horretan, lehendik badira hurbilketa oso interesgarriak, hiztun berrien gaiarekin lotutakoak eaen, edo haurren sozializazioaren inguruan nafarroan. beraz, ikerketa honetan jasotako emaitzak arretaz hartzekoak izango dira, gaiaren konplexutasunean sakontzeko lurraldetasunaren ikuspegitik. ongi etorri beraz, gai eta ikerketa lerro honetara. euskara teknikaria da, era berean, hauSnartu Lehiaketaren 2 saria jaso duen Jon Ander Kuartango.
‎testuinguru ez lagungarrietan, euskara hitz egiten ez duten gurasoek euren seme alabak immersioko ereduetan eskolatzeko arrazoiak ezagutzea eta aztertzea. lurralde osoaren ikuspegitik ikerketa sakonik egin ez baldin bada ere gai horretan, lehendik badira hurbilketa oso interesgarriak, hiztun berrien gaiarekin lotutakoak eaen, edo haurren sozializazioaren inguruan nafarroan. beraz, ikerketa honetan jasotako emaitzak arretaz hartzekoak izango dira, gaiaren konplexutasunean sakontzeko lurraldetasunaren ikuspegitik. ongi etorri beraz, gai eta ikerketa lerro honetara. euskara teknikaria da, era berean, hauSnartu Lehiaketaren 2 saria jaso duen Jon Ander Kuartango. " Euskararen Ofizialtasuna Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrean" izenburuak iradokitzen duen bezala, ikerketaren gaia da lurralde horretako administrazio orokorraren langile publikoen euskararen ezagutzan eta erabileran eragiten duen legedia. ez dirudi honakoa denik euskal soziolinguistika esparruan gai landuena, eta, aldiz, denen ezagutzan dago ezinbestekoa dela ahalik eta modu eraginkorrenean kudeatzea; dagoena ondo ezagutzea, baliabide guztiak profitatzea eta aldaketak bultzatzea. horregatik da hain pertinentea gai hau, zehazki, hiru aztergai landuz: euskal autonomia erkidegoko eta estatuko beste erkidegoetako berezko hizkuntzen gaineko legedia, eaeko zerbitzu hizkuntza moduan langileen betekizunak, eta lan hizkuntzaren esparruko ezaugarriak.
2020
‎Adituen arabera azpimarratzekoak dira ahulguneak erabilera planen diseinuaz, inplementazioaz, jarraipenaz eta ebaluazioaz ari garela (Martinez de Luna, 2014). Xumeki, nolabaiteko jarraipen akademikoa ekarri nahi du ikerketa honek orain arteko euskal soziolinguistikaren esparru honetara.
‎Kudeaketa arduratsuan oinarritutako teoria hauen aplikazio instrumentalak bereziki izan daitezke erabilgarri gizarte gaiei buruz ari garela. Euskal soziolinguistikaren esparruan ere, jakina. Horrenbestez, bidezko interesa duten taldeekiko elkarrizketa dialektiko kritikoa sustatzeari helduko zaio lan honetan.
2023
‎Hizkuntza sozializazioa oinarri teoriko emankorra ari da izaten euskal soziolinguistikaren esparruan. Euskararen belaunaldiz belaunaldiko etena eta jarraipena edo, oro har, euskararen erabilera bezalako ikergaietan ekarpen interesgarriak egin dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia