Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎Azken kasu honetan zaila izango da nazioaren irudia gizartean zabaltzea, zeren lehen azaldu dugunez, aipatutako prozesu nazionalak ez baitu, besteak beste, hezkuntza sistema bezalako tresnarik. Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz, euskal nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu hau esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
‎Hain zuzen, ez dago onarpen zabala izan duen nazionalismoaren inongo teoria zehatzik7, eta kontzeptu horrek izan duen bilakaera historikoa ikusi ondoren, agian nazionalismoaz baino nazionalismoez hitz egin genuke. Beraz, gure ikerketaren norabidetik ez aldentzeko, aukera egin beharrean aurkitzen gara, eta aztertu nahi dugun egoera argizta dezaketen nazionalismoaren teoria zehatz batzuen bila joko dugu, geure burua kokatu dugun denboraldian eta euskal nazionalismoaren kasu zehatzean, frantsesa eta espainiarra ahaztu gabe, noski?
2002
‎Historiografia espainiarrari buruzko argitalpenetan, sarritan aipatzen daikerketen zatiketa eta dispertsioa, alde batetik, eta ekarpen puntual horiekguztiak elkarrekin lotzeko eta sintesi batean biltzeko omen dagoen zailtasuna, bestetik. Artikulu honen abiapuntu diren hitzaldiak eman nituenean, Katalunian ere baieztatu den tesi hori32 aplikatu nuen euskal nazionalismoaren kasuan. Beldur hori gainditu beharra zela esan nuenean, neure buruari ere horixe eskatzen ari nintzaion.
2008
Euskal nazionalismoaren kasuan maiz aipatu izan da bere anbiguotasuna tradizio eta modernitate artean. Nola jokatu zuen Azkuek afera honetan?
2012
‎Nazionalismo espainolaren eta euskaldunaren artean adostasunik egon ezean, eta egungo egoeraren eta errealitate instituzionalaren aurrean, bi irteera bakarrikdaudela dirudi: (1) segmentu bat bestearen aurka aritzea, irabazleak, erakundeetatik, kultura eta nortasun autonomiak nahieran kudea ditzan, baina beste behin, sektoreespainolistarentzat ez legoke mugarik, eta euskal nazionalismoaren kasuan, Espainiako gobernuak ezarriko lituzke mugak, hala, segmentu espainolistarennolabaiteko babesa bermatuta, alderantziz gertatzen ez dena; edo (2) euskalnortasun banatu bat adostea, Euskal Herriaren etorkizuna Espainiako estatuarenzati den edo burujabea den gorabehera (egokitze maila eta mota guztiak kontuanhartuta).
Euskal nazionalismoaren kasuan, adibidez, nabaria da kontu moralek, eta erlijiozkoek, eragiten duten arretarik eza eskolaren jarduna hizpide hartuta (ik.
2014
‎61). Izan ere, nazioa zedarritzeko garaian, nazionalismoak hainbat osagai erabil ditzake (arraza, etnia, hizkuntza, erlijioa, historia, borondate politikoa...) testuinguruaren arabera; eta Aranaren euskal nazionalismoaren kasuan, abizenetan oin hartutako bereizketa6 (abizenkeria ere deitu izan dena) funtzionala gertatu zen bertakoak eta kanpotarrak banatzeko, bestelako ezaugarriak ez bezala (euskarak, esaterako, kanpoan utziko lituzke lurraldean jaiotako herritar ugari), eta espainiar immigrazioaren lehen urteetan batez ere (Beltza, 1974: 87).
2018
‎Ibarra eta Letamendiak proposatutako gatazka nazionalaren hiru adierazpen motei laugarren bat gehituko genieke, globalizazioaren testuinguruan kokatzen dena. Laugarren tipologia horrek Ezker Berriaren eta mugimendu global berrien elementuak bereganatzen ditu, eta euskal nazionalismoaren kasuan agertzen zaizkigun funtsezko elementuak demokrazia, aldebakartasuna eta nazioarteko komunitatera jotzea dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia