2000
|
|
Azken kasu honetan zaila izango da nazioaren irudia gizartean zabaltzea, zeren lehen azaldu dugunez, aipatutako prozesu nazionalak ez baitu, besteak beste, hezkuntza sistema bezalako tresnarik. Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz,
|
euskal
nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu hau esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
|
|
Hain zuzen, ez dago onarpen zabala izan duen nazionalismoaren inongo teoria zehatzik7, eta kontzeptu horrek izan duen bilakaera historikoa ikusi ondoren, agian nazionalismoaz baino nazionalismoez hitz egin genuke. Beraz, gure ikerketaren norabidetik ez aldentzeko, aukera egin beharrean aurkitzen gara, eta aztertu nahi dugun egoera argizta dezaketen nazionalismoaren teoria zehatz batzuen bila joko dugu, geure burua kokatu dugun denboraldian eta
|
euskal
nazionalismoaren kasu zehatzean, frantsesa eta espainiarra ahaztu gabe, noski?
|
2002
|
|
Historiografia espainiarrari buruzko argitalpenetan, sarritan aipatzen daikerketen zatiketa eta dispertsioa, alde batetik, eta ekarpen puntual horiekguztiak elkarrekin lotzeko eta sintesi batean biltzeko omen dagoen zailtasuna, bestetik. Artikulu honen abiapuntu diren hitzaldiak eman nituenean, Katalunian ere baieztatu den tesi hori32 aplikatu nuen
|
euskal
nazionalismoaren kasuan. Beldur hori gainditu beharra zela esan nuenean, neure buruari ere horixe eskatzen ari nintzaion.
|
2008
|
|
|
Euskal
nazionalismoaren kasuan maiz aipatu izan da bere anbiguotasuna tradizio eta modernitate artean. Nola jokatu zuen Azkuek afera honetan?
|
2012
|
|
Nazionalismo espainolaren eta euskaldunaren artean adostasunik egon ezean, eta egungo egoeraren eta errealitate instituzionalaren aurrean, bi irteera bakarrikdaudela dirudi: (1) segmentu bat bestearen aurka aritzea, irabazleak, erakundeetatik, kultura eta nortasun autonomiak nahieran kudea ditzan, baina beste behin, sektoreespainolistarentzat ez legoke mugarik, eta
|
euskal
nazionalismoaren kasuan, Espainiako gobernuak ezarriko lituzke mugak, hala, segmentu espainolistarennolabaiteko babesa bermatuta, alderantziz gertatzen ez dena; edo (2) euskalnortasun banatu bat adostea, Euskal Herriaren etorkizuna Espainiako estatuarenzati den edo burujabea den gorabehera (egokitze maila eta mota guztiak kontuanhartuta).
|
|
|
Euskal
nazionalismoaren kasuan, adibidez, nabaria da kontu moralek, eta erlijiozkoek, eragiten duten arretarik eza eskolaren jarduna hizpide hartuta (ik.
|
2014
|
|
61). Izan ere, nazioa zedarritzeko garaian, nazionalismoak hainbat osagai erabil ditzake (arraza, etnia, hizkuntza, erlijioa, historia, borondate politikoa...) testuinguruaren arabera; eta Aranaren
|
euskal
nazionalismoaren kasuan, abizenetan oin hartutako bereizketa6 (abizenkeria ere deitu izan dena) funtzionala gertatu zen bertakoak eta kanpotarrak banatzeko, bestelako ezaugarriak ez bezala (euskarak, esaterako, kanpoan utziko lituzke lurraldean jaiotako herritar ugari), eta espainiar immigrazioaren lehen urteetan batez ere (Beltza, 1974: 87).
|
2018
|
|
Ibarra eta Letamendiak proposatutako gatazka nazionalaren hiru adierazpen motei laugarren bat gehituko genieke, globalizazioaren testuinguruan kokatzen dena. Laugarren tipologia horrek Ezker Berriaren eta mugimendu global berrien elementuak bereganatzen ditu, eta
|
euskal
nazionalismoaren kasuan agertzen zaizkigun funtsezko elementuak demokrazia, aldebakartasuna eta nazioarteko komunitatera jotzea dira.
|