Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Literaturaren eta testuaren arteko nahasketa; testua literaturaren historian; espazio eta denboraren forma tipologikoen desoreka; elementu folkloriko, etnografiko eta mitikoen garrantzia; filologizaziorako joera; hizkerarekiko ardura neurotikoa; igurikimen ortze mugaren falta; idazleen traiektoria falta; eta zentzu ludikoa eta zentzu epikoa aurrez aurre izatearena. Jon Kortazarrek, puntu horiek euskal literaturari benetan egokitzen zaizkion ala ez aztertzeaz gainera, beste gai asko ditu hizpide, hala nola, euskal literatura zer den, euskaraz dagoena soilik ala beste hizkuntza batean dagoena ere euskal literaturatzat jo daitekeen eta zein kasutan.
2007
‎Juan Luis Zabala sutzen duten gauza bertsuek sutzen naute ni ere. Zabalari bezala beste lau idazleri euskal literatura zer nola ikusten duten galdetu diete Nabarra aldizkarian (76 zenbakia, 2007ko uztaila," Gure letren balorea"). Azkoitiarrak, testuan aurrera, honakoa dio:
2011
‎Irakaskuntzaren ostean, Antonio Arruek eta Juan San Martinek saio bana eman zuten umorea euskal literaturan zertan zen azalduz. Azken hiru hitzaldiak solteak izan ziren, gaiaren aldetik elkarrekin harremanik gabeak:
2012
‎Ikusten denez, beraz, euskal literatura zer egiteko gai zen frogatu nahi zuen ez soilik gaztelaniadunen aurrean, baizik eta baita irakurlego zabalago baten aurrean ere.
2015
‎Beraz, bide luzearen zati handia eginda dago. Idazlearen hitzetan,, hamar aleak ditugunean, 1.300 orrialde inguru izango ditugu; horiek lagin bat izango dira, urrezko lagin bat, XXI. mendearen hasieran euskal literatura zertan den erakutsiko duena. Hamar ale horiek, denak batera ikusten ditut nik, liburu bat balira bezala, eta etorkizunean irakurriko dutenak harro sentituko dira?.
‎Aldizkarian euskal literatura zertan den adierazi nahi duzue ere. Zertan da?
2020
‎Ondoko hau da egiten duen galdera: euskal literaturan zer leku bereganatu ote du Etxamendiren narratibak. Auzia literaturgintzaren zein idazlearen ibilbide literarioaren aldetik kontsideratu behar denez, ikuspegi historiografikoaz gainera ikuspegi etikoa eta biografikoa ere kontuan hartu behar dira.
2021
‎Horretarako bidean, literaturaren didaktikaren helburuak birdefinitzea eta egokitzea proposatzen dute elkarrizketatuek; hots, LIR1 ek aurreko azpiatalean zioenaren ildotik, euskal literatura zertarako irakastearen inguruko birkontzeptualizazio berri batera jotzea. Hala eta guztiz ere, ez da nahikoa helburuen definizioaren gaia soilik tratatzea, helburu horietako zenbait modu egokian irudikatuta egon daitezkeelako dagoeneko, eta, kasu batzuetan, horiekiko koherenteak diren proposamenak gelaratzea litzatekeelako eginbeharra; izan ere, IE7 ren ustez, horri dagokionez, helburu horien gauzatzean eta benetako erdiestean dago erronka nagusia.
‎Gainera, argitaletxeko kideentzat garrantzitsua zen, batetik, liburuaren gaineko «proposamen bisual bat egitea gaur egundik», eta, bestetik, obra zergatik den garrantzitsua eta euskal literaturari zer ekarri dion azalduko zuen hitzaurre bat izatea. Iruretagoienari eta Lertxundiri eginiko lana eskertu die editoreak.
‎Euskarak euskal literaturari zer ekarri dio. Magia hori badauka?
2022
Euskal literatura zer zen ez zenuten eztabaidatu bilera haietan, eta ez da gutxi. 60 urteren buruan, izan ere, erdaraz idatzitakoa ere euskal literatura dela diote batzuek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia