2003
|
|
Literaturaren eta testuaren arteko nahasketa; testua literaturaren historian; espazio eta denboraren forma tipologikoen desoreka; elementu folkloriko, etnografiko eta mitikoen garrantzia; filologizaziorako joera; hizkerarekiko ardura neurotikoa; igurikimen ortze mugaren falta; idazleen traiektoria falta; eta zentzu ludikoa eta zentzu epikoa aurrez aurre izatearena. Jon Kortazarrek, puntu horiek euskal literaturari benetan egokitzen zaizkion ala ez aztertzeaz gainera, beste gai asko ditu hizpide, hala nola,
|
euskal
literatura zer den, euskaraz dagoena soilik ala beste hizkuntza batean dagoena ere euskal literaturatzat jo daitekeen eta zein kasutan.
|
2007
|
|
Juan Luis Zabala sutzen duten gauza bertsuek sutzen naute ni ere. Zabalari bezala beste lau idazleri
|
euskal
literatura zer nola ikusten duten galdetu diete Nabarra aldizkarian (76 zenbakia, 2007ko uztaila," Gure letren balorea"). Azkoitiarrak, testuan aurrera, honakoa dio:
|
2011
|
|
Irakaskuntzaren ostean, Antonio Arruek eta Juan San Martinek saio bana eman zuten umorea
|
euskal
literaturan zertan zen azalduz. Azken hiru hitzaldiak solteak izan ziren, gaiaren aldetik elkarrekin harremanik gabeak:
|
2012
|
|
Ikusten denez, beraz,
|
euskal
literatura zer egiteko gai zen frogatu nahi zuen ez soilik gaztelaniadunen aurrean, baizik eta baita irakurlego zabalago baten aurrean ere.
|
2015
|
|
Beraz, bide luzearen zati handia eginda dago. Idazlearen hitzetan,, hamar aleak ditugunean, 1.300 orrialde inguru izango ditugu; horiek lagin bat izango dira, urrezko lagin bat, XXI. mendearen hasieran
|
euskal
literatura zertan den erakutsiko duena. Hamar ale horiek, denak batera ikusten ditut nik, liburu bat balira bezala, eta etorkizunean irakurriko dutenak harro sentituko dira?.
|
|
Aldizkarian
|
euskal
literatura zertan den adierazi nahi duzue ere. Zertan da?
|
2020
|
|
Ondoko hau da egiten duen galdera:
|
euskal
literaturan zer leku bereganatu ote du Etxamendiren narratibak. Auzia literaturgintzaren zein idazlearen ibilbide literarioaren aldetik kontsideratu behar denez, ikuspegi historiografikoaz gainera ikuspegi etikoa eta biografikoa ere kontuan hartu behar dira.
|
2021
|
|
Horretarako bidean, literaturaren didaktikaren helburuak birdefinitzea eta egokitzea proposatzen dute elkarrizketatuek; hots, LIR1 ek aurreko azpiatalean zioenaren ildotik,
|
euskal
literatura zertarako irakastearen inguruko birkontzeptualizazio berri batera jotzea. Hala eta guztiz ere, ez da nahikoa helburuen definizioaren gaia soilik tratatzea, helburu horietako zenbait modu egokian irudikatuta egon daitezkeelako dagoeneko, eta, kasu batzuetan, horiekiko koherenteak diren proposamenak gelaratzea litzatekeelako eginbeharra; izan ere, IE7 ren ustez, horri dagokionez, helburu horien gauzatzean eta benetako erdiestean dago erronka nagusia.
|
|
Gainera, argitaletxeko kideentzat garrantzitsua zen, batetik, liburuaren gaineko «proposamen bisual bat egitea gaur egundik», eta, bestetik, obra zergatik den garrantzitsua eta
|
euskal
literaturari zer ekarri dion azalduko zuen hitzaurre bat izatea. Iruretagoienari eta Lertxundiri eginiko lana eskertu die editoreak.
|
|
Euskarak
|
euskal
literaturari zer ekarri dio. Magia hori badauka?
|
2022
|
|
|
Euskal
literatura zer zen ez zenuten eztabaidatu bilera haietan, eta ez da gutxi. 60 urteren buruan, izan ere, erdaraz idatzitakoa ere euskal literatura dela diote batzuek.
|