Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎" Ez duk sinestekoa! Euskal literatura irakurtzen duen gazte bat!"
2002
‎Gotzon Garatek Nafarroan zehar bildu zituen Gero argitaletxearen Noski sailean plazaratu den «Nafarroako Ezkurran» agertzen diren ipuin eta pasadizoak, baina Noski sailaren helburua euskaraz literatura irakurtzen hasi nahi duten ikasleei liburu egokiak eskaintzea denez, traba eta nekerik gabe euskal literatura irakurtzen has daitezen, idazleak bere erara prestatu ditu irribarrea sortarazteko aproposak diren kontakizun hauek, euskara erraz baina bizian azalduz haien mamia. Horrez gain, liburuaren azken orrialdeetan, Gotzon Garate eta bere obra kokatu eta dakien euskara lantzeko aukera ematen zaio irakurleari.
‎idazle horien bizitzek ez ziruditen oso kitzikagarriak (Lauaxetaren fusilamenduaren pasadizoa kenduta, agian), eta are gutxiago idatzi zituzten lanek. Batxilergoan gauzak pixka bat aldatu ziren, orduan hasi baikinen, institutuan, euskal literatura irakurtzen. Zorte txarra izan nuen baina, zeren eta:
‎liluratuta utzi ninduen. Eta horri esker hasi nintzen, parentesi luze horren ondoren, euskal literatura irakurtzen: Narrazioak, Azukrea belazeetan, Akaso, Hamaseigarrenean aidanez, Babilonia, Saturno...
2008
‎Batxilergora iritsi aurretik ikasleek euskal literatura irakurtzen dute. Zein idazle ezagutzen dituzte normalean?
‎Asko argitaratzen baldin bada, horrek bermea ematen dizu esateko hor gauza on batzuk egongo direla, eta zabor asko, literatura guztietan bezala. Ni euskal idazle bihurtu baldin banaiz, euskal literatura irakurri dudalako izan da. Idazten hasi nintzenean, ez nuen dudarik gaztelaniaz idatzi behar nuela, euskal literatura nahiko txarra iruditzen zitzaidalako.
‎Oso lotuta joan da irakurle bihurtzea eta euskaraz idazten hastea. Eta jarraitzen dut euskal literatura irakurtzen, ezinbesteko erregaia da. Irakurri gabe, agortuko nintzateke idazle gisa.
‎Euskal idazle bihurtu baldin banaiz, euskal literatura irakurri dudalako izan da»
2011
‎«Baiña batasuna behar dugu berealatik. Gure ikastoletan zai ditugu hurrak (sic), ehunka; gure ikasguetan zai ditugu euskaldun ikasleak, ehunka ere, euskal literatura irakurtzeko hirrikan; gure irakasleak zai daude. Literaturazko euskeraren batasunaren zai daude, hain zuzen» (Txillardegi, 1968:
2012
‎Azken nobela hau, Bilbon, XX. mendearen bigarren zatiarenhasieran girotua izanagatik, «Zeruaren», «Jainkoaren» eta apaizen presentzia ezda XIX. mendean eta Zuberoako herrixketako nekazari giroan giroturiko JoanakJoanen baino murritzagoa; amaitu ere apaiz baten predikuarekin amaitzen da. Liburuhorregatik esana du Anjel Lertxundik bera euskal literatura irakurtzen hasi zenean, eleberri ereduzkotzat hartzen zena horixe zela.
2013
‎Kopuruaz gain, euskal literatura irakurtzen dutenen ezaugarri nagusiak ezagutzea ere interesgarria da. Olaziregik (1998) euskal gazteen irakurzaletasuna aztertzean ondorioztatu zuen, besteak beste, adinean gora egin ahala gutxiago irakurtzen zela, emakumezkoak zirela irakurzaleenak, etxekoen eragina nabarmena zela, eta gainerakoek baino gehiago irakurtzen zutela euskaraz, eta, halaber, EUSTATen 1989 eta 1994 urteetako Bizi kondizioen inkestak oinarri hartuta, Olaziregik nabarmendu zuen, oro har, emakumezkoek eta 35 urtetik beherakoek joera handiagoa zutela literatura irakurtzeko, baina egunean aisialdirako ordubete baino gutxiago zutela gizonezkoen% 36k eta emakumezkoen% 64k.
‎irakurtzeko hainbat irizpide azaldu eta erabiliko ditut, batik bat egoera soziolinguistikoari eta kultur kontsumo ohiturei lotutakoak, eta horien bitartez datuak elkarren artean alderatu eta gurutzatuko ditut, horrela balizko emaitza batzuetara iritsi ahal izateko. Azkenik, hurbilketa osatzearren, zeharkako iturrietan oinarrituz, euskal literatura irakurtzen dutenen ezaugarri nagusiak azaleratzen ere ahaleginduko naiz.
2018
‎Badirudi, hezkuntza prozesu osoa euskaraz egin duen euskalduna ez dagoela prest euskaraz irakurtzen ahalegintzeko. Egungo euskal literatura irakurtzen saiatzen dena atoan jabetuko da ez dela batere gaitza gure gaurko autoreen lanak ulertzea. Ez irakurtzen dituzten erdaretakoak baino gaitzago.
2019
‎Baiña batasuna behar dugu berealatik. Gure ikastoletan zai ditugu haurrak, ehunka; gure ikasguetan zai ditugu euskaldun ikasleak, ehunka ere, euskal literatura irakurtzeko hirrikan; gure irakasleak zai daude, Literaturazko euskeraren batasunaren zai daude, hain zuzen.
2021
‎Dena den, kontrako literatur kontsumo ohiturak dituzten gazteak ere badaude, eta euskal literatura irakurtzen dutela, baita gustura irakurri ere, aitortzen dute. Haien argumentarioan, halere, osagai afektiboak eta konpromisozkoak antzeman daitezke, IIR1 ek arrazoitzen duenez, euskara eta euskal kulturarekiko atxikimendua daukatenek, oro har, literaturarekin ere harreman handiagoa daukatelako, eta euskal literaturarekin lotura estuagoa, noski.
‎2005ean irakurtzen zutenentzat nabaria zena, hau da euskal idazle anitzen kezka kritikoa, oraindik ez dute ikusi euskal literatura irakurtzeko gai ez diren ikerle batzuek, ezagutzen ez dutena mespretxuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia