2004
|
|
Iruditzen zait ez dela behar bezainbat azpimarratu biak direla idazleak, biak ere euskal kulturaren mundu erreferentzial bizi bat eraikitzen, erreskatatzen eta asmatzen lan bereziki aipagarria egindakoak.
|
Euskal
literaturak euskal zinemarako kezka eta eginmina izan ditu aspaldion; ez da (tamalez) alderantziz berdin gertatu izan. Asko dauka ikasteko euskal zinemak euskal literaturatik (eta itzulpengintzatik).
|
2006
|
|
Euskal Herrian harrerarena bada literaturaren alderdirik ahulena Lasagabasterren ustez, eta kanpoan (Espainian eta beste atzerrietan) itzultzen dituztenean interesik erakusten ez badute, ze leku du
|
euskal
literaturak Euskal Herrian. Eta kanpoan noraino iristen da eta iritsi behar luke?
|
2007
|
|
Ghettokotzat deskribatzen du euskal literatura Jimenezek.
|
Euskal
literatura Euskal Gaira, bere apalera, bere ghettora murriztua dago. Euskal literaturak ez du literaturaren apalean lekurik.
|
2009
|
|
Behin baino gehiagotan lehertu da eztabaida: nola islatu du
|
euskal
literaturak euskal gatazka. Txalapartak gaiaren inguruko 18 ipuin Haginetako mina liburuan bildu dituela aitzakia hartuta, Beñat Sarasolaren artikulu honetan idazleak eta kritikariak aferaz nola manifestatu diren ikusiko duzu.
|
|
Bai. Eta, beharbada,
|
euskal
literatura Euskal Historia irakasgaiaren barnean sartu lukete, baina badirudi Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian ikasten ez dena ez dela ikasten bestelako irakasgaietan. Astean hiru orduz zaila da eduki guztiak jorratzea; hizkuntza ere landu behar da, eta horrek denbora darama.
|
2010
|
|
Euskal literatura munduan gero eta ezagunagoa izateko erronkak, nolanahi ere, ez luke ahantzarazi behar Euskal Herrian bertan lan handia dagoela eginkizun,
|
euskal
literatura euskal herritar askorentzat ere ezezaguna baita.
|
2016
|
|
Kontua da gure bihotzak gure gorputzari, gure korpusari? eragin behar dion, ala denega egin arte, odolustu arte, tematu behar den
|
euskal
literatura euskal letren erreformari eusten.
|
2021
|
|
(1) Konpetentzietan oinarritutako hezkuntza ereduaren hutsaltzea eta herrentzea; (2) Ez-jakintasunaren eta azalkeriaren apologia egitea; (3) Ezagutzetan sakontzera egiten ez den neurrian, gaitasun kritikorako eta erreflexiborako behar den argumentarioa soilduta geratzen da. konpetentzia ezartzen badu curriculumak, ikasleak zer hizkuntza eta literaturaren bidez lortzen duen erlatibizatzera eraman gaitzake. Eta, euskaran eta
|
euskal
literaturan euskal ikasleriak gutxieneko gaitasun maila bat lor dezan komeni dela inork gutxik zalantzan jarriko badu ere, legemarkoak hori erlatibizatzen eta lausotzen du, hautaproba desberdinetan hizkuntza ofizial bakoitzari eskaintzen zaion trataera erabat desorekatua den heinean. Arestian adierazi moduan, horrek goitik beherako egituratze kurrikular jakin bat definitzen du, euskararen eta euskal literatura eta kulturaren kaltetan.
|
|
" Bai [irakurtzen dut].
|
Euskal
literaturak euskal kulturarekiko gertutasuna eskaintzen dit". (GL)
|
|
Zein da
|
euskal
literaturak Euskal Herriaz sortu duen irudia?
|
|
Kontua zera da, ordea:
|
euskal
literaturak Euskal Herritik kanpo presentziarik badu, txikia bada ere, euskal diru publikoari esker da. Erantzukizuna besteei egoztea (errepresentatua izan nahi baduzu, zuk zeuk ordaindu), euskal literaturan interes falta dagoela azaltzeaz gain, erakunde akademiko estatubatuarretan zein Mendebaldeko gainerakoetan nagusi diren joera neoliberalen adierazgarri ere bada.
|