Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎Iruditzen zait ez dela behar bezainbat azpimarratu biak direla idazleak, biak ere euskal kulturaren mundu erreferentzial bizi bat eraikitzen, erreskatatzen eta asmatzen lan bereziki aipagarria egindakoak. Euskal literaturak euskal zinemarako kezka eta eginmina izan ditu aspaldion; ez da (tamalez) alderantziz berdin gertatu izan. Asko dauka ikasteko euskal zinemak euskal literaturatik (eta itzulpengintzatik).
2006
‎Euskal Herrian harrerarena bada literaturaren alderdirik ahulena Lasagabasterren ustez, eta kanpoan (Espainian eta beste atzerrietan) itzultzen dituztenean interesik erakusten ez badute, ze leku du euskal literaturak Euskal Herrian. Eta kanpoan noraino iristen da eta iritsi behar luke?
2007
‎Ghettokotzat deskribatzen du euskal literatura Jimenezek. Euskal literatura Euskal Gaira, bere apalera, bere ghettora murriztua dago. Euskal literaturak ez du literaturaren apalean lekurik.
2009
‎Behin baino gehiagotan lehertu da eztabaida: nola islatu du euskal literaturak euskal gatazka. Txalapartak gaiaren inguruko 18 ipuin Haginetako mina liburuan bildu dituela aitzakia hartuta, Beñat Sarasolaren artikulu honetan idazleak eta kritikariak aferaz nola manifestatu diren ikusiko duzu.
‎Bai. Eta, beharbada, euskal literatura Euskal Historia irakasgaiaren barnean sartu lukete, baina badirudi Euskal Hizkuntza eta Literatura irakasgaian ikasten ez dena ez dela ikasten bestelako irakasgaietan. Astean hiru orduz zaila da eduki guztiak jorratzea; hizkuntza ere landu behar da, eta horrek denbora darama.
2010
‎Euskal literatura munduan gero eta ezagunagoa izateko erronkak, nolanahi ere, ez luke ahantzarazi behar Euskal Herrian bertan lan handia dagoela eginkizun, euskal literatura euskal herritar askorentzat ere ezezaguna baita.
2016
‎Kontua da gure bihotzak gure gorputzari, gure korpusari? eragin behar dion, ala denega egin arte, odolustu arte, tematu behar den euskal literatura euskal letren erreformari eusten.
2021
‎(1) Konpetentzietan oinarritutako hezkuntza ereduaren hutsaltzea eta herrentzea; (2) Ez-jakintasunaren eta azalkeriaren apologia egitea; (3) Ezagutzetan sakontzera egiten ez den neurrian, gaitasun kritikorako eta erreflexiborako behar den argumentarioa soilduta geratzen da. konpetentzia ezartzen badu curriculumak, ikasleak zer hizkuntza eta literaturaren bidez lortzen duen erlatibizatzera eraman gaitzake. Eta, euskaran eta euskal literaturan euskal ikasleriak gutxieneko gaitasun maila bat lor dezan komeni dela inork gutxik zalantzan jarriko badu ere, legemarkoak hori erlatibizatzen eta lausotzen du, hautaproba desberdinetan hizkuntza ofizial bakoitzari eskaintzen zaion trataera erabat desorekatua den heinean. Arestian adierazi moduan, horrek goitik beherako egituratze kurrikular jakin bat definitzen du, euskararen eta euskal literatura eta kulturaren kaltetan.
‎" Bai [irakurtzen dut]. Euskal literaturak euskal kulturarekiko gertutasuna eskaintzen dit". (GL)
‎Zein da euskal literaturak Euskal Herriaz sortu duen irudia?
‎Kontua zera da, ordea: euskal literaturak Euskal Herritik kanpo presentziarik badu, txikia bada ere, euskal diru publikoari esker da. Erantzukizuna besteei egoztea (errepresentatua izan nahi baduzu, zuk zeuk ordaindu), euskal literaturan interes falta dagoela azaltzeaz gain, erakunde akademiko estatubatuarretan zein Mendebaldeko gainerakoetan nagusi diren joera neoliberalen adierazgarri ere bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia