Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 539

2000
‎Sorrera honetan Juan San Martin, Bittor Kapanaga, Jabier Zubiaurre, Jose Luis Ugarteburu, Jose Antonio Eizagirre eta beste askorekin batera Imanol ere protagonistetariko bat izan zen. Euskararen eta euskal kulturgintzan lan egiteak arrisku bat baino gehiago esan nahi zuen garai hartan, euskararekin eta euskal herriarekin zerikusia zuen guztia ezkutuan egin beharra zegoen; horren erakusgarri, esate baterako, Yon Etxaidek 1955ean euskal literaturaz emandako hitzaldia Egotxiagako pagadian izatea.
‎Alabaina, ez da soilik enpresen bilgune izango Kultur Parke hau. Honez gain, Interpretazio Zentroa deitu dioten horretan, euskalgintzaren eta euskal kulturgintzaren erakusgune bat atonduko dute; bisitatzeko lekua izango da, euskal kulturaren lehena eta oraina ezagutzera emango dituena. " Kataluniako hainbat kiderekin harremanak izan ditugu, proiektuak aztertu dira... baina gertatzen dena da hizkuntza mailan ez dagoela horrelakorik munduan, eta neurri batean dira bakarrik baliagarri beste esperientziak.
‎" Euskaldunon Egunkaria", Graficas Lizarra eta Zabaltzen Euskal Kulturgintzak sustaturik, Martin Ugalde Kultur Parkeak abiatu ditu zaharberritze eta eraikitze lanak. 20.000 metro koadroko orubean euskal kulturarekin zerikusia duten enpresak bildu asmo dituzte.
‎Era honetan eman zitzaien hasiera ofiziala Martin Ugalde Kultur Parkea taxutzeko obrei. Euskara eta euskal kulturarekin zerikusia duten enpresa, erakunde eta elkarteak biltzea du xede Kultur Parkeak eta" Euskaldunon Egunkaria", Graficas Lizarra eta Zabaltzen Euskal Kulturgintza dira sustatzaileak. Hiruok enpresa promotore bat sortu dute eta berau arduratuko da parkea kudeatzeaz.
‎Egun 900 metro koadroko egoitza badu, berritze lanak amaitzean 1.500 metro koadrokoa izango du. Abarka liburu banatzailea( Euskal Kulturgintzaren enpresa)" Egunkaria" ren erredakzioaren azpian (3) egongo da. Graficas Lizarrak Leitzaran Grafikoak inprimategia (9) paratuko du parke honetan.
‎Eta hori hala bada Espainiako gobernuak hainbat alorretan kudeatzen dituen lurralde guztietan, are larriagoa da arazoa euskal kulturgintzan ari garenontzat: gurean, dena da txikiago, dena ahulago; dena, oligopolioak izan ezik.
‎Plazaz plaza bertsolariek gertaera politiko, erakunde, alderdi eta gainerakoez jaulkitzen zituzten iritziek ez zuten lekurik gizarteko sektore batzuetan, batez ere, alderdi politiko eta erakundeen aldetik. Bestalde, kontuan hartu Frankismoaren ondoren euskal kulturgintzako eskaintza zein urria zen. Egoera honetan bertsolaritza izan zen goreneko mailara igo zen fenomeno sozio-kulturala, eta horrek zenbait errezelo sortu zuen kultur alorreko zenbait sektoretan.
‎Modaren puntan egoteaz arduratzen ez dena bakarrik egon daiteke, oharkabean, biharko modaren puntan. Euskal kulturgintzan egon den mentalidadearen guztiz kontrakoa da. Bere homologazio behar, bere beldur, bere kontuz, bere konparatu behar...
‎BIZIA, GUTIZIA, KARIZIA, NAGUSIA, ZUZIA... aukeratu izan banitu oso bestelako ikusmoldea emango nukeen, lehengoa bezain egiazkoa bidenabar esanda. nukeen bertsolaritzak egungo euskal kulturgintzan duen indarraz, eta hitzekin jolas egitearen eta entzutearen plazerraz, iraganean sustraiturik belaunaldiz belaunaldi aurrera doan ekimenaz... Hurrengorako utziko dut errima sail hori.
‎Alberdania, Elkar, Erein, Ibaizabal, Pamiela, Susa, Txalaparta. 92 zk. (1996), 11 Joseba Jaka gogoan. Euskal kulturgintzaz zenbait gogoeta. 93/ 94 zk. (1996), 11 Testuliburuak eta Euskal Herria. 93/ 94 zk. (1996), 19 Murrizketa euskal prentsarako dirulaguntzetan. 98 zk. (1997), 39 Telebista ekoiztetxeei galdeketa: 3Koma93, Baleuko, Igeldo, Ikuskin, Orio
‎" Bizi itxaropena" dela eta. 84 zk. (1994), 91 Joseba Jaka gogoan. Euskal kulturgintzaz zenbait gogoeta. 93/ 94 zk.
2001
‎"(...) Azken bolada honetan indarberritu egin da jokabide iraingarri bat, euskal kulturgintza eta hezkuntza susmagarri bilakatzea helburu duena. (...) Egitasmo horiek hainbat hedabideren babesa izan dute.(...) Asmo garbiro pozointzaileez barreiatzen ari diren sasi informazioek gure hezkuntza sistema bera bilakatu nahi dute susmagarri, eta gure gizarteak pairatzen duen egoerari etekin politikoa ateratzeko erabiltzen ari dira.
‎Bigarren ondorioa da euskal kulturgintza nolabait lasaitu egin dela ikustean Eusko Jaurlaritzan ez zela egongo Partido Popular alderdia agintean. Etxean jokatzeko parada eman zaie sortzaileei eta, agian, zertxobait ahuldu da egileek urteetan erakundeekiko izan duten umezurtz sentsazioa.
‎Premiazkoa da euskal kulturgintzak bere berri zuzena ematea. Zabaltzen duten iritziak zerikusi gutxi du benetako egoerarekin.
2002
‎Lehen urteetan Elkar, Zabaltzen zein Bilintxek Donostiako alde zaharrean izan zuten egoitza. 1982an Zabaltzeneko Igara auzoan hartu zuen egoitza berria eta banatzailea eta Bilintx juridikoki uztartzeko Euskal Kulturgintza S.A. sortu zen. 80ko hamarkadan zehar diskogintzari ekiten zaio eta ugaldu egiten dira etengabe:
‎LEHENENGO harria paratu zutenetik, bi urte igaro denean, prest da dagoeneko Andoainen izango den Martin Ugalde Kultur Parkea. «Euskaldunon Egunkaria», Graficas Lizarra eta Zabaltzen Euskal Kulturgintzak sustaturik, 20.000 metro koadroko orubeak euskal kulturaren inguruko hainbat enpresa hartuko ditu. Inaugurazio ekitaldia hilaren 27an izango da.
‎Egunkaria S.A., Graficas Lizarra S.L. eta Zabaltzen Euskal Kulturgintza S.A.ren ekimenez jarri zen martxan orain bi urte Martin Ugalde Kultur Parkea sortzeko proiektua. Euskal kultura eta industria; industria eta euskal kultura.
‎Bera izan dugu Farenheit eta Sautrela kultur saioen arduradun eta aurkezle ezaguna, baita Zopa Haundi edo Lapikoka sukaldaritza saioena ere, besteak beste. Euskal kulturgintzako eragile eta begirale konprometitua da Etxeberria, eta, hori dela eta, ez da harritzekoa hainbat egunkari eta aldizkaritan argitara emandako iritzi artikuluek hautsak harrotu izana9 Iritzi kazetaritzaren alor horretan lortu zuen, hain justu, Rikardo Arregi Kazetaritza Saria 1993an.
2003
‎Udako Euskal Unibertsitatea euskal kulturgintzan. Hasierako urteak
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen, ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino joan behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea.
EUSKAL KULTURGINTZAN
‎Egunkaria itxi, Jakin eta Argia miatu, Plazagunea indargabetu... ondorio latzak euskal kulturgintzan oro har, eta bereziki komunikazio esparru euskaldun modernoaren baitan.
‎Bizitasunetik egin behar da euskal kulturgintza. Bizitzeko ez badu balio (eta bizitza ez da merkatua soilik, baina merkatua ere bada) ez du balio.
‎25 urte Euskal Kulturgintzan. (e).
Euskal kulturgintzak (eta irakaskuntzak) modu batera edo bestera, diru publikoa bereganatu behar du, ekoizten duen produktua nekez izango delako ehuneko ehunean errentagarria. Euskarazko merkatua txikia da, batetik, eta kulturak ez du kotizatzen balioen merkatuan, are gutxiago botereari aurre egiten baldin badio.
2004
‎Udako Euskal Unibertsitatea euskal kulturgintzan. Hasierako urteak
‎EHUko Gaur Egungo Historia saileko irakaslea dugun Mikel Aizpurua Murua UEUko talde eragileko kidea eta euskal unibertsitatea helburu daukan erakunde horretako zuzendaria izana da. Orain plazaratu duen Udako Euskal Unibertsitatea euskal kulturgintzan. Hasierako urteak liburuan, UEUren sorreratik hasiz 1984an Aralarreko batzarra egin artekoak jaso ditu.
‎Gizartearen erabidean inplikaziorik ez duen kultura, kulturaren definizioak hala eskaturik; eta gizarte eredu bat eraikitzeko balio dezakeen kultura, kulturaren egitekoa gizartearen oinarri delako ustean. Hori eta horrenbestez, euskal kulturgintzaren eremuan daukagun atergabeko tirabira aspaldiko kontua da, gure nortasun krisiak euskal izatearen errekastoa agortu zuenekoa gutxienez.
‎Erasoaren egilea izendatzeko, Baleren Bakaikoak erregimen totalitarioa darabil bere idazkian, ez Estatu totalitarioa: ? Euskal kulturgintzako langile baketsuak eta lasaiak, eregimen totalitarioetan bezala gau ilunean atxilotu dituzte, egun argiarekin atxilotu balituzte bezala. Honela, adin guztietako euskaldunen artean izuaren mezua zabaldu nahi izan dute, batik bat adin txikiko seme alaben artean, ordu horietan aita batek edo amak pairatzen duen tratuak hori sortzen baitu?. 406
‎Atxagaren iritzia onartuz, zentzu zabalean, euskal kulturaren autonomiarik ezak hau erdal kulturaren satelite huts bihurtzen du. Logika zehatz horretan berritutako eta ekoiztutako euskal kulturgintza eta hizkuntza jarduna gizarte dinamika hegemonikoaren erreferentzia eta irizpideen arabera gorpuzten dira. Beraz, hizkuntza diglosikoan jarduna gerta liteke kultura nagusiaren ezpalekoa.
‎Euskal kulturarentzat, plazetan plazena, Durangoko Liburu eta Diskoen Azoka izango da. Euskal kulturgintzaren bilakaera behatzeko talaia goretsiena. Euskal kulturgileen asmoz eta egitez mamitu baitzen kulturaren azoka hori, betiko ilunpetik atera eta euskarazko kulturak ere bere tokitxoa behar zuela aldarrikatzeko.
‎696 Eduardo Apodaka: Euskal kulturgintzaren izaeraz eta zereginaz, Uztaro, 2003, UEU, 26.
‎(249) Zehaztuz etorri garen bezala, Azkue eta Sabino Aranaren arteko desadostasunak bis­ takoak izan ziren, ez bakarrik politikagintza eta hizkuntzalaritzan, baita euskal kulturgintzan ere, azken esparru honetan nor nori aurrea hartuko ibili baitziren: Sabinok Euskeldun Batzokija sortu­ ko du 1894an eta Azkuek Euskeldun Biltokia 1895ean; 1896an, bakoitzak bere aldetik bere orto­ grafi proiektua aurkeztuko du; Azkuek Euskelzale aldizkaria kaleratuko du 1897an, eta Sabinok, berriz, Euzkadi 1901ean (Jurgi Kintana, op., 25.or.).
‎Gaurko perspektibatik urte hauetan guztietan sortuz joan den euskal kulturgintzaren bilakaera nola ikusten duzu?
‎Zu re ustez, zein leku du euskal kulturgintzak gaur egun euskaldunen artean gure gizartean?
‎Kantua bitartekoa zen, han esaten ziren gau" Pluralismoa, euskararik gabe, zer da?" zak beste inon ez baitziren esaten, ez zeuden esaterik, ez musikan, egunkarietan, ez inon. Gaur egungo euskal kulturgintzak kalitatearen bidetik jo du, ezinbestez.
‎U rte hauetan guztietan euskal kulturgintzaren garapenean politikak nolako eragina izan du frankismo bukaeratik aurrera. Beti egozten zaio politikari jendea banatzen duela.
‎PATXI SARRIEGI umaian (Gipuzkoa) 1934an jaioa, Iñaki Beobi de euskal kulturgintzari eta bereziki kultur susta penari lotua bizi izan da. Elkarrizketan zehar bere bizitzaren garai desberdinei errepaso sosegatua eman nahi izan diogu, eta aspaldiko pasarte ezezagu nak bezala, hain urrutikoak ez diren gertaerak ere eka rri ditugu gogora, berak bizi izandakoak gogoratzeko asmoz.
EUSKAL KULTURGINTZA KO HASTAPE NAK: JARRAI ANTZERKI TALDEA
Euskal kulturgintzan hasi zinen orduan. Ba al zegoen garai hartan inolako aukerarik euskararen alde zeozeregite ko?
‎Euskal giroa sakontzeko posibilitatea bazegoen bertan. Baina benetan euskal kulturgintzan sakontzen, soldadutzatik bueltan hasi nintzen, Donostian Jarrai antzerki taldearen eskutik.
‎Bizitza luzean zehar euskal kulturgintzan oso alordesberdinak jorratu dituzu, musika eta telebista esate baterako, baina hasiera hasieran, azaldu duzun bezala, antzerki munduan hasi zinen. Zein urte ziren horiek?
‎Han hasi ginen ikasten eta euskal kulturgintzan leku hartzen, nolabait esateko. Gure iritziak zabaltzen.
2005
‎Aitortu behar dut, aspaldian nabilelako euskal kulturgintzan, modu batean zein bestean, printzipio hau dela betetzen zailenetakoa. Erakunde gehienek badituzte, gurean 20 urte.
‎Hartara, euskarak izan zuen, foru galeraren garaitik lehendabizikoz, zuzeneko presentzia eta izatea legearen esparru ofizialean. Horrek motz eta urri iraun bazuen ere, Leizaolak, horratio, ez zion euskal kulturgintzari utzi. Euskal literaturaz nahiz herriaren etorkizunaz arranguraturik, Eusko Jaurlaritzaren bigarren lehendakariak, nahiz erbestaldi luzean nahiz azken urtetako etxe itzuleran, beti gorde zuen bere euskal sena eta esku erakutsia.
‎2005 urtea garrantzitsua izan da, Euskararen Erakunde Publikoa (EEP) sortua izan baita hizkuntza politikaren bidean ezartzeko, nola erakaskuntzan, hala euskararenerabilpenean zerbitzu publikoetan. Ondorioz, hemendik goiti, gure eginkizuna gehiago zuzendua izanen zaie euskal kulturgintzaren sail desberdinei.
‎Udako Euskal Unibertsitatea euskal kulturgintzan. Hasierako urteak AIZPURU MURUA, Mikel.
2006
‎Jakin, Lizardiren deiari jarraiki, euskara" kultur yoera ta kultur ats guzi guzietan murgil" arazteko xedearekin sortu zen. Horretarako, jada lehen zenbakian gogoa aldarrikatu du, euskal kulturgintzan lan egin ahal eta gogo zuten gazteak oro elkartzekoa (orduan Seminarioetako apaiz eta fraide gaiak). Bi puntuotan:
‎Bi puntuotan: alegia, euskal kulturgintzan jardun eta lankideak nahinondik biltzen ahalegindu, berrogeita hamar urte honetan ez da aldakuntzarik egon Jakinen.
‎Alde batetik, 18 epaiketa amaigabean ikusi denez, antiterrorismoaren aitzakian, euskal kulturgintza xehatu nahi da. Epaiketa famatu horretan euskara da helburua.
‎Horregatik, normaltasunez bateratu zituen berak bi eginkizunok: Jakinen argitalpen programa lantzea eta bideratzea, batetik, eta hortik zehar Unibertsitateetan ikasten ari ziren ikasleak euskal kulturgintzara erakartzea eta horien ahaleginak koordinatzea, bestetik. 1971n, Jakinen programa berria abiatzen ari zen urte berean," Unibertsitarioen euskal ikastaldia" egin zuten Arantzazun," Unibertsitario eta Jakin Taldeko batzu", ikastaldiaren informazio orriak dioenez.
‎Etxe barruan eta kanpoan. Euskal kulturgintzako hainbat eragileri galdetu diogu nola irudikatzen duten aldizkariaren etorkizuna. Horietako batzuen erantzunak azken zenbakian argitaratuko ditugu.
2007
‎185 elkarte edo federazioren zerrenda aurki ditake Euskal kultur erakundearen webgunean. Sailkapen labur bat egin dezagun ikusteko nolakoa den euskal kulturgintzaren ingurunea Ipar euskal herrian. euskalgintzan dihardute Euskaltzaindia, Euskaltzaleen Biltzarra, Eusko Ikaskuntza, Euskal Konfederazioa, Euskal Herrian Euskaraz, Sü Azia. hezkuntzaren hiru sareetako ikastetxeetan, euskal kulturaren lagungarri dira Ikas pedagogia zerbitzua eta guraso elkarteak Ikas Bi, Biga Bai, Euskal Haziak. Seaska ikastoletako irakasle, ikasle eta gurasoen bilgune da.
‎Galdea: Ingurune dinamiko honek zer eragin du euskal kulturgintzaren jarraipenean. Biziki eragin handia. elkarte bakoitzak badu 40 edo 50 urteko historia luzea.
‎Euskararen ezagutza ez da beharrezkoa talde horietan diharduteko. Hor dago euskal kulturgintzaren" paradoxa".
‎Baina euskara edo euskalduntasuna, zer bilakatzen da dinamika zabal horretan? elkarterik jendetsuenak dantzaz, musikaz eta kantuaz arduratzen dira. euskararen ezagutza ez da beharrezkoa talde horietan diharduteko. hor dago euskal kulturgintzaren" paradoxa" (I. Martinez de Luna). Nortasuna 2005 inkestan ikusi dugu jende askorentzat euskal kulturaren osagai nagusia euskara dela.
‎Berriz ere eskatzen dugu legezko ofizialtasuna euskararentzat eta gure kulturarentzat. hurrengo urtean Deiadar manifestaldi erraldoia antolatu zen, eskolak, elkarteak eta hautetsiak bilduz, hizkuntza eta kultura eskubideak aldarrikatzeko eta negoziaketak aitzinarazteko botere publikoarekin: Seaskaren onarpena, sare elebiduna, irakasleen formakuntza diplomatua, euskal irratiak, euskal kulturgintzaren antolaketa. ondorioz 1990ean euskal kultur erakundea eta euskal kultura sostengatzen duen udalarteko sindikatua sortu ziren, kulturgintzaren normalizazioa segurtatzeko.
‎Euskal kulturatik identitate efektuak dituzten kultur jarduera bizigarrietaraigaro genuke, euskal hori mugatzeko ahalik eta adostuen dauden bereizgarriak erabiliz. Eta euskalduna izateaz baino, euskaldun jarduteaz eta ekiteaz, bilakatze zabal eta sortzaileaz, kezkatuago garatu genuke euskal kulturgintza.
‎2.3.5 Euskal kulturgintzaren haztegiak: eragileak sortu beharraz
Euskal kulturgintzak euskaltasuna bereizteko balio duen edozein jarduerarenalderdi adierazkorra bada ere, kontuan hartu behar dugu bereizgarritasuna ezdagoela jardueretan, baizik eta jendeak ematen dien zentzuan. Adibide zaharra: txapelak ez du inor euskaldun bihurtzen, baina txapelari eman zaion zentzua delaeta, txapela euskaltasunaren bereizgarria da; adibide berriagoa:
‎Kontua da, gaur, jendeak ez duela lortzen bere kultur kapitala sistema koherente batzuetatik; kontsumoaren eta informazioaren gizartean sistema horiekbirrindu eta nahastu egiten dira; eta ondorioz, jendeak handik eta hemendik hartuzbere kapitala osatu eta bizi egiten du. Tartean, euskal kulturgintzaren altzotikzerbait hartu eta zerbait biziberritu ere. Jakina da, bestalde, hautamena ez delalibrea; kontsumo merkatuek, erakunde politikoek eta abarrek bideratzen dutekultur hautamena.
Euskal kulturgintzaren oinarrian eskaera politiko bat ikusi ahal da. Identitatehomogeneoa eta nolabait garbia, purua edo hutsa, eratzeko asmoa.
‎1950.eko hamarkadan, badirudi euskal kulturgintzan Erbesteak eta Barruak elkarri begiratuz eta elkarren lehian ariko direla, urruntasun geografikoaren gainetik hurbiltasun sozio-kulturala bilatuz, batzuetan hala nahi izan zelako eta bestetan parean gertatu zelako, gehiago gabe. Ikus dezagun xehetasun gehiagoz.
‎Data horietan ikusten denez, gero 1968ko iraulketak moztu zuen kimu berrion talde etorkizuna (adibidez, Nobizio etxeen itxierak 1968koak dira batik bat), baina baita, aldi berean, barreiatu ere Unibertsitate (Bartzelona, Madril, Valladolid, Deustua, Paris, Leuven, Erroma) eta komunikabideetan (prentsa eta irrati) gazte euskaltzale ongi alfabetatuak, euskal kulturgintza bizkortuan (eta bizkortzekoan) aurreko belaunaldiari erreleboa hartu eta bide urratzaile izango zirenak.
‎Itzulpen zaindu eta landu hauekin, garai guztietako mendebaldeko pentsamendua —dozena erdi bat hizkuntzatako obrak: grekoa, latina, frantsesa, ingelesa, alemana, italiera, espainola... — eskuragarri edukitzeaz gain, euskal kulturgintzarentzako ezinbesteko materialak dauzkagu.
‎Ez, ez ginen erratu. Orain hamar urte bete betean asmatu genuen esan genuenean Guggenheimek ez ziola ekarpen handirik egingo euskal kulturgintzari. Areago, bertako kulturgintzaren ispilu lana bete ez duen heinean, estaldura bat gehiago, geruza bat gehiago jarri dio bertako ekoizpenari, ikusezina bihurtzeraino.
‎edukiontzia baloratzen da, edukia zein den gorabehera. Guggenheimen albo alboan dagoen Arte Ederretako Museoak erakusketa on onak eskaintzen ditu —hurkoarenak baino hobeak sarri askotan— eta ez du eskatzen hainbesteko inbertsio ekonomikorik, euskal kulturgintza hamar urte hauetan hipotekatzera eraman duenik.
‎Hala, ospe bereziko erakundeak ingelesez edo euskaraz desberdinak dira. Euskarazko ekoizpenaren gehiena euskalgintzaren esku dago, hau da, euskal kulturgintzan diharduten erakunde eta elkarteen esku, eta urrunetik, unibertsitateak eta bestelako erakunde publikoak daude. Ingelesezko produkzioak, aldiz, Erresuma Batuan egiten denak esaterako, halakorik ez du.
2008
‎Ideologia politiko abertzalearen gabeziak kritikatzen ditugunean, haren dimentsio etnolinguistiko eta kultural arroztua dugu jomugan. Orain, berriz, euskal kulturgintzaren alorrean aztarrika gabiltzanean, euskaltzale batzuengan nazio politikoaren kontzientziarik eza nabarmentzen zaigu.
Euskal Kulturgintzaren Transmisioa graudondoko ikasleei banatu zizkieten diplomak egubakoitzean. Huhezi fakultateko kapera eraberrituan egin zen lehenengo ekitaldia izan zen eta Joseba Intxausti ohorezko euskaltzainak hitzaldi bat eman zuen.
Euskal Kulturgintzaren Transimisioan aditu tituloa jaso zuten egubakoitzean, Huheziren fakultatean, graduondokoaren lehen ikasturtea jarraitu duten ikasleek. Graduondokoak izan dituen 58 ikasleetatik 44k aurkeztu dute proiektua, eta horiei banatu zitzaizkien diplomak.
‎Eta disimuluan, pildora edulkoratuak eskaintzen dira kontzientziaren lasaigarri, Euskadi Literatur Sariak, esaterako, edo Frankfurteko Azokarako txango domestikatuak. Ez, ezin da bultzatu euskal kulturgintza kulturgileekiko mesfidantza, gutxiespena, errezeloa, beldurra eta konfiantza falta baldin badago. Laguntzeko modua da uko egitea den dena kontrolpean eduki nahi izateko tentazioari; laguntzea da ez jakitea zer erantzungo diguten galdetzen dugunean eta, hala ere, galdetzea; laguntzea da jakitea (eta barneratzea) banatzen dugun dirua ez dela gurea, ez dela erakundearena, erakundeak banatu egiten baitu guztiona den dirua.
‎Ahalegina eta emaitza, han ikusitakoari erreparatuz gero. Eta euskal kulturgintzatik, talaia hauetatik gutxitan erreparatzen zaie horrelako ekimen eta mugimenduei. Gaztetxe berba gutxi aurkituko duzu Jakin eko orriotan.
2009
‎Ezinbestean. Kritikoa egungo euskal kulturgintza" Hegoaldezentrikoarekin". Kritikoa Espainiarekin.
‎Zinemak ere lekua izanen du Ikuskas euskal laburmetraien proiekzioarekin. Antxon Ezeiza zuzendaria emanaldietan izanen da euskal kulturgintza eta artegintzaz solasean. Aurrera begirako erronken eta egitasmoen berri emanen du.
‎Euskal bertsolaritza oso osorik bertan izan zen. Kirolari, sukaldari eta euskal kulturgintzako hainbat ordezkarik ere ez azken agurra eman nahi izan zioen Joxe Lizasori. Txomin Garmendiak, Xabier Euzkitzek eta Azpillagak, beste bertsolari batzurekin batera, bertso batzuk abestu zizkioten hileta elizkizunean.
‎Ordutik, Durangoko Liburu eta Disko Azokaren topaleku izaera indartu zen, betiere saltoki izaera galdu gabe. 1992an Argizaiola saria ematen hasi zen euskal kulturgintzan egindako lana eskertu eta goraipatzeko.
‎Udako Euskal Unibertsitatea euskal kulturgintzan. Hasierako urteak
‎Zer da zuentzat transmisioa?» galdetu die Jone Miren Hernandez EHUko Antropologia irakasleak Huhezik antolaturiko Euskal Kulturgintzaren Transmisioko graduondoko ikasleei. Daukazuna eta dakizuna besteenganatzea; jasotakotik eta bakoitzak beretik besteei zerbait pasatzea; ondorengoetaratzea, erantzun dute taldetan banaturik dauden ikasleek.
‎Horietako bat da Jasone Mendizabal Topaguneko zuzendaria. Kafe Antzokia behin betiko ixteak euskara eta euskal kulturgintzarentzako erreferentzia bat galtzea ekarriko luke, azaldu du Mendizabalek. Haren aburuz, Bilboko euskalgintzaren erreferentzietako bat da.
‎Kike Amonarrizek eman zuen joan den asteko ikastaroetako bat HUHEZIk antolaturiko Euskal Kulturgintzaren Transmisioa aditu tituluan. Eta Amonarrizek euskararen inguruko diagnosia aurkeztu ondoren, aurrera begirako ideia batekin amaitu zuen ikastaroa:
‎Bere herriko euskara elkartearen esperientzia azaldu zuen Iñaki Arruti Lasarte Oriako Udaleko euskara teknikariak joan den astean HUHEZIk antolaturiko Euskal Kulturgintzaren Transmisioaren graduatu ondoko ikastaroan. Hizkuntz komunitate autozentratua izatearen garrantzia nabarmendu zuen Arrutik, autozentratze hori hizkuntz normalizazioaren adierazle hartuz.
‎Posible litzatekeen, beharrezko litzatekeen. Euskal kulturgintzan dabilenak, euskal eta kulturgintza rekin zer nolako harremana izan behar luke. Zerk du pisu handiagoa, euskal ek ala kulturgintza k?
‎Zentrala ala periferikoa? Nork hartzen ditu euskal kulturgintzari buruzko erabakiak?
‎Lasarte Oriako euskara teknikariaren hitzak entzunda, euskarari buruz esandakoa kulturara estrapola litekeen galdetzea otu zaio ikasle honi, euskal kulturgintza autozentratu bat zer litzatekeen. Posible litzatekeen, beharrezko litzatekeen.
‎Festa batekin bukatu dute Euskal Kulturgintzaren Transmisioa ikastaroa
‎Uztailaren 1ean eman zitzaion amaiera Euskal Kulturgintzaren Transmisioa aditu tituluaren bigarren aldiari. Antolatzaileek adierazi zutenez, hurrengoa bi urte barru egingo da, ikasturtean.
‎Julen Arexolaleiba. Euskal Kulturgintzaren Transmisioa Graduondokoaren koordinatzailea
‎Amaitu berri da, Huhezi fakultatean, euskal kulturgintzaren transmisioari buruzko aditu tituluaren bigarren aldia. Bi urtean behin egingo da aurrerantzean, hurrena 2010eko udazkenean hasita.
‎Hiru urteko eszedentziaren ondoren, amaitu berri den ikasturtean Huhezi fakultatera itzuli da Julen Arexolaleiba (Arrasate, Gipuzkoa, 1962). Irakasle lana berriz hartzeaz gain, Euskal Kulturgintzaren Transmisioa aditu tituluaren koordinazioaz arduratu da. Gustuko bidean aldaparik ez.
‎Maialen Lujanbiok, iaz aditu tituluan ikasle izandakoak, aitortu zuen maiz aldarte ezkorra utzi ziola euskal kulturgintzaren egoerari buruz graduondokoan jasotako informazioak, baina, aldi berean,, sekula baino ikuspegi errealistagoa, jaso zuela.
‎izan zirela zioen. Bertan hasi zen puri purian zegoen euskal kulturgintzarekin harremanetan; garai hartan ernatu zitzaion, konpromiso politikoa?.
‎Ez azkena, zoritxarrez, atzetik ere andana jasan dugu eta. Herri oso bati egindako erasoa izan zen, baina batez ere euskara eta euskal kulturgintza kriminalizatzeko ahalegina izan zen. 2003ko otsailaren 20an egin genuen lehen agerralditik esan dugu euskara eta euskal kulturaren kontrako erasoa izan zela hura, eta urteak aurrera egin ahala, datuak esku artean izan ditugunean, gero eta argiago geratu da halaxe zela.
‎Euskal kulturari laguntzeko, eta Elizak euskal kulturgintzaren aldeko lanean beti izan duen presentziari eusteko. Horretarako sartu zen Egunkaria ren proiektuan Txema Auzmendi.
‎Dauden txosten gehienak guardia zibil hauek egin dituzte. Euskal kulturgintzako 25 enpresen atzetik hauek ibili ziren, Egunkaria ixteko hauek eskatu zuten. Gure atxiloketen inguruan deklaratu dute, eta gezur mordoa entzun behar izan dugu.
‎Hain akusazio larriak egin (ohi) dituenak argitu behar luke euskal kulturgintza guztiaz ari den, unionista ez diren euskal kulturgileez ari den, edo nor demontreren gainean ari den behinik behin; euskal kulturgile guztien izena zikindu besterik ez baitu egiten horrela jokatuta, eta euskaldunoi, espainolistarik atzerakoienek ezarri ohi diguten estigmaren zama handitu, euskal kulturari bizkarra emanda bizi diren euskal herritar erdaldun elebakarren artean, batez e...
‎Hori da, nire ustez, etorkizunera urrats benetan irmoz eramango gaituzten paradigmetan berria. Eta ez, soilik, horrela bermatuko dugulako euskararen etengabeko biziberritzea, baizik eta, horrela jokatuta, beste dimentsio bat emango diegulako euskarari, euskal kulturgintzari eta, azken finean, euskarak ere biziarazten duen gizarte honi: mundu zabaleko, eta bereziki, Europako?
2010
‎Guk oso argi dugu: euskararen normalizazioa ezinbestekoa da herri honen garapenerako, eta, hori lortzeko, euskalgintza eta euskal kulturgintza osoa lehentasun estrategikotzat hartu behar da, horretarako politika argia eginez.
‎Transmisioa, barkatu esatea, ezinezkoa da. Eta egin ez delako, egin ezin delako antolatu zuen Huhezik Euskal Kulturgintzaren Transmisioa ikastaroa. Nola kontatuko diogu gaur hamar urte dauzkan gazte bati zer izan zen eta nola bizi izan zuten euskara batuaren sorrera?
‎Egiazki, kulturgintzaren logika berriak ez gaitu batere ondo kokatuta harrapatu eta gure kasuan gainera proposamen tolesgabeak modurik inozoenean barneratu izan ditugu. Akatsetako bat da 60ko hamarkadan euskal kulturgintzan ereindako izpiritu kritikoaren gogoeta oparoak baliogabetzea; diskurtso anti dialektiko batekin emantzipazioa zokoratu izan da. Perspektiba historikoak berresten digu euskal kulturaren larritasuna eta irudikari kolektiboen ahultasuna hainbatetan gestio politikoari estuki lotua dagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
euskal 388 (2,55)
Euskal 146 (0,96)
EUSKAL 5 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
euskal kulturgintza transmisio 50 (0,33)
euskal kulturgintza moderno 10 (0,07)
euskal kulturgintza eragile 9 (0,06)
euskal kulturgintza gizarte 8 (0,05)
euskal kulturgintza beste 7 (0,05)
euskal kulturgintza egin 7 (0,05)
euskal kulturgintza ekosistema 7 (0,05)
euskal kulturgintza esparru 7 (0,05)
euskal kulturgintza erakunde 5 (0,03)
euskal kulturgintza historia 5 (0,03)
euskal kulturgintza jardun 5 (0,03)
euskal kulturgintza oso 5 (0,03)
euskal kulturgintza alor 4 (0,03)
euskal kulturgintza ari 4 (0,03)
euskal kulturgintza aritu 4 (0,03)
euskal kulturgintza bera 4 (0,03)
euskal kulturgintza egon 4 (0,03)
euskal kulturgintza elkarte 4 (0,03)
euskal kulturgintza ere 4 (0,03)
euskal kulturgintza estrategia 4 (0,03)
euskal kulturgintza hainbat 4 (0,03)
euskal kulturgintza lan 4 (0,03)
euskal kulturgintza osotu 4 (0,03)
euskal kulturgintza proiektu 4 (0,03)
euskal kulturgintza autonomia 3 (0,02)
euskal kulturgintza bilakaera 3 (0,02)
euskal kulturgintza biziberritu 3 (0,02)
euskal kulturgintza eman 3 (0,02)
euskal kulturgintza eragin 3 (0,02)
euskal kulturgintza erreferentzia 3 (0,02)
euskal kulturgintza erronka 3 (0,02)
euskal kulturgintza euskara 3 (0,02)
euskal kulturgintza ezagutza 3 (0,02)
euskal kulturgintza garapen 3 (0,02)
euskal kulturgintza hau 3 (0,02)
euskal kulturgintza hedapen 3 (0,02)
euskal kulturgintza hurreratu 3 (0,02)
euskal kulturgintza lehen 3 (0,02)
euskal kulturgintza sistema 3 (0,02)
euskal kulturgintza sustatu 3 (0,02)
euskal kulturgintza zein 3 (0,02)
euskal kulturgintza atxikimendu 2 (0,01)
euskal kulturgintza beti 2 (0,01)
euskal kulturgintza bide 2 (0,01)
euskal kulturgintza bizi 2 (0,01)
euskal kulturgintza bultzatzaile 2 (0,01)
euskal kulturgintza ekarpen 2 (0,01)
euskal kulturgintza eragiletza 2 (0,01)
euskal kulturgintza eskaini 2 (0,01)
euskal kulturgintza eutsi 2 (0,01)
euskal kulturgintza gogoeta 2 (0,01)
euskal kulturgintza greba 2 (0,01)
euskal kulturgintza guzti 2 (0,01)
euskal kulturgintza herri 2 (0,01)
euskal kulturgintza ibili 2 (0,01)
euskal kulturgintza ireki 2 (0,01)
euskal kulturgintza izaera 2 (0,01)
euskal kulturgintza jakintza 2 (0,01)
euskal kulturgintza kide 2 (0,01)
euskal kulturgintza lotu 2 (0,01)
euskal kulturgintza mahai 2 (0,01)
euskal kulturgintza osasuntsu 2 (0,01)
euskal kulturgintza promozio 2 (0,01)
euskal kulturgintza sortu 2 (0,01)
euskal kulturgintza sortzaile 2 (0,01)
euskal kulturgintza ukan 2 (0,01)
euskal kulturgintza XXI. 2 (0,01)
euskal kulturgintza zenbait 2 (0,01)
euskal kulturgintza adierazpide 1 (0,01)
euskal kulturgintza aditu 1 (0,01)
euskal kulturgintza ahots 1 (0,01)
euskal kulturgintza aitortza 1 (0,01)
euskal kulturgintza aitzindari 1 (0,01)
euskal kulturgintza aktibismo 1 (0,01)
euskal kulturgintza antolaketa 1 (0,01)
euskal kulturgintza ardura 1 (0,01)
euskal kulturgintza arlo 1 (0,01)
euskal kulturgintza atera 1 (0,01)
euskal kulturgintza aurre 1 (0,01)
euskal kulturgintza autonomo 1 (0,01)
euskal kulturgintza autozentratu 1 (0,01)
euskal kulturgintza auzi 1 (0,01)
euskal kulturgintza azoka 1 (0,01)
euskal kulturgintza azterketa 1 (0,01)
euskal kulturgintza Durango 1 (0,01)
euskal kulturgintza Lete 1 (0,01)
euskal kulturgintza XIX. 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia